Mitkä kasvit sopisivat sitoutumiskammoiselle?
Hei kaikki viherpeukalot! Haluaisin kotiini kasveja, joihin ei tarvitsisi sitoutua. Kasvien pitäisi olla sellaisia, että ne kestävät varjoakin, ja niille riittäisi kastelu jopa vain kerran kuussa. En myöskään jaksaisi vaihdella niille multia. Mitkä kasvit sopisivat minulle? Kiitos, jos viitsit antaa vinkkejä!
Kommentit (7)
Sinulle sopisi loistavasti tekokasvit.
Kaktukset. Ehkä japanin käpypalmu, jos sille käy altakasteleva ruukku. En ole varma, sopiiko se kaikille kasveille. Sen juuret eivät saa lillua vedessä, kai. Ehkä joku vehka tms menisi altakastelevassa ruukussa myös.
Siis sellainen säiliöruukku, joka täytetään reiästä ja vesi on ruukun pohjalla.
Kaktukset ja palmuvehka ainakin. Ainoat kasvit, jotka ovat säilyneet minulla. Olen samanlainen.
Jo mainittujen palmuvehkan ja kaktusten lisäksi tulee näin äkkiseltään mieleen ainakin mehikasvit (esim rahapuu on hyvä), kulta- ja hopeaköynnös, erilaiset juorut, traakkipuut, varjoviikuna. Myös muulinkorva ja jotkin matit/maijat on kestäneet mulla sitkeästi vuodesta toiseen, vaikka kasteluvajetta on säännöllisesti viikkoja lomareissujen ajan, enkä multiakaan vaihtele todellakaan joka vuosi.
Mikä tahansa muovikasvi.