Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Kiva miesvihasatu näin sunnuntai-illan kunniaksi. 0/5
Miehesi on pettänyt sua ja nyt projisoi tämän suhun.
Minun veljeni avopuoliso tuli raskaaksi ja kertoi siitä ensin minulle, kun olin heidän luona kahvilla . Iloisena oli kovasti ja kertoi odottavansa veljeäni kun pääsee töistä. Olin kauhusta sekaisin ja halusin sieltä pois. Muistan kun vatsaani alkoi koskemaan se ilmoitus. Lähdin tekosyyllä pois ja tärisin autossa.
Veljeni ei voi saada lasta ja veljen avopuoliso ei itse halunnut lasta kun tapasivat. Veljeni jätti tarkoituksella kertomatta lapsettomuudestaan, koska ajatteli että mitä se kuuluu tähän, kun ei avopuoliso itse halua ja itse oli ottanut asian puheeksi heti silloin. Ilo muuttui suruksi ja veljeni pakkasi tavaransa.
Dna-testi voidaan nykyisin tehdä turvallisesti äidin verinäytteestä ennen syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?
Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.
Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..
Emme ole oikein koskaan olleet hankkimassa lapsia, tai aikaisintaan ainakin vasta siinä kolmenkympin jälkeen, kun on varallisuutta kertynyt jo jonkin verran.
Ja ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, miten joku EI huomaa onko miehellä kondomia vai ei? :D Kyllä se on aika näkyvä toiminnan keskeyttävä asia kun kondomia puetaan..
ap
Vierailija kirjoitti:
Minun veljeni avopuoliso tuli raskaaksi ja kertoi siitä ensin minulle, kun olin heidän luona kahvilla . Iloisena oli kovasti ja kertoi odottavansa veljeäni kun pääsee töistä. Olin kauhusta sekaisin ja halusin sieltä pois. Muistan kun vatsaani alkoi koskemaan se ilmoitus. Lähdin tekosyyllä pois ja tärisin autossa.
Veljeni ei voi saada lasta ja veljen avopuoliso ei itse halunnut lasta kun tapasivat. Veljeni jätti tarkoituksella kertomatta lapsettomuudestaan, koska ajatteli että mitä se kuuluu tähän, kun ei avopuoliso itse halua ja itse oli ottanut asian puheeksi heti silloin. Ilo muuttui suruksi ja veljeni pakkasi tavaransa.
Nyt on pakko kysyä että millä perusteella veljesi ei voi saada lapsia? Oliko asia pomminvarma vai oletusta?
/4
Vierailija kirjoitti:
Harvoin nuo "ei voi saada lasta" ovat 100% paikkaansapitäviä. Eihän sterilisaatiokaan ole 100 % pitävä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää.
Harmi, että isältäsi lirahti mukaan jotain ylimääräistä, kun sinä synnyit.
Miltä susta tuntuu se, ettei sun kumppanisi usko sua, vaan olettaa heti pettäneen? Jos teet abortin, niin pääsettekö asiasta yli? Entäs mies, joka jää siihen kuvitelmaan että oot käynyt vieraissa? Jos synnytät ja isyystesti todistaa sun puhuneen totta, oletteko sitten iloisesti yhdessä vai pysyykö mies edelleen kannassaan ettei halua lapsia? Voitteko siis mitenkään selvitä tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että millä perusteella veljesi ei voi saada lapsia? Oliko asia pomminvarma vai oletusta?
/4
Se on todettu 18v kun se pahoinpideltiin pahasti.
En usko pätkääkään että ap ja mies olisi aina käyttäneet kortsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
Niin arvelinkin. Hedelmällisyys voi kuitenkin palata ajan myötä, ihan kuten sterilisaatiossakin.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 5 vuotta naimisissa ja nyt "vahinkoraskaus".
O/5
Mitä ihmeellistä siinä nyt on?
Mitähän niin. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyys testi voidaan tehdä vasta kun lapsi on syntynyt ja ehdottomasti kannattaa aina kun vauva ei ole saanut alkuaan "harkitusti".
Kannattaa ensin itse miettiä haluatko sinä lapsen ja oletko valmis yksin huolehtimaan hänestä. Kun lapsi on vahinko ja suhde ei ole vakava, on todennäköistä että päädyt yksin vauvaa hoitamaan, jos hänet haluat pitää. Kun olet varma itse mitä haluat, niin keskustele sitten miehen kanssa. Mies ei kanna lasta 9kk ja synnytä, sen kaiken teet sinä ja sinun pitää ottaa vastuu kaikista eniten tästä lapsesta.Suhde on mielestäni kyllä aika vakava kun olemme olleet jo viisi vuotta naimisissa..
Mutta niin, pitänee nyt ensin kai antaa itselle aikaa rauhoittua pari päivää ennen kuin päätän/päätetään mitä tehdään.
ap
Oletteko käyttäneet ehkäisynä kumia koko suhteenne ajan?
Miten mies perustelee epäilyksensä isyydestään? Kai hän tietää että pelkkää kumia käyttämällä isyyden riski on varsinkin pitkällä tähtäimellä melkoinen?
/4
Kyllä, kumia on käytetty koko suhteen ajan. Miehen mielestä en voi olla raskaana, koska kumi ei ole koskan mennyt rikki.
ap
Onko mies tarkistanut veden avulla joka kerta että kumi tosiaan on ehjä? Muuten ei pientä reikää todellakaan huomaa.
Myöskään ehjä kondomi ei ole 100% varma ehkäisykeino, sillä se saattaa esim. luisua sen verran pois paikaltaan että siemennestettä pääsee sisään. Myös kumia poisottaessa spermakosketuksen riski on olemassa.
Miehesi vaikuttaa kovin naivilta.
/4
Totta, mutta mies ei vaan usko, että niin pienillä todennäköisyyksillä voisi oikeasti tulla raskaaksi.. huoh.
ap
Raskausasiat tuntuu olevan sellaisia, joissa lopulta mikään todennäköisyys ei ole pätevä.
Meillä lapsi on yrittämällä yritetty, vaati 2,5v. ilman ehkäisyä, ennen kuin lopulta nappasi.
Ja jokaisena ehkäisemättömänä kuukautenahan on n. 20% mahdollisuus raskauteen. Ajoituksen tulee olle oikea, ovulaation oikeasti tapahtunut jne jne.
Lasta yrittäessä nuo kaikki tuntuu liki mahdottomilta.
VAAN sitten lapsen syntymän jälkeen sitten jatkettiin kondomiehkäisyllä, jota käytetty hyvin tunnollisest, kun toista ei tähän hätään suunnitella. Kun synnytyksestä oli kulunut 2,5v, niin eräs kerta kierto venyi ja venyi. Tein varuiksi raskaustestin, kun ajattelin ottaa gyneen yhteyttä noista toisinaan pitenevistä kierroista. Tein siis testin vaan jotta voisin kertoa testanneeni negan.
Sydän melkein pysähtyi, kun testiin piirtyi selkeä positiivinen. Se on muuten pysäyttävää kun ensin yrittämällä yrität saada lapsen, pelkäät lapsettomuutta ja saat yrittää kauemmin kuin moni muu. Ja sitten yhtäkkiä olet raskaana sillä 2-3% todennäköisyydellä.
Meillä tuo päättyi pian keskenmenoon, eli sillä tavalla ratkesi itsestään. Vaan ei silti poista sitä, että raskaus pääsi alkamaan.
Mutta suhdetta kyllä harkitsisin tarkkaan, jos mies mieluummin uskoo sinun pettäneen. Meillä miehellä ei näyttänyt käyvän tuollaista ajatustakaan mielessä, päivitteli vaan että miten kumi on voinut näin pettää.
Näköjään kannattaa pysyä sähköleluissa.
Raskauden todennäköisyys kon kondomiehkäisyssä vsrsin iso. Jos sata paria käyttää kondomia ehkäisyyn vuoden ajan tulee 18 paria raskaaksi. Seuraavana vuonna seuraavat 18 jne. Googlaa pearlin luku.
Vain täysin virheettömällä käytöllä päästään korkeisiin ehkäisylukuihin. Olette ottaneet suuremman raskautumisen riskin kuin olette halunneet.
Miksi kukaan hyypiö menee parisuhteeseen jos ei halua lasta.
Porvoossa kaikki on näköjään mahdollista.
Onpas kiva kun vasta viiden vuoden avioliiton jälkeen selviää, että mies on lass ukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
Niin arvelinkin. Hedelmällisyys voi kuitenkin palata ajan myötä, ihan kuten sterilisaatiossakin.
/4
Aivosolutkin muistaakseni toipuvat alkoholisteilla vaikka luultiin että on pysyvä vaurio.
Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?
Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.
Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..