Huh huh miten paino vaan tippuu Ozempicilla ja terveys kohenee!
Ei saakeli miten tehokasta tavaraa! Aloitin vuodenvaihteessa lääkityksen, pistos kerran viikossa. Lähtömitat 84 kg, pituus 164 cm. Nyt paino 74 kg ja oikein tunnen kun läski sulaa koko ajan. Tavoitepaino 57 kg. Tähän päälle harrastan pyöräilyä n. 6 h viikossa, muuten liikun hissukseen. Syön joskus herkkujakin, mutta ruoka ei ole enää mielessä 24/7, ja kunnon kohoamisesta saa lisätsemppiä liikkumiseen ja syömisen opetteluun. Verenpainelääkkeet ovat jääneet pois ja astma on saatu hallintaan, en kuorsaa enää, sydän ei tykyttele ja hiki puske pintaan pienestä ponnistelusta.
Hakeutukaa lääkäriin ja pyytäkää lääke jos tarvitsette tukea painonhallintaan! Unohtamatta siis tietenkään sitä että myös omaa panostusta tarvitaan. On oltava halu tehdä pysyviä muutoksia.
Kommentit (102)
Jep. Vastuun voi sysätä ulkopuoliselle taholle helposti, eli kyseiselle lääkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vaikuttanut mitenkään. Nälän tunne lähti, mutta söin entiseen malliin, koska tapa ja mieliteko. Kyse ei siis ollut suolisthormoneista.
Joo ymmärrän hyvin. Mulla oli aluksi tuo että olin ihan hukassa kun käsissä ei ollut ruokaa mitä tunkea suuhun jatkuvasti. Siis päivään piti keksiä muuta tekemistä, uskomatonta mutta totta. Tarvitset ehdottomasti myös psykologista tukea lisäksi.
Ap
Jos sn paino oli 87 kiloa niin mikään sun oireista ei alunperin johtunut siitä, eikä alipainoiseksi tähtääminen tuo mitään terveyslisää.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Vastuun voi sysätä ulkopuoliselle taholle helposti, eli kyseiselle lääkkeelle.
Mitä siinä selität?
Ap
Puoli vuotta ja 10 kiloa pois naurettavaa maksaa jostain lääkkeistä, meikäläiseltä lähtenyt pelkällä kaloreiden vähentämisellä 16 kg puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sn paino oli 87 kiloa niin mikään sun oireista ei alunperin johtunut siitä, eikä alipainoiseksi tähtääminen tuo mitään terveyslisää.
Alipaino?
Ap
Mulla tippui kans muutamassa kuukaudessa 12 kiloa, mutta valitettavasti sen teho loppui noin puolessa vuodessa. Sitten alkoi tulla kiloja takaisin. No, ei sitä minulle laihtumiseen määrätty vaan diabetekseen. Se on pitänyt sokerit tasapainossa.
Tähän päälle harrastan pyöräilyä n. 6 h viikossa, muuten liikun hissukseen. Syön joskus herkkujakin, mutta ruoka ei ole enää mielessä 24/7,
sama olisi onnistunut ilman sitä ootakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vaikuttanut mitenkään. Nälän tunne lähti, mutta söin entiseen malliin, koska tapa ja mieliteko. Kyse ei siis ollut suolisthormoneista.
Suurin syy ylipainoon on juurikin se, että syödään vaikka ei olisi nälkä ja unohdetaan myös lopettaa se syöminen kun näläntunne häviää.
kyllä se sinullakin olisi auttanut jos olisit kuunnellut sitä kroppaasi.
lihavuuslääkkeiden kanssa tulisi aina määrätä pakollisena myös ravitsemusterapeutti.
Vierailija kirjoitti:
KUN pitää muistaa myöskin se, että ruokavalio kuuluu myös tähän!
EI voi jatkaa mässylinjalla!
Kuin minun tarina, paitsi jouduin myöhemmin lopettamaan lääkityksen, koska sitä ei saa syödä loputtomasti. No... seurasi aivan mielipuoleksi tekevä nälkä joka helpotti vasta lihotettuani itseni 10 kg yli lähtöpainon. Minun kohdalla laihdutuslääke johti lopulta uuteen painoennätykseen ja kärsin taas ylipainon tuomista vaivoista..
Kaipaan sitä kevyttä oloa, öitä ilman uniapneaa, kivuttomuutta, energisyyttä, hyvää mielialaa ja huimasti noussutta itsetuntoa joista sain nauttia ollessani hoikka.
Voi kun saiskin sitä, muttei mun lääkäri anna. Paino nyt 76 kg, pois pitäis saada n. 10 kg. Joten laihdutan ihan vaan klassiseen tyyliin. Olispa O:ta!
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole mitään käsitystä painosta. 164/57 on kaukana alipainosta. Itse olen 168/57 ja olen täysin normaalipainossa. Lapset sain kun painoni oli 52 kg, jolloin olin ihan vähän alipainon puolella (BMI 18.4)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saiskin sitä, muttei mun lääkäri anna. Paino nyt 76 kg, pois pitäis saada n. 10 kg. Joten laihdutan ihan vaan klassiseen tyyliin. Olispa O:ta!
Mistä yritit hakea? Ja mistä sai OP kyseistä lääkettä
Vaikuttaa, että potilaita hoidetaan eriarvoisesti. Voisi olla ihan potilasoikeusasiamiehen paikka
Onko kiva viedä oikeasti sairailta (diabetes) lääkkeet, kun ei viitsi hillitä syömistään?
Toimivia lääkkeitä. Itse käytän kilpailijaa pienellä määrällä pitämään menopaussivatsan poissa. Olen aina ollut normaalipainoinen eikä taustalla ole ahmimista tai ruokamelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tippui kans muutamassa kuukaudessa 12 kiloa, mutta valitettavasti sen teho loppui noin puolessa vuodessa. Sitten alkoi tulla kiloja takaisin. No, ei sitä minulle laihtumiseen määrätty vaan diabetekseen. Se on pitänyt sokerit tasapainossa.
No mikset muuttanu elintapoja? vai oisko pillerin pitäny laihuttaa sun puolesta?