Aikuisena se harmittaa kun on sisaruksia ja perintö pitää jakaaä
Ois mukavampi kun saisi perinnön ihan itselle. Aikuisena sisaruksista ei ole mitään iloa. Ei kyllä ollut lapsenakaan
Kommentit (31)
Älä huoli, hyvässä lykyssä voit itse heittää lusikan nurkkaan ennen vanhempiasi. Ei tarvitse sitten katkerana katsella, kun sisarukset vievät osansa heidän perinnöstään.
Onneksi on köyhät vanhemmat, niin ei tarvitse tuollaisistakaan asioista huolia.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempasi elävät pitkään, voi olla että osa sisaruksista ehtii kuolla ennen perinnönjakoa.
... jolloin rintaperillisen tilalle tulee hänen lapsensa ja saattaapi perinnönjakoon tulla mukaan myös miniä tai vävy.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempasi elävät pitkään, voi olla että osa sisaruksista ehtii kuolla ennen perinnönjakoa.
Mutta jos näillä sisaruksilla on lapsia, he perivät kuolleen vanhempansa osuuden. Että se siitä.
Totta ap. Sisaruksista ei ole kyllä mitään iloa, mutta ei jää kyllä mitään perittävääkään.
Olenpa sitten onnekas, kun en odottanut saavani mitään ja sain kuitenkin kymppitonnin. Onhan sekin ihan kiva. Sisarukseni tosin oli saanut vuosien kuluessa paljon enemmän, mutta en jaksa välittää. Hän on muuten sellainen jolle mikään ei riitä, joten luultavasti olen onnellisempi kuin hän, vaikka olen saanut vähemmän perintöä.
t. Nuuskamuikkunen
Näin se on, mutta näin ei saa sanoa. Tabu.
Ai miten niin ei ole iloa? Sisarukseni huolehtivat ikääntyneistä vanhemmistamme, joten minä pääsen helpommalla. Minun ei tarvitse soitella ympäri "hyvinvointialueen" terveyskeskuksia ja kysellä, mihin se muistisairas vaari tai muori on tällä kertaa kärrätty. Siskoni hoitaa sen homman, ja informoi asiasta minulle.
Tää on vähän sama ongelma kuin: Kallella, Petrillä ja Millalla on kaksi omenaa ja veitsi. Kuinka jakaa omenat tasan leikkaamalla vain yhden kerran?
Minä olen onnellinen sisaruksistani - tai osasta heitä. Käydään yhdessä lomilla ja on yhteisiä tapaamisia ja aina saa apua kun jossain tarvitsee. Perinnöt on jaettu eikä yhtään harmita että oli muitakin osingolla.
Et sä Ap ole aikuinen, olet kateellinen lapsi.
Minulla on veli ja äidin perintö meni puoliksi meidän kesken. Molemmat saatiin verojen jälkeen noin 420 000 euroa + äidin talo joka myytiin ja siitä saatiin molemmat 130 000 euroa. Isältä saatiin perintöveroihin rahaa lainaksi.
Kyllä täällä taas jeesustellaan. Ap on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on veli ja äidin perintö meni puoliksi meidän kesken. Molemmat saatiin verojen jälkeen noin 420 000 euroa + äidin talo joka myytiin ja siitä saatiin molemmat 130 000 euroa. Isältä saatiin perintöveroihin rahaa lainaksi.
Höpö höpö. 😀
Ennen kuin siitä perinnöstä pääsee nauttimaan, tarvitsevat vanhenevat vanhemmat usein monenlaista fyysistä ja henkistä apua. On se pikkuisen helpompaa, kun on useampi ihminen auttamassa vanhempien lopputaipaleella.
En ole koskaan ottanut perintöä vastaan enkä ota.
Tässähän ei surullista ole se, että perintö pitää jakaa, vaan se minkälaiset sisarussuhteet ap:lla on.