Haluaako rikkaat oikeasti että mun lapset näkee nälkää?
Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia eu.komitealta toimeentulotuen riittämättömyydestä.
Suomi on sitoutunut noudattamaan ihmisoikeuksia mutta köyhät vain kurjistuu.
Aloittaja, onko paikkakunnallasi leipäjonoja yms.?
Mene niihin ja kysele kirkolta ruoka apua, joillakin kirkoilla jaetaan leipää.
En tiedä en ole koskaan selvittänyt, asutaan niin pienehköllä paikalla nii pelkään leimaamista ja häpeää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...
Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan
Ap
Toimeentulotuen perusosa on yh:lle ja kahdelle lapselle n 1200€. Tuleeko lapsilisät ja elarit vielä tän päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...
Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan
Ap
Ei elareita eikä Kelan elatustukea, eli taloudessa on toinenkin aikuinen? Tai olet etävanhempi?
Täällä yksi vuorotöistä painava lähihoitaja jolla suunnilleen sama elintaso kuin kenellä tahansa työttömällä. Kyllä se ottaa päähän painaa duunia ja toiset saa lähes saman rahan tekemättä mitään.
Miksi oot tehnyt lapsia jos ei ole varaa elättää niitä? Ihankuin se olisi muiden tehtävä huolehtia siitä. Tässä maassa on todellakin pielessä tälläinen holhous. Lapsia tehdään luottaen että yhteiskunta elättää ne ja sinutkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne halua. Niitä ei oikeastaan haluttaisi kuulla sun elämästä mitään. Sä et ole niille rikkaille kovinkaan merkityksellinen missään mielessä. Pidetään huoli omista asioistamme.
Kuka on niin sydämmetön että voisi antaa lapsen olla nälissään??
Ap
Sinä. Montako lasta olet tuohon tilanteeseen hommannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut useita huomautuksia eu.komitealta toimeentulotuen riittämättömyydestä.
En tiedä en ole koskaan selvittänyt, asutaan niin pienehköllä paikalla nii pelkään leimaamista ja häpeää
Ap
Niukkaa varmaan on, jos ei kehtaa tukia hakea. Ylpeys käy lankeamuksen edellä. Nyt vähän nöyryyttä.
Kyllä haluaa. Jos rikkaat saisivat päättää ei Suomessa olisi mitään tukia. Eikä myöskään oikeuksia duunareilla.
Itsesäälin hekumassakin olisi hyvä muistaa, että tässä maailmassa on ihan oikeasti nälkää näkeviä lapsia. Ja heille ei kukaan maksa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli eipä se lapsen nälkä taida paljon painaa vaakakupissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei elareita eikä Kelan elatustukea, eli taloudessa on toinenkin aikuinen? Tai olet etävanhempi?
Ei oo miestä. En viitsi sanoa isistä enempää kun se teilattaisiin täällä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaa. Jos rikkaat saisivat päättää ei Suomessa olisi mitään tukia. Eikä myöskään oikeuksia duunareilla.
Eiköhän se yhteiskuntarauha ole heillekin tärkeä juttu. Sen verran on toivottavasti historia opettanut.
Miksi rikkaat olis sulle velkaa yhtään mitään? Mitä sinä olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi? Miksi rikkaiden tulee tehdä otsa hiessä töitä (joita on edeltäny pitkä opintoputki), että sinä saisit kaiken ilmaiseksi nenän eteen? Olisitko itse voinut tehdä jotain toisin, vai onko kaikki paskan yhteiskunnan ja bemarimiesten syytä?
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis minun vikani että lapsesi näkevät nälkää? Vai siis miten rikkaus siihen liittyy? Luulet että minä päätän mitä sinulle maksetaan?
Siten että rikkaat vihaavat köyhiä ja huono-osaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaat olis sulle velkaa yhtään mitään? Mitä sinä olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi? Miksi rikkaiden tulee tehdä otsa hiessä töitä (joita on edeltäny pitkä opintoputki), että sinä saisit kaiken ilmaiseksi nenän eteen? Olisitko itse voinut tehdä jotain toisin, vai onko kaikki paskan yhteiskunnan ja bemarimiesten syytä?
"otsa hiessä töitä" eli syntyä oikeaan sukuun. Onhan se raskasta hommaa juu.
Olen myös joskus saanut toimeentulotukea, mutta nyt kun mies töissä ja minä kotihoidontuella, tukia ei nosteta. Toimarilla tultiin paremmin toimeen kun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kelan elatustukea saat vaikket edes tietäisi kuka isä on. Vai oletko kidnapannut ne lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis minun vikani että lapsesi näkevät nälkää? Vai siis miten rikkaus siihen liittyy? Luulet että minä päätän mitä sinulle maksetaan?
Siten että rikkaat vihaavat köyhiä ja huono-osaisia.
Mitä sitten? Ei se vaikuta heidän tilanteeseen milläänlailla. Rikkaat ei ole velkaa kellekään mitään. Huolehtikaa omista asioistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kelan elatustukea saat vaikket edes tietäisi kuka isä on. Vai oletko kidnapannut ne lapset?
Ai saa? En mä tiennyt eikä ole koskaan tarjottu .paljo se on?
Ap