Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt

Vierailija
13.09.2018 |

Joko kahvin kanssa tai ilman?

Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.

Kommentit (447)

Vierailija
101/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovea tarjoaisin.

Vierailija
102/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alahuultani tarjoaisit n56 aina puutteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä, karkkia ja suklaata, mutta ei mun vieraat koskaan halua mitään muuta kuin karvapääkahvit.

Vierailija
104/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi YLLÄTYSvieraille pitäisi olla mitään tarjottavaa? Tätä en ymmärrä.

No onhan se kohtelias ele. Tarjota vaikka vesilasillinen jos ei muuta sillä hetkellä löydy.

Lasillinen vettä on sitten 2€

Vierailija
105/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olisi: torpparin leipiä, joita ostin viime sunnuntaita varten kun pitkään odotettu vieras kävi kahvilla. Unohdin sitten tarjota niitä eli paketti on vielä ihan täysikin.

Olen asustellut 15 vuotta yksin ja yllätysvieraita ei ole tullut koskaan. Pari kertaa yläkerran asunnossa asuva nisti yritti tulla minun kämppääni mutta huikkasin (ekalla kerralla postiluukun kautta, toisella kerralla ihan avaamani oven kautta) että taitaa olla väärä ovi työn alla.

Vierailija
106/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuivunutta rinkilämunkkia. Puoli paketillista mansikka jaffa-keksejä. Yksi Royal suklaapatukka jonka syön itse. Juomaa haluaville olisi yksi alkoton crisp olut, 33ml.

Vierailija
107/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnaisia on pakastimessa: omenamurupiirasta, tavallista murupiirasta jota voi tarjota hillon kanssa, muutama korvapuusti sekä vadelma-valkosuklaa cookies taikinaa (itsetehtyä) josta saa 20 minuutissa keksit. Voileipätarpeita jääkaapissa.

Tavallista tummapaahtoista kahvia, espressoa, muutamaa sorttia teetä ja kaakaota. Inkivääri-sitruunajuoman saan tehtyä minuuteissa.

Vierailija
108/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään, ei edes sitä kahvia. En kyllä avaisi ovea vaikka oliskin.

Vierailija
109/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään enkä avaisi ovea. Olen sairaana ja väsynyt.

Se oli mukavaa aikaa, kun ihmiset olivat tekemisissä ja yllätysvieraat tervetulleita.

Mummilla oli tapana sanoa, että siivotaanpas nyt tuosta, jos joku sattuu tulemaan kylään.

Se oli tarpeetonta hätäilyä, koska mummilla oli aina siistiä.

Nykyään ihmiset ovat ankeita, itsekkäitä ja sulkeutuneita. Vieraanvaraisuutta ei arvosteta.

Vierailija
110/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli mukavaa aikaa, kun ihmiset olivat tekemisissä ja yllätysvieraat tervetulleita.

Mummilla oli tapana sanoa, että siivotaanpas nyt tuosta, jos joku sattuu tulemaan kylään.

Nykyään ihmiset ovat ankeita, itsekkäitä ja sulkeutuneita. Vieraanvaraisuutta ei arvosteta.

Mä en näe asiaa lainkaan näin. Mennä kutsumattomana toiselle ja odottaa tarjoilua ei ole ystävällistä, eikä vieraanvaraisuutta ennen todellakaan aina arvostettu, vaan tosiaan odotettiin ja ehkä vaadittiin. Ihmisillä ei myöskään ollut niin paljoa virikkeitä kuin nyt, ei oltu näin piipussa esim työelämän suhteen, ihan törkeäähän se olisi työpäivän jälkeen lähteä kutsumatta jonkun sohvalle norkoilemaan, eikö? Ihmiset haluavat valita ystävänsä, aikansa ja energiansa jonka heille jakaa. Haluavat levätä omankin perheen kesken, ja ennen kyläilyjä tehtiin, koska tämä oli tapa olla sosiaalinen. Nykyihminen joutuu olemaan sosiaalinen ihan koko ajan, ei jaksa ylläreitä.

Vierailija
111/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pakastimessa paria sorttia jäätelöä, jääneet perheen nuorisolta toistaiseksi huomaamatta. Taitaa olla myös muutama mustikkapiirakan pala ja pussillinen korvapuusteja. Teetä, kaakaota ja kahvia löytyy aina, koska jokaiselle omassa perheessä juojansa. Pannukakkuainekset myös useimmiten löytyy, pellillinen n. 30min uunissa. En kummemmin stressaa kyläilijöistä, ellei nyt yllättäen isoa porukkaa tule. Meille tulee usein naapureita iltakaffelle ja lasten kavereita käy myös lähes päivittäin, joille myös jotakin pientä tulee tarjottua jos kauan viipyvät. Kolme kouluikäistä lasta ja mies, joka tuttavallinen kaikille, niin saanut tottua ovikellon soittoon/ovenkolkuttimeen.

Vierailija
112/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahan pistit. Ei siellä olis edes valmista ruokaa lämmitettäväksi. Ei oo myöskään kuivattuja hedelmiä :( Mulla on banaaneja jääkaapissa, joten niiden täytyy kelvata kahvin kanssa :D

Vierailija
113/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe asiaa lainkaan näin. Mennä kutsumattomana toiselle ja odottaa tarjoilua ei ole ystävällistä, eikä vieraanvaraisuutta ennen todellakaan aina arvostettu, vaan tosiaan odotettiin ja ehkä vaadittiin. Ihmisillä ei myöskään ollut niin paljoa virikkeitä kuin nyt, ei oltu näin piipussa esim työelämän suhteen, ihan törkeäähän se olisi työpäivän jälkeen lähteä kutsumatta jonkun sohvalle norkoilemaan, eikö? Ihmiset haluavat valita ystävänsä, aikansa ja energiansa jonka heille jakaa. Haluavat levätä omankin perheen kesken, ja ennen kyläilyjä tehtiin, koska tämä oli tapa olla sosiaalinen. Nykyihminen joutuu olemaan sosiaalinen ihan koko ajan, ei jaksa ylläreitä.

Olet elänyt ihme ympyröissä.

Vieraanvaraisuus oli (normaaleiden ihmisten keskuudessa) nimenomaan kunnia-asia. Vieraille tarjottiin parempaa.

Sulla on omituisen negatiivinen asenne ihmisiin. Oletko ihan terve?

Vieraanvaraisuutta kohtaa yhä esim. Välimeren maissa. Sitä osoitetaan ventovieraillekin.

Vierailija
114/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä löytyisi niin mitään, ellei voileipä juustolla, kurkulla ja salaatilla kelpaisi. Edes kahvimaitoa ei ole, kun ei miehen kanssa kumpikaan käytetä.

Vierailija
115/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksipaketti näyttää kaapissa olevan ja muistini mukaan pakkasessa pullaa

Vierailija
116/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette avaisi edes ovea; mitä jos sitä ovikelloa soittaisi joku jolla on jokin hätä? Joku joka haluaisi vain että soitatte poliisin paikalle? Te ette avaa ovea, koska ei ole keksiä kaapissa ja on epäkohteliasta tulla ilmoittamatta vai?

Vierailija
117/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään yllätysvieraista, mutta oletan heidän tajuavan ettei AINA löydy jotain tai edes ehdin emännöimään

Vierailija
118/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, teetä, omenia, marjoja ja leipää.

Vierailija
119/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikellossa ei ole ollut pattereita paikoillaan vuosiin.Ne harvat jotka meillä joskus käy,ilmoittavat hyvissä ajoin etukäteen tulostaan koska tietävät meidän inhoavan yllätysvierailuja.

Muille emme avaa edes ovea.

Vierailija
120/447 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisivät oven taakse, minulla on selkeät rajat, joita ei ylitetä. Ilman tarjoiluja jäisivät riippumatta kaappieni sisällöstä. Ei kutsua, ei pääsyä kotiini.