Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-10kg vuoden loppuun mennessä! Ketkä lähtee mukaa?

Vierailija
09.09.2018 |

Otin tavoitteeksi painaa 90kg vuoden loppuun mennessä eli n. 10kg pudotettavaa. Tällä hetkellä 163cm/ 100,8kg muutama kilon olen jo pudottanut mutta ajattelin että laitan jonkun väli tavoitteen niin onnistuisi pudotus hieman helpommin.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkentava kysymys: Minkä vuoden?

Vierailija
122/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa häiritsemään, kun syön 1200 kaloria päivässä ja olen edelleen reilusti ylipainoinen (155/88) paino ei vain tipu vaikka alkuun putosikin ihan mukavasti. Peruskulutukseni on melko matala, joten säästöliekistä ei voi olla kyse (1500 kalorilla jo lihon). Ennen olen tiputtanut kaloreita jopa 800/päivä, mutta tällä massalla se tuntuu aivan olemattomaöta määrältä ja luulisi että tuolla 1200:kin paino putoaisi edes 0,5 kg viikossa, mutta ei! Kannattaisiko vaan jatkaa 1200 kalorilla ja toivoa että paino lähtee taas kohta laskemaan vai laskea kalorit vaikka 1100/1000 kaloriin?

Gloria

Aina se paino johonkin jämähtää joksikin ajaksi. Ei kannata luovuttaa, se alkaa kyllä taas laskea aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu vaikka parikymppiä liikaa onkin. Ne tulee joka tapauksessa takaisin, jotta turhaa edes yrittää.

Vierailija
124/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jaellaan taas aika hengenvaarallisia neuvoja; alle 1200 kcal jne.

Vierailija
125/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvin kiteytety

Vierailija
126/154 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin kiteytety

Tuossa ketjussa aiheesta löytyy vaikka kuinka:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3309303/olen-syonyt-1200kcal-paivassa-k…

Kuten myös niin monesta muusta. Sorry, ei jaksaisi samoja jatkuvasti toistella. Mutta myöskin olen niin empaattinen ihminen, että tekee huonoa seurata vain hiljaa, kun ihmiset toistuvasti kokeilevat pikadieettejä, näännyttävät itseään, pettyvät ja jopa sairastuttavat itsensä/sotkevat aineenvaihduntansa, vaikka samat asiat voisi tehdä myös fiksusti, maltilla, terveellisesti ja ennenkaikkea pysyvästi.

Tässä yksi ns. klassikkopostaus perustelemaan sitä, miksi liian suuri kalorivaje ei vain kannata: http://patrikborg.blogspot.com/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html?m=1

Vierailija
127/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaapa sitten miten moniallergikon, joka lihoo 1500 kalorilla potäisi syödä jotta laihtuisi? Jos ei saa mennä kalorit alle 1500? Opiskelen, käyn töissä ja minulla on pieni lapsi. Aikaa urheilulle on ehkä tuurilla tunti viikossa jos sen ainoan vapaan tunnin haluaisi siihen käyttää, mutta haluaisin yrittää palautuakin välillä. Olen allerginen lähes kaikelle "terveelliselle" joten on vaikeaa saada tasapainoinen ruokavalio aikaiseksi jolla laihtuisi.

Vierailija
128/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaapa sitten miten moniallergikon, joka lihoo 1500 kalorilla potäisi syödä jotta laihtuisi? Jos ei saa mennä kalorit alle 1500? Opiskelen, käyn töissä ja minulla on pieni lapsi. Aikaa urheilulle on ehkä tuurilla tunti viikossa jos sen ainoan vapaan tunnin haluaisi siihen käyttää, mutta haluaisin yrittää palautuakin välillä. Olen allerginen lähes kaikelle "terveelliselle" joten on vaikeaa saada tasapainoinen ruokavalio aikaiseksi jolla laihtuisi.

No älä nyt meitä kohtaan hyökkää! Ota yhteyttä asiantuntevaan ravintoterapeuttiin vs. että jossain randompalstalla siitä kyselet.

P.s. Sitä ennen, tuo Borgin blogi on hyvä lähde kerätä perustietoa.

Vierailija
129/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiputtaisin 10kg, painaisin n. 38kg, ei kiitos :D

Vierailija
130/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt meitä kohtaan hyökkää! Ota yhteyttä asiantuntevaan ravintoterapeuttiin vs. että jossain randompalstalla siitä kyselet.

ahaa, eliensin huudellaan että on sairasta syödä alle 1200 kaloria, mutta kun sitä pitäisi keksiä tapa laihtua vaikka syö yli peruskulutuksensa niin yhtäkkiä ollaan puolustuskannalla? Ja siis monella eri menetelmällä laskettuna peruskulutulseni on 1200-1350 välillä eikä se siitä muutu vaikka kävisikin kerran tai pari liikku,assa enemmänkin. Minulla on fyysisehkö työ (paljon kävelyä ja siirtelyä) ja askeleita tulee joka työpäivä noin 10 000, mutta paino nousisi silti 1500 kalorilla. Joten olisi hauska vaan tietää miten nämä 1200 kalorin haukkujat ehdottavat että vähempi kuluttavat laihduttaisivat..

Vierailija
131/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahaa, eliensin huudellaan että on sairasta syödä alle 1200 kaloria, mutta kun sitä pitäisi keksiä tapa laihtua vaikka syö yli peruskulutuksensa niin yhtäkkiä ollaan puolustuskannalla? Ja siis monella eri menetelmällä laskettuna peruskulutulseni on 1200-1350 välillä eikä se siitä muutu vaikka kävisikin kerran tai pari liikku,assa enemmänkin. Minulla on fyysisehkö työ (paljon kävelyä ja siirtelyä) ja askeleita tulee joka työpäivä noin 10 000, mutta paino nousisi silti 1500 kalorilla. Joten olisi hauska vaan tietää miten nämä 1200 kalorin haukkujat ehdottavat että vähempi kuluttavat laihduttaisivat..

Fyysinen työ, ja paino nousee vaikka syöt vain 1500 kcal.

Just joo.

Joko:

a. valehtelet

b. et osaa laskea kaloreitasi

c. olet jo saanut aineenvaihduntasi ja kroppasi täysin solmuun erinäisillä kitudieeteillä

d. sinulla on joku vakavahko sairaus.

Voit valita yhden, tai jopa kaikki. Mutta noista se syy löytyy, halusit ja uskoit tai et.

(Lähden siis oletuksesta ettet ole pieni lapsi, tai erittäin lyhytkasvuinen alle 40-kiloinen. Meinaan silloinkin jo _terveellä_ yksilöllä se peruskulutus, joka vaaditaan jo pelkästään elintoimintojen ylläpitämiseen, on yli tonni.)

Vierailija
132/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No testattu on ja osaan kyllä kalorini laskea. Ruoansulatus on kieltämättä hidas enkä sille kamalasti mahda. Sairauksia ei pitäisi olla. Olen vain 155 pitkä ja ylipainoa runsaasti. Kaikki kokeiltu ja ainut millä on saanut pitkäjaksoisesti painon laskemaan on ollut syödä tuo 800 kaloria.

Lainaamasi

Vierailija
133/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No testattu on ja osaan kyllä kalorini laskea. Ruoansulatus on kieltämättä hidas enkä sille kamalasti mahda. Sairauksia ei pitäisi olla. Olen vain 155 pitkä ja ylipainoa runsaasti. Kaikki kokeiltu ja ainut millä on saanut pitkäjaksoisesti painon laskemaan on ollut syödä tuo 800 kaloria.

Lainaamasi

Ok, sitä enemmän suosittelisin, että sinun jos jonkun, jos kun peruskulutus mahdollisesti valmiiksi hieman keskivertoa alempi, aineenvaihdunta kenties nyt jo jumissa, haasteena erinäiset ruoka-allergiat ja työ fyysistä, kannattaisi käydä edes tunti pari tapaamassa asiantuntevaa ravintoterapeuttia. Mielummin toki pidempään. Ota se satsauksena sun mahdollisesti koko loppuelämän hyvinvointiin.

Ei peruslääkäriin, koska sieltä saa vain yleistietoa. Eikä näitä palstoja, koska se on oikeasti todella vaikeaa jo perusterveellekin suodattaa ja löytää ne oikeat neuvot täältä.

Vierailija
134/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi

Ok, sitä enemmän suosittelisin, että sinun jos jonkun, jos kun peruskulutus mahdollisesti valmiiksi hieman keskivertoa alempi, aineenvaihdunta kenties nyt jo jumissa, haasteena erinäiset ruoka-allergiat ja työ fyysistä, kannattaisi käydä edes tunti pari tapaamassa asiantuntevaa ravintoterapeuttia. Mielummin toki pidempään. Ota se satsauksena sun mahdollisesti koko loppuelämän hyvinvointiin.

Ei peruslääkäriin, koska sieltä saa vain yleistietoa. Eikä näitä palstoja, koska se on oikeasti todella vaikeaa jo perusterveellekin suodattaa ja löytää ne oikeat neuvot täältä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Muistan teini-ikäisenä (tuolloin jo hieman pyöreänä) käyneeni ravintoterapeutilla, mutta tuntui ettei hän ottanut laainkaan yksilöllisyyttäni huomioon vaan hoki terveellisestä ruoasta ja liikunnasta (urheilin tuolloin aktiivisesti) mutta ei antanut mitään esimerkkiä terveellisestä ruoasta jota voisin syödä. Tuntuu että kaikki terveellinen mitä voin syödä, on nyt niin yököttävää koska niitä on syönyt liikaa ja alkaa tulla korvista ulos. Taidan kuitenkin vielä antaa ravintoterapeutille mahdollisuuden, mutta tiedän että kehottaa syömään enemmän ja sitten vaan lihon entisestään. Ja ärsyttää kun tietää että omalla menetelmällä painon saisi kyllä laskemaan kun noudattaisi sitä vaan.

Vierailija
135/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin kiteytety

Tuossa ketjussa aiheesta löytyy vaikka kuinka:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3309303/olen-syonyt-1200kcal-paivassa-k…

Kuten myös niin monesta muusta. Sorry, ei jaksaisi samoja jatkuvasti toistella. Mutta myöskin olen niin empaattinen ihminen, että tekee huonoa seurata vain hiljaa, kun ihmiset toistuvasti kokeilevat pikadieettejä, näännyttävät itseään, pettyvät ja jopa sairastuttavat itsensä/sotkevat aineenvaihduntansa, vaikka samat asiat voisi tehdä myös fiksusti, maltilla, terveellisesti ja ennenkaikkea pysyvästi.

Tässä yksi ns. klassikkopostaus perustelemaan sitä, miksi liian suuri kalorivaje ei vain kannata: http://patrikborg.blogspot.com/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html?m=1

Patrik Borg ja Pippa Laukka vaikuttavat ainoilta asiantuntevilta julkisuuden henkilöiltä näissä laihdutusasioissa, monista muista julkkiksista tulee sellainen puoskarimainen fiilis jossa tarkoitus on vain kerätä tyhmiltä ihmisiltä rahat pois pikadieettien avulla.

Vierailija
136/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Muistan teini-ikäisenä (tuolloin jo hieman pyöreänä) käyneeni ravintoterapeutilla, mutta tuntui ettei hän ottanut laainkaan yksilöllisyyttäni huomioon vaan hoki terveellisestä ruoasta ja liikunnasta (urheilin tuolloin aktiivisesti) mutta ei antanut mitään esimerkkiä terveellisestä ruoasta jota voisin syödä. Tuntuu että kaikki terveellinen mitä voin syödä, on nyt niin yököttävää koska niitä on syönyt liikaa ja alkaa tulla korvista ulos. Taidan kuitenkin vielä antaa ravintoterapeutille mahdollisuuden, mutta tiedän että kehottaa syömään enemmän ja sitten vaan lihon entisestään. Ja ärsyttää kun tietää että omalla menetelmällä painon saisi kyllä laskemaan kun noudattaisi sitä vaan.

Ole hyvä, kiva jos pystyin jeesimään!

Ravintoterapeuttejakin on erilaisia, eikä kannata yleistää yhden kokemuksen perusteella. Suosittelen nyt seuraavaksi taustoittamaan asiaa, ja mm. tuo Patrik Borg lienee kyllä hyvin asiantunteva.

Nykyisellään monilla on tarjolla myös etävalmennusta, eli sijaintikaan ei ole este.

Se on hyvin mahdollista, että alussa paino jopa nousee. Mutta suosittelen siihenkin suhtautumaan vain ärsyttävänä välivaiheena. Ihan siis vastaava vaikka kun kasvattaa eri hiusmallia. Se välivaihe on ällö, mutta se menee ohi, ja siksi sen jaksaa.

Tässä on kyseessä kuitenkin vielä paljon enemmän, eli sun oma hyvinvointi ja terveys.

Eikä mielestäni sitäkään kannata väheksyä, etteikö muka oma peilikuva merkkaisi. Ja kun teillä lyhyemmillä naisilla on jo valmiiksi sekin haaste, ettei petite-mallistoja ole niin paljon, kuin normeja ja siinä missä pitkässä varressa viittä lisäkiloa ei välttämättä edes huomaa, lyhyemmällä jo sekin voi näkyä itseä haittaavasti.

Vierailija
137/154 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä lyhyys kyllä häiritsee vaikka luulisi että nyt kun paino on pudonnut lähes 5kg, luulisi jossain näkyvän, mutta edelleen samat vaatteet puristaa, kaksoisleuka on jne. Tuntuu että vasta huomattava painonpudotus näkyy itselle koska näkee itsensä lähes päivittäin. Ja vain lähes koska meillä ei ole peilejä vain kuin kylppäreissä ja ne ovat niin korkealla että hädintuskin näkee solisluitaan. 😅 tavoitteeni olikin yllättää sukulaiset jouluna, kun silloin seuraavan kerran näemme, olemalla huomattavasti hoikempi kuin viimeksi tavatessamme, mutta taitaa nyt jäädä unelmaksi kun tuskin kuukaudessa enää saa montaakaan kiloa pois. Harmittaa mutta en anna sen lannistaa. Seuraava tavoite kyetä katsomaan valokuvia itsestään lapsen seuraavista synttäreistä ensi kesänä. Edellisvuoden kuvia en kestä katsoa.

Vierailija
138/154 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on oivaltanut miten paino putoaa. Eikä tarvi olla nälässä eikä liikkuakaan.

Useita pieniä aterioita päivässä ja pahat lihottajat pois. Siinä se on.

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005893927.html

Vierailija
139/154 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös! Olen 25v nainen 178cm ja painan 88kg. Haluaisin kovasti -8kg vuoden loppuun mennessä pois. Tavoite kuitenkin painaa 70kg joku päivä. Alkupainoni oli 104kg maaliskuussa.

Kevyimmilläni olen painanut 64kg. Ikävä sitä.. katsotaan mitä tästä tulee.

Vierailija
140/154 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiputtaisin 10kg, painaisin n. 38kg, ei kiitos :D

Ehkä tämä kutsu mukaan ei ollut suunnattu sinulle. Vain ajattelitko, että tässä olisi kiva sanallinen kevennys meille läskeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi