Sterilisaatio vei naisen psykiatriselle osastolle "Luulin pääseväni verikokeisiin, mutta sainkin tukun psykiatrisia diagnooseja"
Sterilisaatio vei naisen psykiatriselle osastolle "Luulin pääseväni verikokeisiin, mutta sainkin tukun psykiatrisia diagnooseja"
Sanna Pohjaniemi poistatti Essure-implanttinsa jo vuonna 2015. Sitä ennen oireet veivät hänet psykiatriseen hoitoon.
Kommentit (67)
Tästä on kyse
Sanna Pohjaniemi steriloitiin Essure-menetelmällä vuonna 2011
Sen jälkeen hän alkoi kärsiä erilaisista kivuista ja väsymyksestä, joiden vuoksi jäi sairauslomalle
Vuosien mittaan Pohjaniemi sai CFS- ja fibromyalgia-diagnoosit sekä useita psykiatrisia diagnooseja
Hän hakeutui Essure-implanttien poistoleikkaukseen keväälllä 2016
Pohjaniemen mukaan lähes kaikki oireet ovat nyt kadonneet
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen av-mamma...
Millä tavalla?
Nikkelimyrkytys aiheuttaa hermostollisia ongelmia. Se voi tuhota munuaiset, maksan ja immuunijärjestelmän.
Eli tiivistettynä, nikkeliallergia aiheutti myrkytyksen koko kehoon. On se nyt stna ettei noita aiheettomia hullundiagnooseja saa poistetuksi Omakannasta
Nino Hermas kuoli psykiatrisella osastolla sydänsairauteen, jota ei diagnosoitu
Tuo otsikko ois pitäny olla "nikkelimyrkytys vei psykiatriselle osastolle". Minä luulin että siellä oli joku toisiin aatoksiin tullut päättämätön
Vierailija kirjoitti:
Eli tiivistettynä, nikkeliallergia aiheutti myrkytyksen koko kehoon. On se nyt stna ettei noita aiheettomia hullundiagnooseja saa poistetuksi Omakannasta
Vielä tiivistetymmin; naista ei otettu taaskaan tosissaan terveydenhuollossa.
Olen niin kyllästynyt terveydenhuollon vähättelyyn asioisra. Olen pääsääntöisesti saanut hyvää hoitoa, mutta on ollut muutamia samankaltaisia tapauksia mitä artikkelissa. Ei noin radikaaleja, mutta kuitenkin. Enää en oleta, että lääkäri osaisi tehdä aina oikean diagnoosin. Toki sellaisen olettaminen onkin aika naivia.
Miten ihmeessä tuommoiseen implanttiin edes voidaan käyttää nikkeliä
Aika moni on nikkelille allerginen sen lisäksi, että nikkeli on muutenkin myrkyllistä. Kas kun ei lyijyä. No joskus muinoin hammaspaikkoihin kyllä käytettiin elohopeaa
Itsekin olen nikkelille allerginen, mutta nykyään sitä pyritään kyllä aika hyvin välttämään koruissa ja vaatetuksessa, mutta lääkinnällisissä laitteissa sitten ilmeisesti ei
Tässäkin kohtaa oireet olivat alkaneet käytännössä heti Essuren asentamisen jälkeen. Ei kyllä kerro mitään muuta kuin kovaa tahtoa nähdä kaikki naiset hysteerisinä mt-tapauksina, kun on loogisempi passittaa osastolle ja keksiä kaikenmaailman sopeutumishäiriö-diagnooseja, kuin edes alkaa selvittämään sitä ilmeisintä.
Tuontyyppisiä keissejä tapahtuu ympäri maan harva se päivä. Suoranaisia oikeusmurhia.
Vielä 80-luvulla gynekologi oli sitä mieltä, että voimakkaat mielialavaihtelut eivät voi johtua e-pillereistä, joiden aloituksen jälkeen oireet mystisesti tulivat. Kokeilin kahta eri merkkiä ja lopulta lopetin niiden käytön kokonaan. Oireet katsosivat ja olin taas normaali itseni.
"munanjohtimiin asetetaan kohdun tähystyksessä pienet, pehmeät ja joustavat mikroimplantit, jotka sisältävät muun muassa PET-kuituja, teflonia, butadiinia ja nikkeliä"
Mikä voisi mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen av-mamma...
Millä tavalla?
Herää jossain vaiheessa elämäänsä suljetulta.
Sen implantin kanssa oli kyllä yksi helvetti. Meni täysin luotto Suomen terveydenhuoltoon. Kun sen sain ulos niin ikinä en enää mitään ylimääräistä kehooni tunge.
Jollain naisella diagnosoitiin ensin skitsofrenia mutta se olikin MS-tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 80-luvulla gynekologi oli sitä mieltä, että voimakkaat mielialavaihtelut eivät voi johtua e-pillereistä, joiden aloituksen jälkeen oireet mystisesti tulivat. Kokeilin kahta eri merkkiä ja lopulta lopetin niiden käytön kokonaan. Oireet katsosivat ja olin taas normaali itseni.
Meillä on tästä ihan tuoretta kokemusta 2010-luvulta. Naisystäväni kokeili e-pillereitä ja varmaan kuukausi aloituksen jälkeen oli kuin eri ihminen. Gynekologi vaan selitti, ettei näiden "enää pitäisi" vaikuttaa niin paljoa. Kun pillerit jäi pois naisystäväni palautui taas normaaliksi itsekseen.
Onneksi tuon yrityksen jälkeen ei tarvinnut odotella kuin vuosi, että täytin 30 vuotta ja omat piuhat laitettiin poikki. Tuon kokemuksen jälkeen jäi vain mieityttämään kuinka moni nainen saa mt-diagnoosin vain sopimattoman ehkäisymenetelmän takia?
-