Jos työpaikkallasi olisi hajusteallergikko, käyttäisitkö hajusteita mennessäsi töihin ja töissä?
Leikitään, että sulla on työpaikka ja kyseessä on avokonttorin tapainen duuni, jossa ollaan muiden työntekijöiden kanssa samassa tilassa.
Kommentit (92)
Mulle ei olisi mikään ongelma olla käyttämättä hajusteita, joten en niitä käyttäisi jos työkaveri sitä toivoisi.
Tunnen tällaisia naisia monta, mutta en yhtään miestä, onko tämä jotenkin sukupuolesta riippuva juttu?
En muutenkaan löyhkää, en hielle enkä varsinkaan halvoille pyykinpesuaineiden lemuille.
Olen hajusteettomalla työpaikalla hajusteherkkien työkavereiden vuoksi. Tämän vuoksi en käytä hajuvettä, hiuslakka ja dödö ovat hajusteettomia.
Sen sijaan esim. suihkusaippua, shampoo, hoitoaine ja pesuaineet ovat hajullisia. Liian vaikeaa löytää hajusteettomia sopivia tuotteita.
Hajuvesiä en käytä, mutta jos mun käyttämästä pesuaineesta tai meikeistä/ rasvoista tulis jotain sanomista niin ei. En luopuis vaan käyttäisin normaalisti ainakin loppuun kyseiset tuotteet. Ehkä ottaisin jatkossa huomioon ostoksia tehdessäni tai sitten en.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tällaisia naisia monta, mutta en yhtään miestä, onko tämä jotenkin sukupuolesta riippuva juttu?
Minä tunnen hajusteyliherkkiä miehiäkin.
Roll on-deodoranttini ei ole hajuton ja jos laitan hiuksia, varmaan niissä hiuspuutereissa ja lakoissakin on tuoksua. Ja pesuaineissa. Lasketaanko ne? En osaa vastata tietämättä, onko tässä yhteydessä hajuste nimenomaan hajuvesi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei olisi mikään ongelma olla käyttämättä hajusteita, joten en niitä käyttäisi jos työkaveri sitä toivoisi.
Minulle taas on ongelma löytää KAIKKI tuotteet tuoksuttomina. Kiharapörrööni on vaikeaa löytää sopivia aineita, saati löytää niitä hajuttomina.
En käyttäisi. Hajusteita ei tarvita työpaikalla ja hajusteettomatkin tuotteet on olemassa. Työpaikan hengitysilmakin paranee kummasti kun siellä ei leiju kymmentä eri sorttia haju-/partavesihaisuja saati pyykinpesu- ja huuhteluaineita. Hajusteettomasta työpaikasta hyötyvät kaikki.
Tarvitaan vain yksi OMO:n käyttäjä niin kaikki muut työpaikalla kärsivät hajusteallergiasta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen hajusteyliherkkiä miehiäkin.
Ok, en todellakaan tiennyt, koska en heihin ole ikinä törmännyt, vaikka olen jo miltei keski-ikäinen.
Mä en oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka ovat vastanneet kyllä! Ehkä eivät oikeesti ymmärrä kuinka paha hajusteallergia voi olla. Mun isällä, joka siis ei todellakaan valita turhasta, tulee niin hirveitä aivastukohtauksia ja pääkipua hajusteista, että usein joutuu esim. kuntosaleilta lähtemään pois. Joo toki "on niiden ongelmaisten ongelma", mutta useimmassa tapauksessa hajusteallergikko mielummin eroaa työstään kuin jatkaa siellä olemista, jos toisella on hajuvettä päällä, eli ei todellakaan ole mikään pikku ongelma tämä. Ja ei tarvi tehdään mitään erikoisia muutoksia, kunet pestä paitaa kuumemmassa vedessä, jotta hajuvesi baari-illalta lähtee pois tai vaihtaa dödöä tai pesuaineita, mutta jättäkää nyt edes ne hajuvedet TÖISTÄ pois!
En käytä hajuvesiä, mutta varmasti vaatteissani olisi pesun jäljiltä hajusteita.