Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Tee kerralla enemmän ruokaa ja pakasta annoksina. Aina on valmista oikeaa ruokaa.
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pakastimesta löytyy yleensä jotain, kun teen joskus isompia määriä ruokaa, ja nakkaan ylijäämät annosrasioissa pakastimeen. Tänään nappasin sieltä italianpataa.
Valmis savulohipala, nuudeli, salaatti, keitetty kananmuna.
Liharuuat uunissa, tekeminen lihojen laitto pataan, mausteet perään. Toki uunissa menee jokunen tunti, mutta tehdä ei tarvii.
Avasin tänään hernekeittopurkin.
Lämmitän hernekeittoa ja laitan siihen raejuustoa ja ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Tuorepasta aglio, olio, peperoncino. Pastaveden kiehuessa ehtii kuullottaa valkosipulin ja chilin oliiviöljyssä, tuorepasta (toki kaupasta ostettu!) kypsyy muutamassa minuutissa, ja sitten vaan valkosipuli ja chili + öljy sekaan.
Salaatti lähikaupan buffetista.
Rainbown currymajoneesitonnikalasäilyke + banaani. Kuulostaa omituiselta, mutta toimii yhdessä. Basmati-riisiä lisäksi, jos tuntuu että jää nälkä.
makaronimössö, joka sisältää täysjyväpastaa, munakokkelia, pakasteherneitä ja nokkosjauhetta sekä iso loraus ketsuppia
Ruokaa pakkasesta tai tilaan pizzeriasta.
Vierailija kirjoitti:
Tee kerralla enemmän ruokaa ja pakasta annoksina. Aina on valmista oikeaa ruokaa.
Pakasta itse ja kirjoita lappuihin milloin tehty ja järjestele ne hienoon pakkaseesi. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakasta itse ja kirjoita lappuihin milloin tehty ja järjestele ne hienoon pakkaseesi. Yäk.
???
Nakkikeitto. Pakkasesta peruna+keittokasvispussi ja mikä tahansa muu juurespussi, lisäksi tarvii vain nakit ja mausteet. Nopea kuin mikä ja ravintoarvo parempi kuin pelkissä eineksissä (toki nakki on eines). Ja tänhän voi tehdä kanasta tai mistä vain.
Pinaattikeitto