Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt

Vierailija
13.09.2018 |

Joko kahvin kanssa tai ilman?

Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.

Kommentit (447)

Vierailija
161/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakeksejä olisi samoin kuin suolakeksejä ja aprikoosipiiraita. Kahviakin olisi tarjolla, tosin kahvipaketti on ostettu ja aukaistu sen verran kauan sitten, että niistä poroista keitetty kahvi ei maistuisi ehkä kovin hyvältä. Itse kun en juo kahvia kovin usein ja nyt sitä ei ole tullut keitettyä kovin paljon, niin en ole ostanut uutta kahvipakettiakaan kun edellinen on riittänyt koko kesän. Maitokin on päässyt loppumaan ja uutta ostan vasta huomenna kun menen kauppaan. Minulla käy harvoin vieraita eivätkä he halua, että keitän heitä varten kahvia, kun useat joko juovat teetä tai sanovat, että "Älä nyt minua varten kahvia ala keittämään, mehu tai vesi riittää".

Vierailija
162/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihmisillä näin paljon sottaisia koteja ja elämänhallintaongelmia, ettei kotiinsa uskalla ketään yllätystuttua ilman etukäteissopimista päästää? Kauhea kulissielämä :-D

Ymmärrän kyllä, ettei mitään tarvitse tarjota, koska se tuttu harvemmin tulee ruuan perässä käymään, vaan sinuahan se tahtoo tavata.

Ja tuntee varmasti sinutkin, mikäli olet sellainen, että kuljet siellä tavaran reunustamia polkuja pitkin reikäisissä kotiverkkareissa, tukka takussa kissanpaskaa maton alle potkiskellen (mikäli tosiaan tuollainen eläjä olet).

No kyllä minä ainakin koen yllätyksenä saapuvat ovikellon rimputtajat ikävinä. Me emme ole mielenterveysongelmaisia tai paskaista sakkia, emmekä niin täydellisiä kuin sinä, mutta sen sijaan olemme sen verran spontaaneja, että saatamme olla vaikka sängyssä aikuisten leikkejä leikkimässä (omat lapset vaikka mummolassa silloin) tai just saunomassa, tai vuokranneet leffan ja suunnitelleet ihanan illan shampanjan kera. Tähän ei kyllä mitään ylläreitä tarvita. Kurjaa olisi myös peruuttaa joku oma meno, kun eihän sitä kai viitsisi ketään uloskaan ajella, jos vaikka kauempaakin tulisivat...

Yksi vaihtoehto on myös jo sovittu muiden vieraiden/sukulaisten saapuminen kylään tai lasten synttärit jne. Onhan noita.

Mikä siinä sitten mättää, että ei voi ilmoitella? Paremmat mahikset ois saada niitä tarjoiltaviakin, kun antaisi toisten käydä rauhassa vaikka lähikaupassa.

No jos olisin sängyssä, niin kylpytakki päälle ja ovelle vaan rennosti. Sanoo sille kaverille, et sorppa, oltiin sekstaamassa just. Odota 10 min. niin jatketaan tästä sit. Kai sillä kamulla on jotakin tärkeää, kun siinä rimputtelee ovikelloa. Ja jos sillä on omat tuliaiset mukana, niin ei kun kaffet tulille ja keksit jakoon ja juttelemaan. Kyllähän sitä seksin jälkeen jaksaa taas jutella. Ja kahvikin virkistää kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimesta löytyy mokkapaloja ja raparperipiirakkaa sekä vaniljajäätelöä. Pari pullaakin kaapista löytyy sekä suolakeksejä ja digestivekeksejä. Lajitelma gluteenittomia keksejä ja pakastimessa gluteenitonta kinkkupiirakkaa sekä taatelikakkua. Tänne siis vaan!

Vierailija
164/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua tarjoaisin.

Vierailija
165/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis kahvia, teetä (myös yrtti- ja hedelmäteetä halukkaille), voileipätarvikkeita ja jotain keksejä. Kai noista joku kelpaisi.

Vierailija
166/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaisin oven?

Vierailija
167/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä-keksiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihmisillä näin paljon sottaisia koteja ja elämänhallintaongelmia, ettei kotiinsa uskalla ketään yllätystuttua ilman etukäteissopimista päästää? Kauhea kulissielämä :-D

Ymmärrän kyllä, ettei mitään tarvitse tarjota, koska se tuttu harvemmin tulee ruuan perässä käymään, vaan sinuahan se tahtoo tavata.

Ja tuntee varmasti sinutkin, mikäli olet sellainen, että kuljet siellä tavaran reunustamia polkuja pitkin reikäisissä kotiverkkareissa, tukka takussa kissanpaskaa maton alle potkiskellen (mikäli tosiaan tuollainen eläjä olet).

No kyllä minä ainakin koen yllätyksenä saapuvat ovikellon rimputtajat ikävinä. Me emme ole mielenterveysongelmaisia tai paskaista sakkia, emmekä niin täydellisiä kuin sinä, mutta sen sijaan olemme sen verran spontaaneja, että saatamme olla vaikka sängyssä aikuisten leikkejä leikkimässä (omat lapset vaikka mummolassa silloin) tai just saunomassa, tai vuokranneet leffan ja suunnitelleet ihanan illan shampanjan kera. Tähän ei kyllä mitään ylläreitä tarvita. Kurjaa olisi myös peruuttaa joku oma meno, kun eihän sitä kai viitsisi ketään uloskaan ajella, jos vaikka kauempaakin tulisivat...

Yksi vaihtoehto on myös jo sovittu muiden vieraiden/sukulaisten saapuminen kylään tai lasten synttärit jne. Onhan noita.

Mikä siinä sitten mättää, että ei voi ilmoitella? Paremmat mahikset ois saada niitä tarjoiltaviakin, kun antaisi toisten käydä rauhassa vaikka lähikaupassa.

No jos olisin sängyssä, niin kylpytakki päälle ja ovelle vaan rennosti. Sanoo sille kaverille, et sorppa, oltiin sekstaamassa just. Odota 10 min. niin jatketaan tästä sit. Kai sillä kamulla on jotakin tärkeää, kun siinä rimputtelee ovikelloa. Ja jos sillä on omat tuliaiset mukana, niin ei kun kaffet tulille ja keksit jakoon ja juttelemaan. Kyllähän sitä seksin jälkeen jaksaa taas jutella. Ja kahvikin virkistää kivasti.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mä en tosin taitaisi edes avata oveani, jos nolona pitäisi sexin jälkeen (miksi juuri jälkeen muuten, kun olen ihan varma, että juuri kriittisellä hetkellä se pimpautus tapahtuu) vedellä kylpytakkia päälle naama punoittaen.

Täytyy vaan aina muistaa, kun makuun pääsee, että valot pois, verhot kiinni jne. Meillä ei ole autolle tallia, mutta voishan sitä olla menoillaan ilman autoakin, eli "poissa kotoa juuri silloin".

Joku varmaan ehdottaisi vieraille kimppakivaakin :)  kun niin iloinen yllätysvieraista on, mutta me ollaankin hieman introverttityyppiä.

Vierailija
168/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.

Olen yllättynyt miten kaikilla tuntuu olevan aina kaapissa pullaa, piirakkaa, keksejä. Eikö ne ole tarkoitettu herkutteluun eli ei joka arkipäivä ja aina kahvin kanssa?

Ja sitten ihmetellään ylipaino-ongelmia.

Vierailija
169/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh.

Olen yllättynyt miten kaikilla tuntuu olevan aina kaapissa pullaa, piirakkaa, keksejä. Eikö ne ole tarkoitettu herkutteluun eli ei joka arkipäivä ja aina kahvin kanssa?

Ja sitten ihmetellään ylipaino-ongelmia.

Eihän esim. keksejä tarvitse koko ajan pureskella. Samoin joku piirakka säilyy useamman päivän jääkaapissa. Ei pieni makea kahvin kera saa ketään ylipainoiseksi. Se liikasyönti sen tekee. Ja pakastimessa ainakin meillä on tarjottavaa, kun lastenlapsia tulee. En mä sieltä itselleni sulata ja koko iltaa telkun edessä mässäile.

Mutta on tietenkin myös lihavia pullahiiriä, jotka vetävät kaiken saman tein kun kaupasta tulevat.

Vierailija
170/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin että "HAISTAKAA V!TTU" Heittäisin oven naamalle ja soittaisin poliisille kotirauhan häirinnästä. Pistää vihaksi koko ajatus!

Vierailija
171/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi jättää ylipaino-ongelman pois tästä ketjusta.

Vierailija
172/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös yllätysvieraan kuulu tuoda itse mukanaan tarjottavia, mikäli ponnahtaa oven taakse YLLÄTYKSENÄ?

Ainakin itse tuon pullat tai keksit ja kahvipaketin tullessani, mikäli yllättäen paikalle tulen. En oletakaan, että jotakin mulle siellä tarjotaan, koska yleensä visiitin perussyy on käydä juttelemassa ja moikkaamassa kaveria. Mutta joo, kun tuon tarjottavat, niin toki oletan että niitä tarjotaan sitten ;-D

No tämäpä tämä, kun nykyään aina pitäisi syödä ja syödä, ihan kuin oltais nälkään nääntymässä. Ja läskejä koko puoli Eurooppaa, tutkimustenkin mukaan.

Ennen vanhaan tuttu saattoi käväistä vieraisilla pikipäin, eikä siinä muuta tehty kuin juteltiin kuulumiset ja jatkettiin matkaa. Talo eli tavallaan ja jos nyt sattui olemaan päiväkahvin aika, emäntä saattoi tarjota kulkijallekin, muttei mitenkään erikseen laitellut, koska vierailijoita tuli ja meni melkein harva se päivä. Ja itsekin pistäydyttiin kylässä.

Oi, tuo aika ennen somea.

Vierailija
173/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tarjolla kokaa ja colaa.

Vierailija
174/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nähden voivat rimputella ovikelloa mielin määrin, mutta ovi ei aukea. Jos kyselevät jälkeen päin, miksi en avannut, sanon että en ollut kotona vaan naapurissa iltakahvilla.

Vierailija
175/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi edes kahvia tai teetä, kun en juo. Kaapin pohjalla on pikakahvia, josta olen joskus käyttänyt värjäykseen, mutta se ei ole välttämättä puhtainta ja hygieenisintä mahdollista enää.

Tarjoaisin maitokaakaota ja löisin jokaiselle eteen lautaselle siivun vaniljajäätelöä mansikkahillolla ja rivin suklaata. :D Kahvia saa omalla vastuulla ottaa. Vesi tosin pitäisi lämittää mikrossa tai kasarissa.

Vierailija
176/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös yllätysvieraan kuulu tuoda itse mukanaan tarjottavia, mikäli ponnahtaa oven taakse YLLÄTYKSENÄ?

Ainakin itse tuon pullat tai keksit ja kahvipaketin tullessani, mikäli yllättäen paikalle tulen. En oletakaan, että jotakin mulle siellä tarjotaan, koska yleensä visiitin perussyy on käydä juttelemassa ja moikkaamassa kaveria. Mutta joo, kun tuon tarjottavat, niin toki oletan että niitä tarjotaan sitten ;-D

No tämäpä tämä, kun nykyään aina pitäisi syödä ja syödä, ihan kuin oltais nälkään nääntymässä. Ja läskejä koko puoli Eurooppaa, tutkimustenkin mukaan.

Ennen vanhaan tuttu saattoi käväistä vieraisilla pikipäin, eikä siinä muuta tehty kuin juteltiin kuulumiset ja jatkettiin matkaa. Talo eli tavallaan ja jos nyt sattui olemaan päiväkahvin aika, emäntä saattoi tarjota kulkijallekin, muttei mitenkään erikseen laitellut, koska vierailijoita tuli ja meni melkein harva se päivä. Ja itsekin pistäydyttiin kylässä.

Oi, tuo aika ennen somea.

No ei nyt tarvitse "syödä ja syödä ja koko ajan syödä", kun voidaan puhua seurustelusta, jolloin esim. juodaan teetä ja otetaan vaikka se pieni keksi tai kahvin kanssa pala suklaata. Eikös näin ole tapana jossain "hienommissakin kulttuureissa", vaikkapa Ranskassa? En ole varma, sivistäkää :)

Kyllä meillä maalla ja kaupunkikodissakin äiti ja mummot aikoinaan aina ja joka kerta laittoivat, paitsi että kaffet ja pullat, myös sitä ruokaa tarjolle. Ja ikää mulla on kohta 60 vuotta, joten kokemusta on. Olen ehtinyt myös perheineni kyläillä ja paljon, eikä missään istuttu kuivin suin tai ilman jotain tarjottavaa. Tarjoiluthan  voivat myös olla "kevyitä", kuten hedelmiä ja vaikka hapankorppua vähärasvaisella juustolla, tai mitä vaan. Pullasiivussa on n. 50 kcal, eli sama kuin ruisleipäviipaleessa.

Olemme kaikki normaalipainoisia.

Mitähän muuten tapakouluttaja Kaarina Suonperä tähän asiaan sanoisi?

Vierailija
177/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja leipää josta on mennyt päiväys

Vierailija
178/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pildeä voisin tarjota

Vierailija
179/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista löytyy puolikas riisipaketti ja sipsinjämiä pussin pohjalla. Kahvit tarjoaisin mutta en muuta. Olen työtön.

Vierailija
180/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkinpippureita.