Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako rikkaat oikeasti että mun lapset näkee nälkää?

Vierailija
26.09.2018 |

Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa

Kommentit (291)

Vierailija
101/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat kuten myös keski- ja pienituloiset työssäkäyvät haluavat vain että otat itse vastuun elämästäsi ja elätät perheesi ilman yhteiskunnan tukia. Näin Suomessa toimittiin aina 80-luvulle saakka, mutta sen jälkeen olemme kiihtyvällä vauhdilla siirtymässä oleskeluyhteiskuntaan jossa vain tyhmimmät käyvät töissä.

Kaikkialla Euroopassa maksetaan sosiaalitukia. Tulevaisuudessa vielä enemmän, kun työt vähenee. Enemmistö suomalaisista on hyvinvointiyhteiskunnan puolella tutkimusten mukaan, selkeä enemmistö. Töihin ei nykyisin tarvita kaikkia ihmisiä, sillä tuottavuus on noussut niin paljon. 70-80 -luvulla työnsaanti oli aivan toista, kuin nykyisin. Juuri kuulin omassa kuntouttavan työtoiminnan paikassani, että eräs henkilö siellä oli hakenut yliopiston tutkimusapulaiseksi. Kaksi valittiin 200 hakijasta. Äitini puolestaan lähes 30 v. sitten pääsi ilman mitään koulutusta toimistotyöntekijäksi tavaraliikennettä kirjaamaan tietokoneella. Kun jäi eläkkeelle, samaan duuniin oli noin 150 hakijaa. Vaatimuksena amk-kaupallinen koulutus.

Kaikki hyvinvointi ja lisäarvo syntyy työstä. Jos työtä tehdään tulevaisuudessa vähemmän, niin miten on mahdollista maksaa enemmän sosiaalitukia? Selitätkö tämän paradoksin? Loputon työtehon nousu?

Nyt pitää alkaa tekemään niitä robotteja ja muita tulevaisuuden ratkaisuja kädet liassa, eikä haikalla mihinkään 70-luvun toimistoduuneja.

Vierailija
102/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti kyllästynyt näihin kotona istujiin.

Miehen siskot molemmat tehneet kaksi lasta täydellisille luusereille. On adhd:ta ja muuta geeniperintönä. Ainoa perintö joka miehiltä tullut.

Sitten on tehty joukko käsittämättömiä valintoja, kouhkattu ympäriinsä.

Ka nyt istutaan kotona ja syytetään kaunaisina ”rikkaita” eli meitä jotka kitkutettiin nuorina, päästiin opiskelemaan ja töihin ja nyt on saatu hankittua asunto jne.

Me ollaan jotenkin aiheutettu kaikki.

Elämä on täyttä sattumaa. Olisit itse voinut syntyä vaikka alkoholistivanhemmille, jotka olis laiminlyöneet sinut. Nyt saattaisit olla täysin erilaisessa asemassa. Suomessa on myös esim. noin 2000 tohtoria työttöminä. Ei voi syyttää yrityksen puutteesta, siltikin voi noin käydä.

Olen syntynyt narsistiäidille, joka oli sotaorpo ja jota kasvatusisä käytti hyväkseen. Isäni kuoli kun olin 14. Siitä asti olen käynyt töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi olla provo, kun katosi.

Halusisin neuvoa edullisten ruokien suhteen, jos kertoisit, miten käytät saamasi tuet nyt. Tupakoitko itse? Ostatko valmiita eineksiä? Kerro tarkemmin kulutuksestasi nyt ja voimme auttaa käyttämään rahan niin, että se riittää enempään.

Vierailija
104/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääoman vapaaliikkuvuus pois, pääomatulot progressiiviseen verotukseen, kaikkeen tuotantoon yhtä ankara verotus myös robottien työhön, robotti on keino kiertää verotusta ja niiden työstä on perittävä myös palkansivulut, kapitslistien osuus tuotannon lisäarvosta on laskettava merkittävästi pienemmäksi.

Robotteja ei ole mahdollista verottaa, koska robottia ja niiden tekemää työtä ei voida määritellä. Robotti ei ole joku ihmisenoloinen terminaattorikapistus joka kävelee puolestasi töihin ja tekee sun työt. Robotti on traktori, leivänpaahdin, liukuhihna tai ympärimaailmaa ripoteltu läjä tietokonekoodia. Asiakaspalveluun vastaava robotti voi olla yksittäinen tietokone Ruotsissa, jossa softa pyörii, tai Indonesialaisessa pilvipalvelussa toimiva softa, mekaaninen nauhuri 80-luvulta Pihtiputaalla tai Reiskan älyjääkaappiin hakkeroitu lisätoiminto. Et pysty mitenkään määrittelemään, mikä robotti on, missä vaiheessa se lakkaa olemasta robotti, milloin se on 1 tai 1000 robottia, mitä duunia se oikeasti tekee, paljonko rahaa se tuottaa ja miten sitä pitäisi verottaa.

Jos teippaat kaksi leivänpaahdinta toisiinsa, niin tuleeko kahdesta robotista yksi robotti? Puolittuuko sen verotus? Entä jos kaksi samanlaista robottia tekee aivan eri määrän duunia, miten mittaat sen duunimäärän tai sen arvon?

Ainoa realistinen tapa verottaa robotteja on sama kuin millä verotetaan perinteisestikin koneita, eli jätetään ne verottamatta ja verotetaan pelkästään yrityksen tuottamaa tulosta.

Vierailija
105/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei enää ole entiseen malliin. On liikaa elätettäviä ja liian vähän tienaavia. Lisäksi on velkaa. Huonommaksi kaikki menee, mutta turha siitä on rikkaita syyttää. Ennemminkin päättäjiä, jotka ovat päästäneet talouden kuralle.

Kysymys on siitä että kapitalisteille on sallittu keinot kiertää veroja. Pääoman vapaaliikkuvuus pois, pääomatulot progressiiviseen verotukseen, kaikkeen tuotantoon yhtä ankara verotus myös robottien työhön, robotti on keino kiertää verotusta ja niiden työstä on perittävä myös palkansivulut, kapitslistien osuus tuotannon lisäarvosta on laskettava merkittävästi pienemmäksi.

Kapitalisti on valtion suurin vihollinen ei sen ystävä.

Ilman kapitalismia ja kapitalisteja ei ole valtiota.

Vierailija
106/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut useita huomautuksia eu.komitealta toimeentulotuen riittämättömyydestä.

Suomi on sitoutunut noudattamaan ihmisoikeuksia mutta köyhät vain kurjistuu.

Aloittaja, onko paikkakunnallasi leipäjonoja yms.? 

Mene niihin ja kysele kirkolta ruoka apua, joillakin kirkoilla jaetaan leipää.

Sveitsissä työttömyyskorvausta maksetaan 2000€/kk, ilmeisestikin sitä alinta korvausta. Alimmat palkathan on Sveitsissä 3900€/kk, näin oli jossain uutisessa tämän vuoden puolella. Espanjassa ja Tanskassa maksetaan myös paljon Suomea paremmin työttömyyskorvauksia.

Kysymys on arvoista, siitä, mihin rahaa halutaan käyttää; suomalaiset on keskimääräisesti niin autistisia, ettei ne salli. Suomihan sijoittui myös empatiatutkimuksen häntäpäähän. Suomessa ajatellaan, että työtön ei tee töitä, jos sille maksaa liikaa. Täällä ajatellaan, että jos ihminen kärsii, niin se motivoi tekemään työtä. Suomessa työttömyyden halutaan olevan rangaistus. Rankaistun pitää kärsiä.

Suoemes on yhä voimissaan se sama mentaliteetti, joka oli silloin, kun soita raivattiin ja sunnuntaisin käytiin kirkossa. Myös sama mentalitetti voimissaan, kuin oli sodan jälkeen. Silloin ajateltiin, että omilla toimeen ja ei saa valittaa. Tämä pitää pintansa yhä suomalaiosessa yhteiskunnassa. Se on häpeälllistä, sillä ajat on eri. Silloin oli oikeata köyhyyttä Suomen ollessa Euroopan käyhimpiä, mutta suoMAAlaiset ajattelee vieläkin, että Suomi on köyhä. Suyomessa pelätään, että menetämme kaikki rahat, tai että rahat katoavat jotenkin jonnekin kenenkään kuitenkaan osaamatta selittää minne ne katoavat. Suomalainen pelko on irrationaalista ja se ei perustu tosiasioihin. Tämä pelko on se lamauttava tekijä Suomessa, joka saa aiukaan mm. suomalaisten kotitalouksien muita pohjoismaita alhaisemman sijoittamisasteen ja yritysten invesotintiasteen.

MIKSI niiden töissäkäyvien pitäisi elättää esim tämä äiti joka on tehnyt yhden lapsen tulottomalle isälle joka häipyy ja sen jälkeen vielä tokan lapsen tulottomalle isälle joka häipyy.

Äidille joka istuu kotona odottamassa että tukia TARJOTAAN.

Ei elämässä edelleenkään sentään siinä olla että ilmainen raha pitää tarjota.

Siksi, että ihmiset eivät ole täydellisiä, jolloin olosuhteita ei aina oteta huomioon. Liian nuorena monet saattavat tehdä lapsia, kun elämä ei ole vielä vakautuneemmassa tilassa. Monet noin 20 vuotiaat ja alle eivät ole vielä tarpoeeksi kypsiä arvioimaan elämäänsä, jopten sellainen pitää antaa anteeksi, niinkuin muutenkin elämässä ylipäätään, eikä olla katkera tyyliin "minä v***** käyn töissä ja tuo ei tee mitään!". Jokainen varmaan tekee parhaansa kuitenkin ja harvassa ovat tahalleen asiat päin peetä tekevät.

Ei kai tuossa nyt kysymyksessä ollutkaan avun epääminen, vaan se, että sen odotetaan olevan vastikkeetonta. Tokia apua pitää olla saatavilla, mutta sitä vastaan pitää myös olla valmis tekemään jotain työtä.

Vierailija
107/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti kyllästynyt näihin kotona istujiin.

Miehen siskot molemmat tehneet kaksi lasta täydellisille luusereille. On adhd:ta ja muuta geeniperintönä. Ainoa perintö joka miehiltä tullut.

Sitten on tehty joukko käsittämättömiä valintoja, kouhkattu ympäriinsä.

Ka nyt istutaan kotona ja syytetään kaunaisina ”rikkaita” eli meitä jotka kitkutettiin nuorina, päästiin opiskelemaan ja töihin ja nyt on saatu hankittua asunto jne.

Me ollaan jotenkin aiheutettu kaikki.

Elämä on täyttä sattumaa. Olisit itse voinut syntyä vaikka alkoholistivanhemmille, jotka olis laiminlyöneet sinut. Nyt saattaisit olla täysin erilaisessa asemassa. Suomessa on myös esim. noin 2000 tohtoria työttöminä. Ei voi syyttää yrityksen puutteesta, siltikin voi noin käydä.

Jos mä vaan nyt menen tuonne ulos nurmikolle makaamaan, niin ilmestyykö mulle sattumalta oma kesämökki ja Audi? Montako päivää pitää maata siellä?

Vai olisko kuitenkin niin, että mun pitäis jotain yrittää tehdäkin, että tienaisin rahaa kyseisiin asioihin?

Vierailija
108/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei näistä kommenteista päätellen ole jäljellä mitään solidaarisuutta toisiaan kohtaan. Siitä on moraaliset ja henkiset arvot kaukana, kun sosiaalihuoltovaltio jakaa kansaa varallisuuden mukaan maksajiin ja saajiin. Raha määrää onko toinen edes ihminen vai jotain alempana olevaa kuonaa.

Nyt vasta olen oivaltanut miten junttimaista kansaa suomalaiset ovat. Toista se on ulkomailla, esimerkiksi Venäjällä kunnioitetaan muita ihmisiä, varsinkin iäkkäämpiä.

Vierailija
109/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa

Mene töihin!

Vierailija
110/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaiden tulee tehdä otsa hiessä töitä (joita on edeltäny pitkä opintoputki), että sinä saisit kaiken ilmaiseksi nenän eteen?

En ole aloittaja, mutta toteanpahan vain, että minustakin olisi kiva, että pitkän opintoputken päätteeksi saisin tehdä otsa hiessä töitä. Mutta ei onnistu kun te rikkaat rohmuatte työtkin itsellenne. Eikö voitais jakaa vähän paremmin tasan? Työhän on herkkua. Kyllä minä sen tuloksista vaikka aloittajalle muutaman roposen heittäisin, kun vain pääsisin tekemään.

No, kun en näköjään pääse, niin pidennämpä opintoputkeani sitten vielä muutamalla vuodella.  Eihän sitä olekaan lukion jälkeen kuin vasta 12 vuotta opiskeltua.

Vierailija
111/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun vastuusi, ap?

Vierailija
112/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella pienipalkkaisella tai keskipalkkaisellakaan ei jää rahaa enemmän käteen. Olisiko sitten oikein, että tukien varasssa elävä saa enemmän käteen rahaa kuin töissäkäyvä?

Vierailija
113/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me haluta.

Sensijaan me halutaan, että sun lapset otetaan sulta pois.

Vierailija
114/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut useita huomautuksia eu.komitealta toimeentulotuen riittämättömyydestä.

Sveitsissä työttömyyskorvausta maksetaan 2000€/kk, ilmeisestikin sitä alinta korvausta. Alimmat palkathan on Sveitsissä 3900€/kk, näin oli jossain uutisessa tämän vuoden puolella. Espanjassa ja Tanskassa maksetaan myös paljon Suomea paremmin työttömyyskorvauksia.

Kysymys on arvoista, siitä, mihin rahaa halutaan käyttää; suomalaiset on keskimääräisesti niin autistisia, ettei ne salli. Suomihan sijoittui myös empatiatutkimuksen häntäpäähän. Suomessa ajatellaan, että työtön ei tee töitä, jos sille maksaa liikaa. Täällä ajatellaan, että jos ihminen kärsii, niin se motivoi tekemään työtä. Suomessa työttömyyden halutaan olevan rangaistus. Rankaistun pitää kärsiä.

Suoemes on yhä voimissaan se sama mentaliteetti, joka oli silloin, kun soita raivattiin ja sunnuntaisin käytiin kirkossa. Myös sama mentalitetti voimissaan, kuin oli sodan jälkeen. Silloin ajateltiin, että omilla toimeen ja ei saa valittaa. Tämä pitää pintansa yhä suomalaiosessa yhteiskunnassa. Se on häpeälllistä, sillä ajat on eri. Silloin oli oikeata köyhyyttä Suomen ollessa Euroopan käyhimpiä, mutta suoMAAlaiset ajattelee vieläkin, että Suomi on köyhä. Suyomessa pelätään, että menetämme kaikki rahat, tai että rahat katoavat jotenkin jonnekin kenenkään kuitenkaan osaamatta selittää minne ne katoavat. Suomalainen pelko on irrationaalista ja se ei perustu tosiasioihin. Tämä pelko on se lamauttava tekijä Suomessa, joka saa aiukaan mm. suomalaisten kotitalouksien muita pohjoismaita alhaisemman sijoittamisasteen ja yritysten invesotintiasteen.

MIKSI niiden töissäkäyvien pitäisi elättää esim tämä äiti joka on tehnyt yhden lapsen tulottomalle isälle joka häipyy ja sen jälkeen vielä tokan lapsen tulottomalle isälle joka häipyy.

Siksi, että ihmiset eivät ole täydellisiä, jolloin olosuhteita ei aina oteta huomioon. Liian nuorena monet saattavat tehdä lapsia, kun elämä ei ole vielä vakautuneemmassa tilassa. Monet noin 20 vuotiaat ja alle eivät ole vielä tarpoeeksi kypsiä arvioimaan elämäänsä, jopten sellainen pitää antaa anteeksi, niinkuin muutenkin elämässä ylipäätään, eikä olla katkera tyyliin "minä v***** käyn töissä ja tuo ei tee mitään!". Jokainen varmaan tekee parhaansa kuitenkin ja harvassa ovat tahalleen asiat päin peetä tekevät.

Joopa joo. Helppohan se on jäädä siihen sitten vellomaan, aivan kuin lapset olisivat joku vapaalippu helppoon, muiden kustantamaan elämään. Omat vanhempani olivat 19 ja 21 kun minä synnyin. Molemmat duunariperheistä, eivät todellakaan mitenkään kultalusikka suussa syntyneitä. Ja niin vain molemmat opiskelivat eteenpäin, tekivät kovasti töitä ja pääsivät hyvin kiinni työelämään, myös turvatakseen minulle ja veljelleni hyvät kotiolot. Itselleni oli itsestäänselvyys seurata samoilla jäljillä. Nyt tienaan kohtalaisen hyvin, pitkän työn tuloksena - mutta pitäisikö minun nyt tuntea siitä syyllisyyttä? Alkaa lahjoittamaan oman työni tulokset jollekin muulle jolloin omat lapseni voivat elää kaurapuurolla ja näkkärillä? No en usko.

Vierailija
115/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin vähän rikkaita, että heidän merkityksensä eduskunta- ja kunnallisvaaleissa on olematon. Sosiaaliturvan tason päättää siis ihan muut kansalaiset kuin rikkaat.

Vierailija
116/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Helppohan se on jäädä siihen sitten vellomaan, aivan kuin lapset olisivat joku vapaalippu helppoon, muiden kustantamaan elämään. Omat vanhempani olivat 19 ja 21 kun minä synnyin. Molemmat duunariperheistä, eivät todellakaan mitenkään kultalusikka suussa syntyneitä. Ja niin vain molemmat opiskelivat eteenpäin, tekivät kovasti töitä ja pääsivät hyvin kiinni työelämään, myös turvatakseen minulle ja veljelleni hyvät kotiolot. Itselleni oli itsestäänselvyys seurata samoilla jäljillä. Nyt tienaan kohtalaisen hyvin, pitkän työn tuloksena - mutta pitäisikö minun nyt tuntea siitä syyllisyyttä? Alkaa lahjoittamaan oman työni tulokset jollekin muulle jolloin omat lapseni voivat elää kaurapuurolla ja näkkärillä? No en usko.

Ehkä aloittaja ei kuitenkaan tarkoittanut sinun kaltaisiasi. Voisin olettaa ettet kuulu siihen 2% joiden varallisuus on 99% koko Suomen varallisuudesta.

Sen sijaan nämä jotka kuuluvat, eivät tarvitse kaikkea rahaansa itse. Heidän pitäisi jakaa siitä muille. Mitä nämä tämän maan hyväksi tekevät? Työläisiä irtisanomalla ja nälkäpalkalla pitämällä se heidän varakkuutensa on luotu. Nämä eivät ole parempia ihmisiä joten liika omaisuus jakoon. Vaikka jakaisivat pois vain 10% he voisivat edelleen jatkaa syömistään hienoissa ravintoloissa (niin että kansalta kerätty ihra molkahtelee lahtaritakin alla) ja sikarien poltteluaan. 

Vierailija
117/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei enää ole entiseen malliin. On liikaa elätettäviä ja liian vähän tienaavia. Lisäksi on velkaa. Huonommaksi kaikki menee, mutta turha siitä on rikkaita syyttää. Ennemminkin päättäjiä, jotka ovat päästäneet talouden kuralle.

Kysymys on siitä että kapitalisteille on sallittu keinot kiertää veroja. Pääoman vapaaliikkuvuus pois, pääomatulot progressiiviseen verotukseen, kaikkeen tuotantoon yhtä ankara verotus myös robottien työhön, robotti on keino kiertää verotusta ja niiden työstä on perittävä myös palkansivulut, kapitslistien osuus tuotannon lisäarvosta on laskettava merkittävästi pienemmäksi.

Kapitalisti on valtion suurin vihollinen ei sen ystävä.

Mitenkään veronkiertoa ihailematta, pitää kuitenkin muistaa, että lähtökohtaisesti ne rahat joita koitetaan verottaa, ovat näiden "rikkaiden" omia rahoja, omalla työllä ja pääomalla tienattuja. Jos tämä on tapahtunut vapaassa markkinataloudessa, niin ihmiset ovat ihan vapaaehtoisesti luopuneet omista rahoistaan näille "rikkaille kapitalistille". Tästä päästään loputtomaan keskusteluun verotuksen oikeudenmukaisuudesta (miksi sinulla olisi oikeus toisen ihmisen rahoihin) ja missä suhteessa. Vaikka veronkierto on väärin, niin onko esim. 60% verotus oikein? Esim. suomalaisten niin kovasti vihaamasta 'veronkierrossa' (laillisesta), jossa työtuloja muunnetaan osinkotuloiksi laskuttamalla työ yrityksen kautta ja maksamalla palkan sijaan osinko vuoden lopussa, voitaisiin lopettaa kuin seinään laskemalla tuloveroa siten että se on samalla tasolla osinkojen kanssa.  

Tuota noin.. Eivät pelkästään rikkaat harrasta keinotteluan vaan myös tuilla olevat/vähätuloiset. Täälläkin on tullut törmättyä näihin jotka kehuskelee nostavansa samaan aikaan tukia vaikka nostavat käteisenä 1500 parhain taisi olla 30 000e (''työläinen''). Pari ehdotti luottotietojen menetystä nostamalla kaiken mikä irti lähtee vippifirmoista. Ei se kirous katso varallisuutta ;)

Tosin siihen yhdyn aivan täysin, että tällä maalla olisi varaa maksaa kunnon PALKKAA ja palkata ihmisiä TÖIHIN, jos vain halutaisiin.

Vierailija
118/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aloittaja ei kuitenkaan tarkoittanut sinun kaltaisiasi. Voisin olettaa ettet kuulu siihen 2% joiden varallisuus on 99% koko Suomen varallisuudesta.

Sen sijaan nämä jotka kuuluvat, eivät tarvitse kaikkea rahaansa itse. Heidän pitäisi jakaa siitä muille. Mitä nämä tämän maan hyväksi tekevät? Työläisiä irtisanomalla ja nälkäpalkalla pitämällä se heidän varakkuutensa on luotu. Nämä eivät ole parempia ihmisiä joten liika omaisuus jakoon. Vaikka jakaisivat pois vain 10% he voisivat edelleen jatkaa syömistään hienoissa ravintoloissa (niin että kansalta kerätty ihra molkahtelee lahtaritakin alla) ja sikarien poltteluaan. 

Tuon lopun kuvauksen perusteella huomaan, että Aku Ankka on sulle sekä Raamattu että Taloussanomat yhtä aikaa.

Ei AP:n tarvitse tuota rikkautta tavoitellakaan, eikä sitä kukaan tule tarjottimella tarjoamaan. Tavan tallaajalle riittää hyvä toimeentulo, ja siihen näillä leveysasteilla on jokaisella mahdollisuudet. Sen eteen on vain tehtävä jotain. Aikuinen ihminen ei voi jäädä itkemään, että rikkaat eivät lähetä kottikärryllistä rahaa kotiovelle kerran kuussa.

Vierailija
119/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhteiskunta pitää verovaroin huolta ettei lapset näe nälkää. Toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, elatustuet. Priorio ekaksi asunto ja lapset. Vai onko itse aiheutettuja kulutusluottoja? Perusruokaa saa halvalla. Rikkaat maksavat veroillaan jo sinunkin toimeentulotukesi.

Keitä nämä rikkaat ovat? 3500€/kk ansaitsevatko?

Keskituloisia jos tarkoitat, niin he maksavat 9 miljrdin täysin hyödyttömät yritystuet/ vuosi. He maksavat myös Euroopan alhaisimman suurten pääomien verotuksen, joka Suomessa sattuu olemaan. Rikkaat pääsevät Suomessa äärimmäisen helpolla, siis nämä oikeat rikkaat, 100 000€/vuosi ja sitä enemmän pääomilla ansaitsevat. he pääsevät niin helpolla, että keskiluokan ja korkeimpia palkkatuloja ansaitsevien on maksettava siitä hyvästä kovat verot, jopa 55 prosenttia. Samanlaisia hulluja tuloveroprosentteja tosin on useissa maailman maissa. Suomi ei ole poikkeus.

Yritystukien määrä sen kun kasvaa joka keskustelussa... Suoria yritystukia on kaiken kaikkiaan n. 1 miljardi, joista kaikki eivät suinkaan ole hyödyttömiä. Näitäkin tukia saadakseen, yritysten pitää käyttää toinen mokoma omaa rahaa johonkin työllistävään tutkimus- tai kehitystyöhön.

Nuo muut yritystuet joista puhut, ovat veronalennuksia. Eivät ne varsinaisesti ole mitään tukia, muuta kuin vasemmiston propagandassa. Koska kansainvälisten sääntöjen mukaan verotusta ei saa kohdentaa esim. ulkomaalaisiin yrityksiin, eikä sillä saa synnyttää epätasa-arvoista kohtelua, niin "ongelma" on ratkaistu tekemällä verotuksesta niin ankaraa, että käytännössä vain palautuksina "tukia" saavat yritykset ja alat ovat toimintakykyisiä. Jos nämä "tuet" poistetaan, niin ne pitää kompensoida verotuksessa, jolloin ne jakautuvat kaikille, eikä tämä ole välttämättä yhtä tehokasta. Vapaan markkinatalouden kannattavat myös tätä mallia, mutta sitä mitä "yritystukien poistajat" tarkoittavat yritystukien poistamisella, eli tuet pois, mutta verotukseen ei kajota, tarkottaisi teollisuudelle n. 4,5 miljardin verotaakka, joka käytännössä romahduttaisi teollisuuden kilpailukyvyn, verotulot ja loisi työttömyyttä.

Verotuksen ei ole tarkoitus olla mitenkään maksimaalista, vaan sillä on tarkoitus toteuttaa valtion ja kuntien lakisääteiset tehtävät. Toki poliitikot ovat vuosien varrella luvanneet omille äänestäjilleen niin paljon etuja ja tehtäviä, että rahat ei tahdo enää riittää. Verotuksen kiristämisen sijaan voitaisiin miettiä näitä tehtäviä uudelleen.

Rikkaiden

Vierailija
120/291 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaiden tulee tehdä otsa hiessä töitä (joita on edeltäny pitkä opintoputki), että sinä saisit kaiken ilmaiseksi nenän eteen?

En ole aloittaja, mutta toteanpahan vain, että minustakin olisi kiva, että pitkän opintoputken päätteeksi saisin tehdä otsa hiessä töitä. Mutta ei onnistu kun te rikkaat rohmuatte työtkin itsellenne. Eikö voitais jakaa vähän paremmin tasan? Työhän on herkkua. Kyllä minä sen tuloksista vaikka aloittajalle muutaman roposen heittäisin, kun vain pääsisin tekemään.

No, kun en näköjään pääse, niin pidennämpä opintoputkeani sitten vielä muutamalla vuodella.  Eihän sitä olekaan lukion jälkeen kuin vasta 12 vuotta opiskeltua.

Miksi pitäisi jakaa töitä? Miksi ei voisi vain tehdä enemmän töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä