-10kg vuoden loppuun mennessä! Ketkä lähtee mukaa?
Otin tavoitteeksi painaa 90kg vuoden loppuun mennessä eli n. 10kg pudotettavaa. Tällä hetkellä 163cm/ 100,8kg muutama kilon olen jo pudottanut mutta ajattelin että laitan jonkun väli tavoitteen niin onnistuisi pudotus hieman helpommin.
Kommentit (154)
Miksi laihdutustavoitteesi on noin paljon? Maltillisempi laihdutustahti on helponpi ylläpitää, lihakset ei katoa vaan laihdutat läskiä sekä, kun pääset normipainoon, painon pitäminen poissa onnistuu helpommin. Teet tehtävästäsi hurjasti vaikeamman ellei mahdottoman tähtäämällä liian nopeisiin tuloksiin. Toki se on houkuttelevaa mutta se ei kannata. Kun sitten vuoden lopussa jäät tavoitteestasi hurjasti, masennut ja unohdat nekin kilot mitkä onnistuit laihduttaa pois. Luovut koko projektista ja mässäilet, kunnes aloitat taas saman rumban... Toivotonta.
Olen jo mukana, 162 cm ja 77 kg.
Minusta tuo on ihan ok tavoite ylipainoiselle. Toki lähellä normaalipainoa lähdettäessä tuo on aika hurja tavoite.
Itsellä oli tänään eka kerta etten pysynyt kaloreissani, söin yhden leivän ekstraa illalla kun nälkä oli kova.
FazerBan
En ehtinyt lukea kokonaan ketjua. Kiinnostaisi tuo rasia-menetelmä. Onko joku aloittanut sen? Tosin voi olla minulla vähän hankala...(en tykkää oikein mistään hevi-tuotteista, paitsi tomaatista)
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kokonaan ketjua. Kiinnostaisi tuo rasia-menetelmä. Onko joku aloittanut sen? Tosin voi olla minulla vähän hankala...(en tykkää oikein mistään hevi-tuotteista, paitsi tomaatista)
Saahan sitä alkaa leikkiä kuin lapset rasioilla, jos haluaa. Hyötyä siitä ei ole. Jos et välitä hevistä, niin älä syö heviä. Syö sitä, mitä haluat. Toki kannattaa miettiä tarkoin, mitä haluaa syödä. Ja ottaa ITSE vastuu syömisistä, eikä delegoida omia syömisiä ulkopuolisille.
Tuntuu itselleni vähän kunnianhimoiselta kun viimeiset 16 kg lähti n. vuoden aikana eli toosi hitaasti, mutta vertaistukea kaipaan ja vähintään 10 kg pitäis vielä tiputtaa. Oon siis mukana varauksella ja raportoin mahdollista edistystä, jos vaan sopii 😄
169/84 möhkis
Vieläkö mahtuu mukaan? Juuri eilen harmittelin, ettei Suomessa ole Painonvartijoita tai vastaavaa vertaistukiryhmää.
170/90 kg. Ylipainoa tullut uuden istumatyön myötä viimeisen 12kk aikana. Strategiana on löytää sopiva annoskoko ja kalorimäärä ja saada vatsalaukkua pikkuhiljaa pienemmäksi, ettei olisi niin hirveä nälkä vielä syömisen jälkeenkin.
Nelikymppiselle naiselle varmaan jokin 1600-1700 kcal olisi sopiva, joten jos syön alle tämän niin laihdun. Nyt sitten nikkaroimaan viikon annoskokonaisuuksia, joissa kcal pysyy alle tuon.
Lähden mukaan, mutta maltillisemmin.
Painan nyt 99.8kg (175cm). Haluaisin painaa 95.9kg jouluun mennessä. Olen pudottanut nyt 10 kiloa vuoden aikana (109.8kg alkupaino). Kesällä tuli herkuteltua, joten laitoin nyt sipsit, karkit, keksit pannaan eli niitä en kotiin osta. Salikortin hommasin ja perjantaina ekaa kertaa sitten sinne. Teen elämäntapa muutosta, joten mikään kiire tässä ei ole.
Mukana! 10 kiloa lähtee helposti! 159cm/115-120kg
Mä lähden tähän mukaan! Kokeilen tuota rasiadieettiä. Mistä ne rasiat kannattais tilata? Kiitos etukäteen!
161 cm, 65 kg, tavoite 55 kg
-Sarita
Olen mukana. Olen 164 cm pitkä ja painan 62,6 kg. Tavoitteena on 58 kg vuoden loppuun mennessä, tai ainakin alle 60 kg.
Olen lisännyt liikuntaa ja keventänyt kesästä asti ruokavaliota. Käyn kerran viikossa uimassa, pari-kolme kertaa viikossa tunnin lenkillä ja venyttelen välillä kotona. Aloitin taas myös kuntosaliharjoittelun noin kerran viikossa. Syön lähinnä salaatteja ja keittoja. Syön vähän enemmän kun olen liikkunut raskaammin. Yritän olla syömättä makeaa. Pyrin pitämään nämä pysyvinä tottumuksina.
Vaikuttaa siltä, etten kuitenkaan laihdu millään edes yhtä kiloa. Pikemminkin olen vain lihonut. Etsin vielä jotakin toimivampaa, mutta terveellistä tapaa laihtua pysyvästi.
- Tavoitteena 58 kg
Kiva ku tulee uusia innokkaita mukaan, harmi kun vanhat tuntuu tipahtavan matkasta samaan tahtiin ku uusia tulee..
Ite oon nyt ollu flunssassa enkä oo urheillu, niin paino junnaa paikallaan. Tekis mieli vähentää kaloreita mutta kun ei nousekaan paino niin mennään tällä siihen asti että tervehtyy ja näkee josko paino sitten jatkaisi tippumista. Toki jos edelleen jatkaa junnaamista nii ei muu auta ku vähän karsia kaloreita, nyt syön vähän enemmän kuin tutkittu peruskulutukseni on ollut hoikempana.
FazerBan
Vierailija kirjoitti:
Kiva ku tulee uusia innokkaita mukaan, harmi kun vanhat tuntuu tipahtavan matkasta samaan tahtiin ku uusia tulee..
Ite oon nyt ollu flunssassa enkä oo urheillu, niin paino junnaa paikallaan. Tekis mieli vähentää kaloreita mutta kun ei nousekaan paino niin mennään tällä siihen asti että tervehtyy ja näkee josko paino sitten jatkaisi tippumista. Toki jos edelleen jatkaa junnaamista nii ei muu auta ku vähän karsia kaloreita, nyt syön vähän enemmän kuin tutkittu peruskulutukseni on ollut hoikempana.
FazerBan
Minulla on myös flunssa. Melkein pökerryin kun täytin tiskikonetta ja koko ajan piti pyyhkiä hikeä keittiöpyyhkeellä ja niistää nenää talouspaperilla.
Olen ihan poikki mutta nälkä ei ole. Janottaa senkin edestä enemmän ja sehän irroittaa limaa keuhkoista. Pitäisi jaksaa käydä kaupassa ja ostaa sitruunoita ja inkivääriä. Sekoitan niistä ja valkosipulista kotitekoisen flunssalääkkeen.
Aamulla unohdin koko punnituksen. Minulla ei ole hajuakaan paljonko nyt painan. Kun kurkku on näin kipeä niin syöminen ei oikein kiinnosta.
Muistakaa naiset että lihaksia käyttämällä sitä energiaa kuluu hyvin eli rasva palaa. Kiinteyttää teidän kauniita vartaloita.
Silloin tällöin kävelemässä lenkillä.
Varmasti onnistutte tavoitteissa 👍☺
Vieläkö ehtii mukaan? 49v, 155cm ja 73 kg. Makeanhimo selätettävä, sokeri koukuttanut hyvin. Koiralenkki ja jumppaa, tarkkuutta syömisiin. Ongelma on myös väärä ruokailurytmi, aamulla ei vaan maistu, illalla mikään ei riitä.
Nimimerkki voisi olla Mahakas
Jos puolimatkaan saa olla mukana 4-5 kilon verran.
10 kilolla menee jo alipainoiseksi.
Minä minä! 165cm/68 kg on mitat. Ihan kymmentä kiloa vuoden loppuun en uskalla tavoitella, mutta viisikin olisi ihan täydellistä. Kokonaistavoite voisi olla tuo -10 kg. Mulla on ongelmana motivaatio.. Ilmeisesti en ole vielä tarpeeksi lihava, että itsekin ihan todella ymmärtäisin ryhdistäytyä, vaikka en todellakaan voi hyvin. Eilen meni suklaata ihan liikaa, harmittaa. Mutta eteenpäin. :) Olen niiiiiin mukana.
Tänään sitten repsahdin. Oli kotipäivä, migreeni iski ja paino jumittanut jo monta päivää samassa, joten tekaisinpas itselleni kakkutaikinan ja vetäsin sitä niin paljon että tuli äklö olo...... loppu päivä ja taas eteenpäin tarkoitus palata 1400 kalorin päiväsaantiin, kamala morkkis iski ja silti taas meinaa tehdä mieli lisää sokeria..
FazerBan
Lähden mukaan! Vaihdevuodet kerryttävät kiloja vaivihkaa, nyt säikähdin vaa'an lukemia, on pakko tehdä jotain. Jospa tästä saisi ryhtiä kun laihduttaminen on aikuiselämän normaalipainoisena pysyneelle vierasta. Alku 74 kg/162 cm/55 v. T Tätönen
Mukana. 179,8 cm ja 82,7 kg.