Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on tehty mahdottomaksi!
Tke:lle ei näköjään päästetä kuin ihminen, joka juuri ja juuri pystyy hengittämään tai ihminen on jo arvioitavissa olevan kuollut vuoden sisällä tai sitten kaikkien näiden diagnoosien päälle tai ilman fyysisiä työkykyyn vaikuttavia haitallisia vikoja diagnoosikseen lisätään täydellinen hulluus eli mielisairaus!!!
Nyt tämäkin on sitten nähty, kuinka meitä "kusetetaan" tässäkin asiassa!
P.S. Haudassa tavataan, terveisin raihnainen ja ikääntynyt pitkäaikaistyötön!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kumminkin kiva juttu, että tke myönnetään "toistaiseksi" eli loppuelämäksi, jos itse niin haluat. Missään vaiheessa ei tule enää työkyvyn kartoitusta tai kyselyjä, josko sitä kumminkin pystyisi käymään töissä.
Ja saahan sitä tienata reilut 700€/kk eläkkeen päälle ilman mitään 'sanktioita'.
Minä järjestin elämäni mukavaksi, enkä tunne syyllisyyttä, vaikka olen suht terveenä eläkkeellä. Sitä saa, mitä tilaa. Pätee myös yhteiskuntaan.
Joo mut siitä 700e lähtee kova vero.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kaksi vuotta sitten 43 vuotiaana. Asia ei oikein ollut edes puheena 5 vuoden hoidon aikana kunnes lääkäri oli ilmeisesti laittanut ruksin toiseen kohtaan kuin normaalisti. Ihmettelin kun tuli eläkepäätös ja kortti postissa. En ole umpihullu mutta näköalattomuus vaivannut pitkään ja toivottomuus mt-ongelman ohella joten ehkä tekivät omat johtopäätöksensä etten enää kuntoudu. Olin hämmentynyt ja hämmästynyt!
Ja sitten ihmiset joilla on vaikeita, parantumattomia fyysisiä vammoja, eivät pääse vaikka hakevat kerta toisensa jälkeen ja kuluttavat vähät voimansa siihen ja menevät koko ajan huonompaan kuntoon. Ei ole oikeudenmukaista nähnytkään tämä systeemi.
Minunkin hoitava lääkäri sanoi, että alle viisikymppinen on nuori, joten työkyvyttömyyseläkkeelle on hyvin vaikea päästä vaikka olin jo osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Minulla kumpikin hakemus meni kerralla läpi ja vielä hyvin nopeasti. Minulla on fyysinen sairaus, joka ei ole kuntoutettavissa.