Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on tehty mahdottomaksi!

Vierailija
06.09.2018 |

Tke:lle ei näköjään päästetä kuin ihminen, joka juuri ja juuri pystyy hengittämään tai ihminen on jo arvioitavissa olevan kuollut vuoden sisällä tai sitten kaikkien näiden diagnoosien päälle tai ilman fyysisiä työkykyyn vaikuttavia haitallisia vikoja diagnoosikseen lisätään täydellinen hulluus eli mielisairaus!!!

Nyt tämäkin on sitten nähty, kuinka meitä "kusetetaan" tässäkin asiassa!
P.S. Haudassa tavataan, terveisin raihnainen ja ikääntynyt pitkäaikaistyötön!

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että kelalla on vain hakemus hylätty leimasimia.

Vierailija
2/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää työtä ja saikuttakaa. Menet kuntouttavaan työhön ja aina sairauslomaa, kun toinen loppuu. jos olet sairas, niin lääkäri kyllä kirjoittaa. Tai 1 pvä viikossa kuntouttavaa, on melkein sama kuin ei mitään, vaatikaa palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslääketieteen mukaan neliraajahalvaantuntukin kelpaa töihin, sänkyjen koemakaajaksi, mutta työnantajien mukaan työtön ei kelpaa töihin, koska on työtön. Siinä ääripäät. Kiitos hallitus ja kumppanit, erinomainen tie mellakointiin.

Vierailija
4/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samassa jamassa. Hylky tulee aina vaikka olis kuinka monen lääkärin ja viranomaisen lausunnot etten ole työkykynen, kelassa sitten joku vaan hylkää eläkepäätöksen, joka ei ole minua koskaan edes tavannut. Ihan pimeetä touhua. En ymmärrä miten kela hyötyy siitä että sairaat pidetään työttömyyskertortistossa, eihän siitä hyödy kela sen paremmin kuin yhteiskuntakaan. Samasta puljusta se eläke tulee (tulisi) mitä työttömyyskorvauskin. Mutta rahaahan se säästäis yhteiskunnalta kun työkyvyttömiä ei pitäisi työttömyystoimen puolesta valvoa.

Vierailija
5/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää työtä ja saikuttakaa. Menet kuntouttavaan työhön ja aina sairauslomaa, kun toinen loppuu. jos olet sairas, niin lääkäri kyllä kirjoittaa. Tai 1 pvä viikossa kuntouttavaa, on melkein sama kuin ei mitään, vaatikaa palvelua.

Tässäkin pitää olla edes vähän terve että jaksaa tapella tai vaatia. Moni oikeutetusti työkyvyttömyyseläkkeellä on keskimääräisesti paremmassa kunnossa kuin sellainen jolla ei ole lähipiiriä tai turvaverkkoa ja jonka terveys on jo pohjamudissa, joten siinä sitten eletään senteillä tt-tuen jämillä.

Vierailija
6/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin eläkkeelle 32 vuotiaana masennus.  :D

Vierailija
7/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso pääsi tänä keväänä pysyvälle eläkkeelle, 7 vuoden määräaikaisuuksien jälkeen. Pitkään tutkivat josko vielä kuntoutuisi.

Vierailija
8/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa.

Vierailija
9/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan eri mieltä kuin ap. Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle päästetään liiankin helposti nuoria ihmisiä joiden kohdalla itse en vielä menettäisi toivoa.

Olen töissä terveydenhuollossa ja näen tätä asiaa siellä.

Vierailija
10/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut.

Vierailija
11/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tervehtynyt sen verran, että ajattelin lähteä koettamaan työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä. Ei, en ole terve tai työkykyinen vaan useita pitkäaikaissairauksia ja käsivamma, joka ei leikkauksista huolimatta tule kuntoon. Mutta kun kivut ovat kovat, eikä jaksa kirjoitella hakemuksia, on sata kertaa helpompaa luiskahtaa vaan takaisin työmarkkinatuelle. Kohta tulee kaksi vuotta täyteen työmarkkinatuella olemista, joten voin hakea vuoden saikkua tähän samaan työkyvyttömyyteen ja sairauteen ja sitten alkaa taistella itseäni määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Nyt on kipulääkitys sen verran kohillaan, että proseduurin ehkä jaksaa plus sitten uusi parisuhde, jossa mies on tukena kaikessa. Ja meitä on monta vastaavassa tilantessa että kun ei jaksa sitä paperirumbaa niin sit vaan kituuttaa työmarkkinatuella kortistoja rumentamassa. 

Vierailija
12/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni pääsi myös, tosin reilusti alle kolmekymppisenä, oli masennusta, paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Hyvä säkä, etteivät nuo sairaudet ole oireilleet laisinkaan eläkkeelle pääsyn jälkeen 🤔

Vierailija
13/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa.

En ole vielä kuollut. Nyt on aikaa ja oma asunto ja kuukaudessa tulee tilille se 1700 euroa... Joten aika hyvin pelasin elämäni  :D

Vierailija
14/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Sen saa helpommin kuin täyden eläkkeen.

Nykyään myöntävät aiempaa enemmän osareita. Ilmeisesti pyrkimys on, että täyttä eläkettä ei myönnettäisi kuin suurinpiirtein kuolleelle.

Tämä puolikas eläke sentään vähän helpottaa elämää.

Ei tarvitse huolehtia aktiivimallin vaatimuksista ja riittää että hakee osa-aikatyötä.

Ja vaikka muut tulot jostain syystä kyykkäisivät niin eläke maksetaan joka tapauksessa.

Täyttä eläkettä minäkin haen. Saa nähdä miten käy. Aika vaikealta vaikuttaa.

Vierailija
15/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan olemassa lääkäreitä joita voisi lahjoa? Olisi kannattava sijoitus maksaa esimerkiksi 10000 euroa siitä, että saa täysin hullun paperit, joilla eläke heilahtaa kertaheitolla. Hullu kun ei kelpaa edes sänkyjen koemakaajaksi.

Vierailija
16/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan olemassa lääkäreitä joita voisi lahjoa? Olisi kannattava sijoitus maksaa esimerkiksi 10000 euroa siitä, että saa täysin hullun paperit, joilla eläke heilahtaa kertaheitolla. Hullu kun ei kelpaa edes sänkyjen koemakaajaksi.

Ei ole. Tarvitset lataamojaksoja neuroleptien syömisineen niiden papereiden lisäksi eläkkeeseen. Aloita siis osastolta.

Vierailija
17/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni pääsi myös, tosin reilusti alle kolmekymppisenä, oli masennusta, paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Hyvä säkä, etteivät nuo sairaudet ole oireilleet laisinkaan eläkkeelle pääsyn jälkeen 🤔

Eläkkeelle pääseminen usein helpottaa stressiä ja vähentää sairauden oireita.

Se ei silti tarkoita sitä, että ihminen olisikin taas työkykyinen. Oireet palaavat jos hän menee takaisin töihin.

Tunnen ihmisen, joka on kahdesti laittanut eläkkeensä lepäämään kun on kokenut että työkyky on palautunut. Kummallakin kerralla joutui pitkän sairausloman jälkeen takaisin eläkkeelle.

Vierailija
18/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan eri mieltä kuin ap. Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle päästetään liiankin helposti nuoria ihmisiä joiden kohdalla itse en vielä menettäisi toivoa.

Olen töissä terveydenhuollossa ja näen tätä asiaa siellä.

Tämä onkin "dramaturgisesti epätasaista". Oikeasti kipeät yli 45 vuotiaat suomalaiset ei pääse eläkkeelle, vaikka sairaus olisi johtunut työtapaturmasta! Sitten on näitä mainitsemiasi nuoria, jotka eivät vain viitsi. Siinä on iso ero, jos ei pysty tai ei viitsi. Nuoren elinajanodote on myös pidempi. Toisaalta eläkepäätös takaa, ettei kuntoutusta enää anneta. Esim hyväksikäytöistä traumatisoituneilla on vaikeaa, kun ei saa terapiaa. Tapaukset pitäisi tutkia yksilökohtaisesti.

Vierailija
19/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslaitoksien eläkepäätöksestä päättävien mielestä näkemättä potilasta kivutkin muuttuvat lieviksi  ja silloin tällöin kolotuksiksi tke:ttä hakevalla monisairaalla, ja tujujen kipusärkylääkkeidenkin voimin pitäisi mukamas jotain töitä kyetä tekemään, ei helkkari sentään tätä meidän vakuutuslaitosten meiningiä ja mielivaltaa!

Vierailija
20/83 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuslaitoksien eläkepäätöksestä päättävien mielestä näkemättä potilasta kivutkin muuttuvat lieviksi  ja silloin tällöin kolotuksiksi tke:ttä hakevalla monisairaalla, ja tujujen kipusärkylääkkeidenkin voimin pitäisi mukamas jotain töitä kyetä tekemään, ei helkkari sentään tätä meidän vakuutuslaitosten meiningiä ja mielivaltaa!

Tämä on totta.

Olen nähnyt reumaa sairastavan kielteisen eläkepäätöksen.

Hylkäävää päätöstä perusteltiin sillä, että hakijalla on vain kipuja.

Niin, kipujahan reuma aiheuttaa. Ja niiden kipujen takia liikkuminen on vaikeaa ja aiheuttaa monenlaista avuntarvetta arjessa pärjäämiseen.

Mutta töiden tekemiselle ei ole mitään estettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme