Lääkäri, oletko ihastunut potilaaseen?
Tapahtuuko sellaista oikeasti? Itse olen käynyt samalla lääkärillä nyt useasti, ja epäilen että hän saattaisi olla ihastunut minuun. Vastaanotolla ollaan juteltu tuttavallisesti, hän on kertonut esim harrastuksistaan ja kertonut kierrellen jopa että on sinkku. Olen pari kertaa nähnyt häntä vapaa-ajalla koska asutaan samalla suunnalla. Toisella kertaa juttelimme hetken ja hän kysyi kuulumisiani. Onko vain normaalia kohteliasta käytöstä, vai voiko olla jotain muuta?
Kommentit (155)
En tiedä ihastumista, mutta kiihottunut olen. Kolmannella vastaanottokerralla teimme temput vastaanottohuoneessa.
Olipa minullakin erikoinen lääkärikäynti. Nauroimme ääneen, ja sitten silmät vettyivät molemmilla samaan aikaan.
Toisella käynnillä lääkäri käytti minusta kahta kuvailusanaa jota käyttävät ihastuneet ihmiset.
Luulin vain yksipuolisesti ihastuneeni.
En lipaissut. Toimintani oli professionaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina mahdollista etenkin jos useamman kerran säännöllisesti joudut käymään hänen vastaanotolla. Ei se kai paikkaa katso missä ihastuminen voi tulla? Lääkäri voi kysyä kyllä kuulumisia ihan muuten vaan ilman, että taustalla on mitään.
Olen käynyt hänen vastaanotollaan vuoden aikana noin viisi kertaa. Harmi vaan kun olen juuri muuttamassa ja vaihtamassa työpaikkaa, hän oli siis työterveyslääkärini, joten enpä taida nähdä häntä enää... Olisin halunnut tietää oliko välillämme jotain vai oliko tämä vain minun kuvitelmaa. Koskaan aiemmin lääkärit eivät ole olleet yhtä tuttavallisia, tai tervehtineet vapaa-ajalla, luoneet kaupassa pitkiä katseita jne... Hän on komea mies, ja minä myös ihan näyttävä urheilullinen nainen, myös korkeasti kouluttautunut. Eli sillä tapaa samaa "tasoa", ja juttu ainakin on luistanut. Ap
Tuskinpa hän on noin sairaasta (käyt 5x työtervlääkärillä vuodessa!?) naisesta kiinnostunut. Lääkärit arvostaa ihmisiä, jotka ei jatkuvasti ravaa lääkärissä mitättömistä oireista. Ja kukaan lääkäri ei halua oikeasti sairasta kumppania.
Mua jotenkin etoo ajatus potilas & lääkäri -ihastuksista. Lääkärin tehtävä on olla lääkäri vaikka vastassa olisi kuinka ”viehättävä” potilas. Ja potilas ei saa ryhtyä ahdistelemaan lääkäriä!
Jokaisella nuorella mieslääkärillä on ainakin 5 naispuolista ent.potilasta, jotka seuraa ja vakoilee heitä. Jotkut on todella pelottavia ,tulevat jopa työpaikalle asti lymyilemään ja kesksiävät tikusta asiaa. Miespotilaat jahtaavat hyvännäköisiä hoitajia riesaksi asti. Seuraavat autolla kotiovelle, vaikka tietää, että on perheellinen ja naimisissa. Toispaikkakuntaiset soittelevat kotiin kun ovat tulossa Helsinkiin kontrolliin, muistaavat nimet ym. nimineulasta. Ammattiriesa sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän psykiatrisi?
Itse olen taas ihastunut terveyskeskuslääkäriini. No hän ei kyllä taida olla minuun mutta joo.
Minulta kaunis psykologi kysyi lähes ekana, että seurustelenko. Vastasin että en, sitten kysyi olenko koskaan seurustellut. No en. Sitten kysyi, että haluaisinko muuttaa asian. Vastasin edelleen että en, vaikka se siinä ilmiselvästi itseään olikin tyrkyttämässä, koska ei ole vaan mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina mahdollista etenkin jos useamman kerran säännöllisesti joudut käymään hänen vastaanotolla. Ei se kai paikkaa katso missä ihastuminen voi tulla? Lääkäri voi kysyä kyllä kuulumisia ihan muuten vaan ilman, että taustalla on mitään.
Olen käynyt hänen vastaanotollaan vuoden aikana noin viisi kertaa. Harmi vaan kun olen juuri muuttamassa ja vaihtamassa työpaikkaa, hän oli siis työterveyslääkärini, joten enpä taida nähdä häntä enää... Olisin halunnut tietää oliko välillämme jotain vai oliko tämä vain minun kuvitelmaa. Koskaan aiemmin lääkärit eivät ole olleet yhtä tuttavallisia, tai tervehtineet vapaa-ajalla, luoneet kaupassa pitkiä katseita jne... Hän on komea mies, ja minä myös ihan näyttävä urheilullinen nainen, myös korkeasti kouluttautunut. Eli sillä tapaa samaa "tasoa", ja juttu ainakin on luistanut. Ap
Tuskinpa hän on noin sairaasta (käyt 5x työtervlääkärillä vuodessa!?) naisesta kiinnostunut. Lääkärit arvostaa ihmisiä, jotka ei jatkuvasti ravaa lääkärissä mitättömistä oireista. Ja kukaan lääkäri ei halua oikeasti sairasta kumppania.
Kolme käyntiä johtui kun epäili välilevyn pullistumaa ja sitä hoidettiin sellaisena, yksi kerta poskiontelontulehdus ja viides perus työterveystatkastus. Oliko paha? Ap
En voisi kiinnostua potilaasta. Totta kai sen tiedostaa, jos potilas näyttää hyvältä (ihan jo siksi, että arvioin koko ajan potilaan puhuessa mahdollisten sairauksien todennäköisyyttä, ja urheilullisuus pienentää useimpia). Se on kuitenkin niin perinpohjin epäeroottinen tilanne - sairauksissa ei ole mitään seksikästä - että en koe että siinä voi ihastua.
Mä ihastuin kerran hammaslääkäriini. En voinut mitään. Vaikka kuinka koitin. Ihastuttava ihminen. En tietenkään mitään tehnyt tai sanonut, eihän se ole sopivaa. Silmiinsä olisin voinut hukkua. Ystävällisyytensä oli kuin hunajaa ja kosketuksensa. Hymyilin ja kiitin. Itkin kun hoitosuhde päättyi. Tuskin koskaan tavataan. Jos tavattaisiin, katsoisin ja hymyilisin, mutta vain jos hän ensin. Mut tuskin enää koskaan tavataan. Kuulin myöhemmin et hän oli eronnut. Viestinsä on edelleen tallessa puhelimessani.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kiinnostua potilaasta. Totta kai sen tiedostaa, jos potilas näyttää hyvältä (ihan jo siksi, että arvioin koko ajan potilaan puhuessa mahdollisten sairauksien todennäköisyyttä, ja urheilullisuus pienentää useimpia). Se on kuitenkin niin perinpohjin epäeroottinen tilanne - sairauksissa ei ole mitään seksikästä - että en koe että siinä voi ihastua.
Ovatko urheilijoiden käyttämät steroidit terveellisiä?
On kyllä tullut hoitajana sivusta nähtynä, että lääkärit joskus tarkoitushakuisesti antavat signaalia kiinnostuksesta ja nauttivat potilaan huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tullut hoitajana sivusta nähtynä, että lääkärit joskus tarkoitushakuisesti antavat signaalia kiinnostuksesta ja nauttivat potilaan huomiosta.
Onko tää nyt sitä ihmisroskaa? Piruilumielessä potilaan kanssa flirttaava lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja?
Kai on normaalia, että tutun lääkärin kanssa juttelee muutenkin tuttavallisemmin. Ainakin minä pystyn heittämään läppää tutun lääkärin kanssa melkein mistä tahansa ja tutkimus sekä hoito menevät omalla painollaan. Onhan se lääkäreillekin helpompaa ettei potilas ole kauhusta kankeana vastaanotolla?
Mitään romantiikkaa en kyllä voisi kuvitella itseni ja lääkärini välille. Harvemmin kai partneri hoitaa tyttöystävää kuin lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se lääkärikin vaan ihminen joka voi ihastua kehen tahansa niinkuin kuka tahansa muukin.
No, kuka ihastuu työmaahansa? Haluaa viedä työnsä kotiin jne?
En ole lääkäri, mutta työskentelen fysioterapeuttina, joten tilanne voi olla hyvin samantyyppinen. Kuten moni mainitsikin, että luonnollisesti sitä saattaa toisesta ihmisestä viehättyä. Toisessa voi olla komea ulkonäkö, viehättävä olemus tai toinen voi kiehtoa älyllisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö voisi hoitaa työtään ammattitaitoisesti. Joidenkin kanssa juttu luistaa ja huomaamatta sitä saattaa flirttailla, hymyilen ja nauran toisen jutuille. Itse pidän kuitekin työsuhteet työsuhteina, ja työn ulkopuolella kohtaamiset melko neutraaleina. En kuitenkaan näe lainkaan mahdottomana, jos joidenkin lempi leiskahtaa lääkärin vastaanotolla. Joskus voi olla vaan vaikea erottaa lääkärin ystävällisyyttä ihastumisesta. Jos kuitenkin oikein kovasti toinen kiinnostaa, niin itse en loukkaantuisi jos asiakas tulisi sanomaan että vaikutan kiinnostavalle, haluanko lähteä kahville. Fysioterapeuttina en uskoisi kuitenkaan tekeväni koskaan aloitetta kiinnostavaa asiakasta kohtaan aseteleman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain juuri luin, että silmät muuttuu verisemmät näköiseksi jos ihastuksen kohde läsnä.
Kuulostaa aika pahalta!
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella nuorella mieslääkärillä on ainakin 5 naispuolista ent.potilasta, jotka seuraa ja vakoilee heitä. Jotkut on todella pelottavia ,tulevat jopa työpaikalle asti lymyilemään ja kesksiävät tikusta asiaa. Miespotilaat jahtaavat hyvännäköisiä hoitajia riesaksi asti. Seuraavat autolla kotiovelle, vaikka tietää, että on perheellinen ja naimisissa. Toispaikkakuntaiset soittelevat kotiin kun ovat tulossa Helsinkiin kontrolliin, muistaavat nimet ym. nimineulasta. Ammattiriesa sairaalassa.
Onko muka totta? Kuulostaa kauhealta stalkkaamiselta.
verinen/verestävä ja vetinen on kyllä niin eri näköistä, kumpaa tässä tarkoitetaan, vai onko jompikumpi typo?