Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
61/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta pussi vihanneksia (esim. porkkana-kukkakaali-parsakaali) vuokaan ja päälle mausteita oman maun mukaan (esim. curry toimii hyvin, mutta muutkin käy) päälle valmis juustokerma (eli ruokakerma joka juuston makuinen) ja uuniin (reilu 30min n. 225'C) ja jossain kohtaa riisi kattilaan kiehumaan kaveriksi.

Tuon ruuan "aktiivinen valmistusaika" on pari minuuttia, ja on hyvää, täyttävää, terveellistä.

Vierailija
62/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KINKKUKIUSAUS

1    kg    Perunasipulisekoitusta

300    g    Kinkkua

150    g    Cheddar- tai mozzarellajuustoraastetta

2    dl    Kermaa

2    tl    Suolaa

Mustapippuria

Laita vuokaan puolet perunasipulisekoituksesta, teelusikallinen suolaa tasaisesti, ripaus pippuria, suikaloitu kinkku, cheddarjuustoraaste ja sitten loput perunasipuolisekoituksesta, toinen teelusikallinen suolaa ja ripaus pippuria. Sekoita hyvin ja kaada päälle kuohukerma. Paista 225-asteisessa uunissa noin tunti. Nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria sorttia hyvää juustoa, kaupasta salaattipussi ja pähkinäsekoitus. Kaikki valmista luonnonmukaista ruokaa, ei roskahöttöä...

Vierailija
64/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti-kookos-papu/kikhernekeitto. Mulla ei ole kunnon pakastinta joten pidän kaapissa aina näitä säilykkeitä varalla, niin voin tehdä tämän keiton milloin vaan. Huom.  mieluiten pahvipakkauksissa, ei metallisissa.

- pari prk tomaattimurskaa

- pari prk valmiiksi keitettyjä kikherneitä/papuja/linssejä

- prk kookosmaitoa tai kermaa

Alkuun kuullotetaan öljyssä vähän sipulia (valkosipulia) ja mausteita (esim. valmiit intialaiset mausteseokset kuten curry tai garam masala tai maun mukaan esim. korianteri, chili, juustokumina, pippuri). Sipulien pehmennyttyä lisätään tomaattimurska, pavut/kikherneet, keitellään hiljaisella noin 15 min. Lopussa kookosmaito/kerma ja vähän suolaa ja sokeria. Toimii myös tavallisella kermalla jos ei tykkää kookouksen mausta. Yleensä tämän kanssa syön juustohapankorppuja. Tulee ihan itsestään eikä tarvitse pilkkoa mitään.

Vierailija
65/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kokata -päivänä en tosiaankaan kokkaa mitää. En likaa astioita, en pilko enkä kuullota mitään. Valmisruoka jääkaapista mikroon ja suuhun.

Tämä toistuu aika usein koska aikaa kokkailuun ei ole enkä edes tykkää siitä. Arkena ruoka on välttämätön paha.

Vierailija
66/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepasta ja pesto.

Janssoninkiusaus (pussi peruna-sipulisekoitusta, 2dl kermaa ja siihen janssoninfileiden lientä, janssoninfileitä). Uuniin.

Nuudeliwokki, pakastevihannekset pannulle, liha (nakkibroilerin jämät tms), nuudeli perään.

Ruisleipä paistetulla kananmunalla. Muna-anjovisleipä.

Vierailija
67/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään valmiita tortellineja ja pestoa purkista,  parmesaania päälle. Tortellineja pitää vähän keittää tosin.

Vierailija
68/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mä teen yleensäkään mitään suuritöistä ruokaa, vietän aikaani mieluummin muulla tavalla kuin keittiössä.

Mutta jos nyt sitten ajatellaan sitä päivää kun mitään ei ole tehtynä ja nälkä olis ja pitäis jotain saada suuhunsa. Saatan ottaa pakasteesta vihannessosekeiton tai kaalipadan (mulla on usein näitä annoksina pakkasessa kun olen tehnyt isomman satsin ja pakastanut), tai sitten lihapullia, joiden kaveriksi keitän tummaa pastaa tai basmatiriisiä. Salaatiksi pilkon tomaatin tai pari. Myös mun tomaattikeitto on pikaisesti valmis: valkosipulia, paseerattua tomaattia, lusikallinen sokeria, vähän vettä ja koskenlaskija (tätä reseptiä varten mulla on aina koskenlaskija jääkaapissa ja paseerattua tomaattia kaapissa).  Lopuksi suhaus sauvasekoittimella. Niin, lämpimät voileivät syntyy kans helposti, mulla yleensä kasvissellaisset.

Vierailija
69/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakkasessa annoskokoisia papupatoja yms jauheliha kastikkeita, lihapullia, jauhelihapihvejä ja lasgnea. Noissa on tietenkin se sulatusaika. Joku sphagetti pitää lisäksi keittää. Yksi on instant noodelit, joiden liemeen heitän lihapullia suoraan pakastrimesta ja joitain pakastevihannes sekoitusta lisäksi. Perunoita voi keittää enemmän kerralla ja säilyttää jääkaapissa. Niistä saa lisukkeet nopeasti.

Vierailija
70/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä valmisnuudelit ja sekaan heti kukkakaalia (pieniä paloja) - älyttömän hyvää.

Vierailija
71/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaat ja leivät.

Vierailija
72/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalia ja lidl/k-menu bratwursteja. Kaali menee kylmänä minulla.

Vierailija
73/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä laiskotuksessani niin, että ostan wokkia (apetitin tms tuorekset), riisinuudeleita ja quornia tai hälsans kökin nugetteja. Wokki paistumaan, keitä nuudelit ja kattilasta wokin sekaan paistumaan, paista samalla quorn seesamin siementen kanssa (tai ne nugetit) toisella pannulla. Kylkeen sitten vihanneksia sen mukaan mitä nyt löytyy.

Koko roskaan menee n. 10min aikaa ja hyvää on, riittää pariksi päiväksi.

Vierailija
74/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikeitto... vähän tietty pilkkomista (sipuli, valkosipuli, paprika)

Vierailija
75/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain aiemmin pakkaseen valmistamaani tai vaikka paistettuja tai keitettyjä munia tai nuudeleita ja tonnikalaa tai hernekeittoa...

Nuo taitaa ne tyypillisimmät olla jos on laiska olo, eivät vie kauaa aikaa eikä varsinkaan vaivaa.

Vierailija
76/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulloke. Pannulle jauhelihaa ja jotain rasvaa, paistetaan hetki. Sitten joku rehupussi, yleensä suikalejuurekset sekaan, ehkä lisää rasvaa. Viimeistely sillä mitä sattuu muuta olemaan, koskenlaskijaa, kermaa ja/tai luulihalientä. Mausteita.

Vierailija
77/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniruoka! Makaronilaatikko tai kinkkukiusaus. Kamat laatikkoon ja uuniin!

Vierailija
78/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli-suikaleperunapussi, pakastevihanneksia, kermaa ja paistetut broilersuikaleet sekaisin vuoassa ja uuniin tunniksi.

Muuten helppo ja vaivaton ruoka paitsi tuo liha pitää paistaa mutta sekin hoituu suht helposti kun ei muuta tarvitse tehdä kuin vähän käännellä ja pistää suolaa, pippuria, broilermaustetta ja currya. Koko perhe tykkää. Aikaa itse tekemiseen menee ehkä max 15 min ja itsellä menee 10 min. Vielä nopeampi jos sattuu valmiiksi paistettua kanaa jo jossain olemaan.

Vierailija
79/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni, voita, ketsuppia, joskus mukaan tonnikalaa öljyssä.

Keitetyt pakasteherneet sellaisenaan, voi kypsentää myös mikrossa. Hieman voita sekaan.

Paistettu kananmuna ruisleivän päälle.

Vierailija
80/1275 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohimedaljonki pannulle paistumaan ja kattilaan pakasteherneitä/parsakaalia. Helppoa ja maistuvaa pikaruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi