Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnanopettajat = SADISTEJA

Vierailija
20.09.2018 |

En ole koskaan tavannut oikeasti lasten terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunutta liikunnanopettajaa.

Haluavat vain nöyryyttää lapsia.

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli liikunanopettajaa paikalle. Tässä ollaan!

Olen varma, että nämä sadistiset muistot eivät ole nykypäivää. Tiedän historian. 

Oma äitinkin joutui tamburiinin tahdissa hyppimään ja laulamaan askelten mukana "kromosomipossu". Oli hieman tukeva niihin maailmanaikoihin, mutta nyt olisi ihan keskiverto. Ja oli mitä tahansa, niin noin ei kohdella. 

Ihan hirveätä tietysti edustaa tätä ammattikuntaa, mutta omalta osaltani lupaan parempaa. 

Vierailija
102/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pullamössöä saa vähän käskeä liikkumaan ja ei se koululiikunta teidän haluanne liikkumiseen pilannut vaan kotikasvatus. Mitä muuta minun pitäisi tehdä työssäni?

Ongelma on siinä, että se perinteikäs käskeminen saa pullamössön kasvamaan vielä mössömmäksi aikuiseksi. Mutta sinähän olet vain töissä täällä, joten ei sinua kiinnosta tuollaiset asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
104/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä totta yläasteella. Sadistiope nöyryytti meitä tyttöjä, kuittaili ylipainosta ja isoista rinnoista, eikä uskonut vatsakipuja tai menkkoja, vaan pakotti uimaan tai juoksemaan. Hyvä kun uskoi edes kaverini kipsissä olevaa jalkaa. Oli epäreilu ja heitteli arvosanoja miten sattui, valitsi myös omat suosikkinsa oppilaiden joukosta, ja antoi näiden tehdä tunnilla mitä huvitti - vaikka vain maata patjalla osallistumatta mihinkään.

Itse olin muiden tyttöjen toimesta kiusattu, ja tämä ope vain lisäili vettä myllyyn. Totesi pesisjoukkueita kasatessa mm: "Kyllähän se tiedetään, että Maiju taas viimeisenä valitaan". On kultaiset muistot yläasteen liikkatunneista, juu.

Lukiossa liikkaopemme oli taas oikeasti mukava ja reilu. Sama ala-asteella, tosin hän olikin varsinaisesti musiikinopettaja, koska pienessä koulussamme ei liikkamaikkaa erikseen ollut.

Vierailija
105/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ne tunnit on aina olleet yhtä h-vettiä. Olen kömpelö enkä oikeasti ymmärrä mitään pallopelien sääntöjä, enkä edes näe koko palloa. :( Minut on myös laitettu suunnistamaan yksin ja myöhemmin olin päätynyt useamman kilometrin päähän muista enkä tiennyt ollenkaan, missä olin. Opettajalla kesti tunti löytää minut metsästä.

Opettajat ovat aina pitäneet minua laiskana tämän takia, vaikka oikeasti minulla on hahmotushäiriö ja se näkyy nimenomaan kartan lukemisessa, pallopeleissä, kehonhallinnassa ja kaikessa liikunnassa. Opettajat eivät ole ymmärtäneet ikinä tätä. Lukiossa en pystynyt menemään tunneille ollenkaan, koska ryhmässä olivat ne kaikista pahimmat kiusaajat ja ahdisti liikaa. Myöhemmin ne kurssit täytyy kuitenkin suorittaa, mutta siirsin niitä myöhemmäksi. :(

Joutuuhan lukihäiriöisetkin menemään äidinkielen tunneilla ja värisokeat kuvaamataidon tunnille. Miksi sinä saisit olla joku poikkeus?

En ole jolle vastasit. 

Toki olet oikeassa, nyt ei siitä ollutkaan kyse. 

Kuvaamataidon opettajissa en ole törmännyt sadisteihin, en myöskään äikässä ja matikassa. 

Sen sijaan liikunnanopettajissa olen ja lukuisat lähipiiristäni ja vähän ulkoakin. 

Tämä oli alkuperäinen aihe, josta poikkesi kyllä kirjoittaja, jota kommentoit myös. 

Et ole törmännyt niissä aineissa sadisteihin, koska olet pärjännyt niissä kohtalaisesti. Itse taas olen törmännyt heissä sadisteihin, koskan en pärjännyt, mutta en liikunnassa, jossa pärjäsin.

Joko tajusit pointin?

Kuulun yleislahjakkaisiin tyyppeihin. Eli en ole pärjännyt vain "kohtalaisesti" näissä, vaan todella hyvin lukuaineissa ja liikunnassa. 

Olen ulkopuolelta havainnut liikunnanopettajien sadistisuuden. Minuun tätä brutalismia ei ole kohdennettu. 

Eli olen tarpeeksi älykäs ja empaattinen asettumaan toisen asemaan. 

Vierailija
106/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ne tunnit on aina olleet yhtä h-vettiä. Olen kömpelö enkä oikeasti ymmärrä mitään pallopelien sääntöjä, enkä edes näe koko palloa. :( Minut on myös laitettu suunnistamaan yksin ja myöhemmin olin päätynyt useamman kilometrin päähän muista enkä tiennyt ollenkaan, missä olin. Opettajalla kesti tunti löytää minut metsästä.

Opettajat ovat aina pitäneet minua laiskana tämän takia, vaikka oikeasti minulla on hahmotushäiriö ja se näkyy nimenomaan kartan lukemisessa, pallopeleissä, kehonhallinnassa ja kaikessa liikunnassa. Opettajat eivät ole ymmärtäneet ikinä tätä. Lukiossa en pystynyt menemään tunneille ollenkaan, koska ryhmässä olivat ne kaikista pahimmat kiusaajat ja ahdisti liikaa. Myöhemmin ne kurssit täytyy kuitenkin suorittaa, mutta siirsin niitä myöhemmäksi. :(

Joutuuhan lukihäiriöisetkin menemään äidinkielen tunneilla ja värisokeat kuvaamataidon tunnille. Miksi sinä saisit olla joku poikkeus?

En ole jolle vastasit. 

Toki olet oikeassa, nyt ei siitä ollutkaan kyse. 

Kuvaamataidon opettajissa en ole törmännyt sadisteihin, en myöskään äikässä ja matikassa. 

Sen sijaan liikunnanopettajissa olen ja lukuisat lähipiiristäni ja vähän ulkoakin. 

Tämä oli alkuperäinen aihe, josta poikkesi kyllä kirjoittaja, jota kommentoit myös. 

Et ole törmännyt niissä aineissa sadisteihin, koska olet pärjännyt niissä kohtalaisesti. Itse taas olen törmännyt heissä sadisteihin, koskan en pärjännyt, mutta en liikunnassa, jossa pärjäsin.

Joko tajusit pointin?

Kuulun yleislahjakkaisiin tyyppeihin. Eli en ole pärjännyt vain "kohtalaisesti" näissä, vaan todella hyvin lukuaineissa ja liikunnassa. 

Olen ulkopuolelta havainnut liikunnanopettajien sadistisuuden. Minuun tätä brutalismia ei ole kohdennettu. 

Eli olen tarpeeksi älykäs ja empaattinen asettumaan toisen asemaan. 

Asiaa, olet paras.

Vierailija
107/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kouluni Jyväskylässä 60-luvulla. Kasvatustieteellisen korkeakoulun harjoituskoulu (harkkari) oli opinahjoni. Erinomainen koulu. Liikunnanopettajat eivät todellakaan olleet sadisteja! Päinvastoin, olivat kannustavia ja oppilasta tukevia! Sama juttu muissakin aineissa. 

Vierailija
108/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että nämä sadistiset muistot eivät ole nykypäivää. Tiedän historian. 

Oma äitinkin joutui tamburiinin tahdissa hyppimään ja laulamaan askelten mukana "kromosomipossu". Oli hieman tukeva niihin maailmanaikoihin, mutta nyt olisi ihan keskiverto. Ja oli mitä tahansa, niin noin ei kohdella. 

Ihan hirveätä tietysti edustaa tätä ammattikuntaa, mutta omalta osaltani lupaan parempaa. 

Hienoa, että tulit paikalle.

Osaatko kertoa, opetatko itse, tai opettavatko muut liikunnanopettajat mm.:

Lentopallon oikeaoppisen lyönnin?

Sählymailan ja pallon käsittelyä?

Sirklaamaan luistimilla?

Kroolaamaan uinnissa?

Jos kyllä, hienoa.

Jos et, miksi??

Vierailija
109/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan riippuu onko lahjoja vai ei. Itselläni oli sadistinen ruotsinmaikka

Vierailija
110/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistikuvani mukaan yläasteen ja lukion liikuntatunneilla oli kivaa ja monipuolista liikuntaa, kaikenlaista sai kokeilla.

Hurjan monipuolista. Vielä ylä-asteellakin sisäliikunnassa aina paljainjaloin vaikka olisi pelattu sählyä. Joskus vaihtelun vuoksi koripalloa.

Sisäliikunnassa oli mm. koripalloa, lentopalloa, sählyä, voimistelua, kuntoilua. Paljaat jalat oli meilläkin kun kaikilla ei ollut liikuntasaliin sopivia kenkiä. Ei se menoa haitannut juurikaan.

Mikä ihmeen trauma toi paljain jaloin salissa olo on joillekin? Aikuisetkin ovat esim. monella tanssitunnilla tai jumpassapaljain jaloin kun se kuuluu lajiin.

Vierailija
111/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo muistan, meillä yksi sadisti heitti jalkapallon sorakentälle ja sanoi, että pelatkaa 2 tuntia. Kenelläkään ei ollut hajua säännöistä paitsi niillä, jotka harrastivat futista. Numerot tietenkin tulivat tämän mukaan, eli ketkä harrastivat vapaa-ajalla, 10 ja ne jotka EIVÄT, 5-6. Tietenkään opettaja ei opettanut!!

Jaa.

Tuskinpa oli oikea liikunnanopettaja. Oletettavasti oli joku, joka oli pistetty sijaiseksi...joku joka ei todellakaan tiennyt liikunnanopetuksesta mitään.

Oikeasti liikunnanopettajat saavat hyvän koulutuksen. Ovat ammattilaisia, ne oikeat liikunnanopettajat.

Monet koulut vaan palkaavat epäpäteviä edelleenkin ja sijaisena voi olla se joku, jolla ei ole koulutusta, kun koulut ei saa päteviä sijaisia...ne pätevät on useimmiten jo vakkariduunissa.

Vierailija
112/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnanopettajan pesti on helpoin mitä koulussa on. Syksyllä ja keväällä pakolliset lihaskunto/juoksutestit ja muuten pelataan joukkuepelejä kausien mukaan 👍 Pilli kaulassa ja jalkapallo kainalossa vaan hengailla 😁

Eivät muuten osanneet vetää edes alkulämmittelyjä.  ;)

Voisin näin suorilta sanoa, että eivät nuo ole olleet koulutuksen saaneita liikunnanopettajia.

Pätevät opettaa ja kasvattaa ihan toisella lailla.

Vierailija
113/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tulit paikalle.

Osaatko kertoa, opetatko itse, tai opettavatko muut liikunnanopettajat mm.:

Lentopallon oikeaoppisen lyönnin?

Sählymailan ja pallon käsittelyä?

Sirklaamaan luistimilla?

Kroolaamaan uinnissa?

Jos kyllä, hienoa.

Jos et, miksi??

Täällä toinen liikunnanopettaja. Kyllä opetamme. Opetamme myös paljon muuta. Olemme liikuntakasvattajia. Kasvatus on tärkeä.

Vierailija
114/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pakolliset uinnit oli kyllä ihan kauheita. Ja ne jatkuvat pallopelit... Aina korista, sählyä, pesistä, lentistä ja blaablaablaa.

Olis ollu kivaa jos ois saanu lähteä itsekseen lähelle lenkkeilemään. Kuntopiirit oli myös kivoja. Tommoset joukkuepelit oli huonoja koska kaikki ei vaan ole joukkueurheilijoita. Itse olen nimenomaan YKSILÖurheilija. Juoksen AINA yksin, ei missään nimessä ketään seuraksi mukaan eikä myöskään salille. Haluan liikkua aina yksin joten nuo pallopelit oli ihan täyttä p*skaa eikä niissä edes saanut mitään liikuntaa. Kaikki seisoi paikallaan ja porukan 1 koripalloilija teki siellä jotain 😂

Ja ainiin tottakai joukkueet valittiin aina niin että joku 1 tyyppi valitsee itselleen joukkuetoverit. Sitte joku raukka jäi aina viimeiseksi... Kamalaa

Itsekseen lenkkeilemään. Ei hyvää päivää.. mitähän muuta olisi arvon neidille saanut olla? Kokeiden kysymykset olisi saanut keksiä itse ja sitten vastata niihin? 

Mistä sä tiedät onko hän mies vai nainen?

Ja asian ydin on?

Se, että ihmisen on hyvä oppia koulussa liikkumaan ja tekemään asioita yhdessä. Vapaa aikana voi juosta itsekseen.

Koulussa on toiset tavoitteet kuin pelkkä oma lenkki ja kunto.

Vierailija
115/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 80-luvulla pari alkoholistia, yksi hermoheikoilta mies joka kävi kerran viikossa oppilaaseen kiinni. Oli se tyttö tai poika. Yksi heitteli tavaroita, lähinnä oppilaiden takkeja roskiin yms.

Liikunnan maikat oli aina kyllä fiksuimmasta päästä.

Luultavasti 80-luvun opettajia ei enää kouluissa ole. Opettajia seurataan suurennuslasilla. Pienikin väärä sanavalinta opettajalta, niin some laulaa.

Omien lasten koulussa on hyvä liikunnanopetus. Opettajat vaihtuvat riippuen lajista.

Vierailija
116/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pakolliset uinnit oli kyllä ihan kauheita. Ja ne jatkuvat pallopelit... Aina korista, sählyä, pesistä, lentistä ja blaablaablaa.

Olis ollu kivaa jos ois saanu lähteä itsekseen lähelle lenkkeilemään. Kuntopiirit oli myös kivoja. Tommoset joukkuepelit oli huonoja koska kaikki ei vaan ole joukkueurheilijoita. Itse olen nimenomaan YKSILÖurheilija. Juoksen AINA yksin, ei missään nimessä ketään seuraksi mukaan eikä myöskään salille. Haluan liikkua aina yksin joten nuo pallopelit oli ihan täyttä p*skaa eikä niissä edes saanut mitään liikuntaa. Kaikki seisoi paikallaan ja porukan 1 koripalloilija teki siellä jotain 😂

Ja ainiin tottakai joukkueet valittiin aina niin että joku 1 tyyppi valitsee itselleen joukkuetoverit. Sitte joku raukka jäi aina viimeiseksi... Kamalaa

Itsekseen lenkkeilemään. Ei hyvää päivää.. mitähän muuta olisi arvon neidille saanut olla? Kokeiden kysymykset olisi saanut keksiä itse ja sitten vastata niihin? 

Meillä oli yläasteella eräässä aineessa joka tunnilta kotitehtävänä keksiä tunnin aiheesta kysymykset ja vastata niihin itse, tämä oli opettajan mukaan todettu erittäin tehokkaaksi oppimiskeinoksi, ja sitä se myös ainakin itselleni oli.

Vierailija
117/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit juopot ne täällä taas inisee. Kun joku arvostelee teidän paskoja elämänvalintoja, kannattaa katsoa peiliin, eikä syyllistää viestintuojaa. 

Vierailija
118/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös melkoinen sadisti yläasteella liikunnanopettajana. Luokan kömpelöin joutui taatusti hänen hampaisiinsa. Huusi ja itketti ihan tahallaan. Oli sitä vierestä raskasta kuunnella ja katsoa.

Itse en ollut juuri sen kummempi kuin se luokan kömpelöin, mutta minulla oli taustat kunnossa. Molemmat vanhempani olivat luokanopettajia ja kummitäni oli yläasteen lehtori. Ja äitini vielä kunnan valtuustossa. Kultalusikkakermaperse siis. Siitä naisesta näki joskus että sen teki niin mieli höykyttää minua, mutta ei se sitä koskaan tehnyt. Ei uskaltanut. Se kömpelöin saikin siitä edestä.

Kaikenlainen suosiminen väritti liikuntatunteja. Mieleen on jäänyt varsinkin ne tunnit, joissa oli jotain tanssillista, saatika kevyttä musiikkia, kuten aerobic. Ne kuuluivat opetussuunnitelmaan, mutta kun ne lestadiolaiset... niiden kovin tyttö kun ilmoitti, että mehän ei täällä tanssata ja synnillistä musiikkia kuunnella, niin eihän niiden tarvinnut. Muut jos yritti jostain luistaa, huudettiin niin että kitapurje heilui.

Vierailija
119/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole YHTÄÄN positiivista muistoa liikuntatunneista. Meillä opettajat olivat ihan mukavia, mutta kaikki muu oli kamalaa. Olin ujo ja kiusattu, joten se nöytyytys oli järkyttävää.

Löysin liikunnan ilon vasta aikuisena, mutta edelleenkin harrastan vain kävelyä. En suostu menemään mihinkään ryhmäliikuntatunnille enää ikinä. Muistan vieläkin muiden ivalliset naurut ja aina viimeiseksi jäämisen huutojaossa.

Vierailija
120/190 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei pitäisi olla arvioitava kouluaine, vaan harrastustunti, minkä ajaksi oppilas voisi itsenäisesti valita itselleen sopivan liikuntamuodon ja liikunnanohjaajan tehtävänä olisi lasta tässä auttaa.

Toivottavasti tulevaisuudessa mennään tähän suuntaan.

Miksi ihmeessä?

Tuolla logiikalla matikan tunnilla pitäisi voida valita mitä laskuja laskee, historian tunnilla mitä vuosilukuja haluaa muistaa yms.

Koulussa on tarkoitus oppia ja kokeilla uusi asioita.

Ihan sillä logiikalla, että koululiikunta on tappanut niin monen ihmisen liikunnan riemun. Opettajat ovat järjestään epätasapuolisia ja pedagogisesti hölmöjä suosiessaan urheiluseuroissa urheileva lapsia muiden tavallisten lasten kustannuksella, ei paljon innosta, kun automaattisesti tuomitaan B-luokan liikkujaksi, jos ei ole harjoitellut jotakin lajia seurassa. Sitten jos sinulla on joku vaiva tai epämuodostuma, olet yleisen pilkan ja väheksynnän kohteena, jos olet lihava, olet suorastaan ihmissaasta liikunnanopettajajien maailmassa.

Liikuntatuntien aiheuttamista loputtomista traumoista pitäisi tehdä kunnon selvitys, jotta ymmärrettäisiin, kuinka vääristynyt tämä liikunnan opetus on Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan