Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt

Vierailija
13.09.2018 |

Joko kahvin kanssa tai ilman?

Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.

Kommentit (447)

Vierailija
141/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä sitten yhtään mitään, kaupassa olisi pitänyt käydä jo aikoja sitten mutta olen sitä lykännyt kun lapsi ollut kipeänä ja mies reissussa. Porkkanoita ja pakkasesta jauhelihaa löytyisi!

Vierailija
142/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit, piimäkakkua ja jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskiä tietysti!

Vierailija
144/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia. Lapsi oksentanut tänään koko aamupäivän...

Vierailija
145/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Tai no voileipäainekset tai rahkaa marjoilla :D. En voi pitää mitään vierasvaroja koska syön kaiken itse :(

Meillä sama :)  vitsaillaan aina melkein heti kaupasta tultua, että jaa, eipäs niitä vieraita tullutkaan, eli voimme syödä vierasvarat.

Vierailija
146/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tiedän mitä viedä lahjaksi :)

T: Jehovan todistaja

Vierailija
147/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei voi pitää vierasvaraa. Kyllä sen tietää kuka ne syö. 

Mutta jos nyt niitä vieraita tulisi, löytyisi kaapista viikonlopun herkuttelusta pussinloppu karkkia ja pakastimesta jäätelöä+marjoja. Tervetuloa vaan!

Vierailija
148/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla on aina keksejä/jotain piirakkaa/pullaa yms. Nyt tällä hetkellä ei ole muuta kuin itse tehtyjä banaanimuffineita pakastimessa. 

Ja yllätyvieraita ei koskaan ole, koska en omista mitään kavereita, enkä ole sukuni kanssa tekemisissä (paitsi vanhempieni) ja hekin aina ovat ilmoittaneet päivää - kaksi ennen että saako tulla käymään. Ja silloinkin äiti tuo joka kerta itse kahvin kanssa jotain. Tarjoan kyllä siltikin jotain vierasvaraa. 

Vierailija
149/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös yllätysvieraan kuulu tuoda itse mukanaan tarjottavia, mikäli ponnahtaa oven taakse YLLÄTYKSENÄ?

Ainakin itse tuon pullat tai keksit ja kahvipaketin tullessani, mikäli yllättäen paikalle tulen. En oletakaan, että jotakin mulle siellä tarjotaan, koska yleensä visiitin perussyy on käydä juttelemassa ja moikkaamassa kaveria. Mutta joo, kun tuon tarjottavat, niin toki oletan että niitä tarjotaan sitten ;-D

Vierailija
150/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä löytyisi, teetä montaa sorttia ja kahviakin. Tervetuloa!

Vierailija
151/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy pikakahvia jos joku tulisi nytten, muttei muuta vieraalle tarjottavaa. En uneksikaan pitäväni vierasvaraa kun kyllä ne itse söisin että hyvä jos ne kaapissa kerkeisi käymään. Jääkaapissa on kyllä maustamatonta jugurttia, marjoja ja kasviksia jos kelpaa

Vierailija
152/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakerran ravintolasta löytyy kaikenlaista

Vierailija
153/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ihmisillä näin paljon sottaisia koteja ja elämänhallintaongelmia, ettei kotiinsa uskalla ketään yllätystuttua ilman etukäteissopimista päästää? Kauhea kulissielämä :-D

Ymmärrän kyllä, ettei mitään tarvitse tarjota, koska se tuttu harvemmin tulee ruuan perässä käymään, vaan sinuahan se tahtoo tavata.

Ja tuntee varmasti sinutkin, mikäli olet sellainen, että kuljet siellä tavaran reunustamia polkuja pitkin reikäisissä kotiverkkareissa, tukka takussa kissanpaskaa maton alle potkiskellen (mikäli tosiaan tuollainen eläjä olet).

Vierailija
154/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti just leivoin omenapiirakan aamulla. Sitä tarjoaisin ja keksejäkin näyttäis olevan.

Ison sämpyläpussin ostin kaupasta tänään, eli siitä vaikka leikkeleen ja kurkun kera suolaista palaa.

Maitoa ja sokeria on kahvin tai teen oheen.

Ja ihan tiedoksi, että todellakin, yllätystulijat: Kiitos EI, vaikka edes tekstaria, että oltais tunnin päästä teillä!

Vierailija
155/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullataikina on just kohoamassa, Nutella-pullaa tulossa. (Harvinainen tilanne.)

Vierailija
156/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuvat. Ennen oli normalia tulla yllättäen kylään. Nykyään täytyy tehdä vierailuanomus hyvissä ajoin ja toivoa, että joskus löytyy hetki sosiaaliselle kanssakäymiselle epäsosiaalisessa mediassa notkumisen lomassa. Vielä ihmetellään ihmisten yksinäisyyttä.

Vierailija
157/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovikellossa ei ole ollut pattereita paikoillaan vuosiin.Ne harvat jotka meillä joskus käy,ilmoittavat hyvissä ajoin etukäteen tulostaan koska tietävät meidän inhoavan yllätysvierailuja.

Muille emme avaa edes ovea.

t. Luolamiehen perhe

P.S. Ei meillä ikinä ole ketään kavereita ollutkaan. Ja omaan kotiväkeenkin pidetään väliä, koska alkoholistivanhemmat pilas lapsuuteni. En kykene normaaliin sosiaalisuuteen. Töissäkään en ketään tervehdi, koska tulen tekemään työt, en ettimään kavereita. Ugh.

Vierailija
158/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia, hapankorppua ilman mitään päällisiä, hanavettä, Vana Tallinkia, virolaista metsämansikkalikööriä, Captain Jackia, kuohuviiniä, jotain valko- ja punaviinejä ja 10 pullollista kossua. Kyllä niistä pienet torstaijuhlat saisi aikaan. Huomenna juhlittais sitten paremmilla eväillä.

Vierailija
159/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihmisillä näin paljon sottaisia koteja ja elämänhallintaongelmia, ettei kotiinsa uskalla ketään yllätystuttua ilman etukäteissopimista päästää? Kauhea kulissielämä :-D

Ymmärrän kyllä, ettei mitään tarvitse tarjota, koska se tuttu harvemmin tulee ruuan perässä käymään, vaan sinuahan se tahtoo tavata.

Ja tuntee varmasti sinutkin, mikäli olet sellainen, että kuljet siellä tavaran reunustamia polkuja pitkin reikäisissä kotiverkkareissa, tukka takussa kissanpaskaa maton alle potkiskellen (mikäli tosiaan tuollainen eläjä olet).

No kyllä minä ainakin koen yllätyksenä saapuvat ovikellon rimputtajat ikävinä. Me emme ole mielenterveysongelmaisia tai paskaista sakkia, emmekä niin täydellisiä kuin sinä, mutta sen sijaan olemme sen verran spontaaneja, että saatamme olla vaikka sängyssä aikuisten leikkejä leikkimässä (omat lapset vaikka mummolassa silloin) tai just saunomassa, tai vuokranneet leffan ja suunnitelleet ihanan illan shampanjan kera. Tähän ei kyllä mitään ylläreitä tarvita. Kurjaa olisi myös peruuttaa joku oma meno, kun eihän sitä kai viitsisi ketään uloskaan ajella, jos vaikka kauempaakin tulisivat...

Yksi vaihtoehto on myös jo sovittu muiden vieraiden/sukulaisten saapuminen kylään tai lasten synttärit jne. Onhan noita.

Mikä siinä sitten mättää, että ei voi ilmoitella? Paremmat mahikset ois saada niitä tarjoiltaviakin, kun antaisi toisten käydä rauhassa vaikka lähikaupassa.

Vierailija
160/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä  mieltä, että nykyaikana yllätysvierailu on hiukan ajattelematonta, mutta turha siitä tehdä kilpailua, kumpi on tilanteessa töykeämpi. Tapoihin kuuluu ettei toista nolata, joten ottaisin vieraan vastaan ja ainakin tarjoaisin jotain edellä mainituista.

Juuri näin. En itse avaa ovea, jos en odota ketään, vaikka ovikello soisi. Mutta jos nyt yllätysvieras tulisi vaikka rapussa vastaan, niin kahvit keittäisin. Pullaa ei ole, pyrin siitä eroon.