Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnanopettajat = SADISTEJA

Vierailija
20.09.2018 |

En ole koskaan tavannut oikeasti lasten terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunutta liikunnanopettajaa.

Haluavat vain nöyryyttää lapsia.

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ala-asteella liikunnassa luokanopettaja.

Yläasteella ja lukiossa oli aivan ihanat liikunnanopet ❤

Lukion liikunnanope oli myös ainoa opettaja, joka puuttui nun masennukseen ja syömishäiriöön. (Pieni lukio kyseessä, kaikki opet tiesi kaikki oppilaat)

Vierailija
182/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa näkee, kuinka ne, jotka halusivat voittaa ja eivät antaneet heikompien edes koskea palloon, puolustelevat itseään väittämällä, että kaikki heikommat eivät sitten halua liikkua ollenkaan. Kerronpa hyvän esimerkin, kun itse kuitenkin olen ollut aktiivinen harrastamaan yksilöliikuntaa. Tulin hiihtokilpailuissa kolmanneksi, niin kaikkia niitä, jotka pärjäsivät peleissä, muotta tuossa hävisivät suorastaan veetutti. Mä olin päättänyt pärjätä ja tiesin, että kahta en voittaisi, mutta muille voisin pärjätä ja vedin niin täysillä kuin jaksoin. Ei nämä kaksi parastakaan taputtaneet, kun mulle jaettiin palkinto, vain ne, jotka olivat itsekin tuosta hyvillään, taputtivat. Epäilivät jopa, että olin oikaissut, mutta sekään ei oikein käynyt, kun parhaista kumpikin oli minut ohittanut ja sillä lenkillä oikaisu tuskin olisi lisäarvoa umpihangessa tuottanut. 

Sitten yleisurheilukentällä, kun sain taas luokan kolmanneksi parhaita juoksussa, opettaja epäili kellonsa olevan viallinen. Olin kuitenkin kohtalaisen hyvä juoksemaan, vaikka en treenannut sitä lainkaan ja tiesin sen itse. Cooperissakin minun väitettiin laskeneen kierrokset väärin, vaikka jokainen itse näki sen testin! Että tällaista, kun olet huono pelissä, olet huono kaikessa tai fuskaat. 45-vuotiaana vielä sain  testeissä tuloksia, joissa kunto oli huomattavasti ikätasoa parempi. Notkeudessa jäin keskiarvon alapuolelle, kuten nuorenakin ja heittotekniikka on yhä surkea. Nyt ei ole muutamaan vuoteen ollut testejä. 

Se mikä tässä ketjussa mättää on se, että ne jotka täällä näitä omia kokemuksiaan kertovat ovat suurin osa jo yli 30 v ja osa reippaasti vanhempiakin eli niistä omista kouluajoista on jo vähän aikaa jo. Varmasti silloin 70-90-luvuilla meno on ollut erilaista kun opettajilla ensinnäkin oli valtaa enemmmän ja mitään ei pedagokiikasta tiedetty jne.

Nyt puhutaan kuitenkin jo nykypäivästä, meno ei ole enää samaa vaan parempaan suuntaan on menty. Minusta on aika järjetöntä leimata nykypäivän opettajat sadistisiksi ja kamaliksi ihmisiksi siksi että oma opettaja oli hirveä 30 vuotta sitten. En sano etteikö niitä kamalia opettajia olisi edelleen, mutta on aika liioiteltua sanoa että kaikki ovat.

Oma liikunnan opettajani oli nuori, silloin kun olin lukiossa ja yläasteella. Hän jäi eläkkeelle vain pari vuotta sitten. Muuttuvatko nämä opettajat tuossa ajassa?

Itse käyn aktiivisesti myös ryhmäliikuntatunneilla. Ohjaajissa on yksi, joka on aivan kamala, jopa huutaa ja arvostelee. Mm. venyttelyssä "kyllä kaikki tähän asentoon taipuu tai ei pidetä mitään taukoja siellä". Lopetin hänen tunneillaan käymisen, mutta kerran hän sattui sijaiseksi. Tuon tunnin aikana häneltä itseltään kuulin, että hänen siviiliammattinsa oli liikunnanopettaja. Ryhmäliikunnassa on kuitenkin todella eri tasoista väkeä ja osa on vasta ensimmäistä kertaa kokemassa, tämä tyyppi on hyvä tappamaan innostuksen. Hänellä on kannattajansa, mutta laitoin palautteeseenkin, että laittakaa johonkin että tämän tyypin tunnit eivät sovi aloittelijoille. Kyllä minä jaksoin fyysiset , mutta en taivu kovin paljon. Ei tämä tyyppi vielä kolmeakymmentä ole.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias, joten koululiikunnasta on hetki. Olen koko elämäni ollut urheilullinen pullukka, meitäkin löytyy uskokaa tai älkää. Olen aina pitänyt liikunnasta ja kotona isä opetti mm. hiihtämään, luistelemaan ja laskettelemaan. Ja suunnistamaan. Uimaan opin itse 5-vuotiaana ja uimahallissa kävin isän kanssa pari kertaa viikossa, jolloin uin matkaa isossa altaassa. Niin ja pelaamaan tennistä ja pesäpalloa. Juoksemaan olen ollut aina huono, olen myöskin kankea. Tähän päälle pullukka ulkomuoto.

Ala-asteella liikunta oli vielä kivaa, kun sitä opetti luokan oma opettaja. Mutta yläasteella vaihtui opettaja ja jouduin silmätikuksi. Haukut ja ehtojen saannilla uhkailu joka tunnilla, vaikka yritin ihan reippaasti. Jos onnistuin jossain, niin ei kommentoinut tai epäili ääneen minun huijanneen. Koulun uintitunnilla käskettiin uimataitoisten uida matkaa sillä aikaa, kun opettaja opetti uimataidottomia. Uitu matka piti ilmoittaa tunnin lopuksi. Olin uinut 3 km ja sain kuulla olevani valehteleva läski, rangaistukseksi jouduin lastenaltaaseen seuraavalla kerralla. Lähdettiin hiihtämään ja opettajakin tuli suksilla mukaan. Olin sille talvea hiihtänyt tosi paljon omaksi ilokseni ja opettaja sai raivokohtauksen, kun ei pysynyt tahdissani. Taas haukut ja komennus hänen taakseen hiihtämään, kun en osaa. Idea oli kiertää 3km lenkkiä omassa tahdissa, ei hiihtää osastossa opettajan takana. Suunnistuksessa jälleen sama hepuli opettajalta, en olisi saanut olla ensimmäinen porukasta maalissa. Ei uskonut minun oikeasti käyneen joka rastilla, vaan väitti itse tehneen mätsäävät reiät. Totta munassa olin nopein, koska suunnistin vapaallakin ja alue oli sama, jossa olin käynyt koko elämäni. Joka vuosi sain liikunnat läpi nippa nappa.

Mitään liikkumisen iloa ei jäänyt noista tunneista. Ja osittain se katosi hetkeksi omaehtoisesta liikunnastakin. Olen edelleen läski, joka tykkää liikkua vapaa-ajallaan. Nykyään koiran kanssa lenkkeilyä, pyöräilyä, kotona lihaskuntoa selän vuoksi ja talvella hiihtoa.

Törmäsin hiljattain ns uuteen liikunnanopettajaan, vähän minua nuorempi ja valmistunut muutama vuosi sitten. Olin viimeisillään raskaana (jonka hänkin tiesi) niin vain heläytti kahvipöytäkeskustelussa mittailtuaan minua katseellaan päästä varpaisiin, että oksettavaa millaisilta puttepossuilta kaikki raskaana olevat näyttävät ja heläytti naurun päälle. Kivoja liikuntahetkiä vaan hänen oppilailleen..

Vierailija
184/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on laaja-alainen hahmotushäiriö joka todettiin vasta aikuisena, mm. eksyn todella helposti.  Sano paikka johon ei voi eksyä, niin minä menen ja eksyn sinne.

Kouluaikoina tämä kävi ilmi kömpelyytenä, vaikeutena oppia esim pesiksen sääntöjä ja eksymisenä liikuntunneilla metsään.  Ja siitähän yläasteen iikkamaikka riemastui ! Kun pesäpalloa pelatessa juoksin väärään suuntaan tai en tiennyt milloin liikkua, huusi että saan jälki-istuntoa ellen lakkaa pelleilemästä  ! Vasta kun aloin itkeä, tajusi etten osaa ja tiuskaisi että  mene sitten takaisin koululle, luokkakavereiden nauru säesti kun laahustin itkien pois kentältä. Suunnistamaan pisti, vaikka tiesi että eksyn ja sitten jouduin laiskanläksyyn tutkimaan karttaa. Enhän minä sitä oppinut lukemaan, ainut mikä jäi päähän oli että sininen on vettä. Kerran telinevoimistelussa lensin niskoilleni niin että rusahti ja opettaja kailotti " Tämä Anni tässä näytti juuri miten EI MENNÄ".  Ei päästänyt edes terkkarille, vaikka niskaa särki. Olin silmätikku, vaikka ilkeä oli kyllä muillekin. Yhden tytön pakotti luistelemaan migreenissä ja antoi lähteä pois vasta kun alkoi oksentaa. Ja yksi poika joutui hiihtämään ranne murtuneena...

En ollut teininä lihava, mutta sellainen rintava reitevä ja persevä. Kerran opettaja huusi kesken liikuntatunnin että minun pitää  alkaa käyttää liivejä, hölskyy rumasti ja kun  sopersin nolona että "on mulla".. tuli ja veti siinä kaikkien edessä paitani ylös ! 

Tälläistä siis 90-luvulla, on järkyttävää ajatella että tuollaiset likkamaikat eivät suinkaan ole jääneet historiaan :( Nykyään tosin voi salakuvata opettajan käytöksen ja järjestää tälle somejulkisuutta sekä lopputilin. Onnekkaat nykyteinit...

Vierailija
185/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistakaa kaikkia lapsianne kertomaan opettajien väärinkäytöksistä kotona. Sitten vaan valitus vetämään ja opettaja pois viralta.

Kenelläkään liikunnopettajalla ei ole asiaa suihkutiloihin tuijottelemaan alastomia lapsia oli se sitten mies tai nainen. Tuo on todella törkeätä. Meillä 90 luvulla oli tällainen liikunnanopettaja nainen Espoossa. Koulun nimi alkaa K kirjaimella. Teki muutakin 

Ei lapsia saisi pelattaa myöskään ilman paitaa tai pakottaa suihkuun, kuten tässä ketjussa on kerrottu.

Vierailija
186/190 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistakaa kaikkia lapsianne kertomaan opettajien väärinkäytöksistä kotona. Sitten vaan valitus vetämään ja opettaja pois viralta.

Kenelläkään liikunnopettajalla ei ole asiaa suihkutiloihin tuijottelemaan alastomia lapsia oli se sitten mies tai nainen. Tuo on todella törkeätä. Meillä 90 luvulla oli tällainen liikunnanopettaja nainen Espoossa. Koulun nimi alkaa K kirjaimella. Teki muutakin 

Ei lapsia saisi pelattaa myöskään ilman paitaa tai pakottaa suihkuun, kuten tässä ketjussa on kerrottu.

Hyvin kirjoitettu! Näistä asioista ei saa vaieta!

Vierailija
187/190 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa näkee, kuinka ne, jotka halusivat voittaa ja eivät antaneet heikompien edes koskea palloon, puolustelevat itseään väittämällä, että kaikki heikommat eivät sitten halua liikkua ollenkaan. Kerronpa hyvän esimerkin, kun itse kuitenkin olen ollut aktiivinen harrastamaan yksilöliikuntaa. Tulin hiihtokilpailuissa kolmanneksi, niin kaikkia niitä, jotka pärjäsivät peleissä, muotta tuossa hävisivät suorastaan veetutti. Mä olin päättänyt pärjätä ja tiesin, että kahta en voittaisi, mutta muille voisin pärjätä ja vedin niin täysillä kuin jaksoin. Ei nämä kaksi parastakaan taputtaneet, kun mulle jaettiin palkinto, vain ne, jotka olivat itsekin tuosta hyvillään, taputtivat. Epäilivät jopa, että olin oikaissut, mutta sekään ei oikein käynyt, kun parhaista kumpikin oli minut ohittanut ja sillä lenkillä oikaisu tuskin olisi lisäarvoa umpihangessa tuottanut. 

Sitten yleisurheilukentällä, kun sain taas luokan kolmanneksi parhaita juoksussa, opettaja epäili kellonsa olevan viallinen. Olin kuitenkin kohtalaisen hyvä juoksemaan, vaikka en treenannut sitä lainkaan ja tiesin sen itse. Cooperissakin minun väitettiin laskeneen kierrokset väärin, vaikka jokainen itse näki sen testin! Että tällaista, kun olet huono pelissä, olet huono kaikessa tai fuskaat. 45-vuotiaana vielä sain  testeissä tuloksia, joissa kunto oli huomattavasti ikätasoa parempi. Notkeudessa jäin keskiarvon alapuolelle, kuten nuorenakin ja heittotekniikka on yhä surkea. Nyt ei ole muutamaan vuoteen ollut testejä. 

Se mikä tässä ketjussa mättää on se, että ne jotka täällä näitä omia kokemuksiaan kertovat ovat suurin osa jo yli 30 v ja osa reippaasti vanhempiakin eli niistä omista kouluajoista on jo vähän aikaa jo. Varmasti silloin 70-90-luvuilla meno on ollut erilaista kun opettajilla ensinnäkin oli valtaa enemmmän ja mitään ei pedagokiikasta tiedetty jne.

Nyt puhutaan kuitenkin jo nykypäivästä, meno ei ole enää samaa vaan parempaan suuntaan on menty. Minusta on aika järjetöntä leimata nykypäivän opettajat sadistisiksi ja kamaliksi ihmisiksi siksi että oma opettaja oli hirveä 30 vuotta sitten. En sano etteikö niitä kamalia opettajia olisi edelleen, mutta on aika liioiteltua sanoa että kaikki ovat.

Oma liikunnan opettajani oli nuori, silloin kun olin lukiossa ja yläasteella. Hän jäi eläkkeelle vain pari vuotta sitten. Muuttuvatko nämä opettajat tuossa ajassa?

Itse käyn aktiivisesti myös ryhmäliikuntatunneilla. Ohjaajissa on yksi, joka on aivan kamala, jopa huutaa ja arvostelee. Mm. venyttelyssä "kyllä kaikki tähän asentoon taipuu tai ei pidetä mitään taukoja siellä". Lopetin hänen tunneillaan käymisen, mutta kerran hän sattui sijaiseksi. Tuon tunnin aikana häneltä itseltään kuulin, että hänen siviiliammattinsa oli liikunnanopettaja. Ryhmäliikunnassa on kuitenkin todella eri tasoista väkeä ja osa on vasta ensimmäistä kertaa kokemassa, tämä tyyppi on hyvä tappamaan innostuksen. Hänellä on kannattajansa, mutta laitoin palautteeseenkin, että laittakaa johonkin että tämän tyypin tunnit eivät sovi aloittelijoille. Kyllä minä jaksoin fyysiset , mutta en taivu kovin paljon. Ei tämä tyyppi vielä kolmeakymmentä ole.  

Mieti, että sinäkään aikuinen et uskaltanut antaa palautetta kasvotusten. Lapsien on vain kärsittävä. :(

Vierailija
188/190 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille liikunnan opettajille opetetaan, kun ovat nyt **sipäisiä??

Vierailija
189/190 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit pehmopalleroteinit  ei jaksa tai osaa liikkua enää. Sitten se pikku tunnin jumppa on kidutusta ja seuraavana päivänä joka paikkaa kolottaa kuin 80-vuotiaalla.

Yksikään läski ei kanna läskejään yksin loppuun asti .

Vierailija
190/190 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit pehmopalleroteinit  ei jaksa tai osaa liikkua enää. Sitten se pikku tunnin jumppa on kidutusta ja seuraavana päivänä joka paikkaa kolottaa kuin 80-vuotiaalla.

Yksikään läski ei kanna läskejään yksin loppuun asti .

Taitaa kalikka kalahtaa, kun koira älähtää. :-) Te näiden sadistimaikkojen puolustelijat muuten vain vahvistatte mielikuvaa himoliikkujista kylminä pissapäinä. Puhumattakaan siitä, etteivät tällaiset kommentit auta ketään inspiroitumaan liikkumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi