Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt mammat oikeasti, nettikirppareista.

Vierailija
07.09.2018 |

Mulla ei paljoa kokemusta ole, mutta ne muutamat kerrat jolloin olen ostanut, on olleet aika stressaavia. Eilinen meni sitten ihan yli hilseen minulta.

Klo 13.45. Selaan kahvipaussilla facea, bongaan tuotteen jota oon etsinyt. Täppään siihen äkkiä varauksen. Klo 13.55, kotikäynnille töissä. Klo 15.55 palaan kotikäynniltä, heitän tarvikkeet toimistolle, lähden ajamaan kotiin. Työmatka on pitkä ja käyn myös kauppa- ja apteekkiasiat samalla. Olen kotona klo 17.45. Vilkaisen puhelinta, aha, viestejä useampikin. Lopputulema: tavaran myyjä oli laittanut viestin, sitten faceen viestin että vastaatko yv ja sitten lopulta, että koska en vastannut, menee seuraavalle.

Kaikki eivät elä känny liimattuna käteen. On elämää, on työtä. Ei vaan voi olla koko ajan luurissa kiinni. Ja jos ei 3½ tuntia riitä reagoimatta, niin huh huh. Tai tässä tapauksessa alle 2 h ei riittänyt, tuote oli mennyt jo muille vastaamattomuuteni takia.

Muutenkaan mä en jaksa olla kännyllä viestittelemässä 24/7. Vähän aikaa sitten, kun oikeastaan ekan kerran tein kauppaa niin, että tavara kauempana, vastapuolella oli ihminen joka ihan koko ajan laittoi tilannetietoa tavarasta. Nyt laitoin sen kassiin, lähden kohta asioille. Nyt oon ärrällä ja katon sopivaa pakettia. Nyt se lähti. Kuvakaappauksia joka tilanteesta. Vastasin kerran, että kiitos. 2 päivän kuluttua tuli viestiä, että onko tuote jo tullut perille. Juu saapumisilmoitus tuli, mutta en ole ehtinyt hakea. Pyysi viestin sitten kun on haettu. (Miksi? Tuote on maksettu ja hän on jo osuutensa hoitanut, mitä se enää häntä liikuttaa? En laittanut viestiä.) Vielä tuli varmisteluviesti, että onko tuote mulla, mitä tykkään. Kiitos, hyvä on ja asia on nyt loppuun käsitelty, hyvää jatkoa.

Argh.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä pari vaatetta lasten fb-kirppiksellä. Kolme kiinnostunutta, yksikään ei vastannut viesteihini, vaikka varasivat. Odotin viikon vastauksia ennen kuin tarjosin seuraavalle. Minusta kohtuullista on vastata parin päivän sisään.

Uskomatonta ja todella raivostuttavaa. Ei tulisi mieleenkään varailla huvikseen - ihan peruskäytöstapoja.

Vierailija
62/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laitetaan ilmoitus nettiin että myydään ja kun kysyy jotain niin ei vastata koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut että jos en heti sinä samana päivänä pysty myydä tuotetta (niin että noutaja tulle) ja sanon että huomenna käy, niin AINA peruvat. SIIS AINA. Mikä helvetti siinä on, ettei voi odotta seuraavaan päivään. En minä teidän pillienne mukaan pyöri.

Vierailija
64/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsen kelle myyn. Torissa jos laitat niponiuho viestin niin menee suoraan sama facessa. Ihan sama vaikka kuinka olisit eka tai toka jonossa!

En myy hankalalle koska siitä se h##tti yleensä repeää. Sama periaate asuntokaupoissa.

Vierailija
65/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat torissa, säästyy paljolta vaivalta.

Vierailija
66/112 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän laiska vahtaamaan mitään yv, av, fb, tietyn merkin friikkejen ilmoituksia sekä myymään sitä kautta mitään.

Jos myyn jotain oikeasti kallista esim huonekaluja niin teen sen tori.fi:ssä.

Lastenvaatteet myyn lastenvaatteisiin erikoistuneella livekirppiksellä vaikka tiedänkin että pöytävuokra vie osan myyntituloista.

Vierailija
67/112 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää yli kaiken ihmiset joiden myynti-ilmoitus on ihan puutteellinen, esimerkiksi "Kuvan pöytä 50e" ja sitten valitetaan "voi hemmetti kun tää myynti on vaikeeta ku kaikki tulee ruinaamaa mittoja ja muita yksityiskohtia siis JOKO OSTAT TAI SITTEN ET" siis häh eihän kukaan osta mitään huonekalua tietämättä esim. minkä kokoinen se on?? Entä jos se ei mahdukkaan sitten sinne omaan keittiöön jos ostat pelkästään sen kuvan perusteella?? Ei oo mitään niuhottamista kysyä esimerkiks niitä mittoja jos myyjä ei ole niitä myynti-ilmoitukseen vaivautunut laittamaan.

Vierailija
68/112 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on torissa tavaroita myynnissä, yhdestä tuli s-postilla kysely: "laita osoite xxx:stä?" Eli mitähän mä vastaan??

Ei siis lähettäjän nimeä eikä mitään muuta, onkohan siis ostamassa tuotteen tms..

Mielestäni asioita ei hoideta näin, vai mitä mieltä olette?

Vierailija
69/112 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en se minäkään kännykkä kädessä elä, ja elämääkin on. Ostan ja myyn paljon nettikirppiksellä, ja näitä varailevia "ostajia" on paljon, jotka häviävät kuin pieru saharaan, eivätkä enää vastaa vaikka kyseleekin. Joten itse annan kyllä myytävän tavaran eteenpäin, jos yksityisviestiä ei tule, tai lähettämääni yksityisviestiin  ei vastata. Ihan siitä syystä että minulla nimenomaan ON SITÄ MUUTAKIN ELÄMÄÄ, kuin vaan odotella kaltaisiasi kuhnivia ihmisiä.

Onko se niin hiton vaikeaa, että kun varaat tuotteen, niin laitat viestin, että nyt ei ehdi, mutta palaan vaikka illalla asiaan kun pääsen kotiin, niin sovitaan maksu/nouto/lähetys.

Ei se maailma pyöri sun ympärillä!

Vierailija
70/112 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12

Vierailija
71/112 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa facekirppiksiä juuri niiden monimutkaisuuden ja vaivalloisuuden vuoksi. Käytän mieluummin toria, vaikka siinäkin on alkanut olemaan tää rasittava varaus ja kotipalvelu vinkuminen. Uudenveroiset ja käyttämättömät tuotteet pitäisi saada ilmaiseksi ja kotiinkuljetuksella. En hinnoittele yli ja saa tinkiäkin. Mut ilmaiseksi en anna. Tai osan voisin jopa antaa, mutta kun niistä on kohta eniten vaivaa.

Mieluummin annan hyväntekeväisyyteen tai myyn jossain verkkokauppapalvelussa.

Vierailija
72/112 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facekirppiksellä oli tavara joka kiinnosti, mutta hinta oli yläkanttiin. Laitoin myyjälle yv:n missä tarjosin tietyn verran. Sain capslock pohjassa kirjoitetun viestin missä myyjä räyhäsi. Totesin, että asia selvä ja en vastannut viestiin. Parin päivän päästä sain viestin missä myyjä totesi että laitetaan riita poikki ja hinnaksi tämä. Mikä riita? :D En vaivautunut vastaamaan tähänkään viestiin mitään.

Vierailija
73/112 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupiostajia on sen verran liikaa, että kukaan ei jää odottamaan tuntikausiksi yhtä viestiä. Eikö sulla muka oikeasti olisi ollut muutamaa sekuntia aikaa laittaa viesti "ostan,laita tilitiedot niin maksan töistä päästyäni". Sä vaan luulet että maailma kyllä odottaa. Sait ihan hyvän opetuksen,kaikki ei pyöri ympärilläsi.

Vierailija
74/112 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en se minäkään kännykkä kädessä elä, ja elämääkin on. Ostan ja myyn paljon nettikirppiksellä, ja näitä varailevia "ostajia" on paljon, jotka häviävät kuin pieru saharaan, eivätkä enää vastaa vaikka kyseleekin. Joten itse annan kyllä myytävän tavaran eteenpäin, jos yksityisviestiä ei tule, tai lähettämääni yksityisviestiin  ei vastata. Ihan siitä syystä että minulla nimenomaan ON SITÄ MUUTAKIN ELÄMÄÄ, kuin vaan odotella kaltaisiasi kuhnivia ihmisiä.

Onko se niin hiton vaikeaa, että kun varaat tuotteen, niin laitat viestin, että nyt ei ehdi, mutta palaan vaikka illalla asiaan kun pääsen kotiin, niin sovitaan maksu/nouto/lähetys.

Ei se maailma pyöri sun ympärillä!

Huutonetissä on ostajia jotka ostaa mutta sitten vasta alkavat miettiä että milloin ja millä rahalla pystyisi maksamaan. Vaikka omissa ilmoituksissani lukee tasan kuinka kauan odotan maksua, niin ohareitten tekijöitä riittää ja itkijöitä että enkö voisi maksaa ensi kuun päivärahoista tämän 2€ ostoksen. Miksi pitää ostaa jos ei ole rahaa sitä heti maksaa? Tätä minä en ymmärrä! Eikö tuon vertaa osata suunnitella taloutta tai edes sitä oman tilin saldoa tarkistaa ennen ostamista että voisi heti maksaa pois? Pahimmillaan saa viikkokausia tarkistella verkkopankkiaan että maksaako vai ei kun ei mitään viestiä laiteta. Raivostuttavaa, sillä jokaisella olis sitä omaakin elämää, eikä huvittais päiväkausia kytätä jotain minisummaa jostain itselle tarpeettomasta tavarasta josta haluaa päästä äkkiä eroon.

Vierailija
75/112 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti käytetään ilmaisua 'kuvan mukainen', kun tuote on juuri se kuvassa oleva. Kuvan mukainen viittaa mielestäni tuotteeseen, joka on samanlainen kuin kuvan tuote (joka on esim katalogista tai mainoksesta). Koko ilmaisu on turha silloin, kun myytävä tuote on juuri kuvassa oleva, eikä vain sen kaltainen.

Inhoan myös ilmaisua 'hakusessa'. Mikä ihmeen hakunen? Miksi ei voi sanoa, että haen/etsin sitäjatätä. Mikä on tämä "Hakusessa talvitakki kokoa 38". 

Vierailija
76/112 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua, ellei sitten tuossa ole ilmaistu, että nopein hakia saa. Itse olen paljon tällä tavalla päässyt tavarasta eroon, esim. muuton yhteydessä ei ole aikaa odotella koko päivää vaan se kuka ensin ehtii hakee parhaat päältä.

Kuka ekana lyö rahat käteen, saa tavaran. Ainoa reilu tapa tehdä kauppaa.

Vierailija
77/112 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän näkökulmasta nämä av, ostan, varaan jne. on aika hankalia. Eli jos todella haluat tuotteen, niin laita kirppikselle näkyville teksti ostan tms. Sitten HETI viesti myyjälle, että olisit kiinnostunut ostamaan tuotteen XX, ja tieto millpoin voit noutaa ja kysymys nouto osoitteesta. Siis tyyliin: Hei! Sinulla oli myynnissä korvatunturin kirppisryhmässä ydinvoimalla toimiva silitysrauta. Olisin kiinnostunut ostamaan sen. Pääsisikn noutamaan tänään klo 17 aikoihin tai sunnuntaina mihin aikaan vaan sinulle sopii. Laitatko tarkan nouto-ositteen. t. Posti-tonttu

Vierailija
78/112 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua, ellei sitten tuossa ole ilmaistu, että nopein hakia saa. Itse olen paljon tällä tavalla päässyt tavarasta eroon, esim. muuton yhteydessä ei ole aikaa odotella koko päivää vaan se kuka ensin ehtii hakee parhaat päältä.

Kuka ekana lyö rahat käteen, saa tavaran. Ainoa reilu tapa tehdä kauppaa.

On reilua joo, että joku lähtee sovitusti 30 kilometrin päästä hakemaan tavaraa, ja sitten paikan päällä kerrotaan, että joku muu kävi jo ostamassa tavaran... näin kävi minulle.

Pitäkää sanastanne kiinni, olette sitten myyjiä tai ostajia.

Vierailija
79/112 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellanen kauppapaikka kuin tori.fi.

Vierailija
80/112 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse myyjänä voin kertoa myös pari kauhutarinaa :D Ja valitettavasti nämä ovat ihan totta.

1. Myin paikallisella fb-kirpparilla kissanruokaa. Muutaman sellaisen purkin. Kirjoitin, että toivoisin pääseväni niistä mahdollisimman pian eroon. Saa tuoda halutessaan esim. suklaalevyn, mutta ei ole pakko. Sitten tuli monta "jono", "jono", "jono". Kirjoitin, että ekana tullut saa purkit. Sitten aloin saamaan vihasi yksityisviestejä, kuinka on törkeää, että laitan jonkun kilpajuoksun pystyyn. Lopulta yksi yv:n laittaja kertoi tekevänsä minusta ylläpidolle valituksen ja kirjoitti julkisen tekstin, kuinka minun kanssa ei kannata tehdä kauppoja. Että sellaset kissanpurkki terveiset <3

2. Myin 2e:lla yhdet lapsen sukkahousut. Ostajaehkokas pyysi sukkahousuista mittoja. Lähetin ne. Halusi tarkempaa kuvaa pinnasta. Lähetin pinnastakin kuvan. Halusi tietää paljon vyötärö venyy. Vastasin, että normaalisti. Hän pyysi, voisinko kuvata videolla, kuinka venyvät sukkahousut on. Jostain kumman syystä suostuin ja lähetin hänelle videon. Voi luoja! Noh, hän sitten vastasi, että voi 1,50e:lla ostaa ne. Sanoin, että pidättäydyn pyytämässäni 2e:ssa. Vastasi, ettei mielestään oo 2e:n arvonen. No en tiedä, mutta tuhlasin elämästäni varmaan tunnin tohon episodiin.

Kiitos esimerkistä. Tulipahan naurettua. Pyydetään videota . Miten joku edes keksii moisen.