Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt mammat oikeasti, nettikirppareista.

Vierailija
07.09.2018 |

Mulla ei paljoa kokemusta ole, mutta ne muutamat kerrat jolloin olen ostanut, on olleet aika stressaavia. Eilinen meni sitten ihan yli hilseen minulta.

Klo 13.45. Selaan kahvipaussilla facea, bongaan tuotteen jota oon etsinyt. Täppään siihen äkkiä varauksen. Klo 13.55, kotikäynnille töissä. Klo 15.55 palaan kotikäynniltä, heitän tarvikkeet toimistolle, lähden ajamaan kotiin. Työmatka on pitkä ja käyn myös kauppa- ja apteekkiasiat samalla. Olen kotona klo 17.45. Vilkaisen puhelinta, aha, viestejä useampikin. Lopputulema: tavaran myyjä oli laittanut viestin, sitten faceen viestin että vastaatko yv ja sitten lopulta, että koska en vastannut, menee seuraavalle.

Kaikki eivät elä känny liimattuna käteen. On elämää, on työtä. Ei vaan voi olla koko ajan luurissa kiinni. Ja jos ei 3½ tuntia riitä reagoimatta, niin huh huh. Tai tässä tapauksessa alle 2 h ei riittänyt, tuote oli mennyt jo muille vastaamattomuuteni takia.

Muutenkaan mä en jaksa olla kännyllä viestittelemässä 24/7. Vähän aikaa sitten, kun oikeastaan ekan kerran tein kauppaa niin, että tavara kauempana, vastapuolella oli ihminen joka ihan koko ajan laittoi tilannetietoa tavarasta. Nyt laitoin sen kassiin, lähden kohta asioille. Nyt oon ärrällä ja katon sopivaa pakettia. Nyt se lähti. Kuvakaappauksia joka tilanteesta. Vastasin kerran, että kiitos. 2 päivän kuluttua tuli viestiä, että onko tuote jo tullut perille. Juu saapumisilmoitus tuli, mutta en ole ehtinyt hakea. Pyysi viestin sitten kun on haettu. (Miksi? Tuote on maksettu ja hän on jo osuutensa hoitanut, mitä se enää häntä liikuttaa? En laittanut viestiä.) Vielä tuli varmisteluviesti, että onko tuote mulla, mitä tykkään. Kiitos, hyvä on ja asia on nyt loppuun käsitelty, hyvää jatkoa.

Argh.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin noista saa ostettua, kannataa Itse kysyä voiko tuoteen varata johonkin tiettyyn päivään asti, monesti ilmoittaja kertoo "suosin nopeita kauppoja", turha silloin on itkeä, jos joku ehti ensin. Etuna tuossa on se että tuotteet voidaan etsiä lähialueelta, näkee heti mitä on tarjolla ja mihin hintaan ja kuvilla saa yleensä lisätietoja tuotteen kunnosta. Ikinä ei ole tullut varattua mitään, mikä noutaessa ei olisi ollut sitä mitä on luvattu. Postin kautta en mitään kallista ostaisi, huijareita riittää.

Vierailija
102/112 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi varaamassa kaikkea ja kohta lukee kaikissa vapaana, eli hupivarailija sellaset ärsyttää paljon :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppikset on Peesta ja monet tekee leikkipaikan nettikirppiksista +pilahuutoja, hupiostoja kun ei olla ostamassa oikeasti, pilamyynnit, ei jaksa postittaa tyypit, risa&revennyt tai likainen haiseva vaate mainostetaan uutena hyi. UFf sun muut parempia joissa itse voi valita ostoksensa ilman hupiostajia tai myyjien pelleilyja

Vierailija
104/112 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ostamassa yksityishenkilöltä aikuista kissaa. Viestinvaihto tapahtui s-postilla ja kun olin kysynyt mikä päivä sopisi tulla kissaa katsomaan ja sopimaan nopea kotiin nouto päivä, vastapuoli vastasi ja itselläni meni noin puolitoista vuorokautta lukea viesti ja vastata... Lopputulemama kissaa tulossa jo joku muu hakemaan.

Onneksi, nyt on maailman ihanin puolivuotias kisu kotona. :)

Vierailija
105/112 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä meni paljon käyttökelpoista tavaraa roskiin ihan vain sen takia, että en jaksa tätä nettikirppissähläämistä. Yritin myydä pari kuukautta tavaroita ennen muuttoa ja ohareita tuli vaikka kuinka paljon. Kysymyksiä venäjäksi kyrillisillä kirjaimilla ja arabiaksi tms. Ei kielitaito riitä vastaamaan tällaisiin. 

Ilmoituksessa ei ole puhelinnumeroa, koska en halua, että ihmiset soittelevat/tekstailevat kun ohareiden tekijöitä&kyselijöitä on paljon enemmän kuin oikeita ostajia. Niin eikö muutama sekopää soita silti ja kun kysyn mistä on saanut numeron niin "Fonecta finderista". Ihan niin kuin se olisi maailman luonnollisin asia kaivaa vieraan ihmisen numero, että voi soitella jonkun tavaran perään kun numeroa ei ole ilmoituksessa. 

Vierailija
106/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no moiiiiiiiiiii

Vierailija
107/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Klo 13.45. Selaan kahvipaussilla facea, bongaan tuotteen jota oon etsinyt. Täppään siihen äkkiä varauksen. ... Olen kotona klo 17.45.

...

Argh.

Minua ketuttaa juuri tuollaiset ostajat. Klikataan varaus ja sitten ei kuulu mitään. Mikset voinut laittaa heti perään viestiä, että ole kuudelta kotona ja otat yhteyttä silloin? 

Ne harvat kerrat kun, jotain olen nettikirpparilla myynyt, niin kyllä se ensimmäinen yhteydenottaja saa tuotteen. Ja kirjoitan tämän myös siihen ilmoitukseen. 

En ymmärrä mistä tuo perkuleen vararaushässäkkä on edes keksitty. Usein tulee viesti "AV, kysyn mieheltä". Jos joku tulee tarjoamaan rahat ja noudon ennen kuin alustavan varauksen tehnyt reagoi, niin hän saa tuotteen. 

Vierailija
108/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ketju lukittu vai miksei enää voi julkaista?

Vierailija
109/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Klo 13.45. Selaan kahvipaussilla facea, bongaan tuotteen jota oon etsinyt. Täppään siihen äkkiä varauksen. ... Olen kotona klo 17.45.

...

Argh.

Minua ketuttaa juuri tuollaiset ostajat. Klikataan varaus ja sitten ei kuulu mitään. Mikset voinut laittaa heti perään viestiä, että ole kuudelta kotona ja otat yhteyttä silloin? 

Ne harvat kerrat kun, jotain olen nettikirpparilla myynyt, niin kyllä se ensimmäinen yhteydenottaja saa tuotteen. Ja kirjoitan tämän myös siihen ilmoitukseen. 

En ymmärrä mistä tuo perkuleen vararaushässäkkä on edes keksitty. Usein tulee viesti "AV, kysyn mieheltä". Jos joku tulee tarjoamaan rahat ja noudon ennen kuin alustavan varauksen tehnyt reagoi, niin hän saa tuotteen. 

Siis oikeastiko nykymaailmassa tuo aika ei ole riittävä reagointiin?

Vierailija
110/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ketju lukittu vai miksei enää voi julkaista?

what? Justhan sinä julkaisit :D

Vierailija
111/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa nämä , jotka laittavat tavaraa myyntiin, olen ensimmäisenä ostamassa/varaamassa. Sitten pian ilmoitetaan että tuote onkin myyty tai varattu toiselle vaikka missään ei näy mitään varauksia muita kuin omani. Tällaiset epärehelliset paskiaiset saisivat tulla erotetuiksi kaikista faceryhmistä  kun eivät tee rehellistä kauppaa.

Vierailija
112/112 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

...

Argh.

Siis oikeastiko nykymaailmassa tuo aika ei ole riittävä reagointiin?

Jos kerran laitta varauksen, niin kai siinä voisi kommentoida, että ottaa neljän tunnin päästä yhteyttä. Yleensä myyn tavarat sellaiseen hintaan, että menee heti kaupaksi. Ja jos joku muu soittaa tuolla välin, niin myyn kyllä hänelle.