Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Joku jätti 3-vuotiaan ja vauvan kadulle virumaan Turussa - poliisi epäilee: Isä lähti junalla pois

Vierailija
13.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809132201196243_u0.shtml

Siis ihan kamalaa. Onneksi lapsille ei ehtinyt tapahtua mitään.

Kommentit (459)

Vierailija
41/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on varmaan 6 pätäng

Vierailija
42/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa luki, että 3-vuotias oli käyttäytynyt reippaasti, fiksun oloinen lapsi.

Onko tuo sun mielestä hyvä juttu? Minusta se kertoo siitä, että tämä 3-vuotias on joutunut ottamaan liikaa vastuuta jo ennenkin, ja tottunut siihen että vanhemmat ei ole paikalla. Ei kolmevuotiaan kuulu olla reipas ja järjestellä asioita jos vanhempi jättää kadulle.

Olet oikeassa, olin ajattelematon. Omituisen ajattelematon kun olen itse joutunut ottamaan vastuuta liian nuorena omista vanhemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias varmasti muistaa tämän loppuelämänsä ajan :(

Ystävä oli teiniäiti ja lähti miehensä kanssa juhlimaan. Lapset oli heränneet yöllä ja huusivat. Mut ihan normaaleja aikuisia heistä tuli. Vähän aina liioittelette näitä.

Normaaleja ja normaaleja. Se että elämän puitteet ovat ulospäin kunnossa ei tarkoita, etteivätkö lapsuuden traumat voisi merkittävästikin vaikuttaa kiintymyssuhteisiin myöhemmin elämässä. Ei näissä asioissa ole kyse pelkästään siitä, kasvaako lapsesta "kunnollinen kansalainen".

Vierailija
44/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tässäkin on taustalla... Onkohan isä jossain psykoosissa vai mikä saa toimimaan noin?

Loogisin.selitys olisin, että etäisä palautti lapset viikonlopun vietosta. Äiti ei ollut sovitusti hakemassa. Isällä oli kiire töihin tms. Ajatteli, ettei lapsilla ole hätää aamulla asemalla odottamassa äitiä.

Looginen? No kai sitten löytyy ihmisiä joille työ on tärkeämpi kuin omien lasten henki ja terveys. Esim ilmeisesti edellinen kirjoittaja.

Vierailija
45/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex tykkäsi kiristää mua uhkaamalla jättää lapset keskenään, jos en ollut "ajoissa" kotona. Ajoissa saattoi tarkoittaa mitä tahansa 30min varoitusajalla, silloin oli vaan mentävä kiireellä kotiin. Kerran odotti taksia pihassa tullessani, 4v ja 2v kotona keskenään.

Ihanaa, että se on nyt ohi.

Tsemppiä uutisen lapsille ja äidille. Ei varmasti ole helppoa.

Vierailija
46/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viranomaisten ensitietojen mukaan lapset olivat isällään hoidossa

.

"

Eli etäisä?

Ei taida tämän jälkeen enää olla.

Vierailija
47/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo tuohon toiseen ketjuun tämän:

Ei tiedetä mitä tässä on taustalla.

Tätini jätti minut lapsena mökkipaikkakunnan kauppa-autolle. Hän oli psykoosissa ja pakeni kuviteltuja vainoojiaan. 

Kauppa-auton pysähtymispaikka oli maatalon nurkalla. Minä menin possuja katsomaan ja jostain maatalon väki minut sitten löysi. Tiesivät vanhempani, jotka olivat töissä reilun tunnin matkan päässä ja soittivat heille. Muistan tapauksen hämärästi. 

Vierailija
48/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Oltiin kerran kylpylässä. Lestaperhe oli kans. Äiti läksi naapurikaupunkiin shoppaamaan, isä nukkui pienten kanssa. 4 ja 5 v siskokset kävi kaksin uimassa ym. Eikä kukaan kiljunut.

Vierailija
49/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Vierailija
50/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hinkunut tavata lapsia ja sitten huomasi, ettei osaakaan mihään, kun ei ole ikinä hoitanut heitä.

Vierailija
51/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä oli sitten varsinainen isä lasten asialla.

Vierailija
52/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isä on voinut unohtaa heidät. Sattuu näitä useinkin.

Vierailija
53/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä lapsia voi kadulle hylätä jos ei jaksa. Olisi vienyt vaikka sairaalaan tai poliisiasemalle ym.

Joku pervo hullu vielä nappaa tuollaiset pienet jotka haahuilee yksin kadulla!

Vierailija
54/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo.

Vierailija
55/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan unohdu juna-asemalle tai muihin hengenvaarallisiin paikkoihin.

Vierailija
56/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meni junaan katsomaan onko vapaita paikkoja ja ovet meni kiinni ja juna lähti?

Vierailija
57/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan unohdu juna-asemalle tai muihin hengenvaarallisiin paikkoihin.

Mites nämä turvakaukalo jäi auton katon päälle, viereen, taakse jne.

Vierailija
58/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meni junaan katsomaan onko vapaita paikkoja ja ovet meni kiinni ja juna lähti?

Junassa varmaan jollain on puhelin jolla soittaa apua.

Vierailija
59/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä lapsia voi kadulle hylätä jos ei jaksa. Olisi vienyt vaikka sairaalaan tai poliisiasemalle ym.

Joku pervo hullu vielä nappaa tuollaiset pienet jotka haahuilee yksin kadulla!

Kaikkein pahinta olisi ollut jos joku pedofiili olisi löytänyt lapset, soittanut poliisit paikalle ja näyttänyt maailmalle ettei kaikki pedot olekaan hirviöitä.

Vierailija
60/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Hälyytti 😅