Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt

Vierailija
13.09.2018 |

Joko kahvin kanssa tai ilman?

Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.

Kommentit (447)

Vierailija
121/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisgratiinia on pakkasessa ja miehen herkkujemmassa näkyy olevan jotain after eight- tyylistä suklaata.

Tämä olisi jo runsas tarjoilu, yleensä ei ole mitään. Paitsi voileipätarvikkeet ehkä.

Mutta meillekään ei tule yllätysvieraita.

Vierailija
122/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette avaisi edes ovea; mitä jos sitä ovikelloa soittaisi joku jolla on jokin hätä? Joku joka haluaisi vain että soitatte poliisin paikalle? Te ette avaa ovea, koska ei ole keksiä kaapissa ja on epäkohteliasta tulla ilmoittamatta vai?

Kai se hätä kävisi sitten ilmi jotenkin, huudosta, toistuvasta ovikellon pimpottamisesta, koputuksesta, eli kyseessä ei olisi vierailulle änkeäjä. Tässä kuitenkin puhuttiin yllätysvieraista. Käytävässä saisi soittaa puhelimellani itselleen apua.

Kannattaa aina muistaa, että et tiedä miksi joku on asettanut tiukat rajat yksityisyydelleen. Minun rajojani on loukattu, en tingi niistä nyt aikuisena yhtään. Yllätyksenä on parille tyypille tullut, mutta se ei rajojani muuta. Kukaan ei ole elämästäni tämän vuoksi lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia (+ sokeria ja maitoa kahvin sekaan) löytyy aina. Tällä hetkellä jääkaapista löytyisi myös jämät eilen leivotusta omenapiirakasta, dominokeksejä sekä puolikas levy Fatserin sinistä.

Ja mä olen siitä kummallinen, että meille yllätysvieraat on aina tervetulleita

Vierailija
124/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just otin omenapiirakan uunista ja tein vaniljavaahtoa sen kanssa. Ne vieraat taisivat haistaa leipomiseni. En kyllä tykkää yllätysvieraista.

Vierailija
125/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi sisään. Mutta jos olisi ihan pakko päästää, tällä hetkellä tarjoiluna olisi avokadoja, porkkanoita, kananmunia ja maitoa. Ja tietysti vettä. Ai niin, ja puolikas appelsiini.

Vierailija
126/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ovikelloa.. mutta pakkasessa on pullaa ja omenapiirakkaa, kaapissa keksejä.

Perus voileipätarvikkeet löytyy myös ja pikkupizzoja pakasteesta.

Vierailija
127/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä, kahvia

Ei mitään herkkuja oikeastaan, paitsi hedelmiä

Leipää

Vierailija
128/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia (+ sokeria ja maitoa kahvin sekaan) löytyy aina. Tällä hetkellä jääkaapista löytyisi myös jämät eilen leivotusta omenapiirakasta, dominokeksejä sekä puolikas levy Fatserin sinistä.

Mä olen oikeastaan aika hämmästynyt siitä, miten monelle yllätysvieraat eivät ole tervetulleita. Ettekö te oikeesti ikinä piipahda ystävienne luona ihan vaan illan kuluksi? Mä vierailen itse ja meillä käy usein vieraita. Useinmiten laitetaan joku WhatsUp viesti 5 min etukäteen, että "voinko tulla piipahtamaan". Joskus pistäydytään ihan yllättäen. Musta on jotenkin tosi ihmeellistä, että kukaan ei koskaan voi tulla ilman etukäteissopimista

Vierailija
129/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja jäätelöä löytyy.

Vierailija
130/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette avaisi edes ovea; mitä jos sitä ovikelloa soittaisi joku jolla on jokin hätä? Joku joka haluaisi vain että soitatte poliisin paikalle? Te ette avaa ovea, koska ei ole keksiä kaapissa ja on epäkohteliasta tulla ilmoittamatta vai?

Kai se hätä kävisi sitten ilmi jotenkin, huudosta, toistuvasta ovikellon pimpottamisesta, koputuksesta, eli kyseessä ei olisi vierailulle änkeäjä. Tässä kuitenkin puhuttiin yllätysvieraista. Käytävässä saisi soittaa puhelimellani itselleen apua.

Kannattaa aina muistaa, että et tiedä miksi joku on asettanut tiukat rajat yksityisyydelleen. Minun rajojani on loukattu, en tingi niistä nyt aikuisena yhtään. Yllätyksenä on parille tyypille tullut, mutta se ei rajojani muuta. Kukaan ei ole elämästäni tämän vuoksi lähtenyt.

Kuulostat sen verran vastenmieliseltä tyypiltä, että luoksesi ei taatusti kukaan tule, saati "änkeä".

Vierailija
131/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni ovi ei todellakaan aukea, jos en tiedä ketä siellä on ja millä asialla. Myöskään puhelimeen en outoon numeroon vastaa. Jos jollakulla on tärkeää asiaa ja tietää etten omista hänen numeroaan, niin tärkeällä asialla olija osaa myös tekstarin tällöin laittaa.

Sitten kun ilmoittaa asiansa aletaan katsella miten edetään.

Vierailija
132/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeastaan aika hämmästynyt siitä, miten monelle yllätysvieraat eivät ole tervetulleita. Ettekö te oikeesti ikinä piipahda ystävienne luona ihan vaan illan kuluksi? Mä vierailen itse ja meillä käy usein vieraita. Useinmiten laitetaan joku WhatsUp viesti 5 min etukäteen, että "voinko tulla piipahtamaan". Joskus pistäydytään ihan yllättäen. Musta on jotenkin tosi ihmeellistä, että kukaan ei koskaan voi tulla ilman etukäteissopimista

....sisälukutaito ja whatsupviesti 5min ennakkoon....

Vierailija
133/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat sen verran vastenmieliseltä tyypiltä, että luoksesi ei taatusti kukaan tule, saati "änkeä".

Läheisteni mielestä en ole vastenmielinen, eikä heille ole ongelmaa siinä, että olen taipumaton yksityiselämäni rajojen suhteen.  Kyllä, luokseni on koitettu änkeä, ei siihen lainausmerkkejä tarvita. Kannattaisiko sinun miettiä, miksi sinua häiritsee se, että joku toinen elää toisin kuin sinä?

Vierailija
134/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimmäistä kertaa moneen vuoteen olisi jotain tarjottavaa! Omenapiirkkaa pakkasessa. Tuli niin paljon omenaa että tapojeni vastaisesti leivoin.

Vierailija
135/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....sisälukutaito ja whatsupviesti 5min ennakkoon....

Sisälukutaitoa voisit myös sinä harjoitella sillä heti perään kerroin, että joskus pistäydytään ihan yllättäen

Vierailija
136/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään tarjottavaa. Ei kannata tulla yllättäen, jos jotain haluaisi.

Vierailija
137/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oisi tarjota keksiä ja pullaa ihan sattumalta. Yllätysvieraat ovat äärimmäisen harvinaisia ja katoavaa kansanperinnettä ylipäänsä. Itse en yllätysvieraile, ellei satu jonkun sortin aikatauluerehdys, yhteyskatko tai pakkotilanne. Tällöin en odota näkeväni mitään tarjoilua tai siivottua kämppää.

Vierailija
138/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taitaisi olla juuri mitään muuta kuin eilen leivottuja sämpylöitä ja ruisleipää

Vierailija
139/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla olisi syysflunssa.

En oikeasti edes avaisi ovea.

Vierailija
140/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipää päällisineen, ja pakastimessa on omenapiirakkaa