Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies tekemään kotitöitä?

Vierailija
05.09.2018 |

Alussa mies teki paljonkin kotitöitä, käytännössä suunnilleen puolet, eikä asiasta tarvinnut koskaan edes keskustella, vaan oma-aloitteisesti hoiti ja hyvin hoitikin (hänellä on korkeammat standardit kuin minulla, minä olen vähemmän vaativa sen suhteen että mikä taso on riittävä). Tämän vuoksi tietenkin kuvittelin, että olen valinnut miehen, joka tulee aina tekemään osan kotitöistä, ehdittiin naimisiinkin ennen kuin toinen totuus paljastui. Nyt mies ei tee enää yhtään mitään kotitöitä, ei suostu edes ruokakaupassa käyntejä hoitamaan tai laittamaan ruokaa (vaikka osaa hyvin). Miten saan hänet tekemään kotitöitä?

Olen kokeillut jo nämä:
-pyytänyt
-antanut tehdä omaan tahtiinsa ilman että olisin edes pyytänyt
-käskenyt
-nalkuttanut
-riidellyt
-itkenyt
-kehunut että on tietyissä kotitöissä minua parempi
-laittanut jääkaapin oveen listan siitä mitä minä olen tehnyt ja mitä hän on tehnyt (ja hänen nimen alla oli sitten vain tyhjää, minun nimen alla pitkä luettelo tekemistäni kotitöistä)
-jättänyt osan kotitöistä kokonaan tekemättä ja odottanut että koska asia alkaa häntä häiritsemään
-avannut keskustelun siitä, että miksi ei tee kotitöitä ja mitä kotitöitä haluaisi tehdä
Mikään näistä ei ole toiminut. Hän ei suostu tekemään.

Kommentit (446)

Vierailija
361/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että täällä kukaan voi tuntea miestäsi paremmin kuin sinä itse, ellei anoppisi jostain syystä poikaansa tunnista.

Jos tuo kotitöiden tekeminen on sinulle ns. "deal-breaker", niin sano se miehellesi. Muutatte ainakin erilleen, jos ei meno muutu.

Jos taas kuvittelet voivasti jatkaa näin, niin sitten hoidat kaikki kotityöt, mitkä näet tarpeelliseksi. Jos teillä ei ole lapsia, ei sen pitäisi olla sen vaativampaa kuin yksin asuessasikaan.

Itse käyn kokopäivätöissä ja vaimo on päivisin pääosin kotona. Jos hän ei ole päivällä jaksanut/pystynyt tekemään kotitöitä, niin en siitä ala nalkuttamaan, vaan teen itse kaiken välttämättömimmän. Jos sitä on liikaa, niin koko perhe syö valmisruokaa. Tai jos minulla on harrastusmeno illalla. Joskus kyllä ennakoin ja laitan muutaman päivän ruuan edellisenä iltana valmiiksi.

Itse voit tehdä parisuhteesi kanssa miten haluat, mutta kotityötaakan alle kukaan kuole, ellei sitä itse marttyyrina tahdo. Ja jos se sohvalla/sängyssä makaava puoliso liikaa ärsyttää niin, Suomi on vapaa maa ja eroaminen on täällä varsin helppoa.

Ei se varsinkaan naisille ole kovin helpppoa erota, kun tunteet vie.

Ainakin ap:n tunteen näyttävät jo aika päiviä sitten laantuneet. Eivät vie mihinkään, paitsi ehkä ovelle.

Niinhän siinä käy, toisilla ennemmin, toisilla myöhemmin. Toivottavasti ap palaa kertomaan, tuliko ero miehelle yllätyksenä, kuten usein kuulee käyvän.

Vierailija
362/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehet ovat niin herkkiä kukkasia, että heille täytyy puhua _erittäin_ varovasti ilman minkäänlaista vaatimuksen hiventä äänessä. Muuten se herkkä kukkanen voi vetää herneen nenään, vetäytyä kuoreensa ja päättää ettei tee mitään. Lisäksi pitää ymmärtää, että he jotenkin mystisesti jäävät ikuisesti 15-vuotiaan tasolle, joille pitää jättää tee tämä -lappuja jääkaapin oveen. Muuten heidän herkän mielensä käsityskyky ei riitä ymmärtämään oma-aloitteisesti milloin roskis pitää viedä/käydä ruokakaupassa/siivota leivänmurut keittiön lattialta.

Silti te rakastatte meitä herkkiä "kukkasia" kuin mitäkin. Ette osaisi olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkea, kun suurin osa viesteistä oli käytännössä toistensa kopioita tai komppauksia, joten sori jos tämä on jo sanottu.

Asuin 15-vuotta yksin ennen kuin ryhdyin parisuhteeseen naisen kanssa. Tämän 15-vuotta asuntoni ja taloni oli ihan riittävän hyvässä kunnossa ja läpäisi kyllä aina naisvieraitten tekemän tupatarkastuksen, joten voidaan sanoa että osaan siivota ja pitää asunnon (ja omakotitalon) hyvässä kunnossa.

Kuitenkin kun asuntooni muutti nainen, niin hän automaattisesti kuvitteli että saa määrätä kuka, miten ja milloin siivotaan, kokataan, sisustetaan jne. Tästä kävimme monet keskustelut, kun en suostunut mihinkään täysin apupojan rooliin mitä oli tarjolla. Jos otan vastuun esimerkiksi imuroinnista, niin haluan olla se joka päättää milloin imuroidaan, kuka imuroi ja mikä on vaadittava siisteystaso ja silloin tämä toinen osapuoli on siinä apupojan asemassa. Minä olen vastaavasti apupoikana niissä hommissa mitkä ovat vaimoni vastuulla.

Mielestäni ap:n tapauksessakin voi olla kyse siitä että mies on kyllästynyt olemaan käskytettävänä. Hän on kotona ikäänkuin toisen luokan kansalainen jota pidetään sen verran tyhmänä että hän ei osaa tehdä mitään oikein vaan pienimmätkin asiat selitetään kuin vähä-älyiselle. Luultavasti hän on aikanaan yrittänyt tehdä asiat niin hyvin kuin on pystynyt, mutta saanut vain moitteita kun ei ole tajunnut tehdä niinkuin rouva haluaa. Voitte kuvitella kuinka töissä joku seuraa jatkuvasti perässä ja korjaa työnne jälkeä ja mutisee partaansa kuinka epäpätevä olet. Ei ole hirveän motivoivaa, mutta näin olen huomannut monen naisen tekevän parisuhteessa.

Naisena olen huomannut miesten usein piikittelevän puolisoaan hänen tekemien kotitöiden tasosta, jopa nekin miehet tätä tekevät, jotka eivät itse osallistu kotitöiden tekemiseen. Silti naiset eivät lopeta kotitöiden tekemistä ja jää makoilemaan sohvalle.

Miksi miehet etsivät puolisosta tekosyitä omalle laiskottelulleen? Sillä kotityöthän eivät lakkaa olemasta, vaikka puoliso olisi mikä pirttihirmu tahansa.

En ole vastuussa muiden tekemisestä tai tekemättä jättämisestä. Itse olin ihan täysin kykeneväinen huolehtimaan huushollista sekä ennen että jälkeen kun nainen tuli minun elämään. En tahtonut kotiini mitään kaikkivoipaa pikku-hitleriä määräämään mitä, miten ja milloin saan tai en saa tehdä. Siksi vedin tiukkaa linjaa heti alusta asti ja sovittiin yhdessä vastuualueet ja vastuuhenkilöt. On esimerkiksi huomattavasti helpompaa käydä kaupassa kun itse on suunnitellut ja miettinyt seuraavan päivän ruuan. Tietää mitä ainesosia ostaa ja kuinka paljon. Kokkauspäivät vaihtelevat tietenkin kummankin menojen mukaan, mutta yritämme suunnitella päivät yhdessä noin viikoksi eteenpäin ja jos kummallekaan ei sovi, niin aina on olemassa kotiinkuljetuksia ja valmisruokia.

Olen sitä mieltä että ongelmana on että miehet (etenkin kerrostaloissa) antavat aivan liian paljon valtaa naiselle päättää asioista. Jos nainen päättää siivouksesta, pyykkäyksestä, kokkauksesta ja sisustuksesta diktaattorin elkein, niin mitä jää miehen vastuulle? Kuuliaisena totella jokaista mielihalua niinkuin 1700-luvun torppari manttaalitilan omistajaa?

Vierailija
364/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saan vaimoni pilkkomaan puita, tekemään lumitöitä, leikkaamaan nurmikkoa, tyhjentämään rännejä tai edes kilpailuttamaan kylpyhuoneremontin? Keittiö remonttiinkaan ei osallistunut. Minun kontolleni jää myös autojen kunnossapito, sekä puolet näistä naisten kotitöistä.

Vierailija
365/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehet ovat niin herkkiä kukkasia, että heille täytyy puhua _erittäin_ varovasti ilman minkäänlaista vaatimuksen hiventä äänessä. Muuten se herkkä kukkanen voi vetää herneen nenään, vetäytyä kuoreensa ja päättää ettei tee mitään. Lisäksi pitää ymmärtää, että he jotenkin mystisesti jäävät ikuisesti 15-vuotiaan tasolle, joille pitää jättää tee tämä -lappuja jääkaapin oveen. Muuten heidän herkän mielensä käsityskyky ei riitä ymmärtämään oma-aloitteisesti milloin roskis pitää viedä/käydä ruokakaupassa/siivota leivänmurut keittiön lattialta.

Silti te rakastatte meitä herkkiä "kukkasia" kuin mitäkin. Ette osaisi olla ilman.

Ei teitä kukkasiksi taantuvia kukaan kauaa rakasta. Niitä normaaleja, tasaveroiseen kumppanuuteen kykeneviä miehiä rakastetaan vuosia ja vuosia. Parisuhteen kuuluu antaa enemmän kuin ottaa, molemmille. Ja ilman on ehdottomasti parempi kuin kukkasen kanssa.

Vierailija
366/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä saan vaimoni pilkkomaan puita, tekemään lumitöitä, leikkaamaan nurmikkoa, tyhjentämään rännejä tai edes kilpailuttamaan kylpyhuoneremontin? Keittiö remonttiinkaan ei osallistunut. Minun kontolleni jää myös autojen kunnossapito, sekä puolet näistä naisten kotitöistä.

ET MILLÄÄN!

Vierailija
367/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, että iso osa naisista näkee nalkuttamisen oikeutetuksi, jos mies ei tee niin kuin nainen sanoo.

Mutku mä väsyneenä ... kakarat sitä kakarat tätä ... paikat on siivottava silloin kun minä sanon ...

Mitä sinä ajattelisit, jos työpäiväsi jälkeen tekisit kaikki pakolliset kotityöt ja hoitaisit lapset? 

Vaimosi makaisi sohvalla, katsoisi tv:tä ja joisi kaljaa. Joka päivä. Lupaisi "auttaa" sinua (yhteisissä) kotitöissä, mutta ei koskaan tekisi mitään ja jäisi siivouspäivinä ylitöihin.

ohis, uteliaana

No, jos tuossa kuvitteellisessa tapauksessa rakastaisin vaimoani, niin varmaan katselisin menoa ainakin siihen asti, paitsi jos vaimolla olisi huomautettavaa siisteystasosta tai ruuan laadusta. Silloin olisi kyllä viisi hirttä poikki.

Tosin tuo ylitöihin jääminen kuulostaa siltä, että vaimo ainakin kävisi töissä ja toisi (myös) rahaa perheeseen. Ehkä se toisi vielä hetken "armonaikaa" tuolle nalkuttamiselle, eli saisi ensimmäiset naputukset anteeksi, mutta seuraavasta lentäisi pihalle.

Ainahan sitä voi kuvitella vaikka mitä, kun ei oikeasti ole kokemusta. Mutta jos sulla oikeasti olisi tilanne näin vaikka pari vuotta. Veikkaan, että olisit kireä kuin viulunkieli.

Vierailija
368/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinut saa tekemään ne?

Vierailija
369/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo sun luettelemat työt on vähän samaa luokkaa kuin esim. ikkunoiden pesu, saunan pesu, tyynyjen ja peittojen pesu, verhojen pesu, kattojen pyyhintä, kaappien pyyhintä, lasten vaatteiden inventaariot kun vuodenaika vaihtuu jne jne Nämö tapahtuvat säännöllusesti, mutta harvoin. En pyydä miestä osallustumaan näihin, sillä eivät ole mitään jokapäiväisiä kotitöitä. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
370/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkea, kun suurin osa viesteistä oli käytännössä toistensa kopioita tai komppauksia, joten sori jos tämä on jo sanottu.

Asuin 15-vuotta yksin ennen kuin ryhdyin parisuhteeseen naisen kanssa. Tämän 15-vuotta asuntoni ja taloni oli ihan riittävän hyvässä kunnossa ja läpäisi kyllä aina naisvieraitten tekemän tupatarkastuksen, joten voidaan sanoa että osaan siivota ja pitää asunnon (ja omakotitalon) hyvässä kunnossa.

Kuitenkin kun asuntooni muutti nainen, niin hän automaattisesti kuvitteli että saa määrätä kuka, miten ja milloin siivotaan, kokataan, sisustetaan jne. Tästä kävimme monet keskustelut, kun en suostunut mihinkään täysin apupojan rooliin mitä oli tarjolla. Jos otan vastuun esimerkiksi imuroinnista, niin haluan olla se joka päättää milloin imuroidaan, kuka imuroi ja mikä on vaadittava siisteystaso ja silloin tämä toinen osapuoli on siinä apupojan asemassa. Minä olen vastaavasti apupoikana niissä hommissa mitkä ovat vaimoni vastuulla.

Mielestäni ap:n tapauksessakin voi olla kyse siitä että mies on kyllästynyt olemaan käskytettävänä. Hän on kotona ikäänkuin toisen luokan kansalainen jota pidetään sen verran tyhmänä että hän ei osaa tehdä mitään oikein vaan pienimmätkin asiat selitetään kuin vähä-älyiselle. Luultavasti hän on aikanaan yrittänyt tehdä asiat niin hyvin kuin on pystynyt, mutta saanut vain moitteita kun ei ole tajunnut tehdä niinkuin rouva haluaa. Voitte kuvitella kuinka töissä joku seuraa jatkuvasti perässä ja korjaa työnne jälkeä ja mutisee partaansa kuinka epäpätevä olet. Ei ole hirveän motivoivaa, mutta näin olen huomannut monen naisen tekevän parisuhteessa.

Ymmärrän osittain pointtisi. Et kuitenkaan vissiin lukenut AP:n aloitusta? Ap sanoi antaneensa aikaa tehdä silloin kun siltä tuntuu eli ei ole vaatinut siltä istumalta kun käsky käy.

Jäi arveluttamaan ajatus siitä, että jos minä pyytäisin miestä imuroimaan ja mies imuroisi vasta kun huvittaa ja sillä tasolla kuin haluaa (= saattaa esim jättää osan paikoista imuroimatta). Minä logiikka tässä on? Kyllä minusta hommat pitää hoitaa kunnolla eikä sillä tasolla kuin huvittaa. En renkaitakaan voi vaihtaa puolittain tai laittaa hanaa puolittain kiinni.

Luin kyllä. Ap sanoi että mies oli ennen parisuhdetta täysin kykeneväinen itse siivoamaan. Tuskin kyvyt ovat kadonneet, joten jäljelle jää motivaatio. Esitin vaihtoehtoisen teorian siihen miksi motivaatio on kadonnut.

Toisekseen jos pyydät (eli käsket) miestä imuroimaan, niin ollaan jo tilanteessa missä sinä olet imuroinnista vastuussa ja mies on vain aliurakoitsija joka suorittaa varsinaisen työn eli ollaan jo tilanteessa missä olet kodin diktaattori ja mies on palkollinen. Mies voi olla näennäisesti vastuussa työstä, mutta kuitenkin tarkastat että tulihan nyt varmasti myös sohvan takaa imuroitua. Tämä eskaloituu ennemmin tai myöhemmin siihen että mies vetää ns. zombie-moodin päälle (kun kuitenkin tulet perässä ja siivoat paremmin) ja ajattelee jotain ihan muuta kuin imurointia imuroidessaan ja jälki on sen mukaista.

Vierailija
371/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on asioita joita ei voi jättää tekemättä, tai keittiöremonttia olisi voinut minun puolestani lykätä muutamalla vuodella, mutta tiedättehän naiset..

Vierailija
372/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on asioita joita ei voi jättää tekemättä, tai keittiöremonttia olisi voinut minun puolestani lykätä muutamalla vuodella, mutta tiedättehän naiset..

Ei nää nyky-eukot oikee ymmärrä et niit puita pitää tehä esim vähä muulloinki kuin talvella.

Vierailija
373/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo sun luettelemat työt on vähän samaa luokkaa kuin esim. ikkunoiden pesu, saunan pesu, tyynyjen ja peittojen pesu, verhojen pesu, kattojen pyyhintä, kaappien pyyhintä, lasten vaatteiden inventaariot kun vuodenaika vaihtuu jne jne Nämö tapahtuvat säännöllusesti, mutta harvoin. En pyydä miestä osallustumaan näihin, sillä eivät ole mitään jokapäiväisiä kotitöitä. Ymmärrätkö eron?

Vastuu "naisten töistä" on kuitenkin sinulla ja nuo "miesten työt" jää miehen vastuulle. Voisiko ne ajatella tehdä yhdessä?

Vierailija
374/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten työtkö" voi jättää tekemättä?

Vierailija
375/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, selvästi mies on huomannut, ettei hänen tarvitse tehdä kotitöitä, vaan sinä vaimona hoidat kaiken. Ainoa haitta asiasta miehelle on se, että sinä haluat välillä keskustella asiasta, mutta senkin hän osaa torjua näppärästi syyttämällä sinua ja vaikenemalla.

Ymmärrätkös? Mies jättää kotityöt tekemättä KOSKA VOI TEHDÄ NIIN.

Jos haluat asiaan muutosta, sinun pitää osoittaa miehelle ettet hyväksy tilannetta. Jos se johtaa eroon, sitten se on miehesi valinta.

Aloita eroprosessi, tee se eropaperi ja anna miehelle kopio siitä. Kerro miksi haet eroa. Anna miehen miettiä asiaa rauhassa. Jos hän ei tule eron uhallakaan puolitiehen vastaan, sitten teillä ei ole mitään tulevaisuutta yhdessä.

Niin kauan kun et näytä miehelle että olet tosissasi, hän tulee jatkamaan sun hyväksikäyttöä.

Eli erolla uhkaaminen on ainoa mitä voin enää tehdä? Ap

Toinen vaihtoehto on tyytyä nykyiseen tilanteeseen. 

Vierailija
376/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, että iso osa naisista näkee nalkuttamisen oikeutetuksi, jos mies ei tee niin kuin nainen sanoo.

Mutku mä väsyneenä ... kakarat sitä kakarat tätä ... paikat on siivottava silloin kun minä sanon ...

Mitä sinä ajattelisit, jos työpäiväsi jälkeen tekisit kaikki pakolliset kotityöt ja hoitaisit lapset? 

Vaimosi makaisi sohvalla, katsoisi tv:tä ja joisi kaljaa. Joka päivä. Lupaisi "auttaa" sinua (yhteisissä) kotitöissä, mutta ei koskaan tekisi mitään ja jäisi siivouspäivinä ylitöihin.

ohis, uteliaana

No, jos tuossa kuvitteellisessa tapauksessa rakastaisin vaimoani, niin varmaan katselisin menoa ainakin siihen asti, paitsi jos vaimolla olisi huomautettavaa siisteystasosta tai ruuan laadusta. Silloin olisi kyllä viisi hirttä poikki.

Tosin tuo ylitöihin jääminen kuulostaa siltä, että vaimo ainakin kävisi töissä ja toisi (myös) rahaa perheeseen. Ehkä se toisi vielä hetken "armonaikaa" tuolle nalkuttamiselle, eli saisi ensimmäiset naputukset anteeksi, mutta seuraavasta lentäisi pihalle.

Ainahan sitä voi kuvitella vaikka mitä, kun ei oikeasti ole kokemusta. Mutta jos sulla oikeasti olisi tilanne näin vaikka pari vuotta. Veikkaan, että olisit kireä kuin viulunkieli.

No, on kyllä kokemusta. Tosin vaimo ei ole juonut kaljaa, ei ole myöskään luvannut auttaa, eikä ole ollut yli- (tai ylipäätään) töissä. Ja ei nämä jaksot nyt yhtä perää pari vuotta ole kestäneet, mutta ehkä useamman kuukauden kylläkin. Sitä vaan yritin tässä muuallakin ketjussa sanoa, etteivät kotityöt ketään tai kenenkään suhdetta tapa. Ap:lla ja muillakin tämän ketjun miehistään ulisijoilla on muitakin ongelmia parisuhteessaan kuin ne kotityöt.

Vierailija
377/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi ottaa mitään jääkaapista, jos ei hän ole mitään kaupasta tuonutkaan. Laitat omat ruokasi laatikkoon, nimi päälle ja kuminauha ympärille. Käy jossain jo kotimatkalla itse syömässä.´, ei tarvitse sitten kokkailla hänelle.

Vierailija
378/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuu "naisten töistä" on kuitenkin sinulla ja nuo "miesten työt" jää miehen vastuulle. Voisiko ne ajatella tehdä yhdessä?

Nyt en oikein ymmärrä. Tottakai voi tehdä yhdessä. Tai vaihtaa päikseen. Kunhan tulevat tehtyä. Mutta se ei ollut pointti. Tässä keskustelussa on puhuttu jokapäiväisistä kotitöistä. Siis syömiseen, puhtauteen jne liittyviin toimiin, joita tapahtuu joka päivä kodissa. Ne kotityöt kuuluvat niille, jotka kodissa asuvat, tasapuolisesti,

Vierailija
379/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa L&T hakemaan sohva ja möllöttäjä jäteasemalle. Maksaa 50 €

https://www.lt.fi/fi/henkiloasiakkaat/asuminen-ja-muutto/helppo-palvelut

Tai pikemminkin ap soitaa L&T ja tilaa itselleen Bio-Jätteen kuljetuspalvelun riihimäen kompostointi laitokselle, koska sinne tuollaiset naiset kuuluvat jotka eivät länkyttämättä tee naisille kuuluvia kodinhoito ja ruokahuollon töitään.

Vierailija
380/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lewandowskin 15 kysymystä:

(poimintoja kysymyksistä)

1. Tekeekö kumppanisi sinusta paremman ihmisen ja päinvastoin.

...

3. Hyväksyttekö sinä ja kumppanisi toisenne sellaisina kuin olette yrittämättä muuttaa toisianne?

...

13. Oletteko sinä ja kumppanisi valmiita tekemään uhrauksia toistenne puolesta (olematta silti kynnysmattoja)?

14. Onko sekä sinulla että kumppanillasi miellyttävä ja vakaa persoonallisuus.

...

Jos vastaat johonkin kysymykseen "ei", parisuhteenne ei todennäköisesti kestä, koska "vain siksi, että voit löytää siitä jotain hyvää, se ei tarkoita, että se olisi hyvä parisuhde", Lewandowski perustelee...

Jos siis vastasit johonkin listan kysymyksistä kieltävästi, kannattaa pohtia, oliko parisuhteesi alun alkaenkaan erityisen hyvä. Olisiko aika erota?"

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/psykologian-professorin-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä