Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini
Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.
Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.
Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.
Kommentit (1683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin teette ongelman. Pöytään varmaan mahtuu monenlaista. Mulla sekä äiti että anoppi tuo aina jotain pöytään. Sanon kiitos ja laitan otettavaksi. Itse teen sitten mitä haluan laittaa tarjolle. Muitten tuomat on ylimääräisiä. Onpahan sitten montaa sorttia.
No sinä haluat olla kynnysmatto. Kaikki ei halua.
Sodi ne jutut jotka on tärkeitä, jotkut kakut tai tarjottavat ei ole. Turhaa niliitämistä ja stressin aiheuttamista itselle ja muille. Mutta jos se jostakusta nyt on maailman tärkein asia, niin ihan vapaasti voitte stressata.
Sodi ne jutut jotka on tärkeitä, jotkut kakut tai tarjottavat ei ole. Turhaa niliitämistä ja stressin aiheuttamista itselle ja muille. Mutta jos se jostakusta nyt on maailman tärkein asia, niin ihan vapaasti voitte stressata.
Lasteni juhlat ovat minulle hyvin tärkeitä, kuten kaikille kunnollisille äideille. En minä ole niistä stressaantunut koskaan. Mitä stressaamista niissä olisi? Koko ketjukin käsittelee vain sitä stressiä, minkä rajattomat sukulaiset aiheuttaa.
Juuri äskettäin miehen kanssa puhuin, että olispa ihana jos isovanhemmat joskus tarjoutuisi leipomaan jotain lasten juhliin.