Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-10kg vuoden loppuun mennessä! Ketkä lähtee mukaa?

Vierailija
09.09.2018 |

Otin tavoitteeksi painaa 90kg vuoden loppuun mennessä eli n. 10kg pudotettavaa. Tällä hetkellä 163cm/ 100,8kg muutama kilon olen jo pudottanut mutta ajattelin että laitan jonkun väli tavoitteen niin onnistuisi pudotus hieman helpommin.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni on ollut nyt pari päivää 62 kg. Pyrin siihen, ettei paino ainakaan nousisi.

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana. Olen 164 cm pitkä ja painan 62,6 kg. Tavoitteena on 58 kg vuoden loppuun mennessä, tai ainakin alle 60 kg.

Olen lisännyt liikuntaa ja keventänyt kesästä asti ruokavaliota. Käyn kerran viikossa uimassa, pari-kolme kertaa viikossa tunnin lenkillä ja venyttelen välillä kotona. Aloitin taas myös kuntosaliharjoittelun noin kerran viikossa. Syön lähinnä salaatteja ja keittoja. Syön vähän enemmän kun olen liikkunut raskaammin. Yritän olla syömättä makeaa. Pyrin pitämään nämä pysyvinä tottumuksina.

Vaikuttaa siltä, etten kuitenkaan laihdu millään edes yhtä kiloa. Pikemminkin olen vain lihonut. Etsin vielä jotakin toimivampaa, mutta terveellistä tapaa laihtua pysyvästi.

- Tavoitteena 58 kg

Vierailija
82/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Pudotettavaa yhteensä 30 kg joten tämä 10 kilon välitavoite sopii tähän kohtaan oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on kyllä haastavaa aikaa... mies halusi tehdä pizzaa, jota on nyt sitten syöty eilen ja tänään, sen verran tsemppasin että tein kaveriksi salaattia ettei ihan pelkällä pizzalla tule kupua täytettyä. Viinilasi meni myös äsken. :/ Mutta muuten on nyt menny mukavasti, herkuitta. Latasin puhelimeen Fat secret-sovelluksen, joka antoi mulle tavoitekalorit 1700. Pikkasen paukkui yli tänään, mut ei pahasti. Huippu sovellus, muistuttaa jos jää syömiset merkkaamatta. Toki oma hommansa siinä merkkaamisessa. Ihan hyvä fiilis, ihan liian usein on menny viikonloppu ihan läskiksi. Pizzan päälle jotain jälkkäriä jne... että siinä mielessä menee hyvin. :)

Vierailija
84/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/78,3 kirjoitti:

Täältä tulee talkoisiin mukaan nimimerkki Takaisin entisiin mittoihin. Unelma olisi olla taas 60-kiloinen ja voida käyttää siinä painossa ostettuja vaatteita. Viime vuosina tapahtunut monenlaista ikävää ja kunnosta huolehtiminen sekä painontarkkailu jäänyt sivuosaan muita sotkuja selvitellessä. T: Takaisin entisiin mittoihin päivän aamupainolla 78,3 kiloa.

Aamupaino 77,8 kiloa. Onneksi flunssa on helpottanut.

Vierailija
85/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan. Paino nyt 70 kg, pituus 168 cm. Tavoite 61-62 kg vuoden loppuun mennessä. Keinoina säännöllisempi syöminen, suklaa vähäisemmäksi, enemmän kävelyä, pyöräilyä, uintia ja salilla käymistä.

Vierailija
86/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityn mukaan. Paino nyt 70 kg, pituus 168 cm. Tavoite 61-62 kg vuoden loppuun mennessä. Keinoina säännöllisempi syöminen, suklaa vähäisemmäksi, enemmän kävelyä, pyöräilyä, uintia ja salilla käymistä.

Niin ja nimimerkki mandi. Niin ja myös nukkumiseen enemmän säännöllisyysyyttä ja yökuhkiminen pois.

Vierailija
87/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sitten repsahdin. Oli kotipäivä, migreeni iski ja paino jumittanut jo monta päivää samassa, joten tekaisinpas itselleni kakkutaikinan ja vetäsin sitä niin paljon että tuli äklö olo...... loppu päivä ja taas eteenpäin tarkoitus palata 1400 kalorin päiväsaantiin, kamala morkkis iski ja silti taas meinaa tehdä mieli lisää sokeria..

FazerBan

Tuota se on kun vetää kalorit liian alhaalle eikä osaa herkutella säännöllisesti kohtuudella.

Vierailija
88/154 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään sitten repsahdin. Oli kotipäivä, migreeni iski ja paino jumittanut jo monta päivää samassa, joten tekaisinpas itselleni kakkutaikinan ja vetäsin sitä niin paljon että tuli äklö olo...... loppu päivä ja taas eteenpäin tarkoitus palata 1400 kalorin päiväsaantiin, kamala morkkis iski ja silti taas meinaa tehdä mieli lisää sokeria..

FazerBan

Tuota se on kun vetää kalorit liian alhaalle eikä osaa herkutella säännöllisesti kohtuudella.

Ei itseasiassa ole kalorit liian vähällä. Peruskulutus 1300, nyt syön 1400. Olen myös sallinut herkkuja kalorien rajoissa. Liikunnanpuutteen takia paino lähti nousuun jo tolla 1400 kalorilla, joten kerropa paljo tässä sitte pitäisi syödä...

FazerBan

Vierailija
89/154 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino tänä aamuna 73 kg.

T: Puusti

Tänään 71 kg. Suunta on oikea. Tavoitteena 63.

Vierailija
90/154 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en aamulla ehtiny punnita, katon huomenna. 😊

Vierailija
91/154 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin entisiin mittoihin kirjoitti:

165/78,3 kirjoitti:

Täältä tulee talkoisiin mukaan nimimerkki Takaisin entisiin mittoihin. Unelma olisi olla taas 60-kiloinen ja voida käyttää siinä painossa ostettuja vaatteita. Viime vuosina tapahtunut monenlaista ikävää ja kunnosta huolehtiminen sekä painontarkkailu jäänyt sivuosaan muita sotkuja selvitellessä. T: Takaisin entisiin mittoihin päivän aamupainolla 78,3 kiloa.

Aamupaino 77,8 kiloa. Onneksi flunssa on helpottanut.

Unohdin aamupunnituksen tänään. Eilen leffaa katsoessa tuli syötyä liikaa juustoa kun mies teki varmaan kolmesti itselleen juustoleipiä leffan mainostauoilla. Itse sorruin sitten maistamaan aika ison palan sitä herkkujuustoa, jota mies oli ostanut viikonloppuherkukseen. Kirjasin syömäni tunnollisesti Finelin ruokapäiväkirjaan ja se näytti rumaa lukemaa 2000 kcal eilen. Tänään sitten syön maltillisemmin.

Ehkä pitäisi alkaa tehdä itselle vihanneslautanen valmiiksi kun on tiedossa leffan katselua miehen kanssa? Minä en osannut ennen mieheeni tutustumista syödä leffan aikana ja vieläkin se tuntuu oudolta sekä myös ärsyttävältä erityisesti leffateattereissa kun porukka rapistelee ja mässyttää eväitään. Kotona en voi syöpöttelevälle miehelle mitään koska hänen viikonloppuherkkunsa ovat kalliimmat juustot. Mies on tottunut lapsuudenkodissaan, että telkkaristakin leffaa katsoessa pitää syödä jotain koko ajan. Itse olisin yli 200 kiloinen jos vetäisin samanlaisen määrän juustoleipiä edes kerran viikossa leffaa katsoessa. Miehillä on se biologinen etu etteivät he liho vaikka söisivät kerran viikossa 10 rasvaista juustoleipää leffaa katsoessaan.

Pohtii Takaisin entisiin mittoihin

Vierailija
92/154 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei moi, vieläkö pääsee porukkaan mukaan!

Tavoitteena on itselläni alle 50-54kg, tällä hetkellä 158cm/~60kg. Lihoin viimeisen vuoden aikana viitisen kiloa työttömyyden ja masennuksen takia, nyt töiden alettua olisi toiveena saada ote niskasta. Ajattelin jättää ensin kaikki epäterveelliset herkut (syötävät) pois ja sitten kun se sujuu niin perässä limsat ja energiajuomat. Varsinaista "tavoiteaikaa" ei ole, kaipaisin enemmänkin tsemppaamista ja motivaatiota noista herkuista ja lohtusyömisestä irti pääsemiseen. En omista vaakaa, mutta peilikuva kertoo paljon. Olisi kiva vielä päästä porukkaan, vaikka olenkin vähän myöhässä! Tsemppiä kaikille.

Nimimerkki Kara

Vierailija
93/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin mukaan. 165/77 kg. Paino ihan yllätti kun en ole käynyt vaa'alla aikoihin ja ihmettelin kun vaatteet on ruvennut hiljalleen kiristämään. En ole tajunnut yhtään että painoa olikin tullut noin paljon. Tavoite päästä 65 kiloon ainakin aluksi.

Latasin fat secretin ja uskon että ruokien tarkkailu auttaa pitkälle. Olen laihduttanut ennenkin useaan otteeseen ja pysynyt pitkiä aikoja hoikkana. Toive siis päästä sellaiseen tilaan tälläkin kertaa.

Käyn pari kertaa viikossa kevyessä jumpassa ja kerran viikossa salitreeni ja lisäksi pari kertaa viikossa metsäretki/sienestys. Tota liikkumista varmaan kannattais lisätä kyllä, ja tietty iltasyömiset järkeviksi.

Nimimerkki Aavikkohiiri

Vierailija
94/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä turhautumista pukkaa. Aamuinen punnitus oli pettymys. Itsellä ollut ihan hyvä ja "kevyt" olo kun turhat herkuttelut on jääneet ja kalorit pysyneet lauantaita lukuunottamatta kurissa eikä mitään övereitä silloinkaan. En odottanut suurta pudotusta, mutta 67-alkuista toivoin, jos jotain turvotuksia olis lähtenyt kun olo on ollut niin hyvä. Mutta kakat: 68.3 kg. Eli ei oikeastaan mitään muutosta, tai vähän ylöspäin. Että silleen. Vähän sai aamulla tehdä töitä ittensä kanssa ettei tuon kokemuksen jälkeen tehnyt vähän huonompia valintoja aamupalaksi kun on tuo veteenkeitetyn kaurapuuron tai rahkan syöminen niin kannattavaa.🤨 Liikkua en kyllä ole nyt ehtinyt paljoakaan, mutta nuo 1700 kaloria Fat secret minulle laski vähällä aktiivisuudella.

Vierailija
95/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan!

-10 kg jälkeen painan 95 kg, nyt siis 105 kg/165 cm. Olen jo -15 kg pudottanut tähän mennessä, melko hitaasti mutta varmasti. Monen mielestä varmaan tuo -10 kg on liian vähän loppuvuoden tavoitteeksi mulle, mutta itse näen sen realistisena. Tässä on kyse elämäntapamuutoksesta, ei hetkellisestä pikadieetistä. Lisäksi on sairauksia, jotka vähän vaikeuttavat ja hidastavat prosessia niin olisin tyytyväinen tuohon -10 kg kyllä.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
96/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ole aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut mutta ei anneta sen haitata :D Olen itse ollut dieetillä n. viikon, vaakaa en omista joten en tiedä tarkkaa lähtöpainoani tai sitä, että onko muutosta tapahtunut (=nesteitä lähtenyt). Tiedän olleeni painavimmillani 80 kg, pituutta 168 cm.

Yllättävän kivuttomasti on mennyt, karkki- tai muitakaan himoja ei ole juurikaan ollut. Tai no eilen illalla oli makeanhimo, söin yhden sukulakun ja join lasin light-cokista, meni sillä ohi.

Tavallinen aamupala on minulla ollut kauraleipä Oivariinilla, juustolla ja kurkulla + kaksi mukia maitokahvia. Lounaaksi olen syönyt esim. savulohisalaattia tai makkarakeittoa (HK:n sinisestä on nykyään myös kevyttä broilerilenkkiä saatavilla, keitto tehty siitä). Väli- tai iltapalana on ollut vaihtelevasti hedelmä (päärynä, banaani, puolikas avokado, omena), jogurttia (yleensä turkkilaista), smoothieta, kaurapuuroa marjoilla tai kourallinen cashew-pähkinöitä. Päivällinen on ollut useimmiten tavallista kotiruokaa, kuten uuniperunoita fetatäytteellä, itsetehtyjä broileripyöryköitä tai kanakastiketta riisillä. En tule kylläiseksi mistään bataattisiivuista, siksi laitan ruokaan kuohukermaa tai salaatin päälle öljyä.

Ruoka- ja janojuomana minulla on pääasiassa vesi. Iltapalalla teetä. Joskus lasi cokista. Nälkä ei ole ollut aterioiden välillä, syön nelisen kertaa päivässä. Jos syön iltapäivällä välipalan, myöhästytän päivällistä ja se on sitten viimeinen ateriani. Jos taas en syö välipalaa, syön päivällisen suht aikaisin (16-17) ja vähän ennen nukkumaanmenoa (21-22) syön pienen iltapalan.

Nyt minulla on tukenani myös mieheni, hänkin aloitti kuurin kun ei enää meinaa mahtua vaatteisiinsa. Lihomisemme johtuu ihan vain liikunnan puutteesta ja herkuttelusta, kaksi kulinaristia kun menee kimppaan niin lopputulos on arvattavissa.

Tosin miehelläni on ollut vaikeampaa kuin minulla, valittaa että joka ilta tekee mieli syödä jotain paskaa (ranskalaisia, nugetteja, pitsaa tms.). Olen koittanut sanoa, että ahmiminen iltaisin viittaa siihen, ettei ole päivemmällä syönyt tarpeeksi. Ja että lisäisi rasvan määrää ruoassaan kun se pitää kylläisenä. Mieheni siis testaa hiilihydraattien vähentämistä, mutta en usko hänen syövän tarpeeksi rasvaa. Onko jollakulla VHH:ta kokeilleella antaa vinkkiä ruokailuihin?

Keksitääs nimimerkiksi vaikkapa Ruusunnuppu.

Vierailija
97/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla puntarilla, paino noussut melkein kilon alimmasta painosta, mutta kuitenkin reilu kilo vähemmän kuin 2 vkoa sitten. Urheilua ei tunnu olevan aikaa harrastaa ja flunssa edelleen roikkuu matkassa... ja töihinkin oli joku mokoma tuonut suklaata tänään ja sorruin useamman palan ottamaan... mutta huomenna on taas päivä uus.

FazerBan

Vierailija
98/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krissse84 kirjoitti:

Pientä turhautumista pukkaa. Aamuinen punnitus oli pettymys. Itsellä ollut ihan hyvä ja "kevyt" olo kun turhat herkuttelut on jääneet ja kalorit pysyneet lauantaita lukuunottamatta kurissa eikä mitään övereitä silloinkaan. En odottanut suurta pudotusta, mutta 67-alkuista toivoin, jos jotain turvotuksia olis lähtenyt kun olo on ollut niin hyvä. Mutta kakat: 68.3 kg. Eli ei oikeastaan mitään muutosta, tai vähän ylöspäin. Että silleen. Vähän sai aamulla tehdä töitä ittensä kanssa ettei tuon kokemuksen jälkeen tehnyt vähän huonompia valintoja aamupalaksi kun on tuo veteenkeitetyn kaurapuuron tai rahkan syöminen niin kannattavaa.🤨 Liikkua en kyllä ole nyt ehtinyt paljoakaan, mutta nuo 1700 kaloria Fat secret minulle laski vähällä aktiivisuudella.

Ymmärrän että turhauttaa, mutta yritä pitää mielessä tuo hyvä ja kevyt olo! Itselleni ainakin tulee fyysisestä hyvinvoinnista yleisesti parempi olo, vaikkei itse kiloja olekaan välttämättä pudonnut. Kyllä se siitä! ♥

Mietin tänään olisiko realistista yrittää kuukauden tai kahden totaalista herkkulakkoa (miinus juomat, niitäkin yritän vähentää.) Olisi mielenkiintoista nähdä miten se vaikuttaisi painoon ja/tai ulkonäköön. Toki tuollaisessa totaalikieltäytymisessä on aina vaaransa, mutta aina tuntuu siltä, että kun annan itselleni yhden herkuttelupäivän, niin alan lipsua aina vaan useammin ja sitten ollaankin taas lähtöpisteessä. Pitäisi myös muistaa hoitaa ns. ongelmaa eikä vain sen seurauksia. Katsotaan nyt.

Kara

Vierailija
99/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, unohtui mainita! Tänään en lipsunut kertaakaan, illalla vasta lohturuokahimo hiukan nosti päätään. Kokista tosin join. Myfitnesspalin ja hyvin sinnepäin-arvioiden mukaan olen syönyt noin 1145 kcal ja kuluttanut 224 kcal!

Kara

Vierailija
100/154 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, olisin sitten 40 kg.