Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies tekemään kotitöitä?

Vierailija
05.09.2018 |

Alussa mies teki paljonkin kotitöitä, käytännössä suunnilleen puolet, eikä asiasta tarvinnut koskaan edes keskustella, vaan oma-aloitteisesti hoiti ja hyvin hoitikin (hänellä on korkeammat standardit kuin minulla, minä olen vähemmän vaativa sen suhteen että mikä taso on riittävä). Tämän vuoksi tietenkin kuvittelin, että olen valinnut miehen, joka tulee aina tekemään osan kotitöistä, ehdittiin naimisiinkin ennen kuin toinen totuus paljastui. Nyt mies ei tee enää yhtään mitään kotitöitä, ei suostu edes ruokakaupassa käyntejä hoitamaan tai laittamaan ruokaa (vaikka osaa hyvin). Miten saan hänet tekemään kotitöitä?

Olen kokeillut jo nämä:
-pyytänyt
-antanut tehdä omaan tahtiinsa ilman että olisin edes pyytänyt
-käskenyt
-nalkuttanut
-riidellyt
-itkenyt
-kehunut että on tietyissä kotitöissä minua parempi
-laittanut jääkaapin oveen listan siitä mitä minä olen tehnyt ja mitä hän on tehnyt (ja hänen nimen alla oli sitten vain tyhjää, minun nimen alla pitkä luettelo tekemistäni kotitöistä)
-jättänyt osan kotitöistä kokonaan tekemättä ja odottanut että koska asia alkaa häntä häiritsemään
-avannut keskustelun siitä, että miksi ei tee kotitöitä ja mitä kotitöitä haluaisi tehdä
Mikään näistä ei ole toiminut. Hän ei suostu tekemään.

Kommentit (446)

Vierailija
341/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hämää viestissäsi se, että sinulla ei vaikuta olevan käsitystä, miksi mies ei kotitöitä enää tee. Jokin on tilanteessa muuttunut, koska aikaisemmin teki. Mitä mies itse ilmoittaa syyksi?  

Onko miehesti masentunut, ahdistunut, stressaantunut?

Minusta olisi hirveää, jos joutuisin mielessäni arvailemaan syitä. 

Mikä syy (miehellä) on tehdä kotitöitä? Ne ei koskaan tule valmiiksi, vaimo on yhtä tyytymätön tein niitä tai jätin tekemättä, jos teen jotakin vaimo vaatii jo tekemään seuraavaa.

Milä syy? No, asuminen siellä kodissa on se syy.

Sinulleko se riittää perusteeksi miksi teet kotitöitä. Miehelle luultavasti ei ja hän on ne lopettanut kun ei näe mitään syytä niiden tekemiseen.

Hotelli on sellainen, jossa palvelu pelaa, tosin siitäkin maksetaan.

Mies vaihtoon tai takaisin äitinsä helmoihin.

On se suomalainen nainen kyllä niin luokaton tapaus että oikein oksettaa. Ei mitään naisen rooliin kuuluvia asioita haluta tehdä, vaan kälätetään ja ulistaan ulisemasta päästyään. Sitten suu auki ja kädet heiluen ihmetellään kun suomalaiset naiset eivät kelpaa suomalaisille miehille. On vain yksi kysymys :

MITÄ VIRKAA ON NYKYISILLÄ SUOMALAISILLA NAISILLA, JOTKA EIVÄT _EDES_ KODINHOITOON LIITTYVIÄ TÖITÄÄN TEE ULISEMATTA ?

JA vastaus on :_EI _YHTÄÄN_MITÄÄN !

No kerropa sitten herra kaikkitietävä, mitä virkaa on nykyisellä suomalaisella miehellä, joka ei tee YHTÄÄN MITÄÄN kotona? Jos laskut menee 50/50, ei miehellä ole MITÄÄN oikeutta vaatia naista hoitamaan kodin yksin.

Mitä hyötyä on naiselle miehestä, jos nainen on kokopäivätyössä? Kun seksikin on huonoa (lue: mies ei naisen orgasmista välitä, saati esileikistä, tuikkii vaan kuivilla kunnes itse tulee), kotona vaan loisitaan, ja laskut maksetaan mukamas "puoliksi"(en usko, että ruokalaskut menee tasan jos mies ei kaupassa käy)...Mitä oikeaa hyötyä tässä tilanteessa mies tuo naiselleen? Ei yhtään mitään. Helpommalla pääsee ilman hyväksikäyttävää loisijamiestä.

Miksi kotitöistä sitten kannattaa riidellä jos nainen ei tarvitse miestä mihinkään?

Eipä kannatakaan, vaan pitää heittää se laiskajaakko pihalle. Elämänlaatu paranee saman tien eikä sitä laiskaa miestä todellakaan tarvita mihinkään.

Monta sivua niistä on täällä kuitenkin riidelty ja veikkaisin että pääosin naiset haluaa sitä riitelyä edelleen jatkaa.

Sitä se rakkaus teettää. Pitää ihmisen kiinni siinä toivossa että toinen vielä ryhdistäytyisi eikä halua uskoa että rakas ihminen vain hyväksikäyttää. Moni asia pitää kiinni huonossa suhteessa, mutta kyllä sitten kun vihdoinkin saa päästettyä irti elämä helpottaa ja on paljon kevyempi olo.

Mutta jos miestä ei tarvi mihinkään eika häntä tarvi siihen rakkauteenkaan? Ja kelle ääliö, laiskuri, idiootti mies oikeasti on rakas?

Vierailija
342/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää kertakäyttöastioihin ja -lakanoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, että iso osa naisista näkee nalkuttamisen oikeutetuksi, jos mies ei tee niin kuin nainen sanoo.

Mutku mä väsyneenä ... kakarat sitä kakarat tätä ... paikat on siivottava silloin kun minä sanon ...

Mitä sinä ajattelisit, jos työpäiväsi jälkeen tekisit kaikki pakolliset kotityöt ja hoitaisit lapset? 

Vaimosi makaisi sohvalla, katsoisi tv:tä ja joisi kaljaa. Joka päivä. Lupaisi "auttaa" sinua (yhteisissä) kotitöissä, mutta ei koskaan tekisi mitään ja jäisi siivouspäivinä ylitöihin.

ohis, uteliaana

Vierailija
344/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että täällä kukaan voi tuntea miestäsi paremmin kuin sinä itse, ellei anoppisi jostain syystä poikaansa tunnista.

Jos tuo kotitöiden tekeminen on sinulle ns. "deal-breaker", niin sano se miehellesi. Muutatte ainakin erilleen, jos ei meno muutu.

Jos taas kuvittelet voivasti jatkaa näin, niin sitten hoidat kaikki kotityöt, mitkä näet tarpeelliseksi. Jos teillä ei ole lapsia, ei sen pitäisi olla sen vaativampaa kuin yksin asuessasikaan.

Itse käyn kokopäivätöissä ja vaimo on päivisin pääosin kotona. Jos hän ei ole päivällä jaksanut/pystynyt tekemään kotitöitä, niin en siitä ala nalkuttamaan, vaan teen itse kaiken välttämättömimmän. Jos sitä on liikaa, niin koko perhe syö valmisruokaa. Tai jos minulla on harrastusmeno illalla. Joskus kyllä ennakoin ja laitan muutaman päivän ruuan edellisenä iltana valmiiksi.

Itse voit tehdä parisuhteesi kanssa miten haluat, mutta kotityötaakan alle kukaan kuole, ellei sitä itse marttyyrina tahdo. Ja jos se sohvalla/sängyssä makaava puoliso liikaa ärsyttää niin, Suomi on vapaa maa ja eroaminen on täällä varsin helppoa.

Ei se varsinkaan naisille ole kovin helpppoa erota, kun tunteet vie.

Vierailija
345/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ettei kukaan ääliö tule tähän keskusteluun huutelemaan rahasta, niin tiedoksi, että maksan yhteisistä menoista puolet eli mies ei elätä minua. Ap

En kyllä yhtään ihmettele, ettei miestä huvita tehdä kotitöitä, kun naisensa asenne on tällainen.

Pitäisikö minun asenteen sitten olla sellainen, että miehen pitäisi minua elättää vai mitä tarkoitat? Ap

Jätä nyt eka se ääliö sana viestinnästäsi pois.

Jos kirjoitan nettiin sanan ääliö, niin se ei tarkoita, että miehelleni käyttäisin tuota sanaa. Ap

Ei sitä edes tarvitse sanoa kun jo huomaa että tarkoitat sitä siksi sinua ensisijaisesti käskettiinkin muuttamaan asennetta.

No jos nyt oletetaan, että minulla on huono asenne, niin oikeuttaako se mielestäsi sen, että silloin mieheni ei tee kotitöitä eikä käy ruokakaupassa? Ap

Ei kukaan siihen oikrutusta kysele. Niin vain tapahtuu.

Eli vain tapahtuu se, että mies lopettaa kantamasta vastuutaan ja kost*aa jättämällä kotityöt tekemättä? Miten sellainen vain tapahtuu? Eikös se ole ihan miehen tietoinen valinta tehdä noin eikä asia, joka jotenkin vain tapahtuu? Ap

Pysykologiaa tai vuorovaikutustaitoja tämä keskustelu ei ehkä ole oikea paikka opettaa mutta sekä ihmisessä että vuorovaikutuksessa tapahtuu paljon tiefostamattomia asioita.

Eli mies tiedostamattaan jättää tekemättä kotityöt, vaikka niiden tekemistä häneltä pyytää? Ap

Ei vaan hän jättää ne tiedostamatta tekemättä koska niitä vaaditaan, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa mitä dinä ääliö miehelle nalkutat viesti pyynnöstä ei siis edes mennyt koskaan perille.

En ihan saanut selvää, mitä tuossa yritettiin sanoa. Siis mies tietää, että nainen haluaa hänen siivoavan, joten mies tiedostamattaan jättää kaiken tekemättä, koska tietää naisen toivovan, että mies siivoaisi? No jopas.

Kyllä mies tiedostaa että kotityöt on tehtävä.

Viestiä esim. siitä että nainen pyytää tyhjäämään tiskikoneen hän ei välttämättä tiedosta vaan viesti menee täydin ohi koska hän tiedostamattaan se torjuu.

Vuorovaikutukseen ja parisuhdepsykologiaan kannattaa ehkä tutustua tarkemmin jos aihe kiinnostaa. Jos siitä ei ole mitään apua (meillä oli) ehkä ero on ainut vaihtoehto.

Naisen kannattaa siis käydä syömässä ulkona töiden jälkeen sen verran tuhdisti, että illalla ei tarvitse syödä. Mies tiedostamattaan huomaa, että on nälkä, kotona ei ole syötävää, joten hän käy kaupassa ja tekee ruokaa. Tämä toistuu päivästä toiseen, kunnes puhtaat astiat on loppu. Sen jälkeen mies tiedostamattaan käy kaupassa, tekee ruokaa ja tiskaa. Nainen voi jossain vaiheessa ruveta syömään miehen tekemää ruokaa, mutta ei käy kaupassa eikä tiskaa. Oletkin ihan oikeassa, kyllä tuo toimii.

Voihan tossa tietenkin noinkin käydä tosin luultavasti sen jälkeen ei enää samassa osoitteessa naisen kanssa koska pari on tiedostamattaan ajautunut niin kauas toisistaan että ei ole yhteisiä kotitöitä, ei parisuhdetta.

Niinhän siinä käy. Aloittaja väsyy eikä hän saa millään tavalla muutosta tilanteeseen, joten ero alka vaikuttaa ainoalta ratkaisulta. Miehelle tilanne tulee kuitenkin täysin yllättäen "mikset sä koskaan sanonut mitään".

Voi kuulostaa kyyniseltä, mutta monet miehet selvästi aliarvioivat naisia.

Kun miehen vaimo puhuu jostain asiasta tuhat kertaa ja on selvästi kertonut ettei halua jatkaa tällä tavalla, olisi miehen pitänyt tajuta että ero on tulossa.

Luulen että mies aliarvoi naista tässäkin eli uskoo tämän bluffaavan ja että nainen valittaa kotitöistä vaan koska hänellä on PMS mutta että oikeasti nainen mielellään elää ilman lepoa ja omaa aikaa ja rakastaa miehensä passaamista kun herra vanuu sohvalla. Lisäksi nuoretkin miehet kuvittelevat että elämme ajassa, jossa nainen ei voisi itse hakea eroa.

Aivan oma syy, jos ero tulee "yllätyksenä".

Muutos yllättää aina. Takaan että yhtä yllättynyt puoliso olisi siitä että arvostat häntä, lopetat nalkuttamisen ja muuta vuorovaikutustapoja kuin erosta. Toinen yllätys vain useammin on negatiivinen toinen positiivinen.

Mitä tekee mies, jos nainen on hyvällä tuulella, kehuu miestä ja tekee kaikki kotityöt ilman, että edes ajattelee miehen osallistumista? Mieshän on tyytyväinen, kun vaimo on tyytyväinen, mutta ei edelleenkään tee mitään. Miehen mielestä kaikki on loistavasti ja mies olettaa, että naisellakin on kiva olla. Kuinka monta kymmentä vuotta naisen pitää tuota jatkaa? Missä vaiheessa mies huomaa, että hänenkin pitäisi tehdä jotain?

Tyhmä kysymys, mutta niin arvattavissa että tyhmät tuollaisia kyselevät. Kuinka monta vuosikymmentäkö ? No niin monta kuin ollaan naimisissa tai henki pihisee, koska _SE_ON_ naisen asia hoitaa koti, kakarat ja ruokahuolto. P.I.S.T.E

Jos halutaan palata 50-luvun asenteisiin ja sukupuolten mukaisiin työtehtäviin, niin sitten täytyy ymmärtää, että miehen tehtävä on tuoda rahaa talouteen. Nainen irtisanoo itsensä töistä siinä vaiheessa kun siviilisääty vaihtuu rouvaksi ja omistaa päivänsä kodin huoltoon. Mies käy töissä ja kantaa palkan kiltisti kotiin. Siitä maksetaan kaikki, myös rouvan omat henkilökohtaiset menot. Koska _SE_ON_ miehen asia hoitaa rahaa tilille ja maksaa laskut. P.I.S.T.E

Vierailija
346/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hämää viestissäsi se, että sinulla ei vaikuta olevan käsitystä, miksi mies ei kotitöitä enää tee. Jokin on tilanteessa muuttunut, koska aikaisemmin teki. Mitä mies itse ilmoittaa syyksi?  

Onko miehesti masentunut, ahdistunut, stressaantunut?

Minusta olisi hirveää, jos joutuisin mielessäni arvailemaan syitä. 

Mikä syy (miehellä) on tehdä kotitöitä? Ne ei koskaan tule valmiiksi, vaimo on yhtä tyytymätön tein niitä tai jätin tekemättä, jos teen jotakin vaimo vaatii jo tekemään seuraavaa.

Milä syy? No, asuminen siellä kodissa on se syy.

Sinulleko se riittää perusteeksi miksi teet kotitöitä. Miehelle luultavasti ei ja hän on ne lopettanut kun ei näe mitään syytä niiden tekemiseen.

Hotelli on sellainen, jossa palvelu pelaa, tosin siitäkin maksetaan.

Mies vaihtoon tai takaisin äitinsä helmoihin.

On se suomalainen nainen kyllä niin luokaton tapaus että oikein oksettaa. Ei mitään naisen rooliin kuuluvia asioita haluta tehdä, vaan kälätetään ja ulistaan ulisemasta päästyään. Sitten suu auki ja kädet heiluen ihmetellään kun suomalaiset naiset eivät kelpaa suomalaisille miehille. On vain yksi kysymys :

MITÄ VIRKAA ON NYKYISILLÄ SUOMALAISILLA NAISILLA, JOTKA EIVÄT _EDES_ KODINHOITOON LIITTYVIÄ TÖITÄÄN TEE ULISEMATTA ?

JA vastaus on :_EI _YHTÄÄN_MITÄÄN !

No kerropa sitten herra kaikkitietävä, mitä virkaa on nykyisellä suomalaisella miehellä, joka ei tee YHTÄÄN MITÄÄN kotona? Jos laskut menee 50/50, ei miehellä ole MITÄÄN oikeutta vaatia naista hoitamaan kodin yksin.

Mitä hyötyä on naiselle miehestä, jos nainen on kokopäivätyössä? Kun seksikin on huonoa (lue: mies ei naisen orgasmista välitä, saati esileikistä, tuikkii vaan kuivilla kunnes itse tulee), kotona vaan loisitaan, ja laskut maksetaan mukamas "puoliksi"(en usko, että ruokalaskut menee tasan jos mies ei kaupassa käy)...Mitä oikeaa hyötyä tässä tilanteessa mies tuo naiselleen? Ei yhtään mitään. Helpommalla pääsee ilman hyväksikäyttävää loisijamiestä.

Miksi kotitöistä sitten kannattaa riidellä jos nainen ei tarvitse miestä mihinkään?

Eipä kannatakaan, vaan pitää heittää se laiskajaakko pihalle. Elämänlaatu paranee saman tien eikä sitä laiskaa miestä todellakaan tarvita mihinkään.

Monta sivua niistä on täällä kuitenkin riidelty ja veikkaisin että pääosin naiset haluaa sitä riitelyä edelleen jatkaa.

Sitä se rakkaus teettää. Pitää ihmisen kiinni siinä toivossa että toinen vielä ryhdistäytyisi eikä halua uskoa että rakas ihminen vain hyväksikäyttää. Moni asia pitää kiinni huonossa suhteessa, mutta kyllä sitten kun vihdoinkin saa päästettyä irti elämä helpottaa ja on paljon kevyempi olo.

Mutta jos miestä ei tarvi mihinkään eika häntä tarvi siihen rakkauteenkaan? Ja kelle ääliö, laiskuri, idiootti mies oikeasti on rakas?

Tässäkin tapauksessa lurjus näytti todellisen luontonsa vasta kun oli saanut naisen sitoutettua itseensä. Irtipäästämisessä menee oma aikansa.

Vierailija
347/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkea, kun suurin osa viesteistä oli käytännössä toistensa kopioita tai komppauksia, joten sori jos tämä on jo sanottu.

Asuin 15-vuotta yksin ennen kuin ryhdyin parisuhteeseen naisen kanssa. Tämän 15-vuotta asuntoni ja taloni oli ihan riittävän hyvässä kunnossa ja läpäisi kyllä aina naisvieraitten tekemän tupatarkastuksen, joten voidaan sanoa että osaan siivota ja pitää asunnon (ja omakotitalon) hyvässä kunnossa.

Kuitenkin kun asuntooni muutti nainen, niin hän automaattisesti kuvitteli että saa määrätä kuka, miten ja milloin siivotaan, kokataan, sisustetaan jne. Tästä kävimme monet keskustelut, kun en suostunut mihinkään täysin apupojan rooliin mitä oli tarjolla. Jos otan vastuun esimerkiksi imuroinnista, niin haluan olla se joka päättää milloin imuroidaan, kuka imuroi ja mikä on vaadittava siisteystaso ja silloin tämä toinen osapuoli on siinä apupojan asemassa. Minä olen vastaavasti apupoikana niissä hommissa mitkä ovat vaimoni vastuulla.

Mielestäni ap:n tapauksessakin voi olla kyse siitä että mies on kyllästynyt olemaan käskytettävänä. Hän on kotona ikäänkuin toisen luokan kansalainen jota pidetään sen verran tyhmänä että hän ei osaa tehdä mitään oikein vaan pienimmätkin asiat selitetään kuin vähä-älyiselle. Luultavasti hän on aikanaan yrittänyt tehdä asiat niin hyvin kuin on pystynyt, mutta saanut vain moitteita kun ei ole tajunnut tehdä niinkuin rouva haluaa. Voitte kuvitella kuinka töissä joku seuraa jatkuvasti perässä ja korjaa työnne jälkeä ja mutisee partaansa kuinka epäpätevä olet. Ei ole hirveän motivoivaa, mutta näin olen huomannut monen naisen tekevän parisuhteessa.

Vierailija
348/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta eri osoitteeseen ja käy miehen luona vain kyläilemässä. Mies sitten joko tekee tai ei tee kotitöitä omassa kodissaan ja sinä omassasi. Älä ota miestä luoksesi kyläilemään vaan olette aina miehen luona. Jos sotku ärsyttää sinua tai miehellä ei ole esim. ruokaa niin lähdet omaan kotiisi.

Olen varma, että asuessaan yksin hän tekisi kotityöt ja siivoisi usein, niin hän teki sinkkunakin ennen kuin aloimme seurustella (ja naimisiin menoon asti myös yhdessä asuessamme). Ap

Perinteinen käsitys on, että nainen hoitaa kodin, mies kodin ulkopuoliset hommat. Siihen käsitykseen usein nivoutuu miehisyys ja miehen roolikäsitys. Mietipä tarkkaan haluatko sinun tahtoosi alistuvan munattoman miehen vai oman päänsä pitävän miehisen miehen.

Mitä nämä "kodin ulkopuoliset hommat" nykyään kaupungissa, asunto-osakeyhtiössä tarkkaan ottaen ovat? Ja millä lailla miehisyys on kiinni epätasaisesta työnjaosta kotona? Luuletko, että siten saa runsaasti intohimoista ja estotonta avioseksiä, kun kohtelee vaimoaan kuin tiskikonetta? Yllättävän usein tulos on täysin päinvastainen.

Vierailija
349/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai kukaan halua puolisoa, joka ei arjesta selviäisi ilman toisen apua? Seksiä ok-näköinen nainen saa ilman parisuhdettakin, joten loisijamies on hyödytön."

Seksiä saa ok-näköinen mies saa ilman parisuhdettakin, joten kotitöitä tekemättä jättävä nainen on hyödytön.

Sepä se, loisijoiksi taantuneet pitäisi ymmärtää ulkoistaa, sillä vaihtamalla paranee, kun vaihtaa parempaan. Laiskureiden ja parasiittien kanssa nyt ei kannata edes aloittaa yhteiselämää. Joko puhalletaan yhteen hiileen, tai ei puhalleta lainkaan.

Vierailija
350/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä et ole vielä kokeillut: tekemättömyyttä. Johan alkaa mies aktivoitua kun ei ole ruokaa kaapissa, roskat on lattialla, pyykit pesemättä eikä puhtaita ole enää tilalle, ei ole siistiä jne.

Ällöttäväähän tuo on mutta itse testaisin vielä tuota.

Vierailija
351/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa L&T hakemaan sohva ja möllöttäjä jäteasemalle. Maksaa 50 €

https://www.lt.fi/fi/henkiloasiakkaat/asuminen-ja-muutto/helppo-palvelut

Vierailija
352/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkea, kun suurin osa viesteistä oli käytännössä toistensa kopioita tai komppauksia, joten sori jos tämä on jo sanottu.

Asuin 15-vuotta yksin ennen kuin ryhdyin parisuhteeseen naisen kanssa. Tämän 15-vuotta asuntoni ja taloni oli ihan riittävän hyvässä kunnossa ja läpäisi kyllä aina naisvieraitten tekemän tupatarkastuksen, joten voidaan sanoa että osaan siivota ja pitää asunnon (ja omakotitalon) hyvässä kunnossa.

Kuitenkin kun asuntooni muutti nainen, niin hän automaattisesti kuvitteli että saa määrätä kuka, miten ja milloin siivotaan, kokataan, sisustetaan jne. Tästä kävimme monet keskustelut, kun en suostunut mihinkään täysin apupojan rooliin mitä oli tarjolla. Jos otan vastuun esimerkiksi imuroinnista, niin haluan olla se joka päättää milloin imuroidaan, kuka imuroi ja mikä on vaadittava siisteystaso ja silloin tämä toinen osapuoli on siinä apupojan asemassa. Minä olen vastaavasti apupoikana niissä hommissa mitkä ovat vaimoni vastuulla.

Mielestäni ap:n tapauksessakin voi olla kyse siitä että mies on kyllästynyt olemaan käskytettävänä. Hän on kotona ikäänkuin toisen luokan kansalainen jota pidetään sen verran tyhmänä että hän ei osaa tehdä mitään oikein vaan pienimmätkin asiat selitetään kuin vähä-älyiselle. Luultavasti hän on aikanaan yrittänyt tehdä asiat niin hyvin kuin on pystynyt, mutta saanut vain moitteita kun ei ole tajunnut tehdä niinkuin rouva haluaa. Voitte kuvitella kuinka töissä joku seuraa jatkuvasti perässä ja korjaa työnne jälkeä ja mutisee partaansa kuinka epäpätevä olet. Ei ole hirveän motivoivaa, mutta näin olen huomannut monen naisen tekevän parisuhteessa.

Naisena olen huomannut miesten usein piikittelevän puolisoaan hänen tekemien kotitöiden tasosta, jopa nekin miehet tätä tekevät, jotka eivät itse osallistu kotitöiden tekemiseen. Silti naiset eivät lopeta kotitöiden tekemistä ja jää makoilemaan sohvalle.

Miksi miehet etsivät puolisosta tekosyitä omalle laiskottelulleen? Sillä kotityöthän eivät lakkaa olemasta, vaikka puoliso olisi mikä pirttihirmu tahansa.

Vierailija
353/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän osittain pointtisi. Et kuitenkaan vissiin lukenut AP:n aloitusta? Ap sanoi antaneensa aikaa tehdä silloin kun siltä tuntuu eli ei ole vaatinut siltä istumalta kun käsky käy.

Jäi arveluttamaan ajatus siitä, että jos minä pyytäisin miestä imuroimaan ja mies imuroisi vasta kun huvittaa ja sillä tasolla kuin haluaa (= saattaa esim jättää osan paikoista imuroimatta). Minä logiikka tässä on? Kyllä minusta hommat pitää hoitaa kunnolla eikä sillä tasolla kuin huvittaa. En renkaitakaan voi vaihtaa puolittain tai laittaa hanaa puolittain kiinni.

Vierailija
354/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä et ole vielä kokeillut: tekemättömyyttä. Johan alkaa mies aktivoitua kun ei ole ruokaa kaapissa, roskat on lattialla, pyykit pesemättä eikä puhtaita ole enää tilalle, ei ole siistiä jne.

Mikä tässä oli vikana? :D vai onko vaihtoehdot vain hyväksyä tilanne tai erota?

Vierailija
355/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, että iso osa naisista näkee nalkuttamisen oikeutetuksi, jos mies ei tee niin kuin nainen sanoo.

Mutku mä väsyneenä ... kakarat sitä kakarat tätä ... paikat on siivottava silloin kun minä sanon ...

Mitä sinä ajattelisit, jos työpäiväsi jälkeen tekisit kaikki pakolliset kotityöt ja hoitaisit lapset? 

Vaimosi makaisi sohvalla, katsoisi tv:tä ja joisi kaljaa. Joka päivä. Lupaisi "auttaa" sinua (yhteisissä) kotitöissä, mutta ei koskaan tekisi mitään ja jäisi siivouspäivinä ylitöihin.

ohis, uteliaana

No, jos tuossa kuvitteellisessa tapauksessa rakastaisin vaimoani, niin varmaan katselisin menoa ainakin siihen asti, paitsi jos vaimolla olisi huomautettavaa siisteystasosta tai ruuan laadusta. Silloin olisi kyllä viisi hirttä poikki.

Tosin tuo ylitöihin jääminen kuulostaa siltä, että vaimo ainakin kävisi töissä ja toisi (myös) rahaa perheeseen. Ehkä se toisi vielä hetken "armonaikaa" tuolle nalkuttamiselle, eli saisi ensimmäiset naputukset anteeksi, mutta seuraavasta lentäisi pihalle.

Vierailija
356/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että täällä kukaan voi tuntea miestäsi paremmin kuin sinä itse, ellei anoppisi jostain syystä poikaansa tunnista.

Jos tuo kotitöiden tekeminen on sinulle ns. "deal-breaker", niin sano se miehellesi. Muutatte ainakin erilleen, jos ei meno muutu.

Jos taas kuvittelet voivasti jatkaa näin, niin sitten hoidat kaikki kotityöt, mitkä näet tarpeelliseksi. Jos teillä ei ole lapsia, ei sen pitäisi olla sen vaativampaa kuin yksin asuessasikaan.

Itse käyn kokopäivätöissä ja vaimo on päivisin pääosin kotona. Jos hän ei ole päivällä jaksanut/pystynyt tekemään kotitöitä, niin en siitä ala nalkuttamaan, vaan teen itse kaiken välttämättömimmän. Jos sitä on liikaa, niin koko perhe syö valmisruokaa. Tai jos minulla on harrastusmeno illalla. Joskus kyllä ennakoin ja laitan muutaman päivän ruuan edellisenä iltana valmiiksi.

Itse voit tehdä parisuhteesi kanssa miten haluat, mutta kotityötaakan alle kukaan kuole, ellei sitä itse marttyyrina tahdo. Ja jos se sohvalla/sängyssä makaava puoliso liikaa ärsyttää niin, Suomi on vapaa maa ja eroaminen on täällä varsin helppoa.

Ei se varsinkaan naisille ole kovin helpppoa erota, kun tunteet vie.

Ainakin ap:n tunteen näyttävät jo aika päiviä sitten laantuneet. Eivät vie mihinkään, paitsi ehkä ovelle.

Vierailija
357/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä oli vikana? :D vai onko vaihtoehdot vain hyväksyä tilanne tai erota?

No varmaan vikana on se, ettet ole lukenut ketjua, sillä ap on tuotakin jo kokeillut.

Vierailija
358/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa nyt ainakin pesemästä miehen pyykkejä ja laittamasta hänelle ruokaa. 

Vierailija
359/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti miehet ovat niin herkkiä kukkasia, että heille täytyy puhua _erittäin_ varovasti ilman minkäänlaista vaatimuksen hiventä äänessä. Muuten se herkkä kukkanen voi vetää herneen nenään, vetäytyä kuoreensa ja päättää ettei tee mitään. Lisäksi pitää ymmärtää, että he jotenkin mystisesti jäävät ikuisesti 15-vuotiaan tasolle, joille pitää jättää tee tämä -lappuja jääkaapin oveen. Muuten heidän herkän mielensä käsityskyky ei riitä ymmärtämään oma-aloitteisesti milloin roskis pitää viedä/käydä ruokakaupassa/siivota leivänmurut keittiön lattialta.

Vierailija
360/446 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kommenttini kirvoitti heti neljä alapeukkua?

Ap näytti käyttäneen jo kaikki keinot miehensä aktivoimiseksi, eikä siinä ole minusta muuta keinoa jäljellä kuin asumusero. Ensin uhkaaminen ja jossei auta, niin sitten toteuttaminen.

Jos se on liian rankka keino, niin sitten on vain nieltävä kiukkunsa ja tehtävä ne kotityöt itse, mitkä parhaaksi katsoo.

Onko alapeukuttajilla parempia ehdotuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän