Miksi juot alkoholia?
Olen nyt lähi viikkoina nauttinu useana iltana 25kpl olutta. Miksi?
En tiedä syytä?
Täytänkö tylsyyttä?
Jotain tyhjiötä elämässä?
Puuhaa kyllä olisi. Mutta mielummin narautan olien auki, kun ryhdyn urheiluun tai siivoamaan tms.
Kuhan mietin..
Kommentit (55)
Saan siitä hetkeksi hyvän olon ja unen päästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt tuota, että oluen juonti yekee hetkellisen hyvän olon tunteen.
Siksi mietinkin mikä on vialla? Miksi en saa kiinni hyvän olon tunteesta muulla tavoin?
Aivokemiat. Alkoholi lisää dopamiinin ja serotoniinin eritystä niin, että tunnet mielihyvää. Toiset ovat herkempiä koukuttumaan siihen kuin toiset. Mitä pitempään jatkat, sitä pahemmin turrutat mielihyväreseptorisi ja tulee vaikeaa saada mielihyväntunteita muusta. Myös toleranssi kasvaa koko ajan.
Itse tarvitsen nyt kesäloman jälkeen noin kahdeksan annosta/ilta. Olutta en kyllä pysty juomaan kuin korkeintaan yhden ison (0,5 l) tölkin kerrallaan, se on niin täyttävää.
En juo alkoholia. Saatan kyllä juoda juomia, jotka sisältävät alkoholia. Samoin kuin en juo humalaa, mutta juon juomia, jotka sisältävät humalaa.
Vierailija kirjoitti:
Oho ei 25 vaan 2-5kpl :)
Ihmettelinkin, että "jännä" määrä. Yksi kaljakeissi+1 tölkki päälle/ilta.
Minä juon sen 25. Vitutukseen ja tylsyyteen. Joo, olen juoppo ja tiedän sen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee dokaamisesta unirytmit ihan sekaisin.
Mä juon tekemisen puutteeseen. Olen tällä hetkellä työtön ja taas on dokaminen lisääntynyt. Saan pätkätöitä sieltä täältä toisinaan. Silloin en juo, ellei ole juhlia/illanistujaisia.
Elokuun puoliväliin riitti töistä viime jaksossa. Nyt olen ollut kohta kuukauden työttömänä. Tulee pari kertaa viikossa juotua viinipullo pari.
Lokakuussa pitäisi taas alkaa työt, että tällä kertaa ei pidempää juopottelua tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon tekemisen puutteeseen. Olen tällä hetkellä työtön ja taas on dokaminen lisääntynyt. Saan pätkätöitä sieltä täältä toisinaan. Silloin en juo, ellei ole juhlia/illanistujaisia.
Elokuun puoliväliin riitti töistä viime jaksossa. Nyt olen ollut kohta kuukauden työttömänä. Tulee pari kertaa viikossa juotua viinipullo pari.
Lokakuussa pitäisi taas alkaa työt, että tällä kertaa ei pidempää juopottelua tiedossa.
Niin ja mä pidän humaltumisesta. Lisäksi juon kalsarikännejä. On aina hauskaa ja seuraa, kun koneella tissuttelee.
sama
Vierailija kirjoitti:
Aivokemiat. Alkoholi lisää dopamiinin ja serotoniinin eritystä niin, että tunnet mielihyvää. Toiset ovat herkempiä koukuttumaan siihen kuin toiset. Mitä pitempään jatkat, sitä pahemmin turrutat mielihyväreseptorisi ja tulee vaikeaa saada mielihyväntunteita muusta. Myös toleranssi kasvaa koko ajan.
Itse tarvitsen nyt kesäloman jälkeen noin kahdeksan annosta/ilta. Olutta en kyllä pysty juomaan kuin korkeintaan yhden ison (0,5 l) tölkin kerrallaan, se on niin täyttävää.
Hmmm... mulla on kyllä "hyvät" geenit koukuttua. Mulla myös jäänyt kesän jälkeen tämä tapa nautiskella edelleen olutta.
Ehkä täytys tehdä kerta katkaisu ja palata "normaaliin". Ei vaan saa aikaiseksi. Ei keksi syytä siihen..
Vierailija kirjoitti:
Minä juon sen 25. Vitutukseen ja tylsyyteen. Joo, olen juoppo ja tiedän sen.
Wau!! Kuinka kukaan pystyy juomaan noin paljon?? Yhden päivän aikana :) se on paljon se! Eikö maha tuu täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee dokaamisesta unirytmit ihan sekaisin.
Juon kotona muutaman miedon juoman. En tule railakkaaseen känniin, vaan vähän uneliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mä pidän humaltumisesta. Lisäksi juon kalsarikännejä. On aina hauskaa ja seuraa, kun koneella tissuttelee.
sama
Onko sulla erityiset kännikalsarit vai käykö kalsarikännäykseen mitkä tahansa kalsarit?
Siitä tulee mukava olo. Juon kotona kalsarikännejä, yleensä miedoilla vaan, joskus on viskiä tai vodkaakin mutta ei kovin usein.
Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Onko se tekemisen puutetta? Kyllä mulla tekemistä riittäisi. Järkevääkin. Mutta mielummin otan niitä oluita ja nautin pikku hiprakasta.
Minä ainakin pidän suuresti alkoholin mausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pidän suuresti alkoholin mausta.
Eli vodka raakana tai vedellä laimennettuna on sinusta hyvän makuista?
Seurassa olen hauskempi kaljoissa. Tylsyyteen ja välillä stressiin juon. Harrastuksia piisaa moneen lähtöön mutta ei niitäkään voi jatkuvasti harrastaa. T: Työtön työmarkkinatuella.
Oho ei 25 vaan 2-5kpl :)