Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1121/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Minusta on ihanaa, jos joku tarjoutuu leipomaan. Olen itse surkea leipoja, enkä jaksa stressata siitä, mikä kakku taas lätsähtää ja mistä raosta kermavaahdot taas valuvat ympäriinsä.

Keskityn ydinosaamiseeni eli ruuanlaittoon ja yleiseen organisoimiseen. Nakitan tosi mielellään leipomiset muille! Ole iloinen, että sinulla on läheinen, joka tarjoaa apuaan. Monella ei ole.

Samaa mieltä.

Olisin onnellinen jos anoppini olisi vielä elossa ja tarjoisi apuaan. 

Eihän tuo tarjoa apuaan vaan vaatii saada sekaantua.

Vierailija
1122/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutat ja koristelet sen kuivakakun mieleiseksi. Suklaapäällysteellä menee varmasti kaupaksi. Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri asia tarjota kuin tyrkyttää.

Minun äitini tekee tuota samaa ja viimeisellä kerralla toi väkusin oman kakkunsa paasaten mihen vain hän tiesi mistä lapsi tykkää.

Vierailija
1124/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen:

Minä en pidä lainkaan leipomustuotteista, en makeasta ylipäätään.

Miehen sukulainen järjestää kahvikekkereitä, joissa on tarjolla jos jonkinlaista pullaa. Ja leipoja ei meinaa uskoa etten pidä makeasta. Tulee huono olo joten jos maistaisin kaikkia, olisi olo kauhea. 

Ymmärtäkää ettei kaikki aidosti tykkää edes hyvin tehdyistä pullista. 

Unelmoin näissä tilanteissa perusruisleivästä.

Vierailija
1125/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha ketju, mutta varmaan ikuisuusaihe. Tällainen anoppi tai vastaava varmaan haluaisi osallistua leipomuksillaan, koska kaipaa toisten huomiota ja kehuja tekemisistään. Ehkä vähän itsetunnon pönkitystä ilmassa.

Mun narsistinen anoppi haluaa vain jyrätä (minua) ja ottaa kaiken kunnian tarjoiluista itselleen. On vielä todella kateellinen, kun mun äiti on joskus pyynnöstäni tuonut jotain tarjoiltavaa lasten synttäreille (synttärisankarin herkkua). Anoppi ei ole mikään keittiön hengetär. Mun äiti on. Minä en ole, mutta silti olen patempi leipuri kuin anoppi.

Montako kertaa olet joutunut pyytämään anopiltasi anteeksi? ;) 

Vierailija
1126/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska aloituksessa kysyttiin lukijoiden omia kokemuksia. Minä kerroin oman kokemukseni ja näkemykseni. En minä halua lähteä ottamaan kantaa jonkun anonyymin henkilön anopin tekemisiin tai alkaa haukkumaan täysin tuntematonta ihmistä. 

Kerroit miten asiat näkee ja kokee täydellisesti omanapainen narsisti jolle ei ole edes pälkähtänyt päähän miettiä sitä kenen rajoja talloo.

Ohhoh, aikamoista analyysia. En tiedä mikä sinut on noin katkeraksi saanut, mutta toivottavasti saat asiasi selvitettyä. Ei varmasti ole mukava elää tuollaisen negatiivisuuden kanssa.

Vierailija
1127/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska aloituksessa kysyttiin lukijoiden omia kokemuksia. Minä kerroin oman kokemukseni ja näkemykseni. En minä halua lähteä ottamaan kantaa jonkun anonyymin henkilön anopin tekemisiin tai alkaa haukkumaan täysin tuntematonta ihmistä. 

Kerroit miten asiat näkee ja kokee täydellisesti omanapainen narsisti jolle ei ole edes pälkähtänyt päähän miettiä sitä kenen rajoja talloo.

Ohhoh, aikamoista analyysia. En tiedä mikä sinut on noin katkeraksi saanut, mutta toivottavasti saat asiasi selvitettyä. Ei varmasti ole mukava elää tuollaisen negatiivisuuden kanssa.

Pitkä tekstisi oli raaka ja paljastava. Ei se ole negatiivisuutta että toteaa sinut omanapaiseksi , rajattomaksi ja narsistiseksi. Älykkyyttä se on.

Vierailija
1128/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tekstisi oli raaka ja paljastava. Ei se ole negatiivisuutta että toteaa sinut omanapaiseksi , rajattomaksi ja narsistiseksi. Älykkyyttä se on.

Ole hyvä ja kerro mitkä lauseet viestissä "paljastivat" narsismini?

Toki sinä voit hakea itsellesi ylemmyyden- ja älykkyyden tunnetta mistä haluat, mutta toivottavasti ymmärrät, että vauvapalstalla äksyily ei tee sinusta kovin älykästä kenenkään muun silmissä, kuin ehkä itsesi.

Vierailija
1129/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin eli anoppi on loistava leipoja, tekee kaikenlaisia fantasiakakkuja. Kaikille muille paitsi meidän perheelle.Kertaakaan ei ole edes ehdottanut, että leipoisi jotain eikä ymmärrä, että leipomattomuutensa loukkaa meitä aika lailla. Viime viikolla oli anopin siskon 60-v synttärit (miehen kummi) ja siellä oli taivaalliset tarjoilut. Kaikki kehui anoppia ja minä ihmetelin ääneen, että miksi ei leivo meidän lapsen 2v synttäreille, miksi minun piti kaupasta hakea. Anoppi vain hymyili vinosti ja sanoi, että "kyllä sinä teet paljon parempaa".

Anoppi tekee aina väärin, teki sitten jotakin tai ei tehnyt. 

Vierailija
1130/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin eli anoppi on loistava leipoja, tekee kaikenlaisia fantasiakakkuja. Kaikille muille paitsi meidän perheelle.Kertaakaan ei ole edes ehdottanut, että leipoisi jotain eikä ymmärrä, että leipomattomuutensa loukkaa meitä aika lailla. Viime viikolla oli anopin siskon 60-v synttärit (miehen kummi) ja siellä oli taivaalliset tarjoilut. Kaikki kehui anoppia ja minä ihmetelin ääneen, että miksi ei leivo meidän lapsen 2v synttäreille, miksi minun piti kaupasta hakea. Anoppi vain hymyili vinosti ja sanoi, että "kyllä sinä teet paljon parempaa".

Ihan yhtå mänttiä tuo on ihan keneltä vaan.

Vierailija
1131/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, tänne on taas kiirehtinyt tuo anoppi ei kuulu perheeseen, vaan on miehen sukulainen, jos sitäkään -miniä. Hänet saa viivana jankuttamaan ketjuun kuin ketjuun, jossa joku uskaltaa sisällyttää isovanhemmat perheeseen. Tai ylipäänsä osoittaa arvostusta miehen äitiä kohtaan.

Vierailija
1132/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Minusta on ihanaa, jos joku tarjoutuu leipomaan. Olen itse surkea leipoja, enkä jaksa stressata siitä, mikä kakku taas lätsähtää ja mistä raosta kermavaahdot taas valuvat ympäriinsä.

Keskityn ydinosaamiseeni eli ruuanlaittoon ja yleiseen organisoimiseen. Nakitan tosi mielellään leipomiset muille! Ole iloinen, että sinulla on läheinen, joka tarjoaa apuaan. Monella ei ole.

Tässä ei ollutkaan kyse sinusta ja sinun tilaantestasi. Aloittaja kertoi omansa aloituksessa, jota et ilmeisesti lukenut tai sitten et vaan ymmärrä lukemaasi tai osaa asettua toisen asemaan. Tän keissin anoppi taitaa olla sielunsiskosi, molemmille teille tärkeintä on se mitä itse haluaa tai ei halua, muista ei mitään väliä.

Ap, sanot vaan anopille että kiitos kovasti tarjouksesta, mutta tykkäät järjestää juhlia omille lapsille ja teet siksi leipomisetkin mielellään itse ja yhdessä laste

"Kyllä oman perheen hyvinvointi on tärkeämpää, kuin rajattoman anopin tarpeet"

Anteeksi mutta nyt kyllä naurattaa:D  Kyllähän se perheen hyvinvointia suuresti syö, jos juhlapöydässä on anopin tekemä kuivakakku :D

Ja jospa se muu perhe, mies ja lapset ei edes kärsi mummon tuomasta leipomuksesta? 

Hirveätä draamaa muutamasta kakusta jo yli 50 sivua.

Vierailija
1133/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tässä ei ollutkaan kyse sinusta ja sinun tilaantestasi. Aloittaja kertoi omansa aloituksessa, jota et ilmeisesti lukenut tai sitten et vaan ymmärrä lukemaasi tai osaa asettua toisen asemaan. Tän keissin anoppi taitaa olla sielunsiskosi, molemmille teille tärkeintä on se mitä itse haluaa tai ei halua, muista ei mitään väliä.

Ap, sanot vaan anopille että kiitos kovasti tarjouksesta, mutta tykkäät järjestää juhlia omille lapsille ja teet sik

Rajaton anoppi oikeasti syö perheen hyvinvointia.

Vierailija
1134/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ihmiset tekee aina väärin, tekipä ne jotakin tai sitten ei. No eipä tuota sitten pidä pahemmin ihmetellä. 

Vierailija
1135/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ihmiset tekee aina vää

Ei vaan rajaton ihminen on riesa aina.

Vierailija
1136/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rajaton anoppi syö oikeasti perheen hyvinvointia"

Silloinkin, kun tuo rajattomuus on sitä, että leipoo juhliin?  Miten usein niitä juhlia vietetään? ja ihan sama, sinne vaan mummonkin leipoukset pöytään, ne mitä jää yli, voi antaa mummolle mukaan, kun lähtee juhlista. Ei kai tuo nyt niin kamalaa ole, kenen leipoma kakku siinä pöydässä on. 

Miniähän voi "kostoksi" viedä puolestaan anopin juhliin kakun ihan vaan kyselemättä:D

Vierailija
1137/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anoppi haluaa osallistua, miksei voi leipoa myös jotain tarjottavaa? Mitä haitaa siitä muka on. Tekisit anopin iloiseksi.

Vierailija
1138/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rajaton anoppi syö oikeasti perheen hyvinvointia"

Silloinkin, kun tuo rajattomuus on sitä, että leipoo juhliin?  Miten usein niitä juhlia vietetään? ja ihan sama, sinne vaan mummonkin leipoukset pöytään, ne mitä jää yli, voi antaa mummolle mukaan, kun lähtee juhlista. Ei kai tuo nyt niin kamalaa ole, kenen leipoma kakku siinä pöydässä on. 

Miniähän voi "kostoksi" viedä puolestaan anopin juhliin kakun ihan vaan kyselemättä:D

Ei se sillä lailla ilmene vaan tyrkyttämisenä ja tunkemisena ja tuppautumisena, rajattomana ahdistavana käytöksenä.

Kyllä se nyt vaan on sen toisen perheen pöytä ja se perhe päättää kenen kakkuja siellä on.

Vai tungetko sinä kakkarasi naapurinkin kahvipöytään?

Vierailija
1139/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi teki aina mustikkapiirakkaa ja täytekakunkin joskus lapsen synttäreille  niin ja kaurakeksejä. Kaikki tosi hyviä. Laittoi myös hyvää ruokaa. Terveiset Sagalle sinne jonnekin.

Vierailija
1140/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kysymästä ap. Minulle ei ole kokemusta siitä, että joku tuttu naishenkilö haluaisia leipoa minun juhliini vaikka en sitä haluaisi. Jos joku haluaisi tuon tehdä, ja tietäisin, että hän on hyvä leipuri ja ilmaiseksi tekee, niin miksipä ei.  Minulta säästyisi rahaa ja vaivaa ja aikaa. Säästyneen ajan vietäisin punaviiniä (leipomusrahat) siemaillen ja hyvää kirjaa lukien. 

Kätevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi