Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1081/1602 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen anoppi. "Bravuureja" kuivakakut, jotka ei maistu nykyään kenellekään sekä kuivat ja mauttomat täytekakut. Tykkään leipoa ja kokeilen mielellään uusia reseptejä mutta siihen on harvoin tilaisuus kun anoppi leipoo pyytämättä vähänkin isompiin juhliin.

Juurikin näin, minunkaan anopin kuivakakut eivät maistu miltään.

Ap

No mikä tässä on ongelma? Anna anopin tuoda kakkunsa ja jos ovat pahoja eivätkä kelpaa kuten sanoit, niin juhlien loputtua toteat anopille, että näitä jäi nyt aika paljon yli ja pakkaat sille takaisin pois vietäväksi. Eiköhän opi muutamasta kerrasta kun jäävät syömättä. Jos anoppi ei suostu viemään pois, niin kippaat roskiin. 

Ongelma on anopilla joka ei ymmärrä sanaa ei. "Kiitos mutta ei, haluan tehdä juhlat itse".

Ja luuletko että tuo on anopin ainoa yritys päsmäröidä??

Jahas, taas tätä rajattoman anopin teemaa. Eikö todella se 150 sivun mittainen valitusketju riittänyt? 

Ketään ei haittaa pari lisäkakkua juhlapöydässä.

Jos niitä jää yli, joko leipoja tai joku muu vie mukanaan tai heitetään pois.

Jos mumma päsmäröi muutenkin, ottakaa kunnon hajurako. Anopilta avaimet pois, ette vastaa puhelimeen kuin joskus, ette kerro omista asioistanne, olette tekemisissä vain minimin. Ette kinaa, vastaatte ehdotuksiin vain "Ei sovi tällä kertaa".

Kuinka yliherkkiä ja avuttomia oikein olette? Ilmeisesti salaa kuitenkin nautitte noista voimienmittelyistä ja rajojenlaittamisistanne ja välienkatkomisistanne.

Vierailija
1082/1602 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen anoppi. "Bravuureja" kuivakakut, jotka ei maistu nykyään kenellekään sekä kuivat ja mauttomat täytekakut. Tykkään leipoa ja kokeilen mielellään uusia reseptejä mutta siihen on harvoin tilaisuus kun anoppi leipoo pyytämättä vähänkin isompiin juhliin.

Ap

No mikä tässä on ongelma? Anna anopin tuoda kakkunsa ja jos ovat pahoja eivätkä kelpaa kuten sanoit, niin juhlien loputtua toteat anopille, että näitä jäi nyt aika paljon yli ja pakkaat sille takaisin pois vietäväksi. Eiköhän opi muutamasta kerrasta kun jäävät syömättä. Jos anoppi ei suostu viemään pois, niin kippaat roskiin. 

Ongelma on anopilla joka ei ymmärrä sanaa ei. "Kiitos mutta ei, haluan tehdä juhlat itse".

Ja luuletko että tuo on anopin ainoa yritys päsmäröidä??

Jahas, taas tätä rajattoman anopin teemaa. Eikö todella se 150 sivun mittainen valitusketju riittänyt? 

Ketään ei haittaa pari lisäkakkua juhlapöydässä.

Jos niitä jää yli, joko leipoja tai joku muu vie mukanaan tai heitetään pois.

Jos mumma päsmäröi muutenkin, ottakaa kunnon hajurako. Anopilta avaimet pois, ette vastaa puhelimeen kuin joskus, ette kerro omista asioistanne, olette tekemisissä vain minimin. Ette kinaa, vastaatte ehdotuksiin vain "Ei sovi tällä kertaa".

Kuinka yliherkkiä ja avuttomia oikein olette? Ilmeisesti salaa kuitenkin nautitte noista voimienmittelyistä ja rajojenlaittamisistanne ja välienkatkomisistanne.

Jos sulla on häät ja vieraat tuo sinne omia hääkakkuja niin se on sulle ihan ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1602 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos joku järjestäisi minun juhlani. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi, jos itse olet innokas leipoja.

Voisiko anoppi sitten auttaa muuten, jos on niin auttavainen? Voisiko vaikka auttaa jälkien siivoamisessa? Tai hoitaa lapsia enemmän ennen juhlien järjestelyä, että saat enemmän aikaa järjestää juhlia?

Vierailija
1084/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano anopille EI?! Osaatko sanoa anopillesi missään asiassa vastaan vai oletko tahdoton hissukka?

Onko anoppisi joutilas ja vailla tekemistä? Joutilas BesserWisser-anoppi voi mennä vapaaehtoistyöhön: Seurakunta, Suomen Punainen Risti, ruokajakelu HurstinApu tai paikallinen ruoka-avun toimija, vanhusten ulkoiluttaminen vanhainkodeissa ja palvelutaloissa, roskien kerääminen tienvarsilta, puistoista ja uimarannoilta ja pullojen ja tölkkien keräys.

Joillakin ihmisillä ei ole eläkkeellä mitään järkevää tekemistä. Sitten alkaa raivokas sekaantuminen aikuisten lasten ja lastenlasten asioihin. Eläkkeellä oleva äiti ja/tai isä soittelee päivittäin, ramppaa yllätyskylässä, häiriköi kotirauhaa ja sekaantuu asioihin. Näille kotirauhaa häiriköiville ihmisille pitää asettaa pitävät rajat ja sanoa EI! Puhelinsoittoon ja viestiin ei tarvitse vastata. Oman kotioven voi laittaa lukkoon. Jos olet erehtynyt luovuttamaan kotiavaimesi vanhemmille ja/tai appivanhemmille, niin hae se kotiavain pois!

Vierailija
1085/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen anoppi tuppautuu vaikka väkisin,kiten aloittajalla. Sinulla taas päinvastoin.Kyllä ihmiset on erilaisia,ei voi minkään.

Vierailija
1086/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano anopille EI?! Osaatko sanoa anopillesi missään asiassa vastaan vai oletko tahdoton hissukka?

Onko anoppisi joutilas ja vailla tekemistä? Joutilas BesserWisser-anoppi voi mennä vapaaehtoistyöhön: Seurakunta, Suomen Punainen Risti, ruokajakelu HurstinApu tai paikallinen ruoka-avun toimija, vanhusten ulkoiluttaminen vanhainkodeissa ja palvelutaloissa, roskien kerääminen tienvarsilta, puistoista ja uimarannoilta ja pullojen ja tölkkien keräys.

Joillakin ihmisillä ei ole eläkkeellä mitään järkevää tekemistä. Sitten alkaa raivokas sekaantuminen aikuisten lasten ja lastenlasten asioihin. Eläkkeellä oleva äiti ja/tai isä soittelee päivittäin, ramppaa yllätyskylässä, häiriköi kotirauhaa ja sekaantuu asioihin. Näille kotirauhaa häiriköiville ihmisille pitää asettaa pitävät rajat ja sanoa EI! Puhelinsoittoon ja viestiin ei tarvitse vastata. Oman kotioven voi laittaa lukkoon. Jos olet erehtynyt luovuttamaan kotiavaimesi vanh

Juu ainahan voi laittaa vahingon kiertämään ja laittaa anoppi vaikka lapsia "kaitsemaan" vapaaehtoistyöhön vaikka ei ole koskaan edes lapsista pitänyt. Pääseepä pätemään mitä on tehnyt ikänsä, ja samalla on pois miniän ja heidän perheen jaloista.

Vierailija
1087/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Samaa mieltä, olisin iloinen kun joku auttais omasta kotoansa käsin, ja tois pari kakkua.

Vierailija
1088/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oottepa super ilkeitä, jos kakut on huonoja, voi asian ilmaista asiallisesti. Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa ?(ellei anoppi sitten ole muutenkin maanvaiva,epäilen jo)

Vierailija
1089/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mua haittaa ne ylimääräiset kakut mun pöydässä, jos ne on tuotu kielloista huolimatta. 

Vierailija
1090/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ällöttää kaikki, mihin leipuri on ehkä koskenut ja on ollut kauan työn alla / huoneenlämmössä. Eli just ne hienot kakut. Otan aina mieluummin sitä kuivakakkua tai pullasiivun. 

Vierailija
1091/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kutsua anoppia mihinkään juhliin, niin sillä siitä pääsee.

Jos joku toisi pyytämättä meidän juhliimme itse leipomiaan kakkuja ja muita leivoksia tai mitä tahansa ruokaa, niin niitä ei tarjolle laiteta. Sellaiset voi viedä vaikka jonnekin leipäjonoon, kelpaa kyllä vähävaraisille.

Vierailija
1092/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju, mutta varmaan ikuisuusaihe. Tällainen anoppi tai vastaava varmaan haluaisi osallistua leipomuksillaan, koska kaipaa toisten huomiota ja kehuja tekemisistään. Ehkä vähän itsetunnon pönkitystä ilmassa.

Vierailija
1093/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikionnellinen, jos joku järjestäisi minun juhlani. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi, jos itse olet innokas leipoja.

Voisiko anoppi sitten auttaa muuten, jos on niin auttavainen? Voisiko vaikka auttaa jälkien siivoamisessa? Tai hoitaa lapsia enemmän ennen juhlien järjestelyä, että saat enemmän aikaa järjestää juhlia?

Ihan kuin se kakkujen väkisin tuominen olisi auttamisen halusta kiinni. 

Vierailija
1094/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tykkää äidistäni ja he tulevat loistavasti toimeen. Äitini ei koskaan puutu asioihimme, ei tuomitse (tai vaikka tuomitsisi, ei sano sitä ääneen) ei neuvo eikä auta pyytämättä, saattaa kysyä, tarvitaanko apua ja uskoo, jos sanotaan kiitos ei. Toisin sanoen äitini ei tuppaudu. Oman äitinä kanssa puolisollani on haasteellista, yhteenottoja on paljon enemmän kuin minulla anopin kanssa. Anoppi ei millään halua uskoa, että poika on kasvanut aikuiseksi ja irrottautunut äidistään. Toki tämä on edelleen läheinen ihminen, mutta suhteen pitäisi olla kahden tasaveroisen aikuisen välillä. Ei niin, että meidän perheen päätökset ovat anopin asia, joista hänen tulisi saada päättää tai että meidän koti olisi hänen kotinsa, jossa voi huseerata miten tahtoo.

Meillä anoppi on kahvitteluja varten siivonnut (vaikka oltiin juuri siivottu), leiponut (vaikka olin jo leiponut itse), kattanut pöydän ja muutenkin emännöinyt vieraittemme saapuessa

Miks ne anopit ei järjestä omia juhliaan, kun noin tuppautuu lastensa laiffiin ? Voi keksiä oman juhlan, vaikka minkämoisen.

Vierailija
1095/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin anoppi otti asiakseen etsiä minulle työpaikkailmoituksia. Omat tyttärensä oli työttömiä, mutta minun töihini nimenomaan piti sekautua. Kouluttamaton ihminen siinä sitten tiiraili akateemisia työpaikkoja.

Toinen mistä oli aivan fanaattinen oli meidän ruokakaappien sisältö. Niitä jaksoi penkoa ja niistä paasata.

Anoppilassa minä en olisi saanut käyttää sähköä enkä viedä huonetta. Tosi tervetullut olo.

Tämä saattaa yllättää sinut, mutta kouluttamaton ihminenkin osaa lukea työpaikkailmoituksia.

Jopa anopit kykenevät sellaiseen.

Olisit kysynyt, miksei omille tyttärilleen etsi töitä ?

Vierailija
1096/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin anoppi otti asiakseen etsiä minulle työpaikkailmoituksia. Omat tyttärensä oli työttömiä, mutta minun töihini nimenomaan piti sekautua. Kouluttamaton ihminen siinä sitten tiiraili akateemisia työpaikkoja.

Toinen mistä oli aivan fanaattinen oli meidän ruokakaappien sisältö. Niitä jaksoi penkoa ja niistä paasata.

Anoppilassa minä en olisi saanut käyttää sähköä enkä viedä huonetta. Tosi tervetullut olo.

Tämä saattaa yllättää sinut, mutta kouluttamaton ihminenkin osaa lukea työpaikkailmoituksia.

Ja halusi olla mieliksi ?

Vierailija
1097/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän juhlien tarjoilujen suunnittelemiseen paljon aikaa ja vaivaa. En haluaisi, että sinne pöytään ilmestyisi jotain kokonaisuuteen sopimatonta. En ole kovin niuho noin yleisesti ottaen, mutta koska olen keittiöalan ammattilainen, niin haluan itse suunnitella ja valmistaa kaiken. Onneksi anoppi on edesmennyt, eikä se eläissäänkään ollut kova kokkaamaan ja leipomaan, oma äiti sen sijaan leipoi, mutta me saatiin aina hyvässä hengessä sovittua, että mitä leipoo.

Vierailija
1098/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha ketju, mutta varmaan ikuisuusaihe. Tällainen anoppi tai vastaava varmaan haluaisi osallistua leipomuksillaan, koska kaipaa toisten huomiota ja kehuja tekemisistään. Ehkä vähän itsetunnon pönkitystä ilmassa.

Mun narsistinen anoppi haluaa vain jyrätä (minua) ja ottaa kaiken kunnian tarjoiluista itselleen. On vielä todella kateellinen, kun mun äiti on joskus pyynnöstäni tuonut jotain tarjoiltavaa lasten synttäreille (synttärisankarin herkkua). Anoppi ei ole mikään keittiön hengetär. Mun äiti on. Minä en ole, mutta silti olen patempi leipuri kuin anoppi.

Vierailija
1099/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja halusi olla mieliksi ?

Mieliksi kenelle? 

Vierailija
1100/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ällöttää kaikki, mihin leipuri on ehkä koskenut ja on ollut kauan työn alla / huoneenlämmössä. Eli just ne hienot kakut. Otan aina mieluummin sitä kuivakakkua tai pullasiivun. 

Kaikessa se sama hygieniaongelma voi olla. Pullataikinaan tippua räkää, hikeä, hiuksia jne. Ja mummoilla varsinkin voi olla esim. vanhoja jauhoja, munia, härskiintynyttä voita yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi