Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä kasvit sopisivat sitoutumiskammoiselle?

Vierailija
07.09.2018 |

Hei kaikki viherpeukalot! Haluaisin kotiini kasveja, joihin ei tarvitsisi sitoutua. Kasvien pitäisi olla sellaisia, että ne kestävät varjoakin, ja niille riittäisi kastelu jopa vain kerran kuussa. En myöskään jaksaisi vaihdella niille multia. Mitkä kasvit sopisivat minulle? Kiitos, jos viitsit antaa vinkkejä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa muovikasvi.

Vierailija
2/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle sopisi loistavasti tekokasvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkokukat on paras vaihtoehto.

Vierailija
4/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktukset. Ehkä japanin käpypalmu, jos sille käy altakasteleva ruukku. En ole varma, sopiiko se kaikille kasveille. Sen juuret eivät saa lillua vedessä, kai. Ehkä joku vehka tms menisi altakastelevassa ruukussa myös.

Siis sellainen säiliöruukku, joka täytetään reiästä ja vesi on ruukun pohjalla.

Vierailija
5/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka.

Vierailija
6/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktukset ja palmuvehka ainakin. Ainoat kasvit, jotka ovat säilyneet minulla. Olen samanlainen.

Vierailija
7/7 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittujen palmuvehkan ja kaktusten lisäksi tulee näin äkkiseltään mieleen ainakin mehikasvit (esim rahapuu on hyvä), kulta- ja hopeaköynnös, erilaiset juorut, traakkipuut, varjoviikuna. Myös muulinkorva ja jotkin matit/maijat on kestäneet mulla sitkeästi vuodesta toiseen, vaikka kasteluvajetta on säännöllisesti viikkoja lomareissujen ajan, enkä multiakaan vaihtele todellakaan joka vuosi.