Haluaako rikkaat oikeasti että mun lapset näkee nälkää?
Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...
Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan
Ap
Ei elareita eikä Kelan elatustukea, eli taloudessa on toinenkin aikuinen? Tai olet etävanhempi?
Ei oo miestä. En viitsi sanoa isistä enempää kun se teilattaisiin täällä
Ap
Niinkö teilattaisiin? Miksi? Omat valinnat ja muiden vastuu?
Montako lasta? Mikä koulutus? Missä lasten isä/isät?
Mene töihin oksettava loinen!!!!! Älä hanki ä päriä jos ei ole varaa edes hoitaa niitä! Etkö edes häpeä!!!!!
Rikkaat kuten myös keski- ja pienituloiset työssäkäyvät haluavat vain että otat itse vastuun elämästäsi ja elätät perheesi ilman yhteiskunnan tukia. Näin Suomessa toimittiin aina 80-luvulle saakka, mutta sen jälkeen olemme kiihtyvällä vauhdilla siirtymässä oleskeluyhteiskuntaan jossa vain tyhmimmät käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...
Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan
Ap
Ei elareita eikä Kelan elatustukea, eli taloudessa on toinenkin aikuinen? Tai olet etävanhempi?
Ap
Kelan elatustukea saat vaikket edes tietäisi kuka isä on. Vai oletko kidnapannut ne lapset?
Ai saa? En mä tiennyt eikä ole koskaan tarjottu .paljo se on?
Ap
Ahaa. Syy selvisi.
Sinulle ei ole tarjottu.
Miksi itsekäs ihminen teet lapsia, joista et kykene huolehtimaan?
Sä saat vähintään toimeentulotukea, lapsilisät ja elarit. Miten ne ei voi riittää? Ryhdistäydy nyt hyvä ihminen. Ihmiset pystyy opiskelijanakin elättämään perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia eu.komitealta toimeentulotuen riittämättömyydestä.
Suomi on sitoutunut noudattamaan ihmisoikeuksia mutta köyhät vain kurjistuu.
Aloittaja, onko paikkakunnallasi leipäjonoja yms.?
Mene niihin ja kysele kirkolta ruoka apua, joillakin kirkoilla jaetaan leipää.
Sveitsissä työttömyyskorvausta maksetaan 2000€/kk, ilmeisestikin sitä alinta korvausta. Alimmat palkathan on Sveitsissä 3900€/kk, näin oli jossain uutisessa tämän vuoden puolella. Espanjassa ja Tanskassa maksetaan myös paljon Suomea paremmin työttömyyskorvauksia.
Kysymys on arvoista, siitä, mihin rahaa halutaan käyttää; suomalaiset on keskimääräisesti niin autistisia, ettei ne salli. Suomihan sijoittui myös empatiatutkimuksen häntäpäähän. Suomessa ajatellaan, että työtön ei tee töitä, jos sille maksaa liikaa. Täällä ajatellaan, että jos ihminen kärsii, niin se motivoi tekemään työtä. Suomessa työttömyyden halutaan olevan rangaistus. Rankaistun pitää kärsiä.
Ompa inhottavia ihmisiä!! Paskaa tulee joskus teidänkin niskaan.
Ei raha ole oikeaa rikkautta, se tulee muualta. 💖 onneksi havahduin ajoissa.. Ura saa olla hetken jäissä, nyt lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mene töihin ja ongelmasi on ratkaistu.
Suomessa ei ole töitä. Sen sijaan ilmaiseksi töitä Suomessa tekee 500 000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kelan elatustukea saat vaikket edes tietäisi kuka isä on. Vai oletko kidnapannut ne lapset?
Ap
Kuinka tyhmä voi ihminen olla. "Ei oo tarjottu", voi vittu oikeesti. Ei niitä tarjota, ne pitää hakea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaat olis sulle velkaa yhtään mitään? Mitä sinä olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi? Miksi rikkaiden tulee tehdä otsa hiessä töitä (joita on edeltäny pitkä opintoputki), että sinä saisit kaiken ilmaiseksi nenän eteen? Olisitko itse voinut tehdä jotain toisin, vai onko kaikki paskan yhteiskunnan ja bemarimiesten syytä?
Eikö inhimillisyys, siis empatia, ole tärkeimpiä arvoja ihmisenä olemisessa?
Millaisia ihmisiä sellaiset siis ovat, jotka pitävät nälässä toisia sen vuoksi, että itse saa sitten materiaalista tyydytystä ostettua kaupasta kouluttauduttuaan pitkään? Miksi ihmisille empatia ja toisten auttaminen eivät tuota tyydytystä? Onko se sitten vaan niin, että tyydytystä tuottaa sen sijaan ajatus toisen kärsimyksestä? Minusta se on outoa, jos on. Siinä on ihmisyydestä jotain hukassa silloin ja niiden ihmisten pitäisi tutkia itseään selvittääkseen, missä meni vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Kuinka tyhmä voi ihminen olla. "Ei oo tarjottu", voi vittu oikeesti. Ei niitä tarjota, ne pitää hakea.
Lopputulos eurolleen sama, jos saa toimeentulotukea. Mutta joo, ap:n kannattaisi harkita kela-päivää itselleen, eli mene kelaan ja kysy, mitä tukia haet, mihin oikeus jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mene töihin ja ongelmasi on ratkaistu.
Suomessa ei ole töitä. Sen sijaan ilmaiseksi töitä Suomessa tekee 500 000 ihmistä.
Seura -lehti taisi laskea tämän ilmaistyövoiman määrän Suomessa. Luku on huikaiseva. Joillekin jää enemmän rahaa, kun palkkaa eivät maksa. Toisaalta jää vähemmän rahaa, koska ei ole maksavia asiakkaita niin paljon, kuin jos olisi, mikäli kaikki saisivat palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat kuten myös keski- ja pienituloiset työssäkäyvät haluavat vain että otat itse vastuun elämästäsi ja elätät perheesi ilman yhteiskunnan tukia. Näin Suomessa toimittiin aina 80-luvulle saakka, mutta sen jälkeen olemme kiihtyvällä vauhdilla siirtymässä oleskeluyhteiskuntaan jossa vain tyhmimmät käyvät töissä.
Kaikkialla Euroopassa maksetaan sosiaalitukia. Tulevaisuudessa vielä enemmän, kun työt vähenee. Enemmistö suomalaisista on hyvinvointiyhteiskunnan puolella tutkimusten mukaan, selkeä enemmistö. Töihin ei nykyisin tarvita kaikkia ihmisiä, sillä tuottavuus on noussut niin paljon. 70-80 -luvulla työnsaanti oli aivan toista, kuin nykyisin. Juuri kuulin omassa kuntouttavan työtoiminnan paikassani, että eräs henkilö siellä oli hakenut yliopiston tutkimusapulaiseksi. Kaksi valittiin 200 hakijasta. Äitini puolestaan lähes 30 v. sitten pääsi ilman mitään koulutusta toimistotyöntekijäksi tavaraliikennettä kirjaamaan tietokoneella. Kun jäi eläkkeelle, samaan duuniin oli noin 150 hakijaa. Vaatimuksena amk-kaupallinen koulutus.
Jos jo se eka lapsi on tehty tulottomalle ja isä häipynyt, ei tehdä toista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Aaha tää olikin taas tällainen provo.
Vierailija kirjoitti:
Ompa inhottavia ihmisiä!! Paskaa tulee joskus teidänkin niskaan.
Ei raha ole oikeaa rikkautta, se tulee muualta. 💖 onneksi havahduin ajoissa.. Ura saa olla hetken jäissä, nyt lapsi.
Persujen äärioikeistosiiven kokoontumisajot vauhdissa mielipiteiden tylyydestä päätellen :D
Menoissa ei näy ravintola/kahvila/baari -kategoriaan kuuluvia Hesburgerin kerroshampurilaisia, alennuskupongilla 2 x 3,50 = 7 €, jotka maksoin gallup-pisteillä lunastamallani hesen lahjakortilla. Ravintola/kahvila/baari: 22,50 € (ravintolaruoka ja toukokuulta yksi lonkero). Lisäksi rahaa kului Ravintola/kahvila/baari -kategoriaan, mutta koska unohdin sen..
Jep jep...