Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ostaneet lapselle uuteen kotiin kaiken, jos varaa?

Vierailija
13.06.2024 |

Kun lapsenne on muuttanut asumaan yksikseen, niin oletteko maksaneet hänelle kaiken tarvittavan, jos on varaa? Vai oletteko kasvatuksellisista syistä ostaneet vain välttämättömän tai edullisen version? Siis esim. maksetaanko sängystä 200 e vai 1000 e?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat ostaneet. Vain jotain välttämätöntä on ostettu ensimmäiseen opiskelija-asuntoon, ja suuren osan saivat tutuilta tai kimppakämpän muilta asukkailta. Sen jälkeen ovat olleet omillaan.

Ei olisi ollut paljon varaa uutta ostaa.

Vierailija
2/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustin melko paljon. Poika kävi itse ostamassa kaikkea tarpeellista ja lupasin maksaa kuitin mukaan. Jotain 1200e meni. Lisäksi ostin sängyn, tv:n ja annoin yhden sohvan.

Seuraava lapsi lähtee omilleen syksyllä. Tuo esikoiselle ostettu tv ja sänky on nyt minulla säilössä joten lähtee varmaan lapsen mukaan. Jotain tavaraakin on säilössä. Hyvin pienillä hankinnoilla siis selviää. Ostan jotain mieluista mitä haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään välttämättömät ja sitten omaan tahtiin kun jotain tarvitsee. Elämässä pärjää yllättävän vähällä.

Vierailija
4/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ostettu mitään. Lapsi vei omat kalusteensa lapsuuskodista ja hankki itse tarvitsemansa.

Vierailija
5/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut ajan mittaan kalusteet ja astiat hänelle. Varastointi kotona vei tilaa, oli kasa huonekaluja ylimääräisinä olohuoneessakin... mutta mielestäni kannatti. Opiskelijoilla on niin pienet tulot, että kaikki apu on tarpeen.

Vierailija
6/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut, vaikka olisikin varaa. Minusta nuoren on hyvä oppia suunnittelemaan omaa talouttaan perustamatta sitä siihen, että vanhemmat maksavat kaiken. Olemme antaneet ylioppilaslahjaksi tonnin käytettäväksi opiskelija-asunnon hankintoihin. Lisäksi olemme tarvittaessa lainanneet rahaa takuuvuokraan. Lisäksi nuori on voinut viedä omasta huoneestaan haluamansa kalusteet.

Vierailija
7/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Maailma ja lähi- ja tuttavapiiri on niin täynnä käyttökelpoista tarpeetonta tavaraa, että juuri mitään ei tarvinnut hommata uutena. Moni on lähinnä kiitollinen, kun löytyy ottaja. 

Vierailija
8/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä, ovatko myös meneviä bilepoikia tai -tyttöjä?

Vierailija
9/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy varmasti kaikki tarvittavat huonekalut, astiat ja tekstiilit, kun käydään lapsen huoneen lisäksi ullakot ja aitat läpi.

Vierailija
10/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolmelle lapselle hankittu kaikki kodissa tarvittaja ja maksettu myös asuntonsa. Ei rahoja saa hautaan mukaansa, parempi käyttää, kun on tarvetta. Ei nuo siitä rikki ole menneet.

Vierailija
11/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut, vaikka olisikin varaa. Minusta nuoren on hyvä oppia suunnittelemaan omaa talouttaan perustamatta sitä siihen, että vanhemmat maksavat kaiken. Olemme antaneet ylioppilaslahjaksi tonnin käytettäväksi opiskelija-asunnon hankintoihin. Lisäksi olemme tarvittaessa lainanneet rahaa takuuvuokraan. Lisäksi nuori on voinut viedä omasta huoneestaan haluamansa kalusteet.

Nykypäivänä tarkoittaa kallista opintolainaa.

Vierailija
12/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut.  Kaiken.

Vierailija
13/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätinsä osti siivousvälineet. Ihan hyvä tuparilahja.

Vierailija
14/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsemme tulee siihen ikään, ostetaan hänelle varmaan oma asunto. Isoisänsä on vauvasta lähtien laittanut hänelle sen verottoman lahjan verran rahastoihin ym. että sieltä tulee sit muutamia kymppitonneja opiskelurahaa. Eiköhän sillä yhden asunnonkin sisusta.

Vierailija
15/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla ostettu mitään. Lapsi vei omat kalusteensa lapsuuskodista ja hankki itse tarvitsemansa.

Meillä opiskelija on säästäväinen minimalisti. Otti mahdollisimman paljon mukaan. Ostimme sängyn, työpöydän ja työtuolin. Kotoa ei viitsinyt vanhoja lähteä kuljettamaan, koska minä käytän nyt työpöytää jne ja opiskelija nukkuu vanhassa sängyssään kun käy kotona.

Vierailija
16/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa vielä, ovatko myös meneviä bilepoikia tai -tyttöjä?

Nörtti on. Opinnot ja opiskelukavereiden kanssa pidettävät illat kiinnostavat. Käy noin kuudesti vuodessa juhlimassa ja on raitis eli rahaa ei mene alkoholiin, huumeisiin, tupakkaan jne.

Vierailija
17/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on siinä iässä, että muuttaa niin ostan hänelle asunnon ja huonekalut.

Itse en aikanaan saanut mitään. Lähdin siis matkaan taka-alalta ja haluan, että lapseni pääsee helpommalla. Elämänsä voi käyttää muuhunkin kuin raatamiseen.

Vierailija
18/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ajokortin koska sitä tarvii että saa töitä. Sanoin myös että kun säästää 8000 euroa autoon niin maksan 8000 euroa lisää jotta saa hyvän auton. Kyllä huonekalujakin hommattiin, uusi sängy ja keittiöön tarvikkeita.

Vierailija
19/19 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuparilahjaksi imurin, pesukoneen, tv:n, vedenkeittimen, mikron. Oli tyytyväinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi