Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen

Vierailija
23.09.2018 |

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kommentit (384)

Vierailija
101/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua tulla "vahingossa" raskaaksi kannattaa aina käyttää tupla ehkäisyä.

Vierailija
102/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies on häkeltynyt, ja kun ei se toukka hänen mahassaan kasva, niin totta kai yksi vaihtoehto mielessä on, että olenko minä todella sen isä. Äitikin kun yllätysraskaudessa on äimän käkenä ensin, että olenko minä todella tässä muka äidiksi tulossa... vaan äidinhän on se pakko uskoa.

Rauhallisesti nyt vaan, kerrot miehelle, että joskin vähän loukkaa tämä epäilyksesi, on se toisaalta varmaan ymmärrettävääkin, ja tottakai tehdään isyystesti jahka tämä tyyppi täältä syntyy. Tässä tilanteessa joudut naisena todennäköisesti ihan itse pähkimään sen asian, keskeytätkö raskauden vai et. Isyystesti pitää varmaan teettää, vaikka abortoisitkin sikiön, koska haluat varmaan puhdistaa maineesi miehen silmissä.

En kyllä itse jatkaisi tuollaisessa suhteessa, jossa mies lapsen syntymään asti epäilee pettämisestä tai jopa abortoidusta sikiöstä otettaisiin testejä. Eikä varmaan miestäkään kiinnosta olla suhteessa, jossa ei tuon vertaa luota vaimoonsa.

Minusta on luonnollista, että sellainen kysymys ainakin aluksi herää.

Mutta jos nainen suhtautuu epäilyyn asiallisesti, ja on valmis ihan kitisemättä isyystestiin tai jopa vaatii sitä itse, niin vuorenvarmasti mies rauhoittuu tästä.

Enkä kyllä ymmärrä, miksi nainen ei suostuisi testiin tai jopa itse vaatisi testiä. Jos hän itse on varma.

Se miten sinä asiasta ajattelet, ei ehkä ole sama mitä kaikki muut ajattelisivat. Esimerkiksi itse ajattelisin, että jos olen itsekin äimänä raskaudestani ja pidän sitä mahdottomana, niin miksei sitten järkevä mieskin epäilisi mahdollista pettämistä tai ainakin sellainen ajatus käy  ilman muuta miehen mielessä. Rehellistä on sanoa se ääneen. Jos miehelle ei moinen ajatus juolahda häivähtääkään, on mies mielestäni naiivi ja tyhmä, enkä sellaisen kanssa halua olla. Ja jos ajatus häivähtää, mutta mies ei minulle sitä sano, on mies estynyt eikä suhteemme ole hyvä, ja eihän siitä silloinkaan mitään tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua tulla "vahingossa" raskaaksi kannattaa aina käyttää tupla ehkäisyä.

Jos ei halua tulla vahingossa raskaaksi niin ei kannata harrastaa seksiä. Seksissä on aina mahdollisuus hedelmöittymiseen ja siitä kannetaan vastuu tavalla tai toisella. Hormonit vaarantavat naisen terveyden. 

Vierailija
104/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina testata se kondomi, eikä vain luottaa siihen mitä näkee.

Vierailija
105/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kondomia käytitte?

Vierailija
106/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies on häkeltynyt, ja kun ei se toukka hänen mahassaan kasva, niin totta kai yksi vaihtoehto mielessä on, että olenko minä todella sen isä. Äitikin kun yllätysraskaudessa on äimän käkenä ensin, että olenko minä todella tässä muka äidiksi tulossa... vaan äidinhän on se pakko uskoa.

Rauhallisesti nyt vaan, kerrot miehelle, että joskin vähän loukkaa tämä epäilyksesi, on se toisaalta varmaan ymmärrettävääkin, ja tottakai tehdään isyystesti jahka tämä tyyppi täältä syntyy. Tässä tilanteessa joudut naisena todennäköisesti ihan itse pähkimään sen asian, keskeytätkö raskauden vai et. Isyystesti pitää varmaan teettää, vaikka abortoisitkin sikiön, koska haluat varmaan puhdistaa maineesi miehen silmissä.

Sori, mutta ei ole mitään isyystestiä abortoidulle sikiölle, ellei kyse ole rikoksesta esim. alaikäinen raskaana raiskauksesta ja isä pitäisi selvittää.

Abortti alkuvaiheessa on pillereillä tehty isompi kohdun tyhjennysvuoto, eikä sieltä hyytymien joukosta mitään raskausmateriaalia välttämättä tunnista verisestä pöntöstä. keskenmenon 6+ kokeneena kerron tämän enkä todellakaan tiennyt milloin sikiö hulahti pois kaiken sen muun verenvuodon kanssa jota kesti 7 päivää.

Vierailija
107/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kommentteja, ehkä olet jo vastannut, mutta aloituksessa et maininnut onko kondomia käytetty ihan asiallisesti. Eli siis onko aloitettu ilman ja sitten muistettu "hups, kumi meinas unohtua"? Oliko se 1/3 vai 2/3 mihillä siittiöitä on jo touhutipoissa.

No pääasia, että itse tiedät kuka isä on, mies saa nyt kärsivällisesti odottaa testiä jos sen haluaa lapsen synnyttyä. Käsittääkseni isyystestin voi tehdä myös lapsivedestä jos lapsen pitäminen olisi siitä kiinni kuka isä on (varmaan tulee kyseeseen vain raiskaustapauksissa, petettynä harva haluaa alkaa isäksi vaikka lapsi olisikin oma) se varmaan maksaa maltaita ja keskenmenoriskikin siinä kai on.

Jos kerran mies on ainoa kenen kanssa olet ollut niin sittenpä tiedät. Miehellä on kyllä oikeus olla osallistumatta isänä jos ei lasta halua, mutta sinä teet tässä päätöksen. Ikävää kannaltani, että mies ei sinuun luota. Toivottavasti sinulla on tukiverkkoja jos suhde alkaa tuon luottamuksen takia tässä rakoilemaan. Muista että sinulla on myös lähes 9 kk aikaa valmistautua lapsen tuloon. Voimia ja jaksamista mitä vain päätätkin!

Vierailija
108/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olette olleet yhdessä, onko suhde ns. vakava?

Täytyy sanoa että itse heivaisin miehen riippumatta siitä mitä päättäisin tehdä raskauden suhteen. Onhan toi aivan ultimaattinen epäluottamuslause. Tollasessa tilanteessa miehen tuki olisi nimenomaan ensiarvoisen tärkeää.

Karmea tilanne, tsemppiä sinne!

Miten sinä reagoisit, jos olisitte käyttäneet ehkäisynä kumia koko avioliiton ajan ja mies tulisi kertomaan, että hänellä on tippuri? Epäilisitkö pettämistä vai uskoisitko miehen uskollisuuteen? Onhan kuitenkin mahdollista, että tippuri on sinulla ollut niin vähäoireinen ettet ole osannut testeihin hakeutua ja mies on sen sinulta saanut. Se ehkäisy kun voi pettää myös tautien suhteen.

Vierailija
109/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyys testi voidaan tehdä vasta kun lapsi on syntynyt ja ehdottomasti kannattaa aina kun vauva ei ole saanut alkuaan "harkitusti".

Kannattaa ensin itse miettiä haluatko sinä lapsen ja oletko valmis yksin huolehtimaan hänestä. Kun lapsi on vahinko ja suhde ei ole vakava, on todennäköistä että päädyt yksin vauvaa hoitamaan, jos hänet haluat pitää. Kun olet varma itse mitä haluat, niin keskustele sitten miehen kanssa. Mies ei kanna lasta 9kk ja synnytä, sen kaiken teet sinä ja sinun pitää ottaa vastuu kaikista eniten tästä lapsesta.

Suhde on mielestäni kyllä aika vakava kun olemme olleet jo viisi vuotta naimisissa..

Mutta niin, pitänee nyt ensin kai antaa itselle aikaa rauhoittua pari päivää ennen kuin päätän/päätetään mitä tehdään.

ap

Oletteko käyttäneet ehkäisynä kumia koko suhteenne ajan?

Miten mies perustelee epäilyksensä isyydestään? Kai hän tietää että pelkkää kumia käyttämällä isyyden riski on varsinkin pitkällä tähtäimellä melkoinen?

/4

Kyllä, kumia on käytetty koko suhteen ajan. Miehen mielestä en voi olla raskaana, koska kumi ei ole koskan mennyt rikki.

ap

Onko mies tarkistanut veden avulla joka kerta että kumi tosiaan on ehjä? Muuten ei pientä reikää todellakaan huomaa.

Myöskään ehjä kondomi ei ole 100% varma ehkäisykeino, sillä se saattaa esim. luisua sen verran pois paikaltaan että siemennestettä pääsee sisään. Myös kumia poisottaessa spermakosketuksen riski on olemassa.

Miehesi vaikuttaa kovin naivilta.

/4

Totta, mutta mies ei vaan usko, että niin pienillä todennäköisyyksillä voisi oikeasti tulla raskaaksi.. huoh.

ap

Vertaa itse noita ehkäisyn pettämisen todennäköisyyksiä niihin lukuisiin uutisiin, joiden mukaan noin 20-40% suomalaisista pettää parisuhteessa. Ja että suuri osa pettäneistä ei koskaan jää kiinni. Kyllä minä ainakin ymmärrän, että miehellä käy mielessä myös vaihtoehto jossa hän ei olekaan isä.

Vierailija
110/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että itse heivaisin miehen riippumatta siitä mitä päättäisin tehdä raskauden suhteen. Onhan toi aivan ultimaattinen epäluottamuslause. Tollasessa tilanteessa miehen tuki olisi nimenomaan ensiarvoisen tärkeää.

Miten sinä reagoisit, jos olisitte käyttäneet ehkäisynä kumia koko avioliiton ajan ja mies tulisi kertomaan, että hänellä on tippuri? Epäilisitkö pettämistä vai uskoisitko miehen uskollisuuteen? Onhan kuitenkin mahdollista, että tippuri on sinulla ollut niin vähäoireinen ettet ole osannut testeihin hakeutua ja mies on sen sinulta saanut. Se ehkäisy kun voi pettää myös tautien suhteen.

Minäkin kyllä naisena ymmärrän ap:n miestä, että voi olla epäuskoinen olo. Kondomilla ei kuitenkaan ole 100% ehkäisyteho vaikka se ei repeäisikään tai muuta vastaavaa, siinä voi olla ihan olematon reikä ja sitten ollaankin raskaana.

Minuakin naisena loukkaisi pettämisestä syyttäminen tällaisessa tilanteessa, suostuisin tietenkin todistamaan isyystestillä asian lapsen synnyttyä. Sekin tosin mielestäni riittää lähes todisteeksi, että uskaltaa lapsen pitää vaikka olisi 50% todennäköisyys, että isä olisi joku muu, särkisin mieheni sydämen, kasvattaisin isättömän lapsen ja saisin h*oran maineen.

Toisaalta kyllähän sitäkin tapahtuu, joten hankala tietää mistä ap:n suhteessa on kyse. Kuitenkin anonyyminä kirjoitellaan, joten miksi jaksaisi väittää ettei muuta vaihtoehtoa ole. Silloin ehkä juuri laskeskeltaisiin kiertopäiviä ja pohdittaisiin isyyden selvittämistä raskausaikana ja tietenkin h*oriteltaisiin niinkuin AV:ssa tapana. -eri

Vierailija
111/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi tällainen yksinkertainen lista ehkäisymuotojen varmuuksista, käykääpäs miehet lukemassa, niin tiedätte jatkossa mihin olete ryhtymässä.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-68485

Tuo oli todella hyvä listaus eri ehkäisymenetelmistä, niiden varmuudesta ja sivuvaikutuksista. Kaikkein turvallisin ja sivuvaikutuksiltaan vähäisin oli vasektomia, joten se on ehdottomasti paras vaihtoehto silloin, kun mies on yli kolmekymppinen eikä halua lapsia.

Vierailija
112/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mikä lause. Tuollaisessa suhteessa sitä maineen puhdistamista pitää varmaan tehdä viikottain. Mies varmaan haistelee naisen alushousut kauppareissunkin jälkeen, onhan sielläkin mahdollisuus käydä vieraissa. Jos luottamusta ei ole, niin sitä ei ole ja se tarkoittaa parisuhteen loppuneen.

Vierailija
113/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti vei ajatukseni... Miksi mies haluaa käyttää kondomia 5 vuotta kestäneessä avioliitossa, jossa ei ole aikomusta hankkia lasta koskaan. Onko kondomin käyttöön joku muu syy kuin ehkäisy?

Vierailija
114/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jonkun linkkaama ehkäitehojen vertailu oli aika masentavaa luettavaa (+uskon että selibaatillakin on sivuvaikutuksensa...) Onneksi olen tällä hetkellä raskaana niin ei tarvitse ehkäisystä murehtia. Lämpömenetelmällä kunnes lapsiluku tulee täyteen ja sitten molemmilta piuhat poikki. Mutta vaikea olisi naisena valita mitään hyvää vaihtoehtoa jos raskaus olisi ehdoton ei, mutta joskus lapsia haluaisi. Kumitkin on ihan p*rseestä vakavassa parisuhteessa jos seksiä on useammin kuin kerran kuussa. Tuli vain sellainen olo, ettei mistään noista menetelmistä ole yksinään mihinkään.

Vierailija
115/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?

Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.

Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..

Naisen näkökulmasta tuo voi olla loukkaavaa. Mutta ajattele miehen näkökulmasta. "Naapurin" siittämien lapsien isäksi on miehiä huijattu kautta aikojen. Pettäminen on pelottavan yleistä. Ainakin näiden iltapäivälehtien julkaisemien kyselyjen perusteella se on ihan kansanhuvi.

Miten mies voi olla varma, että hän on lapsen isä? Kyseessä on kuitenkin elämän mittaisesta sitoutumisesta.

Vierailija
116/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti vei ajatukseni... Miksi mies haluaa käyttää kondomia 5 vuotta kestäneessä avioliitossa, jossa ei ole aikomusta hankkia lasta koskaan. Onko kondomin käyttöön joku muu syy kuin ehkäisy?

Hyvä pointti. Varsinkin kun itse pettävät ovat taipuvaisia epäilemään kumppaniaan pettämisestä.

Vierailija
117/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuolla kauppareissuilla katselee noita isä-lapsi-pareja, niin kyllä siinä helposti huomaa, kenen lapsi siinä on kyseessä. Oma esikoinen oli parin vuoden ikäisenä kuin isänsä kopio samanikäisenä, nuorempi muistuttaa enemmän minua, mutta on hänelläkin isänsä piirteitä. Jopa kävelytyyli on perinnöllinen, huomasin sen, kun mies käveli isänsä ja poikansa kanssa.

Vierailija
118/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?

Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.

Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..

Naisen näkökulmasta tuo voi olla loukkaavaa. Mutta ajattele miehen näkökulmasta. "Naapurin" siittämien lapsien isäksi on miehiä huijattu kautta aikojen. Pettäminen on pelottavan yleistä. Ainakin näiden iltapäivälehtien julkaisemien kyselyjen perusteella se on ihan kansanhuvi.

Miten mies voi olla varma, että hän on lapsen isä? Kyseessä on kuitenkin elämän mittaisesta sitoutumisesta.

En ole mies mutta en minäkään tajua miten tuollaista voi tapahtua. Miten nainen voi ottaa riskin, että synnyttää väärän miehen lapsen? Miksi muutenkaan hankkisi lapsen tilanteessa, jossa ei rakasta miestään sen vertaa, että ei pettäisi? Ja eikö miehet oikeasti tunnista lasta jonkun toisen lapseksi vai onko se jokin psykologista itsesuojelua katsia läpi sormien? Yleensä lapset näyttävät jopa hieman enemmän isältään kuin äidiltään. Entä viimeistään siinä vaiheessa kun lapsella puhkeaa jokin sairaus ja perimää pitää alkaa selvittää? Ymmärrän, että ehkä joskus kivikaudella tuota on voinut apinoiden joukossa tapahtua, mutta siis ihan oikeassa elämässä. Että ei voi olla ainakaan kovin yleistä?

Vierailija
119/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole oikein koskaan olleet hankkimassa lapsia, tai aikaisintaan ainakin vasta siinä kolmenkympin jälkeen, kun on varallisuutta kertynyt jo jonkin verran.

Ja ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, miten joku EI huomaa onko miehellä kondomia vai ei? :D Kyllä se on aika näkyvä toiminnan keskeyttävä asia kun kondomia puetaan..

ap

Kyllähän kondomin laittaminen on näkyvää, mutta ei siinä paria sekuntia kauempaa mene sen pois nykäisyssä. Tai kondomi voi myös lipsahtaa pois päältä ja jotkut voi sen jättää sanomatta. Ja sitten laitetaan naisen syyksi, jos raskaus alkaa. Pitää kuitenkin muistaa, että kondomin oikeaoppinen käyttö on miehen vastuulla.

Vierailija
120/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole oikein koskaan olleet hankkimassa lapsia, tai aikaisintaan ainakin vasta siinä kolmenkympin jälkeen, kun on varallisuutta kertynyt jo jonkin verran.

Ja ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, miten joku EI huomaa onko miehellä kondomia vai ei? :D Kyllä se on aika näkyvä toiminnan keskeyttävä asia kun kondomia puetaan..

ap

Kyllähän kondomin laittaminen on näkyvää, mutta ei siinä paria sekuntia kauempaa mene sen pois nykäisyssä. Tai kondomi voi myös lipsahtaa pois päältä ja jotkut voi sen jättää sanomatta. Ja sitten laitetaan naisen syyksi, jos raskaus alkaa. Pitää kuitenkin muistaa, että kondomin oikeaoppinen käyttö on miehen vastuulla.

Jep, onhan noita sekopäitä varmaan yhtä paljon kuin sekopäänaisia, jotka valehtelevat syövänsä pillereitä. Itse olin kerran sängyssä miehen kanssa, joka otti kondomin pois, huomasin vasta kun lasti oli sisällä. Varsinkin jos kondomi ei ole ollut pitkään käytössä, sitä hiertämistä ei varsinkaan nainen huomaa. Sanomattakin selvää että ensimmäinen ja viimeinen yhden yön juttu. Onneksi en saanut tauteja tai tullut raskaaksi, otin kyllä jälkiehkäisypillerin päälle, olisi kyllä kuulunut miehen se tarjota.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi