Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Joku jätti 3-vuotiaan ja vauvan kadulle virumaan Turussa - poliisi epäilee: Isä lähti junalla pois

Vierailija
13.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809132201196243_u0.shtml

Siis ihan kamalaa. Onneksi lapsille ei ehtinyt tapahtua mitään.

Kommentit (459)

Vierailija
61/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tässäkin on taustalla... Onkohan isä jossain psykoosissa vai mikä saa toimimaan noin?

Mun ystävällä oli elämänhallinta ongelma niin jätti lapset 3 ja 4 vuotiaat yksin kotiin ja lähti juomaan.

Siis häipyi kun lapset nukkuivat.

Lapset oli ulos päässy ja naapurit oli löytäny ne pihalta kun olivat alkaneet itkemään ku ulko ovi oli lukossa.

Kiireellinen huostaanotto ku ei saatu äitiä kiinni.

Elämänhallinta ongelma = oli siis itsekäs juoppo joka vähät välitti lapsistaan.

Vierailija
62/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tässäkin on taustalla... Onkohan isä jossain psykoosissa vai mikä saa toimimaan noin?

Loogisin.selitys olisin, että etäisä palautti lapset viikonlopun vietosta. Äiti ei ollut sovitusti hakemassa. Isällä oli kiire töihin tms. Ajatteli, ettei lapsilla ole hätää aamulla asemalla odottamassa äitiä.

Viranomaisten harrastamasta vähättelystä ja tietynlaisesta jeesustelusta päätellen loogisin selitys on sellainen, ettei sitä kannata edes kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran käydä noin, onneksi jäi vain rattaat. Pienellä asemalla nostin rattaat asemalaiturille, olin nostamassa 1vtä junan portailla kun juna lähti, hyppäsin junaan takaisin, koska 3v olisi jäänyt yksin junaan.

15sek myöhemmin olisi ollut 1v asemalla yksin tai 3v junassa.

Lapset kyllä pelästyivät kun raivopäisenä haukuin konduktöörin, vrn ja ties kenet.

Niin toivoisin, että tässäkin olisi kyse tuollaisesta, pahaa pelkään, että ei.

Vierailija
64/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loogisin.selitys olisin, että etäisä palautti lapset viikonlopun vietosta. Äiti ei ollut sovitusti hakemassa. Isällä oli kiire töihin tms. Ajatteli, ettei lapsilla ole hätää aamulla asemalla odottamassa äitiä.

Looginen? No kai sitten löytyy ihmisiä joille työ on tärkeämpi kuin omien lasten henki ja terveys. Esim ilmeisesti edellinen kirjoittaja.

Jos ajatellaan johdonmukaisesti, niin todennäköisempi syy on vaihtotilanne, kuin perhesurma tai hylkäys. Eikö se silloin ole loogisin vaihtoehto? Tuo looginen sanako aiheuttaa ongelman?

Vierailija
65/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hinkunut tavata lapsia ja sitten huomasi, ettei osaakaan mihään, kun ei ole ikinä hoitanut heitä.

Lukenut palstalta, että vauva vaan nukkuu ja kolme vuotias leikkii yksin legoilla ja mammat vaan makaa päivät, niin ajatteli että kyllähän minäkin.. sitten totuus olikin jotain muuta.

Vierailija
66/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se isä on voinut unohtaa heidät. Sattuu näitä useinkin.

No ei todellakaan unohdu juna-asemalle tai muihin hengenvaarallisiin paikkoihin.

Ainakaan ilman ettei tuossa ajassa olisi ilmoittanut minnekään että lapset jäi yksin.

Vierailija
67/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo naurun asia mutta... "Isä lähti junalla pois" 😅

Minkälaisella junalla? 

Vierailija
68/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa luki, että 3-vuotias oli käyttäytynyt reippaasti, fiksun oloinen lapsi.

Onko tuo sun mielestä hyvä juttu? Minusta se kertoo siitä, että tämä 3-vuotias on joutunut ottamaan liikaa vastuuta jo ennenkin, ja tottunut siihen että vanhemmat ei ole paikalla. Ei kolmevuotiaan kuulu olla reipas ja järjestellä asioita jos vanhempi jättää kadulle.

Lukiko jossain että kolmevuotias olisi oikein "järjestellyt asioita"? Näin järkyttävän tapauksen kohdalla lähtee helposti värikynä viuhumaan ja mielikuvitus laukkaamaan. Lapset ovat eri luonteisia syntymästä asti eikä reippaus tai rohkeus tarkoita että lapset ovat kaltoinkohdeltuja.

Vierailija
69/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Hälyytti 😅

Meillä myös sanotaan puhekielessä hälyyttää, hälyytän, hälyytti.

En tiedä onko muualla mutta oulun murteessa ainakin.

Vierailija
70/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Hälyytti 😅

Meillä myös sanotaan puhekielessä hälyyttää, hälyytän, hälyytti.

En tiedä onko muualla mutta oulun murteessa ainakin.

No te siellä Oulussa lisäätte kirjaimia sinne minne ne eivät kuulu ja jätätte pois sieltä missä kuuluisi olla.

Vierailija
71/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein näkee hylättyjä vauvoja vaunuissa jonkin talon edessä.

Tuskin näkee. Ja omakotitalon pihalla nukkuva vauva on eri asia kuin rautatieasemalla.

Ei ole naapurin lasten mielestä.

Vierailija
72/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias varmasti muistaa tämän loppuelämänsä ajan :(

Ystävä oli teiniäiti ja lähti miehensä kanssa juhlimaan. Lapset oli heränneet yöllä ja huusivat. Mut ihan normaaleja aikuisia heistä tuli. Vähän aina liioittelette näitä.

Ystäväni äiti oli tehnyt tätä myös. Ystäväni kärsii tästä syystä mielenterveysongelmista nyt aikuisena ja vatvoo näitä asioita koko ajan vieläkin. Äitinsä oli muutenkin rääkännyt häntä lapsena. Ystäväni toivoo, että olisi joku ulkopuolinen löytänyt, niin olisi päässyt parempaan paikkaan asumaan.

Vierailija
73/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälyytti 😅

Näille ilmeisesti palohälytinkin on palohälyytin 😅

Vierailija
74/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat väsyneitä, koska yhteiskunta tuhonnut heidät.

Älä puhu p*skaa. Ihmisellä on kyllä ihan vastuu omasta käytöksestään, mutta onhan se toki kätevää vierittää syy epäkelpoisuudestaan vaikkapa yhteiskunnan harteille.

Vierailija
75/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Looginen? No kai sitten löytyy ihmisiä joille työ on tärkeämpi kuin omien lasten henki ja terveys. Esim ilmeisesti edellinen kirjoittaja.

No joka vuosi saa lukea isistä/isoisistä, jotka ovat menneet töihin ja unohtaneet viedä turvaistuimessa istuvan babyn hoitoon. Siellä se lapsi on sitten läkähtynyt kuumaan autoon työpäivän aikana. Muut asiat mielessä, stressiä jne. Ei koskaan tahallista heitteillejättöä.

Vierailija
76/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle

Vierailija
77/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälyytti 😅

Kyllä, meillä on palohälyytin.

Vierailija
78/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle

Kiteytit hyvin.

Vierailija
79/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä unohti unenpöpperössä, että hänellä oli lapset, kun yleensä.ei ole..

Vierailija
80/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälyytti 😅

Kyllä, meillä on palohälyytin.

Hahahaha 😆😁😅😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme