Köyhä kysyy: miltä tuntuu maata omassa sängyssä omassa talossa
Kun siis omistat talon, jossa asut. Miltä tuntui kun pääsit asumaan omaan taloon tai omaan kotiin. Minä tiedän vain miltä tuntuu, kun tietää ettei saa omaa koskaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Vielä mukavampaa on maata työpaikalla la-su yövuorossa tuplapalkalla ja yölisällä.
Tähän keittelis 7h unien päälle kahvit ja lähtis kotiin.
Ammatinvalintakysymys.
Kuinka moneen ketjuun tämän kirjoitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Vielä mukavampaa on maata työpaikalla la-su yövuorossa tuplapalkalla ja yölisällä.
Ammatinvalintakysymys.
Riittävän moneen näköjään ku köyhää noin sieppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Onneksi en ole valinnut ammattia jossa tehdään la-su yö töitä
Onneksi valitsin. Vuorosta (nukkumisesta) n.320€ netto lapaan...
"...tehdään töitä..."....tsihih...sisälukutaitoa, uuno...7h unien päälle...
Mikä sinua vaivaa kun tätä jankkaat?
Olen iloinen että olen valinnut ammatin jossa ei käydä töissä/tehdä töitä la-su yönä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Riittävän moneen näköjään ku köyhää noin sieppaa.
Mistä näet köyhyyden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Olen iloinen että olen valinnut ammatin jossa ei käydä töissä/tehdä töitä la-su yönä
Ja sinä jankkaat omaa valintaasi ihan samaan tahtiin. Mene nukkumaan niin jaksat arjen työn...
Ei se oma talo tuo sen suurempaa onnea kuin oma koti muutenkaan. Enkä isompi tekijä on taloudellinen turva. En kestäisi liian suurta lainaa ja pihistelyä arjessa. Isompi turvallisuus tulee siitä ettei tarvitse laskea pennejä. Meillä linakulut oli niin pienet ettei olisi hätää vaikkei toinen olisi töissä. Nyt ei lainaa enää ole ja talo on oma ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Ja sinä jankkaat omaa valintaasi ihan samaan tahtiin. Mene nukkumaan niin jaksat arjen työn...
Mikä ihme sinua vaivaa? Pettymys omasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Tyytyväisyys. Rankan yön jälkeen. Häätyypä lähtee hyvin levänneenä omiin askareisiin. Heips vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Tyytyväisyys. Rankan yön jälkeen. Häätyypä lähtee hyvin levänneenä omiin askareisiin. Heips vaan!
Olet siis tyytyväinen että sait la-su yövuoron ja hehkutat lisiä jotka siitä saat? Mitä mieltä olet aloituksen kysymyksestä? Oma talo?
Vai haluatko aina nukkua töissä?
Unen laatu parani, ainakin minulla.
Velka ei ole hyvä tyyny.
En tiedä, pankin mun talo on ja saan vaan asua täällä.
Ok-talossa asumiskustannukset ovat nousseet viimeisen 5vuoden aikana ihan tolkuttomasti, kaikki rahat menevät ihan elämiseen ja töissä käyntiin, autoilu ja auton omistaminenkin on tehty niin kalliiksi.
Kohta on ylimääräistä tilaakin vaikka kuinka paljon kun akka ilmoitti lähtevänsä, siitäkin tulee ongelma kun pitää lämmittää ja tehdä kaikki muukin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hooooahhhh.
Huomenta.
Ammatinvalintakysymys.
Olet siis tyytyväinen että sait la-su yövuoron ja hehkutat lisiä jotka siitä saat? Mitä mieltä olet aloituksen kysymyksestä? Oma talo?
Vai haluatko aina nukkua töissä?
Kukas maaotteluhenkinen se täällä koittaa saada aamupainiseuraa?
Vierailija kirjoitti:
Kun siis omistat talon, jossa asut. Miltä tuntui kun pääsit asumaan omaan taloon tai omaan kotiin. Minä tiedän vain miltä tuntuu, kun tietää ettei saa omaa koskaan.
Ei mitenkään ihmeelliseltä... Ikävä vuokra-aikojen lumityöttömyytt, nurmikon ajamattomuutta, kiinteistöverojen maksamattomuutta, ei remontteja silloin ja kaikki palvelut lähellä. Nyt tarvitsee auton vaikkei hakisi kuin matopurkin! Rivitalossa kauppa oli parin talon päässä ja kauppa n. 1 km. päässä. Ja muut palvelut.
Lisäksi koko ajan on jotain säätöä ja huollettavaa. Niitä ei vuokrakämpässä ollut. Talo alueella mitä ei nykyisin kaupaksi saa samaan hintaan millä ostimme. Siksi ei myynti tule kysymykseen nyt. Mutta eläkkeellä emme täällä enää asu! Vuokralle lomps että pamahtaa kun se aika koittaa.
No mulla, tai siis tietenkin meillä, on oma talo ja oma sänky. Mutta mä en useimmiten nuku sängyssä, koska vakavasti sairas lapsi nukkuu isänsä kanssa sängyssämme. Joten en osaa vastata.
Typerä, typerä kysymys.
Omassa talossa = lainaa helkutisti, pitäisi kattoremontti tehdä: tarjous oli 25t€, kylpyhuone remontti: 10t€ ei se "omistaminen" autuaaksi tee.
Aina haaveilin tästä. Vuokra-asuminen ei tullut kuuloonkaan: se olisi ollut vain olemista; ei elämistä. Nyt rasittaa kaikki työt - juurikin ne lumityöt, ruohonleikkuut, pensaitten leikkuut, omenoitten keräämiset ja pudonneiden kompostoinnit. Kohta tippuu lehdet alas, ne pitää haravoida ja miettiä minne ne saa vietyä. Salaojaremppa pitäisi tehdä... Maalämpöön siirtyä... Talo maalata Kaikki rempat maksavat tosi paljon. Tätä taloa katselin haaveillen aikoinaan. Mutta eiköhän se tästä vielä hyväksi muutu.
Just talon ostaneena ja ennen sitä paskalla vuokraisännällä asuneena voin sanoa, että ihanalta. Ihana hiljaisuus, kun naapureihin vähintään 30m ja saa maata aivan rauhassa, kun tietää että kukaan urpo ei paukkaa omilla avaimilla sisään milloin minkäkin tekosyyn varjolla.
Varmaan eka viikko tuntui jotenkin hienolta, kun tähän taloon muutimme. Ja varmaan sittenkin tuntuu hienolta, kun asuntolaina on maksettu.
Kaikki muut päivät on sitä samaa paskaa. Vituttaa ja väsyttää. Voispa vaan jäädä tänne omaan kotiin nukkumaan, mutta ehei, menen töihin että voin maksaa tästä ilosta!!
Aluksi hyvältä. Sitten vähän huonommalta kun aloin miettiä, että jos talo palaa tai tulee murtovarkaita tai vesivahinko tms. Tuli hemmetin iso huoli ja pelko siitä, että saatan menettää tämän kaiken. Ja menetinkin, mutta se on liian pitkä ja tavallinen juttu.
Ei se onni oikeasti ole omistamisessa. Se on rakkaissa ihmisissä ja pienissä asioissa kuten siinä, että henki kulkee vaivattomasti nenän kautta eikä tarvitse räkä tursuen hengittää suu auki. Tämä kirkastui minulla eilisiltana viimeksi, sillä olen flunssassa.