Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on pettänyt sua ja nyt projisoi tämän suhun.
Tämä on itseasiassa hyvin yleistä. Ei ehkä näin kertaluintoisena mutta jos jatkuvasti epäilee pettävän niin todennäköisesti on tehnyt sen jo itse.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden todennäköisyys kon kondomiehkäisyssä vsrsin iso. Jos sata paria käyttää kondomia ehkäisyyn vuoden ajan tulee 18 paria raskaaksi. Seuraavana vuonna seuraavat 18 jne. Googlaa pearlin luku.
Vain täysin virheettömällä käytöllä päästään korkeisiin ehkäisylukuihin. Olette ottaneet suuremman raskautumisen riskin kuin olette halunneet.
https://www.terve.fi/artikkelit/kondomi
Tämän mukaan luku on 2-3 naista sadasta. Siis oikeinkäytettynä.
Käyttövirheet tietty kasvattaa lukua. Eli säilytetty väärin, käsitelty pitkillä kynsillä, luiskahtanut pois jne jne.
Meillä oli lähes sama tilanne, sillä erotuksella etten lopulta ollutkaan raskaana, menkat oli vain useamman viikon myöhässä ja menin sanomaan raskauden mahdollisuudesta ennen testin tekemistä. Ensimmäinen ajatus miehellä oli, että varmasti olen käynyt vieraissa, kun me ollaan käytetty kondomia ja niiden kanssa EI VOI tulla raskaaksi. Hänestä siis loogisinta oli, että olisin pannut jotain muuta ilman kumia. Tästä tuli aikamoinen selvittely ja vitutus.
Kun olin sinkku ja melko viehättävä nainen, sain usein ehdotuksia ukkomiehiltä, joista en olisi uskonut vaimoaan pettävän. En suostunut koskaan, mutta tulin huomaamaan, että ´hyväkin`aviomies on usein pettäjä.
Ja ehkä naimisissa olevan miehen kanssa.
Joten miehesi voi epäillä sinua, jos on itse pettänyt. Nimittäin ei kertapanot vaimolle paljastu, pitempi suhde kyllä.
Minusta teidän ongelma ei ole nyt raskaus(anteeksi, ymmärrän kyllä asian), vaan ettette luota toisiinne. Jos tätä asiaa ei selvitä puhumalla, se jää kyllä kaikertamaan, vaikka mies tulisi huomaamaan vauvan olevan hänen.
Abortista sanoisin vielä, vaikka saan sontaa niskaani, mieti erittäin tarkkaan, koska itse sanot, ettet ehkä pystyisi. Älä ainakaan anna kenenkään painostaa.
Ja jos raskaus ihan alussa, aikaakin on vielä miettiä.
Tarkoitin naimisissa olevan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauden todennäköisyys kon kondomiehkäisyssä vsrsin iso. Jos sata paria käyttää kondomia ehkäisyyn vuoden ajan tulee 18 paria raskaaksi. Seuraavana vuonna seuraavat 18 jne. Googlaa pearlin luku.
Vain täysin virheettömällä käytöllä päästään korkeisiin ehkäisylukuihin. Olette ottaneet suuremman raskautumisen riskin kuin olette halunneet.https://www.terve.fi/artikkelit/kondomi
Tämän mukaan luku on 2-3 naista sadasta. Siis oikeinkäytettynä.
Käyttövirheet tietty kasvattaa lukua. Eli säilytetty väärin, käsitelty pitkillä kynsillä, luiskahtanut pois jne jne.
Normaalikäytöllä 18 naista sadasta. Siis siten kuten ihmiset yleensä käyttävät. Käypähoito antaa pearlin indeksiksi 15 tyypillisellä käytöllä. Tuo pienin luku 2-3 on ohjeen mukaisella käytöllä, joka ei koskaan tule kenelläkään toteutumaan vaan on täysin teoreettinen arvo.
Viiden vuoden aikana pelkällä kondomiehkäisyllä alkaa raskautumisen todennäköisyys olla suurempi, kuin se että ehkäisy olisi koko ajan onnistunut.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50104
Teettäisin isyystestin missä tahansa tapauksessa, jossa minun väitettäisiin olevan isä.
Jos nainen ei voi hyväksyä samaa varmuutta minun oikeudesta isyyteeni kuin hänen varmuus äitiyteensä, niin jo on itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Teettäisin isyystestin missä tahansa tapauksessa, jossa minun väitettäisiin olevan isä.
Jos nainen ei voi hyväksyä samaa varmuutta minun oikeudesta isyyteeni kuin hänen varmuus äitiyteensä, niin jo on itsekästä.
Ja testin toki saisitkin, ilman mutinoita. Parisuhteesi saisit sen jälkeen etsiä muualta.
/4
Kun isyystestit olisivat pakollisia niin ainakaan ei tarvitsisi arpoa ketä on isä (niin paitsi siihen isyystestiin saakka).
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa vahinko raskautta. Yhdynnässä olitte tietoisesti ja 6000v on tiedetty, mitä siit voi seurata.
6000 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
:D Naisilla on vain yksi totuus. Heidän omansa vaikka olisivat väärässsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja testin toki saisitkin, ilman mutinoita. Parisuhteesi saisit sen jälkeen etsiä muualta.
/4
Lienee miehellä oikeus testiin, mutta samalla osoitat suhteenne laadun. Jos minun mies olisi tuollaista tehnyt, olisi saanut hoitaa isyytensä etänä.
Minusta parisuhteen perusta on luottamus.
Tulipa mieleeni menneiltä ajoilta juttu. Ei ollut vielä DNA-testejä ja kylässä tunnetulla naisella kävi ´yksi sukulaismies `kylässä.
Kaikki, jotka näkivät nämä yhdessä, ymmärsivät sukulaismiehen olevan avioton poika.
Oma poikanikin on isänsä kopio, ei tarvittaisi DNA-testejä.
Joskushan se perimä on mielenkiintoinen sikäli, ettei ulkonäössä löydy samaa näköä, vaikka isyys on varma.
Miehelläsi ja sinulla on ollut aivan virheellinen käsitys kondomin ehkäisytehosta. Se ei ole lähelläkään 100% vaan pitkään käytettynä raskauden alkaminen on todennäköistä.
Tänä tasa-arvon aikana isyystestin pitäisi olla standardi jokaisen lapsen kohdalla.
Äidillä oikeus kiistattomaan äitiyteen ja isällä oikeus kiistattomaan isyyteen.
Mikä tässä on niin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi ja sinulla on ollut aivan virheellinen käsitys kondomin ehkäisytehosta. Se ei ole lähelläkään 100% vaan pitkään käytettynä raskauden alkaminen on todennäköistä.
Mitä ehkäisyä AP käytti? Ehkäisy on molempien vastuulla.
Miksi miehesi epäilee? Onko aikaisemmin ollut syytä? Vai onko itse pettänyt aikaisemmin.
Minä puhuisin ensin siitä, ettei teidän välillä ole sitä luottamusta, joka olisi hyvä olla, jos ruvetaan vanhemmiksi.
Pyydä häntä pumuamaan avoimesti ja ehkä ulkopuolisen janssa yhdessä. Ja mieti, haluatko jatkaa hänen kanssaan.
Kerro suostuvasi isyystestiin heti lapsen synnyttyä.
Jos olet itse häntä pettänyt kerrankin vaikka vuosia sitten, ymmärrän miehesi epäluulon. Jos taas et ole, niin kyllä tuommoinen epäily loukkaa.