Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen

Vierailija
23.09.2018 |

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kommentit (384)

Vierailija
81/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää. 

Mies ei halua lasta, mutta haluaa seksiä, jonka seurauksena voi tulla lapsia. Taas on yksi itsekäs mies tuhoamassa monta elämää.

Mies halusi seksiä ja käytti kondomia. Mitä ehkäisyä nainen käytti? Nainenkin minun käsittääkseni hakusi seksiä.

Naisella oli käytössä se kondomiehkäisy. Nyt vahinko on tapahtunut, ja mies uskoo naisensa pettäneen, ei ehkäisyn. Se on tässä se suurin ongelma.

/4

Miehellä oli kondomi käytössä. Nainen huolehtii omasta puolestaan ehkäisyn. Nainenkin voi käyttää naisten kondomia.

Ei kuitenkaan samaan aikaan tavallisen kondomin kanssa. Mikä ongelma sulla nyt on siinä että ehkäisy saattaa pettää? Kondomi on ihan pätevä ehkäisykeino, vaikkakaan ei 100% varma kuten ei mikään muukaan. Naisen vaihtoehdot on todellakin vähissä jos hormoniehkäisy ei käy.

/4

Niin ehkäisy saattaa pettää. Muistakaa tämä kun paasaatte miten mentiin vaa pilleireillä eikä mies käyttänyt kumia. Myös naisella on velvollisuus kieltäytyä seksistä jos ei itse käytä mitään. Seksissä on aina riski tulla raskaaksi.

Vierailija
82/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.

Vähän nyt, poika, järkeä peliin. Jos ehkäisyväline ei ole 100 prosenttisesti varma, niin sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka sitä käyttää 100 prosenttisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.

Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"

Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?

Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D

Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.

/4

Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...

Käsittääkseni vaahdot ja pessaarit ovat vielä epävarmempia kuin kortsut, joten en usko että tilanteelta olisi välttämättä niillä vältytty. Tottakai kortsun käyttö on järkevää jos mies ei halua lapsia. Valitettavasti ainoa täydellisesti toimiva ehkäisy on vain seksistä pidättäytyminen. Eli jos et halua lapsia, mutta olet valmis kestämään pienen riskin raskaudesta, sillä haluat seksiä elämääsi, käytä kumia. Jos et ikinä missään tilanteessa voisi kestää kumppanisi raksaaksi tulemista, vaihda nainen fleshlightiin. Tässä ei nyt ilmeisesti ap eikä hänen miehensä ole perehtynyt valitsemaansa ehkäisymuotoon tarpeeksi, ja nyt sitten sattui vahinko.

Vierailija
84/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.

Laskennallisesti viiden vuoden kondomiehkäisyn aikana tullaan todennäköisemmin jossain vaiheessa raskaaksi, kuin että ehkäisy onnistuisi.

Vierailija
85/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan pelkkää kondomiehkäisyä käyttävistä naisista keskimäärin 10 prosenttia on vuoden sisällä raskaana, joten riski ei ole ihan pienen pieni (tietolähde kokenut gynekologi). Jos teillä tätä on jatkunut jo viisi vuotta, ei pitäisi olla mikään ihme, että riski on nyt realisoitunut.

Toivottavasti ensijärkytyksestä toivuttuanne pääsette yhteisymmärryksessä teille parhaaseen ratkaisuun ja luottamus säilyy.

Vierailija
86/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kondomien ehkäisyteho ja pessaarin ehkäisyteho on vielä huonompi kuin miesten kondomin.

Vierailija
87/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan pelkkää kondomiehkäisyä käyttävistä naisista keskimäärin 10 prosenttia on vuoden sisällä raskaana, joten riski ei ole ihan pienen pieni (tietolähde kokenut gynekologi). Jos teillä tätä on jatkunut jo viisi vuotta, ei pitäisi olla mikään ihme, että riski on nyt realisoitunut.

Toivottavasti ensijärkytyksestä toivuttuanne pääsette yhteisymmärryksessä teille parhaaseen ratkaisuun ja luottamus säilyy.

Oikeasti raskaaksi tulee vielä useampi 15-18% Lähde käypähoito.

Vierailija
88/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää. 

Mies ei halua lasta, mutta haluaa seksiä, jonka seurauksena voi tulla lapsia. Taas on yksi itsekäs mies tuhoamassa monta elämää.

Mies halusi seksiä ja käytti kondomia. Mitä ehkäisyä nainen käytti? Nainenkin minun käsittääkseni hakusi seksiä.

Naisella oli käytössä se kondomiehkäisy. Nyt vahinko on tapahtunut, ja mies uskoo naisensa pettäneen, ei ehkäisyn. Se on tässä se suurin ongelma.

/4

Miehellä oli kondomi käytössä. Nainen huolehtii omasta puolestaan ehkäisyn. Nainenkin voi käyttää naisten kondomia.

Ei kuitenkaan samaan aikaan tavallisen kondomin kanssa. Mikä ongelma sulla nyt on siinä että ehkäisy saattaa pettää? Kondomi on ihan pätevä ehkäisykeino, vaikkakaan ei 100% varma kuten ei mikään muukaan. Naisen vaihtoehdot on todellakin vähissä jos hormoniehkäisy ei käy.

/4

Niin ehkäisy saattaa pettää. Muistakaa tämä kun paasaatte miten mentiin vaa pilleireillä eikä mies käyttänyt kumia. Myös naisella on velvollisuus kieltäytyä seksistä jos ei itse käytä mitään. Seksissä on aina riski tulla raskaaksi.

Eikä naisilla tunnu olevan tämän riskin tiedostamisessa mitään ongelmia. Miehet sen sijaan mussuttavat vähän väliä tulleensa huijatuiksi ehkäisyn pettäessä.

/4

Vierailija
89/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.

Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"

Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?

Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D

Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.

/4

Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...

En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.

/4

Sitten suosittelen sinua lukemaan muutamat AV ketjut. Mies vihaa parhaimmillaan. Aina jos nainen tulee raskaaksi on se miehen vika vaikka käyttäisi kumia ja nainen ei mitään.

Kuka täällä miestä syyttää raskaudesta? Me ihmetellään miten aikuinen mies voi olla noin pihalla, ettei ymmärrä yksinkertaisia tilastoja ja kuvittelee kortsun olevan ihan 100% luotettava ehkäisymuoto. Mienkää miehet nettiin ja hakekaa kaikien ehkäisymuotojen toimintavarmuudet. Esimerkiksi omien ehkäisypillerien varmuus on 99,7% Se tarkoittaa sitä, että minun kanssani seksiä harrastava mies ottaa 0,3% riskin siitä että tulen hänelle raskaaksi. Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa ehkäisynä kortsu, hän ottaa 2% riskin siitä, että nainen tulee raskaaksi. Nainen ottaa nämä riskit myös. Jos riski on mielestäsi liian iso, älä harrasta seksiä.

Vierailija
90/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jaat kaikille. Ihan syystä miehesi epäilee. Varmaan on jo laittanut piuhatkin poikki.

Se piuhojen poikki laittaminen ei ole 100% varma, ei ainakaan, jos on mies.

Minulle tehtiin sterilisaatio ja niin vain tulin raskaaksi 2v päästä.

Vierailija
91/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/4

En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.

/4

Sitten suosittelen sinua lukemaan muutamat AV ketjut. Mies vihaa parhaimmillaan. Aina jos nainen tulee raskaaksi on se miehen vika vaikka käyttäisi kumia ja nainen ei mitään.

Kuka täällä miestä syyttää raskaudesta? Me ihmetellään miten aikuinen mies voi olla noin pihalla, ettei ymmärrä yksinkertaisia tilastoja ja kuvittelee kortsun olevan ihan 100% luotettava ehkäisymuoto. Mienkää miehet nettiin ja hakekaa kaikien ehkäisymuotojen toimintavarmuudet. Esimerkiksi omien ehkäisypillerien varmuus on 99,7% Se tarkoittaa sitä, että minun kanssani seksiä harrastava mies ottaa 0,3% riskin siitä että tulen hänelle raskaaksi. Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa ehkäisynä kortsu, hän ottaa 2% riskin siitä, että nainen tulee raskaaksi. Nainen ottaa nämä riskit myös. Jos riski on mielestäsi liian iso, älä harrasta seksiä.

Kondomiehkäisyn raskauden riski on paljon suurempi kuin 2%. Vuoden aikana raskauden riski on liki 20%!

Vierailija
92/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä ei ole muuta ehkäisyä? Painottaisin myös apn vastuuta, jos kerran vielä ei lapsia haluta.

Vierailija
93/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä ei ole muuta ehkäisyä? Painottaisin myös apn vastuuta, jos kerran vielä ei lapsia haluta.

Onko muita ehdotuksia ehkäisylle jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi tai sitä ei halua terveysriskien vuoksi käyttää? Ap:n tapauksessa seksiä on harrastettu kondomiehkäisyllä molempien suostumuksella. Nyt mies ei voi millään uskoa että ehkäisy on pettänyt. Vaikka se on noin pitkällä aikavälillä melko todennäköistä.

/4

Vierailija
94/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokki se on miehellekin. Anna hänenkin rauhoittua äläkä anna palstamammojen onnistua saamaan sinua heidän iloisen katkeraan sinkkujoukkoon.

Vierailija
95/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi tällainen yksinkertainen lista ehkäisymuotojen varmuuksista, käykääpäs miehet lukemassa, niin tiedätte jatkossa mihin olete ryhtymässä.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-68485

Vierailija
96/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun isyystestit olisivat pakollisia niin ainakaan ei tarvitsisi arpoa ketä on isä (niin paitsi siihen isyystestiin saakka).

Miten se isyystesti kertoo kuka on isä :) kun yhden illan jutun tuloksena tullut vauva testataan tuleeko sieltä tulos "Matti Möttönen" ja sitten vaan soittelemään herra Möttöselle, että sinun tämä nyt olikin.

Tietääkseni isyystesti kertoo onko joku tietty mies isä vai ei, mutta "ei" tapauksessa se ei kerro sitä oikeaa isää.

Vierailija
97/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies on häkeltynyt, ja kun ei se toukka hänen mahassaan kasva, niin totta kai yksi vaihtoehto mielessä on, että olenko minä todella sen isä. Äitikin kun yllätysraskaudessa on äimän käkenä ensin, että olenko minä todella tässä muka äidiksi tulossa... vaan äidinhän on se pakko uskoa.

Rauhallisesti nyt vaan, kerrot miehelle, että joskin vähän loukkaa tämä epäilyksesi, on se toisaalta varmaan ymmärrettävääkin, ja tottakai tehdään isyystesti jahka tämä tyyppi täältä syntyy. Tässä tilanteessa joudut naisena todennäköisesti ihan itse pähkimään sen asian, keskeytätkö raskauden vai et. Isyystesti pitää varmaan teettää, vaikka abortoisitkin sikiön, koska haluat varmaan puhdistaa maineesi miehen silmissä.

Vierailija
98/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässäkin on vaan yksi puoli tarinasta.

Onko teillä ollut aiemmin luottamusongelmia?

Ymmärrän miehen reaktion jos on luottamus joskus petetty.

Vierailija
99/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies on häkeltynyt, ja kun ei se toukka hänen mahassaan kasva, niin totta kai yksi vaihtoehto mielessä on, että olenko minä todella sen isä. Äitikin kun yllätysraskaudessa on äimän käkenä ensin, että olenko minä todella tässä muka äidiksi tulossa... vaan äidinhän on se pakko uskoa.

Rauhallisesti nyt vaan, kerrot miehelle, että joskin vähän loukkaa tämä epäilyksesi, on se toisaalta varmaan ymmärrettävääkin, ja tottakai tehdään isyystesti jahka tämä tyyppi täältä syntyy. Tässä tilanteessa joudut naisena todennäköisesti ihan itse pähkimään sen asian, keskeytätkö raskauden vai et. Isyystesti pitää varmaan teettää, vaikka abortoisitkin sikiön, koska haluat varmaan puhdistaa maineesi miehen silmissä.

En kyllä itse jatkaisi tuollaisessa suhteessa, jossa mies lapsen syntymään asti epäilee pettämisestä tai jopa abortoidusta sikiöstä otettaisiin testejä. Eikä varmaan miestäkään kiinnosta olla suhteessa, jossa ei tuon vertaa luota vaimoonsa.

Vierailija
100/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kondomi on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 – 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi), mutta käyttövirheet huomioiden teho alenee 85 – 95 %:iin (5 – 15 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi). Kondomi voi yhdynnän aikana myös rikkoutua. Kondomin ehkäisyvarmuus paranee, jos nainen käyttää samanaikaisesti emättimeen laitettavaa siittiöitä tuhoavaa ainetta."

https://www.terve.fi/artikkelit/kondomi

"Toisaalta on hyvin epätodennäköistä, että hormonikierukka pettäisi sillä sen ehkäisytehon on katsottu olevan yhtä hyvä kuin sterilisaation."  

https://www.terve.fi/artikkelit/raskauden-ehkaisy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän