Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v10kk imetys, kaikki käskevät lopettamaan

Vierailija
12.09.2018 |

Niin imetän vielä 1v10kk ikäistä lastani ja tuttuni, mieheni ym pitävät sitä outona ja sanovat vähän väliä ettei ole normaalia imettää enää tuon ikäistä. Onko täällä muita jotka imettäneet yli vuoden? Olisin mielelläni jatkanut vielä muutaman kuukauden kun lapsellekin niin tärkeää.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on hokenut vauvan 3 kk asti, ettei ädin maidossa ole mitään hyödyllistä. Sitä reippaampi lapsesa tulee, mitä aikaisemmin luopuu rinnasta:D

Anoppisi on oikeassa. Eihän tuo superfood ole kuin kotiäidin oman egon jatken jonka avulla voit päteä. Milloin mihinkin tahon propagandan tuloksena he ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että mahdollisemman pitkään jatkuva imetys pelastaa lähes koko maailaman kaikilta taudeilta. Usein kyse on silkasta itsekkyydestä, joissa tosiaan tyydytettaan niitä omia tarpeita.

Olen pahoillani, ettei imetyksesi onnistunut😐

Vierailija
42/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on mielenkiintoista, kun imetysvastaiset täällä alapeukuttaa ihan tutkittua faktatietoa. Vaikuttaako oma imetyspettymys vai miksihän on noin...

Minusta on mielenkiintoista kuinka imetysintoilijat täällä alapeukuttaa ihan kaikkea mikä ei myötäile heidän mielipidettään. Omaa epävarmuuttako yritätte syyllistää niitä, joilla on taustalla on niitä imetyspettymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on hokenut vauvan 3 kk asti, ettei ädin maidossa ole mitään hyödyllistä. Sitä reippaampi lapsesa tulee, mitä aikaisemmin luopuu rinnasta:D

Anoppisi on oikeassa. Eihän tuo superfood ole kuin kotiäidin oman egon jatken jonka avulla voit päteä. Milloin mihinkin tahon propagandan tuloksena he ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että mahdollisemman pitkään jatkuva imetys pelastaa lähes koko maailaman kaikilta taudeilta. Usein kyse on silkasta itsekkyydestä, joissa tosiaan tyydytettaan niitä omia tarpeita.

Anoppi alkoi antamaan lehmän maitoa pojallensa 4kk eteen päin. Nykyään poika allerginen lähes kaikelle:c

Onko sitä kokemuksellista vertailupohjaa ettei niitä allergioita olisi, jos anoppi olisi imettänyt poikaansa? 

Vierailija
44/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettei sinulla ole muuta millä päteä kuin jalkojen levittäminen jollekin miehelle ja tämän jälkeen imetys. Hymiöitä.

Vierailija
45/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi alkoi antamaan lehmän maitoa pojallensa 4kk eteen päin. Nykyään poika allerginen lähes kaikelle:c

Lehmänmaidolla olen minäkin kasvanut ja mitään allergioita ei ole.

Vierailija
46/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä kokemuksellista vertailupohjaa ettei niitä allergioita olisi, jos anoppi olisi imettänyt poikaansa? 

En ole tuo, jolta kysyit, mutta tieteellisesti on todistettu imetyksen allergioita vähentävä vaikutus.

Vierailija
47/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ettei sinulla ole muuta millä päteä kuin jalkojen levittäminen jollekin miehelle ja tämän jälkeen imetys. Hymiöitä.

😂

Vierailija
48/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin imetän vielä 1v10kk ikäistä lastani ja tuttuni, mieheni ym pitävät sitä outona ja sanovat vähän väliä ettei ole normaalia imettää enää tuon ikäistä. Onko täällä muita jotka imettäneet yli vuoden? Olisin mielelläni jatkanut vielä muutaman kuukauden kun lapsellekin niin tärkeää.

On täysin normaalia imettää tuon ikäistä! Miksi ei olisi??

Sen sijaan on epänormaalia aikuiselta kertoa ja jankuttaa toista loukkaavia mielipiteitä. Onko tuttavapiirisi autistinen, tai muuten sosiaaliset normit eivät ole niin hallussa? Jos on neuropsykiatrisesti tavallista porukkaa niin kyseessä on törkeän epäkohtelias käytös.

Jos pystyt niin anna tuon epäkohteliaisuuden mennä toisesta korvasta ulos. Tee juuri niinkuin parhaan tietosi mukaan oikeaksi tunnet, et kuitenkaan ole tilivelvollinen kenellekään. Päinvastoin, he ovat velvollisia antamaan esim tutkimustietoa epäkohteliaiden väitteidensä taakse ja pyytämään anteeksi huonoa käytöstään.

Maapallolla on miljoonia, jotka ovat imettäneet minkä tahansa ajan 2-7 vuoden väliltä. Jos lapsen ruokinta ja immuunibuustaus on jollekin ongelma, kannattaa katsoa peiliin, miettiä omaa suhdettaan omaan kehoonsa, oikeutta puuttua muiden elämään, onko taustalla joku täyttymätön lapsuuden tarve tai esim vääristynyt lapsuudessa saatu seksiaalikasvatus, jos seksualisoi tällaisen asian jolla ei seksin kanssa ole mitään tekemistä? Matka itseen!

Vierailija
49/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetän 2,5-vuotiasta lasta. En ymmärrä, miksi pitäisi lopettaa silloin, kun hän itse osaa selkeästi ilmaista haluavansa tissiä. On tuosta imetyksestä ollut ihan selvää hyötyä vielä isompana esim. vatsataudin aikana, kun muu ruoka tai juoma ei maistunut tai pysynyt sisällä, ja tietenkin pienemmissäkin sairauksissa saa vasta-aineita maidosta ja kolhuissa parasta lohtua. 

Lohturuokaan opettaminen ei liene järkevää.

Vierailija
50/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, mikä se HYÖTY on? Tyydyttää äidin läheisyyden kaipuuta?

Imetin toista lastani kaksivuotiaaksi, ja minulle se oli lopulta aikamoinen riesa. Lopetin kun en enää jaksanut itse sitä pönkimistä ja jatkuvaa keskustelua hampaiden käytöstä.

Toisaalta välillä tekisi vieläkin mieli tarjota tissiä jos tulee joku isompi kolahdus, KOSKA SE ON LAPSELLE NIIN SUURI LOHTU JA TÄRKEÄÄ, mutta en jaksa aloittaa lopetusvääntöä uusiksi.

Jos imettäminen on jollekulle äidille mukavaa läheisyyttä, niin se kaikki sataa lopulta sen lapsen laariin, koska äiti siten kiintyy lapseensa sitäkin enemmän.

Lapseen kiintyminen ja lapsen läheisyydestä nauttiminen eivät ole pervoa tai outoa, vaan tapa varmistaa sen lapsen mielenterveys myöhemmällä iällä.

Tätä on tietysti vaikea ymmärtää jos on ensin koko ikänsä seksualisoinut ihmisapinoiden nisiä, mutta tämä se on se niiden tärkein funktio ihmisen kehityskaaressa.

Vierailija
51/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetän 2,5-vuotiasta lasta. En ymmärrä, miksi pitäisi lopettaa silloin, kun hän itse osaa selkeästi ilmaista haluavansa tissiä. On tuosta imetyksestä ollut ihan selvää hyötyä vielä isompana esim. vatsataudin aikana, kun muu ruoka tai juoma ei maistunut tai pysynyt sisällä, ja tietenkin pienemmissäkin sairauksissa saa vasta-aineita maidosta ja kolhuissa parasta lohtua. 

Mielelläni kuulisin, miten sinun viestisi liittyi omaani. Nyt yhteyttä on vaikea nähdä.

Vierailija
52/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan piireistä. Wt väen keskuudessa outoa. Korkeastikoulutettujen keskuudessa perus.

Vierailija
53/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetin toista lastani kaksivuotiaaksi, ja minulle se oli lopulta aikamoinen riesa. Lopetin kun en enää jaksanut itse sitä pönkimistä ja jatkuvaa keskustelua hampaiden käytöstä.

Toisaalta välillä tekisi vieläkin mieli tarjota tissiä jos tulee joku isompi kolahdus, KOSKA SE ON LAPSELLE NIIN SUURI LOHTU JA TÄRKEÄÄ, mutta en jaksa aloittaa lopetusvääntöä uusiksi.

Jos imettäminen on jollekulle äidille mukavaa läheisyyttä, niin se kaikki sataa lopulta sen lapsen laariin, koska äiti siten kiintyy lapseensa sitäkin enemmän.

Lapseen kiintyminen ja lapsen läheisyydestä nauttiminen eivät ole pervoa tai outoa, vaan tapa varmistaa sen lapsen mielenterveys myöhemmällä iällä.

Tätä on tietysti vaikea ymmärtää jos on ensin koko ikänsä seksualisoinut ihmisapinoiden nisiä, mutta tämä se on se niiden tärkein funktio ihmisen kehityskaaressa.

😂

Vierailija
54/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä lapselle onkin parempi tarjota tissiä kuin pullaa tai karkkia jos sattuu kolahtamaan.

Tissistä on iän ja äidin päätöksen myötä luonnollista siirtyä halaamiseen kun lohtua tarvitaan. Opetuskin on hyödyllinen: turvaa ja lohtua tulee turvallisilta läheisiltä.

Pelkän makean ruuan tai tuttipullon tarjoaminen itkevälle lapselle on nimenomaan ongelmallisen ratkaisumallin opettamista: lohtu kytkeytyy ruokaan eikä läheisyyteen.

Vierailija
55/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lapseni imettämisen kun hän itse luontaisesti vieroittui 3v6kk iässä. Lapsen luontainen vieroittumisikä rinnasta on 2-7v.

Vierailija
56/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni kuulisin, miten sinun viestisi liittyi omaani. Nyt yhteyttä on vaikea nähdä.

"...ja kolhuissa parasta lohtua"

Vierailija
57/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ollut outoa vaan kun naapuri imetti viellä on 6 vuotiasta. Koska sen ikäinen on jo vähän turhan iso, äiti oli kyllä todellinen hippi, heillä nukuttiin perhepedissäkin koko porukka. Vaikka TOSI outoa niin ei jaksanut häntäkään tuomita. Lapsista näytti kasvavan ihan normaaleja tyyppejä kaikesta huolimatta.

Vierailija
58/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n imetyssuositus on kaksi vuotta. Sen pidempään en itse jatkaisi, sitten alkaa jo mennä lähinnä oudoksi. Mutta siihen asti on tutkitusti hyvä imettää.

Vierailija
59/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juoda ns. Lohtutissiä ollenkaan. Päivällä ottaa välipalalla hörpyt ja joskus aamullakin. Siinä se sitten onkin.maitoa tulee silti ihan hirveästi ja rintsikat joka aamu läpimärät joka on tämän ikävä puoli.

-ap

Vierailija
60/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Tuossa ylempänä joku kommentoi, miten imettämisen pituus liittyy sosioekonomiseen asemaan. Lainaamissani viesteissä voi halutessaan nähdä esimerkin: ensimmäinen vastaaja kirjoittin pitemmän viestin, jossa pohti asiaa sekä oman kokemuksensa kautta että yleisesti, toinen vastaaja halusi mitätöidä edellisen vastauksen... käyttämällä nauruhymiöitä. Ei perusteluja, ei pohdintaa, pelkkä hymiö.

Asia, joka mua tässä ihmetyttää, on tämä: ymmärrän, että joku ei halua imettää pitkään. Ymmärrän senkin, jos joku ei halua imettää ollenkaan. Se on ok, kyseessä on henkilökohtainen asia. Mutta sitä en ymmärrä, mikä palo joillain on puhua toisten imettämistä vastaan, vaikka kyseessä on henkilökohtainen asia, mutta sen lisäksi asia, josta on olemassa paljon tietoa. Vielä en ole lukenut sellaista tieteellistä kantaa asiaan, että imettämisessä tai pitkässä imettämisessä olisi jotain haitallista, päin vastoin, olen törmännyt ainoastaan sen etuihin. Mistähän siis mahtaa johtua tarve ottaa kantaa asiaan kiihkeästi ilman tietoja tai edes henkilökohtaista suhdetta asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan