Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet vegaani ja kumppanisi sekasyöjä, ostaisitko kumppanillesi lihaa kauppareissulla?

Vierailija
23.09.2018 |

Jos kumppanisi soittaisi, että tuopa 400g jauhelihaa. Jos et, niin olettaisitko kumppanisi tuovan sinulle kasviksia?

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vegaanilla on lemmikkinä koira, jolle hän ostaa lihaa, niin silloin pitäisi kyllä ostaa miehellekin. Oletteko muuten huomanneet, että monilla "vegaaneilla" on tosiaan koira. Vegaani koiratalous kuluttaa enemmän lihaa kuin sekasyöjäpariskunta.

Niinpä, heillä taitaa olla valikoiva "aate".

Ehkä ennemminkin vaikeus olla täydellisiä? Kuinka täydellinen olet itse ympäristöteoissasi? He eivät ole halunneet, että koira "lopetetaan", mutta toisaalta sille joutuu hankkia eläinperäistä ravintoa. Itse ehkä lopettaisin koirat, tai oikeastaan kieltäisin niiden kasvattamisen lailla.

eli koiria ei saisi kasvattaa millään lailla?

Vierailija
82/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi, koska olen ollut 20+ vuotta vege, enkä edes tiedä, minkä näköistä sen jauhelihan pitäisi olla eli mistä tietää, että se on tuoretta eikä pilaantunutta. Eihän sellaista voi edes haistaa, kun eivätkös ne kaikki lihat ole jossain ilmatiiviissä muovipaketeissa?

Onneksi tuota ongelmaa ei ole. :)

Tämä onkin jokapäiväinen ongelma, koska kaikkihan tietävät, että kaupassa myytävistä tuotteista 50% on pilaantuneita, ihan viimeisestä käyttöpäivästä riippumatta... eiku.

Täällä on paljon liha-aktivisteja jotka postailee esiintyen tyhminä vegaaneina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa mutta en todellakaan alkais siitä mitään kokkailemaan.

Vierailija
84/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi, koska olen ollut 20+ vuotta vege, enkä edes tiedä, minkä näköistä sen jauhelihan pitäisi olla eli mistä tietää, että se on tuoretta eikä pilaantunutta. Eihän sellaista voi edes haistaa, kun eivätkös ne kaikki lihat ole jossain ilmatiiviissä muovipaketeissa?

Onneksi tuota ongelmaa ei ole. :)

Tämä onkin jokapäiväinen ongelma, koska kaikkihan tietävät, että kaupassa myytävistä tuotteista 50% on pilaantuneita, ihan viimeisestä käyttöpäivästä riippumatta... eiku.

Täällä on paljon liha-aktivisteja jotka postailee esiintyen tyhminä vegaaneina.

Liha-aktivisteja 😂

Vierailija
85/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjillä ja vegaaneilla on vähän se sama homma, mistä tietää, että bileissä on vegaani? Se kyllä kertoo sen itse..

Kas, sekasyöjätkin kertovat yleensä itse ja vielä puhuvat ääneen ruokailutottumuksistaan!

Yleensä kertovat vielä suureen ääneen ja tekevät itse numeron siitä, että en syö lihaa 😄. Vaikka olisin sanonut siitä mahdollisimman huomaamattomasti jonkun tarjotessa lihaa lautaselle, että kiitos en syö. Tiedän yhden tällaisen kiihko-sekasyöjän joka aina jaksaa tehdä ison numeron ja kailottaa siitä kovaan ääneen, että minä en syö lihaa. Samalla haluaa tietysti aina kertoa miten hänen mielestään liha on parasta ja maistuu hyvälle. Huvittaa hieman, tietää aina että tämä kyseinen ohjelmanumero on tulossa jossain vaiheessa iltaa 😊.

Vierailija
86/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanille sopii lemmikiksi vaikka kani, ei koira tai kissa. Ehdoton vegaani syöttää lemmikille vain kasvisruokaa ja koira tai kissa kärsii huonosta hoidosta. Taas vegaani, joka ostaa lemmikille lihaa ei ole vegaani vaan kasvisruokavalion harrastaja, ei todellakaan mikään aatteen ihminen. Vegaanille ei suositella lemmikiksi kissaa tai koiraa, vain kaneja tai jyrsijöitä. Katsokaapa vegaanien ostoskoreja.

Vierailija
87/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa kauhea tuo käristettyjen vihannesten lemu. Ja ajatus siitä, miten ne kärsivät kun kuumassa öljyssä käristetään. Murhatut poloiset.

Vierailija
88/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta, eikä meille kukaan muukaan osta lihaa. Mies syö lihansa muualla.

Vegaaninen tossu tehokäytössä. Pitäisi varmaan muuttaa vegaaninaisen kanssa yhteen ihan siitä ilosta, että kosmisen tasapainon vuoksi saisi sanoa hänelle että saa syödä kasvinsa muualla.

Katsothan sitten ettet vakaumuksesi vuoksi syö mitään kasvista ikinä, mukaan lukien valkosipuli, yrtit ja pippuri siinä lihasi marinadissa.

Vierailija
89/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen tossu tehokäytössä. Pitäisi varmaan muuttaa vegaaninaisen kanssa yhteen ihan siitä ilosta, että kosmisen tasapainon vuoksi saisi sanoa hänelle että saa syödä kasvinsa muualla.

Katsothan sitten ettet vakaumuksesi vuoksi syö mitään kasvista ikinä, mukaan lukien valkosipuli, yrtit ja pippuri siinä lihasi marinadissa.

Pippuri ei ole kasvis vaan marja.

Vierailija
90/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vegaanilla on lemmikkinä koira, jolle hän ostaa lihaa, niin silloin pitäisi kyllä ostaa miehellekin. Oletteko muuten huomanneet, että monilla "vegaaneilla" on tosiaan koira. Vegaani koiratalous kuluttaa enemmän lihaa kuin sekasyöjäpariskunta.

Ehkä ennemminkin vaikeus olla täydellisiä? Kuinka täydellinen olet itse ympäristöteoissasi? He eivät ole halunneet, että koira "lopetetaan", mutta toisaalta sille joutuu hankkia eläinperäistä ravintoa. Itse ehkä lopettaisin koirat, tai oikeastaan kieltäisin niiden kasvattamisen lailla.

No, kirjoitin kärjistäen. Minusta terapiakoirat, avustajakoirat, poliisikoirat jne. voi perustella. Lemmikkikoirat sen sijaan valitaan usein ulkonäön perusteella, mikä on johtanut järkyttäviin terveysongelmiin jalostuksessa, eikä niiden lajityypillisiin tarpeisiin kiinnitetä riittävästi huomiota. Esimerkiksi monet koirat ovat ainoita koiria ja yksin kotona yli 8 tuntia päivässä, vaikka ovat laumaeläimiä. Kaupungissa koirat eivät saa tarpeeksi liikuntaa ja aikaa olla ulkona haistelemassa hajuja ja leikkimässä toisten koirien kanssa. Kaikilla ei ole varaa viedä eläintä aina lääkäriin kun se tarvitsee apua. Monet kasvattavat koiransa edelleen pelolla ja väkivallalla tottelevaisiksi. Muun muassa näiden suoraan koirayksilöihin kohdistuvien ongelmien lisäksi koira on todella lihansyöjä, kuten tässä ketjussa on mainittu. On arvioitu, että Suomen koko pinta-ala ei tällä hetkellä riittäisi omavaraisesti ruokkimaan kaikkia Suomessa asuvia koiria, eli koira syö tuontilihaa ja sen hiilijalanjälki on merkittävä.

Vierailija
91/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kirjoitin kärjistäen. Minusta terapiakoirat, avustajakoirat, poliisikoirat jne. voi perustella. Lemmikkikoirat sen sijaan valitaan usein ulkonäön perusteella, mikä on johtanut järkyttäviin terveysongelmiin jalostuksessa, eikä niiden lajityypillisiin tarpeisiin kiinnitetä riittävästi huomiota. Esimerkiksi monet koirat ovat ainoita koiria ja yksin kotona yli 8 tuntia päivässä, vaikka ovat laumaeläimiä. Kaupungissa koirat eivät saa tarpeeksi liikuntaa ja aikaa olla ulkona haistelemassa hajuja ja leikkimässä toisten koirien kanssa. Kaikilla ei ole varaa viedä eläintä aina lääkäriin kun se tarvitsee apua. Monet kasvattavat koiransa edelleen pelolla ja väkivallalla tottelevaisiksi. Muun muassa näiden suoraan koirayksilöihin kohdistuvien ongelmien lisäksi koira on todella lihansyöjä, kuten tässä ketjussa on mainittu. On arvioitu, että Suomen koko pinta-ala ei tällä hetkellä riittäisi omavaraisesti ruokkimaan kaikkia Suomessa asuvia koiria, eli koira syö tuontilihaa ja sen hiilijalanjälki on merkittävä.

Jatkan vielä viestiin 92, että en pidä kieltoa realistisena, mutta sääntelyn ja seurannan eläimen omistamiseen liittyen pitäisi olla erittäin tiukka. Koirista on toki ihmisille terveydellisiäkin hyötyjä, mutta hyötyminen ei saa olla yksisuuntaista, vaan koiran (tai muun eläimen) omistamisen pitää lähteä eläimen tarpeista ja arviosta siitä, pystyykö henkilö ottamaan vastuun vastaan.

Vierailija
92/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nainen ei pyydä miestään tuomaan "jotain siteitä" ja loukkaannu, jos toinen ei osaakaan tuoda. Tai kehtaa ostaa.

No ymmärrän jos kuukautissuojat on miehen vakaumuksen vastaisia.

Pointtini oli se, että vegaanit eivät osaa ostaa lihaa, kun eivät tunne sitä niin tarkkaan, kuten jotkut tuossa aiemmin sanoivat. Mies tuo sitten jotain pikkuhousunsuojia, vaikka nainen halusi yösiteitä.

Vierailija
93/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippuri ei ole kasvis vaan marja.

Tai hedelmä, riippuen pippurista. Kasvikuntaa kumminkin.

Vierailija
94/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjillä ja vegaaneilla on vähän se sama homma, mistä tietää, että bileissä on vegaani? Se kyllä kertoo sen itse..

Kas, sekasyöjätkin kertovat yleensä itse ja vielä puhuvat ääneen ruokailutottumuksistaan!

Yleensä kertovat vielä suureen ääneen ja tekevät itse numeron siitä, että en syö lihaa 😄. Vaikka olisin sanonut siitä mahdollisimman huomaamattomasti jonkun tarjotessa lihaa lautaselle, että kiitos en syö. Tiedän yhden tällaisen kiihko-sekasyöjän joka aina jaksaa tehdä ison numeron ja kailottaa siitä kovaan ääneen, että minä en syö lihaa. Samalla haluaa tietysti aina kertoa miten hänen mielestään liha on parasta ja maistuu hyvälle. Huvittaa hieman, tietää aina että tämä kyseinen ohjelmanumero on tulossa jossain vaiheessa iltaa 😊.

Vauvapalstalla ainakin lihansyöjät jaksaa jauhaa omasta lihansyönnistään ja arvostella muita enemmän kuin kukaan. No ehkä abortin vastustajien kanssa olette tasoissa. Mä en henk. koht. tunne yhtään lihansyöjää tai vegaania, jotka kuittailee kenellekään näiden ruokavaliosta.

Vierailija
95/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nainen ei pyydä miestään tuomaan "jotain siteitä" ja loukkaannu, jos toinen ei osaakaan tuoda. Tai kehtaa ostaa.

No ymmärrän jos kuukautissuojat on miehen vakaumuksen vastaisia.

Pointtini oli se, että vegaanit eivät osaa ostaa lihaa, kun eivät tunne sitä niin tarkkaan, kuten jotkut tuossa aiemmin sanoivat. Mies tuo sitten jotain pikkuhousunsuojia, vaikka nainen halusi yösiteitä.

Sori, luin huolimattomasti! Kiitos ystävällisestä tarkennuksesta.

Vierailija
96/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulkaa kauhea tuo käristettyjen vihannesten lemu. Ja ajatus siitä, miten ne kärsivät kun kuumassa öljyssä käristetään. Murhatut poloiset.

Eli sinä syöt vain ja ainostaan lihaa? Et koskaan perunaa, juureksia, salaattia, kasviksia, hedelmiä, puuroja, riisiä, pastaa tai muutakaan? Vain ja ainoastaan 100% lihaa?

Vierailija
97/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä. Mies itse on reippaasti tutustunut kasvisruokiin ja vähentänyt lihansyöntiään, koska itse en syö lihaa ja ei viitsitä useampaa sapuskaa kokkailla. Sen kerran kun hän haluaa syödä omia lempiruokiaan voin ihan hyvin sitä hänelle ostaa. Ei ole asiani saarnata.

Vierailija
98/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Laitan myös ne liharuoat pääosin, kun kaksi meidän neljän hengen perheestä syö lihaakin. Meillä on jopa 2 isohkoa koiraa jotka vasta lihaa syövätkin. 

Vierailija
99/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasimme miehen kanssa olimme sekaaneja ja nyt minä olen vegaani, mies edelleen sekaani. Ostan hänelle (ja jopa kokkaan) jauhelihaa. Hän syö sitä joka tapauksessa, joten saan ainakin syötettyä hänelle luomulihaa. Syö kyllä onneksi ruokahalulla myös kasvisruokiani.

Vierailija
100/157 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tärkeämpi, oma aate vai kumppani? Mä ostan useinkin asioita kaupasta, koska se puoliso niitä haluaa/tarvitsee, vaikka itselle ei ole käyttöä niille. Samoin kumppanini tekee minulle. Jos mies nyt saisi päähänsä vian ja alkaisi vegaaniksi, ja alkaisi tuollaisesta nillittää, niin varustaisin hänet melko pian etuliitteellä ex.

Aate. Eläinten hyväksikäyttö, kärsimys ja murha vs. Kumppani.

Valitsen aatteen.

Tuotantoeläimen teurastaminen ei ole murha vaan laillista elintarviketuotantoa. Oletko kokeillut ilmoittaa poliisille lehmien massamurhasta 😂

Ne eläimet ei halua kuolla,ei halua kärsiä jne. Saisiko sitten koirat pistää häkkeihin ja pistää lihoiksi. Eläimiä nekin. Eläimille kuuluu samoja oikeuksia kun ihmisille. Niillä on halu vapauteen ja elämiseen. Ei mekään haluta kärsiä ja pyritään välttämään kipua. Sama pätee jokaiseen eläimeen. Kyllä. Se on massamurha. Ihmisten silmät vain ovat kiinni.

Tuotantolehmät ja possut eivät kärsi ja ovat elämäänsä tottuneet. Teurastus on kivuton. Koiria koskee eri sääntely. Murhasta ei ole kyse, suosittelen rikoslain ja realiteettitajun tarkistamista.

Vau. Tiedän suomalaisen sikalan jossan sioilta leikataan korvat sekä saparo pois ilman kivunlievitystä. Sama käytäntö ulkomailla. Kuulostaako mukavalta? Ja kanoilta poltetaan nokat katki laitteelta etteivät nokkisi toisiaan ahtaassa tilassa.

Katso earthlings dokumentti ja tule sitten puhumaan miten eläimiä kohdellaan hyvin

Kannattaisi ottaa heti yhteyttä valvovan eläinlääkäriin, koska tuossa rikotaan räikeästi eläinsuojelulainsäädäntöä. Tosin, koska koko tapaus on vain esittäjän omaa sairasta mielikuvitusta, niin eipä moista ole odotettavissa.

Suomessa eläimille ei tarvitse lain mukaan olla edes vettä saatavilla jatkuvasti, eikä eläintenpitokieltoa saa melkein kukaan mistään teoista, eikä varsinkaan pidempiaikaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän