Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v10kk imetys, kaikki käskevät lopettamaan

Vierailija
12.09.2018 |

Niin imetän vielä 1v10kk ikäistä lastani ja tuttuni, mieheni ym pitävät sitä outona ja sanovat vähän väliä ettei ole normaalia imettää enää tuon ikäistä. Onko täällä muita jotka imettäneet yli vuoden? Olisin mielelläni jatkanut vielä muutaman kuukauden kun lapsellekin niin tärkeää.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO (World health organization) suosittelee jatkamaan imetystä 2-vuotiaaksi asti, eli et ole edes sen rajan yli vielä. Kerro tämä tietämättömille arvostelijoille.

Itse imetin kuopusta 2v 3kk. Siinä vaiheessa oli lapsellekin jo helppo lopettaa.

Vierailija
22/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat valintansa. Voihan sitä imettää vaikka täysi-ikäistä lasta, tai vaihtoehtoisesti juoda lehmänmaitoa purkista. Fakta on kuitenkin se, että yksikään nisäkäs ei juo toisen eläimen maitoa tai imetä omaa poikastaan vauvaiän jälkeen. Mutta ihminen nyt on vieraantunut luonnosta jo kauan sitten ja aina vain hullumaksi näyttää menevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiittää kaikista asiallisista kommenteista 😊

Nyt sinulla onkin paljon miehelle ja muille kerrottavaa kuinka sait tukea ajanvietteenä käytettevällä keskustelupalstalla. 😊

Vierailija
24/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, mikä se HYÖTY on? Tyydyttää äidin läheisyyden kaipuuta?

Oletko sinä niitä, jotka luulee maidon muuttuvan sokerilitkuksi? Ota asioista selvää, äidinmaidossa on vaikka mitä hyödyllisiä aineita, eikä ne siitä vauva-ajan jälkeen katoa. Muuttuu vaan maito "tiiviimmäksi" eli pienemmästä määrästä lapsi saa jopa enemmän hyötyä.

En ole. Olen niitä, jotka tietää että lapsi saa tuossa iässä kaiken tarvittavan samasta ravinnosta kuin muukin perhe.

Mites noi sairauksien vasta-aineet esimerkiksi, tuleeko ne sitten vaikka perunasta? Miksei voisi ottaa ekstrana tuollaista superfoodia? Ei se ole muusta ruuasta pois.

Vierailija
25/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin parivuotiaaksi. Kukaan ei ääneen huomautellut, mutta happamia katseita tuli.

Tyttäreni ei käyttänyt tuttia ollenkaan, eikä pulloa. Imetys lapsentahtista heti alussa.

Isompana halusi lähinnä iltaimetyksen, ja vähitellen päätti ettei enää sitäkään.

En ymmärrä yhtään miten se voi olla ongelma MUILLE???? Anna mennä niin kauan kuin siltä tuntuu!

Vierailija
26/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee omat valintansa. Voihan sitä imettää vaikka täysi-ikäistä lasta, tai vaihtoehtoisesti juoda lehmänmaitoa purkista. Fakta on kuitenkin se, että yksikään nisäkäs ei juo toisen eläimen maitoa tai imetä omaa poikastaan vauvaiän jälkeen. Mutta ihminen nyt on vieraantunut luonnosta jo kauan sitten ja aina vain hullumaksi näyttää menevän.

Totta puhut, ihminen on vieraanunut luonnosta. Ihmislapsen luonnollinen äidinmaidostavierottautumisikä on nimittäin jopa 2-7 vuotta.

Vierailija
27/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä niitä, jotka luulee maidon muuttuvan sokerilitkuksi? Ota asioista selvää, äidinmaidossa on vaikka mitä hyödyllisiä aineita, eikä ne siitä vauva-ajan jälkeen katoa. Muuttuu vaan maito "tiiviimmäksi" eli pienemmästä määrästä lapsi saa jopa enemmän hyötyä.

En ole. Olen niitä, jotka tietää että lapsi saa tuossa iässä kaiken tarvittavan samasta ravinnosta kuin muukin perhe.

Mites noi sairauksien vasta-aineet esimerkiksi, tuleeko ne sitten vaikka perunasta? Miksei voisi ottaa ekstrana tuollaista superfoodia? Ei se ole muusta ruuasta pois.

Kotiruoka = peruna?

Mites esim. marjat? Kai tiedät, että perunat, pastat ja riisi ei kuullu tervelliseen ruokavalioon? Kuten ei kuulu maitokaan?

Vierailija
28/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi miettiä sitä, miten sitovaa imettäminen on, puolin ja toisin. On niitä muitakin läheisyyden muotoja kuin tissi suussa. Voi esim. pötköttää vierekkäin ja lukea lapselle ääneen kaikki maailman kirjat. Se voisi olla tässä kohtaa fiksumpaa ajankäyttöä ajatellen nassikan kognitiivista kehitystä.

Ihme, ettei pikku vampyyri ole purrut nänniä irti vielä. Hänellähän on kaikki maitohampaat jo.

Vierailija
29/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi miettiä sitä, miten sitovaa imettäminen on, puolin ja toisin. On niitä muitakin läheisyyden muotoja kuin tissi suussa. Voi esim. pötköttää vierekkäin ja lukea lapselle ääneen kaikki maailman kirjat. Se voisi olla tässä kohtaa fiksumpaa ajankäyttöä ajatellen nassikan kognitiivista kehitystä.

Ihme, ettei pikku vampyyri ole purrut nänniä irti vielä. Hänellähän on kaikki maitohampaat jo.

Hahha

Vierailija
30/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka = peruna?

Mites esim. marjat? Kai tiedät, että perunat, pastat ja riisi ei kuullu tervelliseen ruokavalioon? Kuten ei kuulu maitokaan?

Siis väitätkö tosiaan, että oman lajin maito ei kuulu lapsen terveelliseen ruokavalioon? Nyt menee lehmät ja ihmiset sulla pahasti sekaisin...

Vierailija
31/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi on hokenut vauvan 3 kk asti, ettei ädin maidossa ole mitään hyödyllistä. Sitä reippaampi lapsesa tulee, mitä aikaisemmin luopuu rinnasta:D

Vierailija
32/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta jos näin itsekkäästi ajatellaan että imetys vaatii sitä säännöllisyyttäkin tai tissit räjähtää. Itse imettäessäni 2 vuotiastani lähdin 2pv reissuun ja isä jäi lapsen kanssa. Voi että rinnat oli kipeät ja mulle nousi kuume siitä.

Vierailija
33/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa parivuotiaan lapsen kasvu hidastui mutta äiti nyt vaan imetti, kun imetys on aina oikeaa ja hyvää. Ja tässä ei tietenkään ollut kyse mistään yhdestä tai kahdesta imetyshetkestä päivässä.

Vierailija
34/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen imetyksen lopetin 1 v 10 kk iässä, koska lääkäri suositteli niin ilman oikeaa mitään syytä. Jälkeen päin lopetus harmitti ja päätinkin, että seuraavaa lasta imetän niin kauan kuin itse haluan, ehkä 2-vuotiaaksi. Seuraavana tulikin kaksoset ja kypsyin imetykseen niin, että lopetin imetyksen saman ikäisenä. Silloinkin lääkäri (ei sama kuin edellisen lapsen aikaan) neuvoi lopettamaan imetystä jo aiemmin, mutta kerroin hänelle, että jatkan imetystä toistaiseksi.

Ekalle lapselle tuli paha atooppinen ihottuman lopetuksrn jälkeen, joten uskon, että imetyksestä oli hyötyä. Lääkäreiden peruste imetyksen lopetukseen oli se, ettei siitä ole mitään hyötyä, mikä oman kokemukseni mukaan ei pidä paikkaansa.

Mun neuvo on, että tee siten kuin itsestä parhaalta tuntuu. Yleensä imetyksen ihmettelijöille riittää, kun vain toteaa heille, että aion imettää syksyyn /talveen / kevääseen saakka. Kun ei itse epäröi, niin ihmettelyt menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ne tulkitsee normaaliksi keskusteluksi aiheesta ilman että tarvitsee sen enempää asiaa pohdiskella.

Vierailija
35/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän 2,5-vuotiasta lasta. En ymmärrä, miksi pitäisi lopettaa silloin, kun hän itse osaa selkeästi ilmaista haluavansa tissiä. On tuosta imetyksestä ollut ihan selvää hyötyä vielä isompana esim. vatsataudin aikana, kun muu ruoka tai juoma ei maistunut tai pysynyt sisällä, ja tietenkin pienemmissäkin sairauksissa saa vasta-aineita maidosta ja kolhuissa parasta lohtua. 

Vierailija
36/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on hokenut vauvan 3 kk asti, ettei ädin maidossa ole mitään hyödyllistä. Sitä reippaampi lapsesa tulee, mitä aikaisemmin luopuu rinnasta:D

Anoppisi on oikeassa. Eihän tuo superfood ole kuin kotiäidin oman egon jatken jonka avulla voit päteä. Milloin mihinkin tahon propagandan tuloksena he ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että mahdollisemman pitkään jatkuva imetys pelastaa lähes koko maailaman kaikilta taudeilta. Usein kyse on silkasta itsekkyydestä, joissa tosiaan tyydytettaan niitä omia tarpeita.

Vierailija
37/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tissiä syödään se 1-2x päivässä. Osaa itse vaatiakin tissiä vielä niin tuntuu ettei olisi hyvä aika lopettaa edes.

-ap

Vierailija
38/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mielenkiintoista, kun imetysvastaiset täällä alapeukuttaa ihan tutkittua faktatietoa. Vaikuttaako oma imetyspettymys vai miksihän on noin...

Vierailija
39/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi on oikeassa. Eihän tuo superfood ole kuin kotiäidin oman egon jatken jonka avulla voit päteä. Milloin mihinkin tahon propagandan tuloksena he ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että mahdollisemman pitkään jatkuva imetys pelastaa lähes koko maailaman kaikilta taudeilta. Usein kyse on silkasta itsekkyydestä, joissa tosiaan tyydytettaan niitä omia tarpeita.

Anoppi alkoi antamaan lehmän maitoa pojallensa 4kk eteen päin. Nykyään poika allerginen lähes kaikelle:c

Vierailija
40/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku perustella, miksi imetys sitten pitäisi lopettaa, jos lapsi haluaa jatkaa ja äiti myös? En myöskään ymmärrä tätä, että monet täällä kuvittelevat imetyksen olevan ainoa keino läheisyyteen lapsen kanssa. Ei lapsia, jotka eivät ole enää täysimetyksellä, imetetä jatkuvasti. Mä oon imettänyt yli vuoden ikäisiä lapsiani ehkä 2-3 kertaa päivässä, vähän tilanteesta riippuen (imettäminen on erityisen kätevää, kun pieni lapsi on sairaana, eikä ruoka tai juoma maistu). Sen lisäksi päivään mahtuu paljon muutakin läheisyyttä.

Jos ette tunne pitkän imetyksen etuja, mitä jos vaikka googlaisitte? Etenkin englanniksi on saatavilla paljon tietoa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä