Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutaan suomalaisten huonokäytöksisyydestä

Vierailija
26.09.2018 |

Suomalainen ei viitsi sanoa edes "sori" vahingossa tönäistessään jotakuta, koska hui kauhistus, siinähän joutuisi ottamaan kontaktia tuntemattomaan. Vaan yllättävää kyllä, vielä enemmän kuitenkin ärsyttää se ainainen tuijottaminen julkisilla paikoilla heti jos vähänkin jotain erikoista tapahtuu. Erittäin epäkohteliaasti möllötetään heti jos jollain on vaikka kaupassa käteinen loppu tai jos joku juoksee bussiin eikä ehdi. Ihan sama kuinka pieni asia kyseessä, suomalainen kyllä tuijottaa naama norsunveenä. Yrittäkääs nyt käyttäytyä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen esimerkki on, että naiset ovat töykeitä muille miehille paitsi alfa-uroksille.

Vierailija
2/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kauaa, kun miestenhyysääjät ovat täyttäneet ketjun naisvihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Silläaikaa kun kirjoitin viestiäni, miestenhyysääjä ehti väliin.

T. viesti nro 2

Vierailija
4/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Ja kiilaaminen sekä sen jälkeinen "minä en huomaa mitään enkä ketään, en etenkään sitä tyyppiä, jonka juuri itsekkäästi kiilasin". Tosin tätä tekee muutkin kansallisuudet, ei vaan törpöt suomalaiset.

Möllötys ja paheksuva möllötys ne vasta onkin perisuomalaista. Saatetaan tuijottamalla tuijottaa häpeilemättä, vaikka hamaan tappiin asti. Se on oikeastaan jo melko huvittavaa. :D Surullista ja koomista. Tätä ei harrasta muut kuin suomalaiset. Kateudesta pääosin.

Vierailija
5/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerrallaan, jokainen vuorollaan. Ei onnistu ei millään, vaikka olis jonotusnumerot käytössä.

Vierailija
6/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven läimäyttäminen takaa tulevan edestä kiinni. Tätä olen tavannut vain Suomessa. Muualla pidetään ovea auki, että perässä tulevakin pääsee. Useimmiten vielä päästetään edellä.

Vierailija
7/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin hyvä keino on alkaa omalla käytöksellään muuttaa totuttuja tapoja. Aina se johonkin tarttuu.

Vierailija
8/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoinna klo 10.00 - 16.00

9.55 bangbangbang ovi auki (nykii kahvasta) "noi vaan kävelee tuolla", tositilanne postin ovella.

Vierailija
9/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen esimerkki on, että naiset ovat töykeitä muille miehille paitsi alfa-uroksille.

Ja missähän tämä muka käy ilmi?

Vierailija
10/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.

Ja kiilaaminen sekä sen jälkeinen "minä en huomaa mitään enkä ketään, en etenkään sitä tyyppiä, jonka juuri itsekkäästi kiilasin". Tosin tätä tekee muutkin kansallisuudet, ei vaan törpöt suomalaiset.

Möllötys ja paheksuva möllötys ne vasta onkin perisuomalaista. Saatetaan tuijottamalla tuijottaa häpeilemättä, vaikka hamaan tappiin asti. Se on oikeastaan jo melko huvittavaa. :D Surullista ja koomista. Tätä ei harrasta muut kuin suomalaiset. Kateudesta pääosin.

Huvittava käsitys. Olet varmaan käynyt kaikissa muissa maailmankolkissa testaamassa ja tullut siihen tulokseen, ettei kukaan yhtään pidempään vilkaise, vaikka mitä sekoilisi.

Aika monessa maassa on saanut tuijotusta osakseen, ihan vaan menemällä paikalle. Kyllä ne paikalliset joissain maissa ihan rinkiin kokoontuu tutkailemaan ulkomaan elävää. 

Vierailija
11/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9.55 bangbangbang ovi auki (nykii kahvasta) "noi vaan kävelee tuolla", tositilanne postin ovella.

Koomista kun itse (myyjä?) olit se epäkohtelias. Kohteliaana olisit huomioinut asiakkaan ja päästänyt sen sisään sen sijaan että pikkutarkasti ja vmäisesti kyttäät omasta kellostasi minuutteja.

Vierailija
12/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista kun itse (myyjä?) olit se epäkohtelias. Kohteliaana olisit huomioinut asiakkaan ja päästänyt sen sisään sen sijaan että pikkutarkasti ja vmäisesti kyttäät omasta kellostasi minuutteja.

Olin asiakkaana siinä samassa jonossa.

Vierailija
13/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.

Huvittava käsitys. Olet varmaan käynyt kaikissa muissa maailmankolkissa testaamassa ja tullut siihen tulokseen, ettei kukaan yhtään pidempään vilkaise, vaikka mitä sekoilisi.

Aika monessa maassa on saanut tuijotusta osakseen, ihan vaan menemällä paikalle. Kyllä ne paikalliset joissain maissa ihan rinkiin kokoontuu tutkailemaan ulkomaan elävää. 

Olen matkustellut ja asunutkin useamman vuoden ulkomailla. Kyllä sielläkin katsotaan, mutta ei möllötetä eli jäädä tuijottamaan. Ulkomailla se katsominen on lähinnä mielenkiinnosta/uteliaisuudesta, ei kateudesta.

Ellet tietysti ole jotenkin muuten poikkeuksellisen näköinen, mikä sitten herättää ihmetystä ympärillä olevissa.

Vierailija
14/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa vai niin että siellä oli jo oikein jono. Olis kannattanut mennä avaamaan.

Vierailija
15/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven läimäyttäminen takaa tulevan edestä kiinni. Tätä olen tavannut vain Suomessa. Muualla pidetään ovea auki, että perässä tulevakin pääsee. Useimmiten vielä päästetään edellä.

Tämä tosiaan. Siis edes samassa talossa työskentelevät ihmiset ei viitsi pitää toiselle ovea auki, vaikka huomaisi, että sieltä olisi joku perästä tulossa. Itse jään aina pitämään ovea työpaikalla, kun huomaan, että joku muukin on samasta ovesta tulossa ja silloin ei yleensä edes kiitosta saa, saatika, että sanottaisiin edes se huomenta tai moi samalla. Minusta ihan käsittämätöntä.

Vierailija
16/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven läimäyttäminen takaa tulevan edestä kiinni.

On muuten erityisesti nuorten ja vanhojen naisten tavaramerkki, sellaisten alle 30v ja yli 50v. 

Vierailija
17/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa vai niin että siellä oli jo oikein jono. Olis kannattanut mennä avaamaan.

Sun ei kyllä tarvitse kirjoittaa erikseen esimerkkiä töykeästä käytöksestä.

Vierailija
18/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo huvikseen me myyjät vaan siellä toimipisteissämme ennen liikkeen aukeamista tallustellaan edes takaisin ei meillä tietenkään ole ennen oven avaamista mitään muuta hommaa, kuin räpsästä valot päälle. Varsinkaan sillon, jos työvuoro alkaa jo vaikkapa paria tuntia ennen liikkeen avautumista ;)

Vierailija
19/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nopeasti vain pujahdan tästä välistä" ... eli etuileminen. Teen itse samaa. 

Vierailija
20/48 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo huvikseen me myyjät vaan siellä toimipisteissämme ennen liikkeen aukeamista tallustellaan edes takaisin ei meillä tietenkään ole ennen oven avaamista mitään muuta hommaa, kuin räpsästä valot päälle. Varsinkaan sillon, jos työvuoro alkaa jo vaikkapa paria tuntia ennen liikkeen avautumista ;)

Et sä siellä postissa mitään niin tärkeää viidessä minuutissa tee ettetkö voisi käydä päästämässä asiakkaan sisään. Turhaa minäminätärkeilyä.