Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on tehty mahdottomaksi!
Tke:lle ei näköjään päästetä kuin ihminen, joka juuri ja juuri pystyy hengittämään tai ihminen on jo arvioitavissa olevan kuollut vuoden sisällä tai sitten kaikkien näiden diagnoosien päälle tai ilman fyysisiä työkykyyn vaikuttavia haitallisia vikoja diagnoosikseen lisätään täydellinen hulluus eli mielisairaus!!!
Nyt tämäkin on sitten nähty, kuinka meitä "kusetetaan" tässäkin asiassa!
P.S. Haudassa tavataan, terveisin raihnainen ja ikääntynyt pitkäaikaistyötön!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin eläkkeelle 32 vuotiaana masennus. :D
Ja paljonko saat eläkettä? Jos eläkkeesi on alle 2000€/kk niin sinuna en kyllä hymyilisi.
1700 käteen. Ja hymyilen koska en ikinä uskonut miten helppoa on päästä eläkkeelle.
Miksi kukaan haluaa noin nuorena eläkkeelle? Varsinkin kun mt-ongelmien takia leimautuu.
Mihin leimautuu? Voinhan vaikka valehdella olevani selästä eläkkeellä - eikä kukaan näinä työttömien riemuaikoina kysele. Miksi ei haluaisi nuorena eläkkeelle - jokainen haluaa! Töissäkö haluat elämäsi hukata? Ei kiitos!
No tottakai se on vaikeaa. Muuten jokainen elämäntapalusmu hakeutuisi työkyvyttömyyseläkkeelle. Nämä ovat taakka kansantaloudelle.
On ihan hyvä ettei eläkkeelle pääse huvikseen.
Paitsi masentuneet, uupuneet taikka sellaista teeskentelevät, päihteiden käyttäjät ja tummien heimo.
Ne vakuutuslääkärit joutuu arvioimaan eläkehakijan kykyä työskennellä missä tahansa työssä, jota hakija voisi tehdä. Töitä on niin paljon erilaisia, että kyllä useimmissa tapauksissa aina jotain löytyy.
Ja niille, jotka valittaa siitä, että vakuutuslääkäri eivät tapaa potilasta niin voi herranen aika: ne päätökset tehdään lääkärien tekemien löydöksien perusteella. Olisko kiva jos jokainen lääkäri voisi päättää tke:stä ja päästellä tuttuja eläkkeelle? Ja miten jokainen Suomen lääkäri voisi edes osata kaiken tke:hen liittyvän lainsäädännön ja oikeuskäytännön? Ensinmäkin työkyvyttömyyden määritelmiä on Suomessa muistaakseni 11.
T. Vakuutustietelijiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paljonko saat eläkettä? Jos eläkkeesi on alle 2000€/kk niin sinuna en kyllä hymyilisi.
1700 käteen. Ja hymyilen koska en ikinä uskonut miten helppoa on päästä eläkkeelle.
Miksi kukaan haluaa noin nuorena eläkkeelle? Varsinkin kun mt-ongelmien takia leimautuu.
Mihin leimautuu? Voinhan vaikka valehdella olevani selästä eläkkeellä - eikä kukaan näinä työttömien riemuaikoina kysele. Miksi ei haluaisi nuorena eläkkeelle - jokainen haluaa! Töissäkö haluat elämäsi hukata? Ei kiitos!
Hulluksi. Kyllä ne papereissa lukee. Tosin noita sun kommentteja itsetuhoisesta, pillittävästä naisesta lukiessa tulee mieleen, että masennus ei taida olla suurin ongelmasi. En suinkaan halua. Teen osa-aikatyötä omien halujen mukaan, opiskelen jne. On muuten piristävää. Lisäksi mä haluan pyrkiä elättämään itse itseni ja annan näin esimerkkiä lapsille :) Olen varmaan outo, mutta en ikimaailmassa haluaisi olla näin nuori eläkeläinen. Lisäksi ahdistaisi tieto, etten ikinä tule tienaamaan enemmän kuin pienen eläkkeen verran. Myös kuntoutus loppuu eläkkeen saantiin. Yhteiskunta katsoo, että olet toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluksi. Kyllä ne papereissa lukee. Tosin noita sun kommentteja itsetuhoisesta, pillittävästä naisesta lukiessa tulee mieleen, että masennus ei taida olla suurin ongelmasi. En suinkaan halua. Teen osa-aikatyötä omien halujen mukaan, opiskelen jne. On muuten piristävää. Lisäksi mä haluan pyrkiä elättämään itse itseni ja annan näin esimerkkiä lapsille :) Olen varmaan outo, mutta en ikimaailmassa haluaisi olla näin nuori eläkeläinen. Lisäksi ahdistaisi tieto, etten ikinä tule tienaamaan enemmän kuin pienen eläkkeen verran. Myös kuntoutus loppuu eläkkeen saantiin. Yhteiskunta katsoo, että olet toivoton tapaus.
Minun papereitani katsoo tasan ei kukaan nykyisin. Hoidatin itseni yksityisellä, joten olen estänyt näkyvyyden jopa Kannassa. Kerrotko vielä kuka minua ”leimaa”? Duuniahan (rahaa) voi tehdä aika kivasti jaksaessaan eläkkeen päälle. ”Yhteiskunta” ei ole mikään ulkopuolinen otus, se ei katso mitään: yhteiskunta olemme _me_ kokonaisuutena.
Pääsin kaksi vuotta sitten 43 vuotiaana. Asia ei oikein ollut edes puheena 5 vuoden hoidon aikana kunnes lääkäri oli ilmeisesti laittanut ruksin toiseen kohtaan kuin normaalisti. Ihmettelin kun tuli eläkepäätös ja kortti postissa. En ole umpihullu mutta näköalattomuus vaivannut pitkään ja toivottomuus mt-ongelman ohella joten ehkä tekivät omat johtopäätöksensä etten enää kuntoudu. Olin hämmentynyt ja hämmästynyt!
Vierailija kirjoitti:
Ne vakuutuslääkärit joutuu arvioimaan eläkehakijan kykyä työskennellä missä tahansa työssä, jota hakija voisi tehdä. Töitä on niin paljon erilaisia, että kyllä useimmissa tapauksissa aina jotain löytyy.
Ja niille, jotka valittaa siitä, että vakuutuslääkäri eivät tapaa potilasta niin voi herranen aika: ne päätökset tehdään lääkärien tekemien löydöksien perusteella. Olisko kiva jos jokainen lääkäri voisi päättää tke:stä ja päästellä tuttuja eläkkeelle? Ja miten jokainen Suomen lääkäri voisi edes osata kaiken tke:hen liittyvän lainsäädännön ja oikeuskäytännön? Ensinmäkin työkyvyttömyyden määritelmiä on Suomessa muistaakseni 11.
T. Vakuutustietelijiä
Ootas... Kukaan terveyskeskuslääkäri ei tee lausuntoa missä sanotaan potilaan olevan eläkkeen tarpeessa, sen tekee erikoislääkäri. Ja omituista miten ihmisen joka kärsii sydämen vajaatoiminnasta ja saanut lausunnot kardiologeilta voidaan todeta vakuutuslääkärin toimesta terveeksi ilman näkemistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun papereitani katsoo tasan ei kukaan nykyisin. Hoidatin itseni yksityisellä, joten olen estänyt näkyvyyden jopa Kannassa. Kerrotko vielä kuka minua ”leimaa”? Duuniahan (rahaa) voi tehdä aika kivasti jaksaessaan eläkkeen päälle. ”Yhteiskunta” ei ole mikään ulkopuolinen otus, se ei katso mitään: yhteiskunta olemme _me_ kokonaisuutena.
Aivan, sinäpä sen sanoit. "Me" leimaamme. Jos siis pystyt edes läheisillesi rehellinen olemaan. Ei sitä välttämättä kukaan ääneen sano. Puheesi on muuten aika ristiriitaista. Jos kerran halusit eläkkeelle varta vasten niin tuskin tulet töitäkään tekemään. Kuten sanoin, lääkäreille esittäminen ja pillittäminen kertoo jo vakavammista ongelmista kuin masennuksesta. Ehkä ihan hyvä, että olet poissa työpaikoilta. Meitä on moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke on yritykselle niiiin kallista. Ihan tarkkaan en muista, miten se menee, kun niitä liikkuvia tekijöitä on paljon, mutta jotenkin näin: jos olet ollut isossa yrityksessä yli pari vuotta töissä, ja olet alle nelikymppinen - niin eätyönantajasi maksaa eläkkeestä pari sataa tuhatta euroa.
Pikkuyrityksillä on pooli, ja kustannus jakautuu kaikkien pienien yritysten kesken, tms.Ymmärrän hyvin, että ei ole vain varaa.
Ei työnantajat sitä maksa, vaan työkyvyttömyyseläke maksetaan työeläkevak. yhtiöstä, jos ei ole ollut työelämässä, sitten Kela.
Kyllä se kaatuu yritykselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, sinäpä sen sanoit. "Me" leimaamme. Jos siis pystyt edes läheisillesi rehellinen olemaan. Ei sitä välttämättä kukaan ääneen sano. Puheesi on muuten aika ristiriitaista. Jos kerran halusit eläkkeelle varta vasten niin tuskin tulet töitäkään tekemään. Kuten sanoin, lääkäreille esittäminen ja pillittäminen kertoo jo vakavammista ongelmista kuin masennuksesta. Ehkä ihan hyvä, että olet poissa työpaikoilta. Meitä on moneen junaan.
Tee sinä töitä persenahastasi minunkin puolestani 😊
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan eri mieltä kuin ap. Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle päästetään liiankin helposti nuoria ihmisiä joiden kohdalla itse en vielä menettäisi toivoa.
Olen töissä terveydenhuollossa ja näen tätä asiaa siellä.
Syntynyt vaikutelma, että nimeomaan just nuoria päästetään, mutta ei ikääntyneitä. Joku ihmeellinen kostomieliala vanhemmille ihmisille, mtta silmiä räpsyttelevät nuorisoväki osaa puhua ummet ja lammet ilman moraalin häivää ja kymmenituhansia nuoria eläkkeellä, koska ei hotsita opiskella eikä muuta.. vanhempi väki taas on käynyt kaikki koulut ja kurssit liiankin kuuliaisina, syrjäytetty sairauksien tai muuten vaan väärän ikäisinä, mutta ei toivoakaan, että vanhemmille edes ehdotettaisiin eläkkeelle pääsyn mahdollisuudesta..
Jokin mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vakuutustietelijiä
Ootas... Kukaan terveyskeskuslääkäri ei tee lausuntoa missä sanotaan potilaan olevan eläkkeen tarpeessa, sen tekee erikoislääkäri. Ja omituista miten ihmisen joka kärsii sydämen vajaatoiminnasta ja saanut lausunnot kardiologeilta voidaan todeta vakuutuslääkärin toimesta terveeksi ilman näkemistä!
(Sosiaalisen) median lukutaito check? :)
Btw, miten ihmisen näkeminen vaikuttaa siihen, että lääkäri arvioi työkyvyttömyyden? Jos kerran on puolueettomat lausunnot käytössä. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ja omituista miten ihmisen joka kärsii sydämen vajaatoiminnasta ja saanut lausunnot kardiologeilta voidaan todeta vakuutuslääkärin toimesta terveeksi ilman näkemistä!
Mistä lähtien terve ja työkykykyinen on ollut sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee sinä töitä persenahastasi minunkin puolestani 😊
Miksi ihmeessä tekisin? Teen osa-aikatyötä sen verran kuin huvittaa :) Niin kuin aiemmin sanoin, piristävää. Ei tarvitse olla eläkkeellä eikä esittää kellekään mitään.
Onko kenelläkään ollut kokemusta, että Kelasta soitetaan ja tivataan, miksi haet työkyvyttömyyseläkettä? Syyllistetään ja kyseenalaistetaan hakemus, uhataan jättää se odottamaan? En ymmärrä. Olen 57v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan eri mieltä kuin ap. Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle päästetään liiankin helposti nuoria ihmisiä joiden kohdalla itse en vielä menettäisi toivoa.
Olen töissä terveydenhuollossa ja näen tätä asiaa siellä.
Syntynyt vaikutelma, että nimeomaan just nuoria päästetään, mutta ei ikääntyneitä. Joku ihmeellinen kostomieliala vanhemmille ihmisille, mtta silmiä räpsyttelevät nuorisoväki osaa puhua ummet ja lammet ilman moraalin häivää ja kymmenituhansia nuoria eläkkeellä, koska ei hotsita opiskella eikä muuta.. vanhempi väki taas on käynyt kaikki koulut ja kurssit liiankin kuuliaisina, syrjäytetty sairauksien tai muuten vaan väärän ikäisinä, mutta ei toivoakaan, että vanhemmille edes ehdotettaisiin eläkkeelle pääsyn mahdollisuudesta..
Jokin mättää.
Taidat olla aika pihalla. Mitä pidät ikärajana tälle ”vanhemmalle” väelle? Tällä hetkellä masennuskesta roikotetaan määräaikaisilla kuntoutustuilla kymmenenkin vuotta ihan iästä riippumatta - se , että pysyvä eläke lankeaa suoraan, tarkoittaa raskaan sarjan mielisairautta, psykoottista.
Mulle on lääkärit vaan naureskelleet ja sanoneet ettei alle 50v pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Mihin minä leimaannun? Mitä minua hyödyttää olla eläkkeellä on se kun saan rahat käteen vaikka en tee mitään. Olen ollut koulukiusattu ja työpaikkakiusauttu, Lääkäriin pääsen heti kun soitan terveyskeskukseen ja hieman sitä itkua koska itsetuhoiselta naiselta kukaan ei voi / uskalla kieltää hoitoa. :D