Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko elokuvan Uinu uinu lemmikkini?

Vierailija
24.09.2018 |

Mitä siinä hautausmaan kyltissä luki ja mitä se tarkoittaa?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjana parempi" -huutelijat jostain syystä mieltävät, että elokuvan tulisi vastata kirjan tekstiä niiltä osin kuin se heille sopii. :) 

Vierailija
22/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 6-7 v kun näin tuon ensim. kerran ja tuli kyllä yksin itkettyä sitä pojan rekan alle jäämistä. Poika näytti omalta pikkuveljeltä ja pelkäsin, että sille käy samalla tavalla.

No huh, aika nuorena näit elokuvan! Taitaa olla kuitenkin k-16 ellei jopa k-18 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sängyn alla kirurginveitsi kädessä... 

Vierailija
24/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyltissä luki "Pet Sematary". Teksti on kirjoitettu väärin, koska lapset olivat sen tehneet, eivätkä tienneet, miten se oikeasti kirjoitetaan (Pet Cemetery). Teksti tarkoittaa siis lemmikkieläinten hautausmaata. Elokuva oli tosi huono, kun olin lukenut ensin alkuperäisen kirjan, joka oli paljon karmivampi. Suositttelen siis kirjaa, mutta en elokuvaa.

Taas tuo kirjaston täti tuli tänne meuhkaamaan

Vierailija
25/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja leikkaa naapurin papalta akillesjänteen poikki. Muistan vieläkin tuon kohtauksen hyvin elävästi 😰

Vierailija
26/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä mullakin tulee mieleen se kohtaus, kun se "kake" (oliko se pikkuheebon nimi Gage?) upottaa sen veitsen sen jonku akillesjänteeseen.

Vierailija
27/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kisumiuku on söpö kun on kuollutkin . Ettei se kissa ollut siinä pelottava ollenkaan. Se yksi mieshenkilö  näyttää apulannan tonilta :D 

Vierailija
28/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja leikkaa naapurin papalta akillesjänteen poikki. Muistan vieläkin tuon kohtauksen hyvin elävästi 😰

Joo, joka kerran karmii kävellä portaita edelleen. Mun mielestä sekä kirja että elokuva olivat harvinaisen hyviä. Jotenkin leffaankin oli saatu karmiva tunnelma aikaiseksi. Yleensä en tykkää elokuvista jos olen lukenut kirjan jo etukäteen🙀

Vierailija
29/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan varmaan ikuisesti. Katsoin 10-vuotiaana ja näin vuosikausia painajaisia juuri tuosta akillesjänteen leikkaamiskohtauksesta. Ei ole tehnyt mieli katsoa uudestaan, ehkä nyt lähemmäs 30 vuotta myöhemmin voisi jo harkita.

Vierailija
30/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni että tästä tehdään uudelleenfilmatisointi vuonna 2019?

Vierailija
32/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Zelda oli kammottava 😨

Vierailija
33/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Zelda oli kammottava 😨

Olen nähnyt elokuvan muutaman kerran ja lukenut kirjankin. Kaikkein kammottavimpana jäi mieleen tosiaan se Zelda. Siis se kohta jossa kerrotaan päivästä jolloin Zelda kuoli. Se rutiseva luurankomainen selkäranka, nariseva ääni kutsuen Rachelia ja kuolinkorina jäi pitkäksi aikaa kummittelemaan nuoren tytön mieleen. Mutta tykkäsin molemmista, kirjasta ja elokuvasta. Olin iloinen että päätin lukea kirjan elokuvan katsomisen jälkeen koska siinä selitetään paremmin se mikä voima sai perheen isän palaamaan hautausmaalle uudelleen ja uudelleen vaikka aiemmat yritykset eivät menneet ihan nappiin.

Vierailija
34/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"First I played with Mr. Crandall, then I played with Mum. Now I wanna play with you......."

Vierailija
35/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King itse esiintyi myös elokuvassa papin roolissa.

Vierailija
36/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, koska äitini on siitä hytisten kertoillut enkä ikinä ole uskaltanu itse katsoa.. Toinen traumoja aiheuttanut oli kuulemma maissilapset.

Vierailija
37/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni että tästä tehdään uudelleenfilmatisointi vuonna 2019?

Ei, herranjumala. Jättäkää nyt joku klassikko rauhaan surkeine uusintatekeleinenne.

Vierailija
38/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Yksi lempparileffoistani. Ainoa Stephen Kingin kirja, joka toimii leffanakin.

Vierailija
39/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 6-7 v kun näin tuon ensim. kerran ja tuli kyllä yksin itkettyä sitä pojan rekan alle jäämistä. Poika näytti omalta pikkuveljeltä ja pelkäsin, että sille käy samalla tavalla.

No ei 80-l ja 90-l alussa oltu niin tarkkoja noista. Ja vanhempani ovat astetta yksinkertaisempia, jos jokin oli heidän mielestään "siistiä", niin se oli sitä myös lapsille heidän mielestä.

Vierailija
40/81 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joo katsoin joskus sen ja sen jälkeen oon entistä vähemmän halunnu lapsia enkä halua niitä lähellekkään mun akillesjänteitä. HYRRH!! 😂