Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako rikkaat oikeasti että mun lapset näkee nälkää?

Vierailija
26.09.2018 |

Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa

Kommentit (291)

Vierailija
41/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...

Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan

Ap

Toimeentulotuen perusosa on yh:lle ja kahdelle lapselle n 1200€. Tuleeko lapsilisät ja elarit vielä tän päälle?

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Anteeks mitä? Mä hain kerran tuota tukea, sain jotain 300 euroa. Minä + kaksi lasta. Missä tuollaista tukea saa, sillähä elelis herroiksi. No, opiskelen tällä hetkellä ja kunhan keväällä valmistun niin töihin yritän päästä, ei paljon napostele tukien varassa elää. Mutta tällä hetkellä tuo 1200e kuulostaisi todella hyvältä näin opiskelevan äidin silmin. En kait mie saa kuussa kuin noin 600 euroa yhteensä tukia ja elareita.

Vierailija
42/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeen väliä sillä on että osa tässä tarinassa on lapsia? Ei lapsi oo tippakaan sen arvokkaampi asia kuin aikuinen. Kolme aikuista kärsii on ihan yhtä tragedia kuin yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Vastenmielistä tunteisiin vetoamista järkisyiden sijaan.

Lapset eivät ole ihmisinä arvokkaampia, mutta totta hemmetissä tarvitsevat enemmän suojelua. Lapset eivät ole voineet vaikuttaa olosuhteisiinsa, aikuiset ovat! Nimenomaan järkisyyt puoltavat sitä että puolustuskyvyttömimmistä pidetään enemmän huolta yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteiskunta pitää verovaroin huolta ettei lapset näe nälkää. Toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, elatustuet. Priorio ekaksi asunto ja lapset. Vai onko itse aiheutettuja kulutusluottoja? Perusruokaa saa halvalla. Rikkaat maksavat veroillaan jo sinunkin toimeentulotukesi.

Vierailija
44/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on iso! Mulle jää n. 50 euroa enemmän käteen ja käyn töissä. Ei ehkä pitäis.

Tarkistuta saisitko tuloillasi toimeentulotukea.

Tässä lainaus suoraan kelan sivuilta:

Sinun ja kunkin perheenjäsenesi ansio- ja yrittäjätulosta vähennetään 150 euroa kuukaudessa. Vähennys on henkilökohtainen. Tämä osa tuloista ei vaikuta toimeentulotuen määrään. Jos palkkatulo on alle 150 euroa, sitä ei huomioida lainkaan.

Vierailija
45/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis

N.

1200+200+150+300-600= 1250

Asumisen maksamisen jälkeen käteen jää n. 1250€ /kk ja silti lapset näkee nälkää?

Vierailija
46/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sille mitään että toimeentulotuki on niin pieni! Se onniin pieni että mun lapset on välillä nälisään kun ei ole varaa ostaa ruokaa kun pitää valita katto pään päällä vai ruoka. No kadulla kylmässä kuoltais ehkä nopeemmin joten ruuasta tingitään. Toimeentulotuen pitää olla isompi ,ei oo oikein että ihmiset ja varsinkin LAPSET kärsii täällä rikkaassa maassa. Mut isot herrat vaan bemareita ostelee ja täällä me yritetään selviytyä aina vaan seuraavasta päivästä. Joku on pielessä täässä maassa

Mene loinen töihin. Ja sitä ennen opettele budjetoimaan se raha niin ettei sun lapset nää nälkää. Ole vaikka iitse syömättä. Ihan turha täällä muita syyttää jos itse et osaa sopeuttaa menoja tuloihin.Opettele sitä taloudenhallintaa!!!!!

Vierailija
47/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua. Niitä ei oikeastaan haluttaisi kuulla sun elämästä mitään. Sä et ole niille rikkaille kovinkaan merkityksellinen missään mielessä. Pidetään huoli omista asioistamme.

Kuka on niin sydämmetön että voisi antaa lapsen olla nälissään??

Ap

Sinä, koska syöt itse sen sijaan että antaisit ruoan lapsillesi. Syydät rahaa vääriin paikkoihin, kyllä toimeentulotuki riittää ruokaan kun  osaa itse kokata.

Vierailija
48/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua. Niitä ei oikeastaan haluttaisi kuulla sun elämästä mitään. Sä et ole niille rikkaille kovinkaan merkityksellinen missään mielessä. Pidetään huoli omista asioistamme.

Sä olet ihmisroska..niinhän yks niistä lipsautti.

Et mun mielestä tosin, kyllä rikkaat siis Rikkaat sai jakaa sitä rikkautansa ihmisille niille jotka sitä..

Vierailija
49/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei voi rahat riittää?

Jos TTT on 1200 euroa

Asumistuki 300 euroa

Lapsilisät kahdesta 200 euroa + yh 100 euroa

Elatustuki Kelasta, jos ei isä maksa 300 euroa

Ja tähän päälle harkinnanvarainen tuki harrastuksiin, kodinkoneisiin, silmälaseihin jne.

Harva duunarikaan saa 2100 euroa käteen. Itse korkekoulutettu ja "hyvässä työssä" niin käteen jää 2500 euroa... Pitäisi kai tehdä pari muksua lisää ja hypätä oravanpyörästä pois.

Vierailija
50/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis

N.

Asumisen maksamisen jälkeen käteen jää n. 1250€ /kk ja silti lapset näkee nälkää?

Tuollahan saa 100kiloa filettä

Vierailija
51/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vähän tarkemmin menoista ja tuloistasi, sekä perheen koosta. Itseäni pienipalkkaisena yh-na kiinnostaa...

Ttt oerusosa, tm tuki, asumistuki(300€) ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Eli tosi tiukkaa on , kun kämppä vie 600. € mä en tuhlaile ja viinaa en juo kun aina sitä täällä toitotetaan

Ap

Toimeentulotuen perusosa on yh:lle ja kahdelle lapselle n 1200€. Tuleeko lapsilisät ja elarit vielä tän päälle?

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Anteeks mitä? Mä hain kerran tuota tukea, sain jotain 300 euroa. Minä + kaksi lasta. Missä tuollaista tukea saa, sillähä elelis herroiksi. No, opiskelen tällä hetkellä ja kunhan keväällä valmistun niin töihin yritän päästä, ei paljon napostele tukien varassa elää. Mutta tällä hetkellä tuo 1200e kuulostaisi todella hyvältä näin opiskelevan äidin silmin. En kait mie saa kuussa kuin noin 600 euroa yhteensä tukia ja elareita.

Siis tämä NIIN paljon!! Kerran yritin hakea toimeentulotukea koska lapsi tarvitsi jotain, olen myös opiskelija. Se evättiin ja sanottiin että ota opintolainaa. Ärsyttää toimeentulotuki-itkijät.

Ap, tee kuten minä ja opiskele itsellesi tulevaisuus!!

Vierailija
52/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun me halutaan että sä menet töihin tienaamaan sen leipäsi, ja kerran olet niin pirun noheva että olet alkanut itseäsi monistamaan ILMAN että sulla siihen mitään edellytyksiä olisi, niin joudat kuolla vaikka nälkään. Sen verran pitää aikuisella ihmisellä olla tolkkua päässä että niitä kersoja ei hankita JOS ja KUN niitä ei ole varaa elättää. Minä ja me muut rikkaat teemme töitä sen tähden että ME saamme OMASTA työstämme sen hyvän mikä meille kuuluukin, emme käy töissä tai yritä sen tähden että se olisi meidän asia maksaa sinun tai muiden kaltaistesi paukapäiden olemiset, elämiset ja porsimisesi. Isot herrat ostelee justiinsa niin monta kuin haluaa niitä bemareita, kun ovat itse rahat niihin tienannutkin. Lapset ei kärsisi, jos sinun kaltaiset palikat ei niitä tehtailisi tänne kärsimään. Ne kersat kun eivät ole mikään ihmisoikeus, joihin joka akalla on muka syntymäoikeus. Ne piirtää, keillä on liitua. Ja ne joilla sitä ei ole, eivät piirrä. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
53/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis

N.

Tuollahan saa 100kiloa filettä

Jep, ja laskin vielä ihan päin seiniä, todellisuudessa saatava summahan onkin paljon korkeampi.

Vierailija
54/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa. Jos rikkaat saisivat päättää ei Suomessa olisi mitään tukia. Eikä myöskään oikeuksia duunareilla.

Eiköhän se yhteiskuntarauha ole heillekin tärkeä juttu. Sen verran on toivottavasti historia opettanut.

Toivotaan.... Kiinassahan eliitin sikailu yltyi niin pahaksi, että köyhälistö otti oikeuden omiin käsiinsä ja mm. vuokraisännät hävitettiin sukupuuttoon monin paikoin. Mitkä säästyivät niskalaukaukselta joutuivat usein keskitysleireille opettelemaan oikeaa työntekoa.

Mahtoi olla varsinainen kulttuurishokki hyvään elintasoon ja passattavana olemiseen tottuneille herroille, kun herätys onkin jo aamuviideltä ja loppupäivä menee esim. maatoissä perinteisin menetelmin kuokkien. Tietenkin entisen "ihmisroskan" valvovan silmän alla, jottei pääse sortumaan herroille tyypilliseen laiskotteluun vaan kuokka heiluu parhaalla mahdollisella vauhdilla koko sen 12 - 14 tuntia, minkä verran keskimääräinen työpäivä niihin aikoihin pakkotyössä kesti. Muuten saattoi saada vähän patistelua kiväärinperän tai saappaan muodossa.

Vierailija
55/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat haluavat, että menet töihin ja elätät itsesi. Hehän tietävät, että maassa on huutava työvoimapula ja että kuka tahansa voi mennä siivoojaksi tai suurtalouskeittiöön apulaiseksi tai raksalle. Ja että lähihoitajaksikin voit kouluttautua suit sait. (Itse he eivät tietenkään tee noita töitä tietääkseen, ettei niihin ketä tahansa oteta ja että palkka voi olla niin pieni, että sitä voi joutua täydentämään toimeentulotuella.) Rikkaat siis haluavat, että otat vastuun omasta elämästäsi ja lastesi elämästä! Niinhän he ovat itsekin tehneet; miten he muuten muka olisivat rikkaita?

Vierailija
56/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi näkee nälkää näillä tuilla, on hänet otettava huostaan sinulta.

Vierailija
57/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jengi lähti mukaan näin selkeään provoon?

Nyt vähän ryhtiä, mammat!

Vierailija
58/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se siis minun vikani että lapsesi näkevät nälkää? Vai siis miten rikkaus siihen liittyy? Luulet että minä päätän mitä sinulle maksetaan?

Siten että rikkaat vihaavat köyhiä ja huono-osaisia.

Mitä sitten? Ei se vaikuta heidän tilanteeseen milläänlailla. Rikkaat ei ole velkaa kellekään mitään. Huolehtikaa omista asioistanne.

Etkö muka saa hyvää oloa kun tiedät että muilla menee huonosti?

Vierailija
59/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan kiinnostaisi. Onhan se tietysti surullista lasten kannalta, eivät he valinneet itselleen noin saamattomia vanhempia, mutta pidän itse huolen omasta elämästäni, ja siitä, ettei omat lapseni näe nälkää. En katso asiakseni murehtia toisten itselleen aiheuttamia ongelmia.

Onpa näin itsekäs vastaus saanut paljon yläpeukkuja.

Jos tällainen ajattelu on noin suosittua, mua alkaa pelottaa, millainen vanhuus mulle koittaa yhteiskunnan taholta.

Vierailija
60/291 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä luulette, että lapsilisät ja tuet tulee vielä päälle? Kyllä ensin lasketaan perheen kaikki tulot oli ne lapsilisiä tai palkkatuloa tai mitä tahansa tukia. Jopa lahjat ajat ja säästöt. Sitten katsotaan jääkö miinukselle. On vielä laskennallisia tuloja, jotka lasketaan vaikka niitä ei oikeasti saisikaan. Enn usko aloitusta, koska 600e on iso vuokra pikkupaikkakunnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän