Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...
En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...
En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.
/4
Sitten suosittelen sinua lukemaan muutamat AV ketjut. Mies vihaa parhaimmillaan. Aina jos nainen tulee raskaaksi on se miehen vika vaikka käyttäisi kumia ja nainen ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tänä tasa-arvon aikana isyystestin pitäisi olla standardi jokaisen lapsen kohdalla.
Äidillä oikeus kiistattomaan äitiyteen ja isällä oikeus kiistattomaan isyyteen.
Mikä tässä on niin hankalaa?
Kyllä se siihen varmasti meneekin; maailmameno on sellaista, ettei parisuhde, johon kuuluu luottamus, arvosteta. Ihmiset nai ketä huvittaa, jolloin tietysti miehellä on oikeus testiin.
Mutta...onko se onko se lapsellekaan hyvä, kun kiinteät, luottamukselliset suhteet puuttuvat elämänmallina.
Itse olen yksiavioinen , enkä osaa edes kuvitella tilannetta, jolloin lähtisimme eri suuntiin. Samoin lapseni selvisi aviokriisistään eteenpäin puhumalla. Kun ei eroa pidetty heti vaihtoehtona.
Olen 50++, ja mielestäni oma elämä on esimerkki omille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyys testi voidaan tehdä vasta kun lapsi on syntynyt ja ehdottomasti kannattaa aina kun vauva ei ole saanut alkuaan "harkitusti".
Kannattaa ensin itse miettiä haluatko sinä lapsen ja oletko valmis yksin huolehtimaan hänestä. Kun lapsi on vahinko ja suhde ei ole vakava, on todennäköistä että päädyt yksin vauvaa hoitamaan, jos hänet haluat pitää. Kun olet varma itse mitä haluat, niin keskustele sitten miehen kanssa. Mies ei kanna lasta 9kk ja synnytä, sen kaiken teet sinä ja sinun pitää ottaa vastuu kaikista eniten tästä lapsesta.Suhde on mielestäni kyllä aika vakava kun olemme olleet jo viisi vuotta naimisissa..
Mutta niin, pitänee nyt ensin kai antaa itselle aikaa rauhoittua pari päivää ennen kuin päätän/päätetään mitä tehdään.
ap
Oletteko käyttäneet ehkäisynä kumia koko suhteenne ajan?
Miten mies perustelee epäilyksensä isyydestään? Kai hän tietää että pelkkää kumia käyttämällä isyyden riski on varsinkin pitkällä tähtäimellä melkoinen?
/4
Kyllä, kumia on käytetty koko suhteen ajan. Miehen mielestä en voi olla raskaana, koska kumi ei ole koskan mennyt rikki.
ap
Onko mies tarkistanut veden avulla joka kerta että kumi tosiaan on ehjä? Muuten ei pientä reikää todellakaan huomaa.
Myöskään ehjä kondomi ei ole 100% varma ehkäisykeino, sillä se saattaa esim. luisua sen verran pois paikaltaan että siemennestettä pääsee sisään. Myös kumia poisottaessa spermakosketuksen riski on olemassa.
Miehesi vaikuttaa kovin naivilta.
/4
Totta, mutta mies ei vaan usko, että niin pienillä todennäköisyyksillä voisi oikeasti tulla raskaaksi.. huoh.
ap
No hanki aika aborttiin ja ota lopullinen ero miehestä.
Normaalejakin miehiä on olemassa ja sellaisen kanssa lapsen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
/4
Sitten suosittelen sinua lukemaan muutamat AV ketjut. Mies vihaa parhaimmillaan. Aina jos nainen tulee raskaaksi on se miehen vika vaikka käyttäisi kumia ja nainen ei mitään.
Paljon olen näitä lukenut mutta en ole moiseen törmännyt. Useammin täällä miehet kitisevät tulleensa isäksi kun ehkäisyksi heille riitti random baarinaisen puheet e-pillereistä.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
/4
Opettele kirjoittamaan. Yhdyssanat olisi syytä opetella. Saat koko miessukukunnan kuulostamaan naurettavalta! Sinänsä samaa mieltä sinun kanssasi.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää.
Mies ei halua lasta, mutta haluaa seksiä, jonka seurauksena voi tulla lapsia. Taas on yksi itsekäs mies tuhoamassa monta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää.
Mies ei halua lasta, mutta haluaa seksiä, jonka seurauksena voi tulla lapsia. Taas on yksi itsekäs mies tuhoamassa monta elämää.
Mies halusi seksiä ja käytti kondomia. Mitä ehkäisyä nainen käytti? Nainenkin minun käsittääkseni hakusi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi seksiä ja käytti kondomia. Mitä ehkäisyä nainen käytti? Nainenkin minun käsittääkseni hakusi seksiä.
Naisella oli käytössä se kondomiehkäisy. Nyt vahinko on tapahtunut, ja mies uskoo naisensa pettäneen, ei ehkäisyn. Se on tässä se suurin ongelma.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella oli käytössä se kondomiehkäisy. Nyt vahinko on tapahtunut, ja mies uskoo naisensa pettäneen, ei ehkäisyn. Se on tässä se suurin ongelma.
/4
Miehellä oli kondomi käytössä. Nainen huolehtii omasta puolestaan ehkäisyn. Nainenkin voi käyttää naisten kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä käytetäänkin tuplaehkäisyä jos hormonivalmisteiset sopivat. Kaikille ei sovi ja kuparikierukkakin on monella koitunut todella huonoksi. Ei oikein jää vaihtoehtoja. Mitä putkiaivoja tännekin keskusteluun päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
Miehellä oli kondomi käytössä. Nainen huolehtii omasta puolestaan ehkäisyn. Nainenkin voi käyttää naisten kondomia.
Jos molemmille osapuolille käy tuo yksi ehkäisy, mikä on sinun ongelma? Tuplaehkäisykin voi pettää. Naisten kondomi on yksi epäkätevimmistä menetelmistä mitä on. Enkä myöskään tiedä miten kaksi kondomia lopulta toimii vai onnistuuko välttämättä ollenkaan.
5 vuotta kesti saada nainen paksuksi,melkoinen tuhkamuna.
Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
Ei kuitenkaan samaan aikaan tavallisen kondomin kanssa. Mikä ongelma sulla nyt on siinä että ehkäisy saattaa pettää? Kondomi on ihan pätevä ehkäisykeino, vaikkakaan ei 100% varma kuten ei mikään muukaan. Naisen vaihtoehdot on todellakin vähissä jos hormoniehkäisy ei käy.
/4
Jos mies rikkoi salaa kondomin tahallaan , et vain sattunut huomaamaan? Ei sanon tän vaan, koska mun exä teki just niin, mutta onneks huomasin. Yritti siis tehdä minusta väkisin raskaan, mutta eihän sitä sillai yleensä "vanhempi nainen" yhtäkkiä muutenkaan paksuks pamahda. Luojalle kiitos. Aloin huutaa sille että "mä en ala sun lasta kantamaan!". Häipyi elämästäni lopullisesti sinä iltana. Niin ja ennenkuin pääsette lohkaseen miksen käyttäny itse ehkäsyy... en ollut vielä kerenny hommata itelleni kierukkaa mut siis tarkoitus oli mahd pian ja olin jo varannut ajan.
Vierailija kirjoitti:
Teettäisin isyystestin missä tahansa tapauksessa, jossa minun väitettäisiin olevan isä.
Jos nainen ei voi hyväksyä samaa varmuutta minun oikeudesta isyyteeni kuin hänen varmuus äitiyteensä, niin jo on itsekästä.
Suhde ei ole hyvä tai jos ns. vapaa suhde, sinusta tulee todennäköisesti ns. viikonloppuisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni tässä on yhdessä sovittu, että ehkäisynä käytetään kondomia, välinettä, joka ei ole 100 %:sti varma ehkäisykeino. Miehen olisi pitänyt pidättäytyä yhdynnästä, jos ei ole halua saada lasta ja kantaa vastuutaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni avopuoliso tuli raskaaksi ja kertoi siitä ensin minulle, kun olin heidän luona kahvilla . Iloisena oli kovasti ja kertoi odottavansa veljeäni kun pääsee töistä. Olin kauhusta sekaisin ja halusin sieltä pois. Muistan kun vatsaani alkoi koskemaan se ilmoitus. Lähdin tekosyyllä pois ja tärisin autossa.
Veljeni ei voi saada lasta ja veljen avopuoliso ei itse halunnut lasta kun tapasivat. Veljeni jätti tarkoituksella kertomatta lapsettomuudestaan, koska ajatteli että mitä se kuuluu tähän, kun ei avopuoliso itse halua ja itse oli ottanut asian puheeksi heti silloin. Ilo muuttui suruksi ja veljeni pakkasi tavaransa.
Valheellisuus tuhoaa parisuhteen ja muutkin ihmissuhteet.
Kyllähän jo ennen syntymää joku testi olemas, mutta vaikea teettää Suomessa.