Liikunnanopettajat = SADISTEJA
En ole koskaan tavannut oikeasti lasten terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunutta liikunnanopettajaa.
Haluavat vain nöyryyttää lapsia.
Kommentit (190)
Useimmat liikunnanopettajaopiskelijat ovat entisiä urheilijoita, eikä liikuntatieteelliseen edes oikein pääse sellaisia tavallisia ihmisiä. Nämä lapsuudestaan asti menestyneet hiihtäjät/suunnistajat/jalkapalloilijat eivät osaa asettua tavisoppilaan asemaan.
Mulla on aina ollut ihania liikunnan opettajia :)
Ihmettelen tosi paljon tätä keskustelua.
Mä olin lapsena vielä ihan surkea liikunnassa. 17- vuotiaana musta tuli yhtäkkiä todellinen liikkuja ja nykyään juoksen 15km lenkkejä ja käyn 3-4 kertaa viikossa salilla 😂
Jos ei ollut t-paitaa mukana, pojat olivat ilman paitaa ja tytöt tissiliiveissä ! Ja se suihkupakko, sama vaikka olisi ollut miten kova pakkanen ja edessä kävely kotiin niin suihkuun oli mentävä ja hiusten kastuttuva.
Opettaja oikein oli kytiksellä siinä liikkasalin ovella kun poistuimme, otti poikia paidan niskasta kiinni ja huuteli että "Pekka haisee, takaisin suihkuun !" , tyttöjen kohdalla ei käynyt kiinni vaan tyytyi tsekkaamaan ovatko hiukset märät. Elleivät olleet, takaisin!
Pojat kävivät kurkkimassa tyttöjen pukkariin ja tytöt , joilla oli jo karvoja tai juuri tuona päivänä menkat häpesivät hirveästi riisuuntumista jopa saman sukupuolen edessä.
Koko luokka kadehti atoopikkoa, jolla oli lääkärin lupalappu ettei saanut mennä suihkuun !
Toiset tekee vaan duuninsa ja heti on joku läski vinkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me jouduttiin olemaan ala-asteella ilman paitoja joka liikuntatunti? Se vasta nöyryyttävää oli.
M30
Meilläkin joutui pojat koripallossa yms. toinen joukkue aina pelaamaan ilman paitaa "jotta olisi helpompi tunnistaa oma joukkue". Vieläköhän tätä nöyryytystä harrastetaan?
Minun on vaikea hahmottaa nöyryytystä tässä tavassa. Mikä tekee nahat vastaan paidat -jaosta nöyryyttävää?
Ei kaikille vanhemmillekaan ole mukava kokemus esiintyä ilman paitaa ja olla kontaktissa muiden kanssa. Saati epävarman kasvuiässä olevan nuoren muiden luokkalaisten edessä.
Ihmisten pitäisi joutua enemmän omalle epämukavuusalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen pullamössökansan mielestä liikuntaan yllyttävät ovat sadisteja. Lapset on surullisen ylipainoisia ja huonovointisia.
80- luvulla oli ihan normaalia että aikuiset naisetkin oli jotain 50- kiloisia.
Nykyään on jotain lihavuuden ihannointia ja entinen Normaali on nykyään "anorektikko".
Kyse ei todellakaan tästä.
Meillä liikunnanopettaja suorastaan kiusasi vähän kömpelömpiä lapsia, kommentoi ulkonäköä ja otti eteen esimerkiksi huonoja suorituksia.
"Katsokaa, miten jäykkä, epäurheillullinen vartalo EI taivu tähän ja tähän liikkeeseen". Lapsi- ja nuoriraukka sitten esitteli epäurheillullista, jäykkää vartaloaan muiden hihitellessä.
Ja tämä on totta... kyseessä 80-luku.
Ei ole oma lehmä ojassa. Itse olin kympin tapaus liikunnassa. Silloin vain jo kuvotti toiminta ja jälkikäteen vielä enemmän.
Ne pakolliset uinnit oli kyllä ihan kauheita. Ja ne jatkuvat pallopelit... Aina korista, sählyä, pesistä, lentistä ja blaablaablaa.
Olis ollu kivaa jos ois saanu lähteä itsekseen lähelle lenkkeilemään. Kuntopiirit oli myös kivoja. Tommoset joukkuepelit oli huonoja koska kaikki ei vaan ole joukkueurheilijoita. Itse olen nimenomaan YKSILÖurheilija. Juoksen AINA yksin, ei missään nimessä ketään seuraksi mukaan eikä myöskään salille. Haluan liikkua aina yksin joten nuo pallopelit oli ihan täyttä p*skaa eikä niissä edes saanut mitään liikuntaa. Kaikki seisoi paikallaan ja porukan 1 koripalloilija teki siellä jotain 😂
Ja ainiin tottakai joukkueet valittiin aina niin että joku 1 tyyppi valitsee itselleen joukkuetoverit. Sitte joku raukka jäi aina viimeiseksi... Kamalaa
Jos ihminen traumatisoituu jostakin parista viikottaisesta liikuntatunnista, niin miten tällainen pärjää elämässään yleensäkään? Suoraan sanottuna ottaa päähän nämä heikon psyyken omaavat ikivalittajat. YRITTÄKÄÄ PÄÄSTÄ NIISTÄ ASIOISTA YLI VIHDOIN JA VIIMEIN. SE ON OLLUTTA JA MENNYTTÄ!
Liikunta oli koko koulun paras aine.
Opettajat oli meillä ihan mahtavaa porukkaa. Aina kysyttiin mitä halutaan milläkin tunnilla tehdä. Tosi hyvä meininki ja ihanat opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Ne pakolliset uinnit oli kyllä ihan kauheita. Ja ne jatkuvat pallopelit... Aina korista, sählyä, pesistä, lentistä ja blaablaablaa.
Olis ollu kivaa jos ois saanu lähteä itsekseen lähelle lenkkeilemään. Kuntopiirit oli myös kivoja. Tommoset joukkuepelit oli huonoja koska kaikki ei vaan ole joukkueurheilijoita. Itse olen nimenomaan YKSILÖurheilija. Juoksen AINA yksin, ei missään nimessä ketään seuraksi mukaan eikä myöskään salille. Haluan liikkua aina yksin joten nuo pallopelit oli ihan täyttä p*skaa eikä niissä edes saanut mitään liikuntaa. Kaikki seisoi paikallaan ja porukan 1 koripalloilija teki siellä jotain 😂
Ja ainiin tottakai joukkueet valittiin aina niin että joku 1 tyyppi valitsee itselleen joukkuetoverit. Sitte joku raukka jäi aina viimeiseksi... Kamalaa
Itsekseen lenkkeilemään. Ei hyvää päivää.. mitähän muuta olisi arvon neidille saanut olla? Kokeiden kysymykset olisi saanut keksiä itse ja sitten vastata niihin?
Mulle kävi kaikki muut paitsi lentis ja pesis. Mikään ei oo niin kauheeta ku lentis ja pesis. Mä en vaan osannut niitä kumpaakaan ollenkaan.. en osannu lyödä sitä lentispalloa enkä melkeen ikinä osunu pesispalloon enkä muistanut kummankaan pelin sääntöjä. Olen kyllä siis tosi liikunnallinen ihminen ja rakastan liikuntaa ja sitä harrastan, mutta noita kahta lajia mä aina inhosin. Oli vaan niin vaikeaa pelata jotain mitä ei osannut.. ja jotenkin nöyryyttävää.
Mä en voi ymmärtää tuota suihku- ja uimispakkoa. Eihän aikuista ihmistäkään voi pakottaa olemaan alasti tai alusasuun verrattavissa vaatteissa muiden edessä. Miksi lapsia voi?
Hankkisivat edes sellaiset suihkuverhot jokaiseen suihkuun erikseen, niin saisi yksityisyytensä säilyttää. Näihin olen törmännyt ulkomailla ja minusta erittäin hyvä käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekseen lenkkeilemään. Ei hyvää päivää.. mitähän muuta olisi arvon neidille saanut olla? Kokeiden kysymykset olisi saanut keksiä itse ja sitten vastata niihin?
Mistä sä tiedät onko hän mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Muistan 80-luvulta, kun liikunnanopettaja (silloin sanottiin usein voimistelunopettaja) tuli pitkin käytävää, kun olin kaveriporukassa.
"Kirsi, olet lihonut... tarkkaile painoasi".
Seurue meni vähän hilajaiseksi ja minä tietysti eniten. Ja en edes ollut varsinaisesti lihonut. Siinä 13-15 vuoden välillä tapahtuu jotain kehonmuutoksia kropassa.
Menin paniikissa himassa puntariin ja näytti 54 kg. Pituutta tuossa vaiheessa kuitenkin 167 cm.
Okei, olin painanut vielä vuosi sitten muutaman kilon vähemmän, se on totuus.
Mutta eikö ole törkeätä? Hyvä vain, jos nuoret ovat tietoisempia oikeuksistaa ja tämäkin olisi pitänyt laittaa tilille sanomisistaan. Todistajia oli monta.
Minusta tuo kuulostaa vitsiltä, joskin tietysti erittäin tökeröltä sellaiselta.
Olet varmasti näyttänyt tosi hyvältä ja on vähän vinoillen sanonut tuollaista. Jos tosiaan olet jotain 15v. ollut.
Mutta tietysti täysin sopimatonta. Jos mittasi pitävät paikkansa, niin ei tosissaan ole voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun arvosanat oli kaikessa aina 8-10 joten ei tarvinnut semmoista, osasin muutenkin. Pus😘
Pitää paikkansa. Jos tyttöjen liikunnanopettaja ei itse kärsi kivuliaista kuukautisista, ei se voi myöskään käsittää, että oppilas voi niistä kärsiä ja silloin EI revitä ja riehuta liikuntatunnilla mukana!
Liikkaopeilla on yleensä ne pari suosikkia ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut ihania liikunnan opettajia :)
Ihmettelen tosi paljon tätä keskustelua.
Niin minullakin. Vaikka en ollut sen kummemmin liikunnallisesti lahjakas, en traumatisoitunut liikuntatunneista ollenkaan. Eikä tietääkseni kukaan muukaan normaalijärkinen. On asioita, joista tykätään ja on asioita, joista ei tykätä. Sitä kutsutaan elämäksi ja siihen on vaan sopeuduttava, eikä paettava trauman taakse.
Minä oon 173/58 ja lääkärissä monesti sanotaan liian hoikaksi. Huvittavaa kun on täysin normaalipainoinen oikeasti. Olen painanut aiemmin 54kg ja näytin silloin itse asiassa paljon paremmalta joten tarkoitus on pudottaa 4kg.