Jos olet vegaani ja kumppanisi sekasyöjä, ostaisitko kumppanillesi lihaa kauppareissulla?
Jos kumppanisi soittaisi, että tuopa 400g jauhelihaa. Jos et, niin olettaisitko kumppanisi tuovan sinulle kasviksia?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta, eikä meille kukaan muukaan osta lihaa. Mies syö lihansa muualla.
Siis mies hoitaa lihanhimonsa muualla.
Aivan :)
Hah hah ! Osuvaa :).
Varmaan jos tulisi tarkka pyyntö mitä pitää ostaa. Jos vain pitäisi ostaa ”jotain lihaa” kylkeen, niin saisi käydä itse valikoimassa. Ollaan molemmat onneksi kasvissyöjiä, niin eipä tarvitse miettiä.
En voisi asua asunnossa jossa käristetään välillä jauhelihaa. Voin ostaa jauhelihaa toisille, kunhan se käristetään jossain muualla kuin omassa kodissani. En kyllä voisi olla läheisissä tekemisissä ihmisen kanssa joka haisee käristetylle jauhelihalle. Vieressäni on joskus istunut ihminen joka haisee käristetylle jauhelihalle ja se on kuvottavaa haju ja pitää oksennusta pidätellä. Liharuoan hajut ja kala ja kana haisevat painajaismaisen kuvottaville joten kotini haluan pitää miellyttävänä enkä halua kärsiä kotonani. Siksi luulen että minulle sopii kumppaniksi toinen kasvissyöjä tai ei ainakaan äärilihaani joka ei voi olla syömättä lihaa joka ikisellä aterialla. En haluaisi edes pussata makkarasuuta.
Jotkut kertoivat että keskitysleirien läheisyydessä haisi kuvottavalle kun ruumiita poltettiin. Tämä on hyvä vertauskuva niille jotka eivät ymmärrä, en halua haistella ruumiiden käristymisen hajuja kotonani, olipa kyse ihmisen tai eläimen ruumiista. Natsikortti sopii aina tosi mainiosti näihin vauvapalstan vegaanimittelöihin.
Vierailija kirjoitti:
En voisi asua asunnossa jossa käristetään välillä jauhelihaa. Voin ostaa jauhelihaa toisille, kunhan se käristetään jossain muualla kuin omassa kodissani. En kyllä voisi olla läheisissä tekemisissä ihmisen kanssa joka haisee käristetylle jauhelihalle. Vieressäni on joskus istunut ihminen joka haisee käristetylle jauhelihalle ja se on kuvottavaa haju ja pitää oksennusta pidätellä. Liharuoan hajut ja kala ja kana haisevat painajaismaisen kuvottaville joten kotini haluan pitää miellyttävänä enkä halua kärsiä kotonani. Siksi luulen että minulle sopii kumppaniksi toinen kasvissyöjä tai ei ainakaan äärilihaani joka ei voi olla syömättä lihaa joka ikisellä aterialla. En haluaisi edes pussata makkarasuuta.
Jotkut kertoivat että keskitysleirien läheisyydessä haisi kuvottavalle kun ruumiita poltettiin. Tämä on hyvä vertauskuva niille jotka eivät ymmärrä, en halua haistella ruumiiden käristymisen hajuja kotonani, olipa kyse ihmisen tai eläimen ruumiista. Natsikortti sopii aina tosi mainiosti näihin vauvapalstan vegaanimittelöihin.
Kerrotko missä asut. Ei sillä, että aikoisin tulla kärjistämään jauhelihaa kertakäyttögrillillä ikkunasi alle, ei ei. Vaikutat vain niin miellyttävältä ihmiseltä.
Totta kai. Samoin mies tuo mulle kinkkuleikkeleitä vaikka ei itse syö sianlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on tärkeämpi, oma aate vai kumppani? Mä ostan useinkin asioita kaupasta, koska se puoliso niitä haluaa/tarvitsee, vaikka itselle ei ole käyttöä niille. Samoin kumppanini tekee minulle. Jos mies nyt saisi päähänsä vian ja alkaisi vegaaniksi, ja alkaisi tuollaisesta nillittää, niin varustaisin hänet melko pian etuliitteellä ex.
Aate. Eläinten hyväksikäyttö, kärsimys ja murha vs. Kumppani.
Valitsen aatteen.
Tuotantoeläimen teurastaminen ei ole murha vaan laillista elintarviketuotantoa. Oletko kokeillut ilmoittaa poliisille lehmien massamurhasta 😂
Älä, ei vain kannata.
Korkeintaan se on hetken hauskaa, kuvitella että loukkaukset aiheuttavat jotain skitsoilua joka saa PMS-oireet yhdistettynä 10 vuoden menopaussiin näyttämään meditaatiolta, mutta miksi käyttää energiaa moiseen.
Nautitaan me normaalit ihmiset nahkakengistä ja siitä hyvästä pihvistä. Illalla sitten voi vielä katsoa videoklipin kuinka porsaita kaltataan elävältä Ruotsissa HK:n tehtaalla ja naureskella samalla Vegaaneille.
Lobotomiassa potilaat rauhoitettiin jääpiikin kaltaisella instrumentilla, joka työnnettiin kyynelkanavista aivoihin. Instrumentti vietiin silmästä sisään luun läpi aivoihin, jossa käännettiin ylös ja alas. Sitten sama toimenpide tehtiin toisen silmän kautta. Ennen leikkausta potilaille annettiin ainoastaan paikallispuudutus ja muutama tuju sähköisku.
Aivoleikkaus muutti potilaat kasviksiksi, joten en millään pysty hyväksymään kasvisten syöntiä. Hehän kannattavat lobotomiaa! Tämä on hyvä vertauskuva niille, jotka eivät ymmärrä kuinka paha maine kasviksilla ja kasvissyöjillä oikein on :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko missä asut. Ei sillä, että aikoisin tulla kärjistämään jauhelihaa kertakäyttögrillillä ikkunasi alle, ei ei. Vaikutat vain niin miellyttävältä ihmiseltä.
Hitsi, pääsenkö mäkin mukaan grillibileisiin? Haluan ehdottomasti tulla käristelemään jauhelihaa kertakäyttögrillillä! Ja grillauksen jälkeen pistellä ne grillatut jauhelihat makkarasuuhuni! Tämän jälkeen voitais pelata pokeria natsikorteilla!
ostatteko vegaanit myöskään lemmikeillenne lihatuotteita ruoaksi, miten se sopii ideologiaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos vegaanilla on lemmikkinä koira, jolle hän ostaa lihaa, niin silloin pitäisi kyllä ostaa miehellekin. Oletteko muuten huomanneet, että monilla "vegaaneilla" on tosiaan koira. Vegaani koiratalous kuluttaa enemmän lihaa kuin sekasyöjäpariskunta.
Niinpä, heillä taitaa olla valikoiva "aate".
eikö ole parasta että veget etsivät kumppanikseen samansieluisia. Itselläni hajoaisi pää jos päätyisin treffeille (ääri)vegaanin kanssa joka nillittäisi jo ruokalistaa lukiessaan murhasta.
Onneksi suurin osa noista olioista muistaa kertoa asiasta varhaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vegaanilla on lemmikkinä koira, jolle hän ostaa lihaa, niin silloin pitäisi kyllä ostaa miehellekin. Oletteko muuten huomanneet, että monilla "vegaaneilla" on tosiaan koira. Vegaani koiratalous kuluttaa enemmän lihaa kuin sekasyöjäpariskunta.
Mutta vähemmän kuin sekasyöjät + koira. Monilla vegaaneilla on rescue-koira.
Ja rescue-koirille ei tarvitse antaa ruokaa? :o
Miksi kukaan vastaa tällä tavalla? Ymmärsit varmasti mitä viestissä tarkoitettiin? Mitä hyötyä sun viestistä oli keskustelulle?
Lentäjillä ja vegaaneilla on vähän se sama homma, mistä tietää, että bileissä on vegaani? Se kyllä kertoo sen itse..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, heillä taitaa olla valikoiva "aate".
Ehkä ennemminkin vaikeus olla täydellisiä? Kuinka täydellinen olet itse ympäristöteoissasi? He eivät ole halunneet, että koira "lopetetaan", mutta toisaalta sille joutuu hankkia eläinperäistä ravintoa. Itse ehkä lopettaisin koirat, tai oikeastaan kieltäisin niiden kasvattamisen lailla.
Vierailija kirjoitti:
eikö ole parasta että veget etsivät kumppanikseen samansieluisia. Itselläni hajoaisi pää jos päätyisin treffeille (ääri)vegaanin kanssa joka nillittäisi jo ruokalistaa lukiessaan murhasta.
Onneksi suurin osa noista olioista muistaa kertoa asiasta varhaisessa vaiheessa.
Varhaisessa as in oman nimen kertomisen yhteydessä tai hieman aikaisemmin.
Toivottavasti nainen ei pyydä miestään tuomaan "jotain siteitä" ja loukkaannu, jos toinen ei osaakaan tuoda. Tai kehtaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentäjillä ja vegaaneilla on vähän se sama homma, mistä tietää, että bileissä on vegaani? Se kyllä kertoo sen itse..
Kas, sekasyöjätkin kertovat yleensä itse ja vielä puhuvat ääneen ruokailutottumuksistaan!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nainen ei pyydä miestään tuomaan "jotain siteitä" ja loukkaannu, jos toinen ei osaakaan tuoda. Tai kehtaa ostaa.
No ymmärrän jos kuukautissuojat on miehen vakaumuksen vastaisia.
Aiemmin en ostanut, nykyään ostan. Mies ostaa ja syö lihansa joka tapauksessa. Harvoin tuo onneksi pyytää, koska en pidä siitä. Meillä mies syö myös kasviksia ja hyvällä ruokahalulla minun tekemiäni kasvisruokia. En tiedä enkä tunne ketään 100% lihansyöjää (tämä tuohon älyttömään ”mutta mies ostaa kasviksesi”-kuittailuun).
Mutta pakko myöntää, haaveilen toisinaan omasta asunnosta missä kukaan ei käristelisi lihaa. Se paistuneen lihan haju on todella paha eikä kodissaan sellaista haluaisi haistella. Jos nyt eroaisin miehestä, haluaisin kumppaniksi kasvissyöjän tai sellaisen sekasyöjän, joka hyväksyy sen, että jos jakaa arkensa kanssani ja haluaa asua saman katon alla, niin silloin ei paista lihaa kotona. Muutoin en puuttuisi toisen ruokavalioon, mutta en haluaisi voida pahoin omassa kodissani raskaan päivän päätteeksi. Tällä hetkellä tuollainen olisi kohtuuton vaatimus, koska olimme molemmat sekasyöjiä kun tapasimme.
Tämä onkin jokapäiväinen ongelma, koska kaikkihan tietävät, että kaupassa myytävistä tuotteista 50% on pilaantuneita, ihan viimeisestä käyttöpäivästä riippumatta... eiku.