Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
4961/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syy on enemmän se etteivät vain yksinkertaisesti sovi yhteen!

Miten kohteliaan miehen mielestäsi sitten pitäisi kukkien ostamista ehdottaa?

Eetu ehdotti kerran, Rosa tyrmäsi.

Eetu ehdotti toista vaihtoehtoa, Rosa tyrmäsi.

Ja sen jälkeen nillittää, että Eetu on perässä vedettävä.

Miten miehen pitäisi tuossa tilanteessa käyttäytyä? Ruveta vaikka ääntään korottamalla puolustamaan valintaansa, joka on täysin makukysymys?

Sitäkö naiset toivovat, että mies kehittää konfliktinpoikasen asiasta, johon ei ole oikeaa vastausta ja joka ei vaikuta käytännön elämään tuon taivaallista?

Juuri näin. En ymmärrä.miksi jotain kukkamielipidettä pitää kysellä mieheltä jos oma mielipide ja päätös millaisia haluaa on jo tehty. Harvalla miehellä on ylipäätään silmää tai tietoa niistä. Nämä on juuri niitä asioita joista ei kannata ruveta vääntämään, riidan /pahanmielen voi kyllä saada aikaan ihan pyytämättä tällä metodilla ihan mistä vaan.

Vierailija
4962/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin aiemman kauden pitkän hepun Pyynikin näkötornilla, oli nätin blondin kanssa. Piti melkoista monologia ilmeisesti appivanhempiehdokkaille. Hetken luulin, että siellä on opas turistiryhmän kanssa.

Mitä tarkoittaa "aiemman kauden pitkä heppu"? 

Aiemmalla kaudella mukana ollut pitkä mies. Onks tää jotenkin haastavaa ymmärtää? 

Se oli varmaan Mikko, eikös se ollu aika pitkä? 

Joo, on haastavaa ymmärtää tällainen kuvailu. Silleen ihmisen nimi voisi auttaa aika paljon asiassa, jos haluaa jonkun "näin sen ja sen" -tiedon jakaa. Senttimetrit ei ehkä ole jääneet kovinkaan monille mieleen, saati sitten, että heitä olisi vain yksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä menee nyt hyvä kunto ja ulkonäkö sekaisin. Alhainen rasvaprosentti ei kerro hyvästä kunnosta kuten ei myöskään six-pack ts. eivät ole synonyymejä keskenään. Katseleeko ihmiset näitä fitness-urheilijoiden kisakuvia ja kuvittelevat, että tuollaiselta näyttää oikein hyväkuntoinen ihminen. Aivan maailman huippuluokan urheilijoilta, kestävyysurheilijoilta, jääkiekkoilijoilta, jalkapalloilijoilta voidaan ottaa paita pois eivätkä he kovin kummoisilta näytä (poikkeustapauksia kuten Ronaldo lukuun ottamatta).

Jokainen triathlonkisassa maaliin päässyt on hyväkuntoinen. Monikaan ei heistä ei ole kovin atleettisen oloinen. Toimittaja ja kova kestävyysurheilija Mikko Peltolalla ei ole erottuvaa six-packia lainkaan, jokainen voi käydä toteamassa sen hänen ohjelmistaan.

Tavallisen ihmisen ei edes pidä tavoitella huippu-urheilijoiden rasvaprosentteja, se voi olla suorastaan terveydelle haitallista. Miehille riittää hyvin n. 15% ja naisille 25%:n rasvat - saa olla vähän korkeammatkin.

Taidat kuulua body positive-porukkaan?

Itse en ole koskaan nähnyt maailman huippuluokan jalkapalloilijoita saatikka kestävyysurheilijoita jolla olisi löysää vartalossa. Hiihtäjä tai maratoonari kaljamahalla tai jenkkikahvoilla ei ole minulle tuttu näky. Sunnuntaiurheilijat ovat sitten asia erikseen.

Enkä kyllä suostu uskomaan että yhdellekään naiselle olisi hyväksi tavoitella korkeampaa kuin 25% rasvaprosenttia. Mitä hyötyä siitä olisi?

Mun mies harrastaa todella paljon liikuntaa ja mm. juoksee kerran vuodessa maratonin. Kyllä siltä löytyy pieni kaljamaha ja jenkkikset. Ja so what? Jalat onkin sit tiptop. Kroppia on erilaisia, vaikka olisi kuinka aktiivinen.

Vierailija
4964/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miina on suloinen ihminen. Heikki on taipuvainen pieneen piikittelyyn ja vähän minua säälittää, kun Miina kuittaa kaiken huumorilla. Miina ei itse piikittele lainkaan. Itse kyllä en pystyisi olemaan noin kiltti. Heikki on nokkela, mutta turhan vaativainen. Kun ei itsekään ole täydellinen niin ei sitä voi toiseltakaan vaatia. Keskinäinen sanailunsa on kyllä tämän kauden parasta. Joku aikaisemmin sanoi näistä, että ovat ”päivänsäde ja menninkäinen”.

Tykkäsin aluksi Heikistä tosi paljon. Olin ihan Heikki-fani. Jee, sarkasmia ja mustaa huumoria.

En ole enää. Minusta ei myöskään ole hauskaa puhua mistään päivänsäteestä ja menninkäisestä eli jotenkin romantisoida toisen ilkeyttä. Heikin nokkeluus ei myöskään ole useimmiten nokkeluutta, vaan ilkeyttä. Mielestäni heidän keskinäinen sanailunsa perustuu pitkälti ilkeyteen, enkä näe siinäkään mitään hulvatonta. Vähän kuin nauraisi koulukiusaajan tekosille. Joo, ehkä hänestä on leikattu ilkimys, mutta saapa ainakin itselleen ohjelman myötä kavalkadin siitä, mitä kaikkea puhuu ihmisille. 

Lieneekö Heikki ylipäänsä mennyt ohjelmaan joistain uskissyistä eli alttarille heti vaan? Vai hakee jotain tulevien lasten äitiä?

Ei Heikki ole sanonut ilkeästi. Miinaltakin on kuultu sellaista, minkä voisi samalla lailla kuulla kuittailuksi, jos sille linjalle lähtisi. Esim. viime jaksossa, kun ei ollut uskoa, että löysi Heikin hyllystä mielestään hyvää musaa.

Okei. Mä lisään tekstiini disclaimerin: subjektiivinen tulkinta ja mielipide Heikistä. Kaikki on niin kovin suhteellista. Oletin tämän kuitenkin olevan selvää. 

Joo, hämmästys yhteisen musalevyn löytämisestä olikin tosi kuittailua. 

Vierailija
4965/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miina on suloinen ihminen. Heikki on taipuvainen pieneen piikittelyyn ja vähän minua säälittää, kun Miina kuittaa kaiken huumorilla. Miina ei itse piikittele lainkaan. Itse kyllä en pystyisi olemaan noin kiltti. Heikki on nokkela, mutta turhan vaativainen. Kun ei itsekään ole täydellinen niin ei sitä voi toiseltakaan vaatia. Keskinäinen sanailunsa on kyllä tämän kauden parasta. Joku aikaisemmin sanoi näistä, että ovat ”päivänsäde ja menninkäinen”.

Tykkäsin aluksi Heikistä tosi paljon. Olin ihan Heikki-fani. Jee, sarkasmia ja mustaa huumoria.

En ole enää. Minusta ei myöskään ole hauskaa puhua mistään päivänsäteestä ja menninkäisestä eli jotenkin romantisoida toisen ilkeyttä. Heikin nokkeluus ei myöskään ole useimmiten nokkeluutta, vaan ilkeyttä. Mielestäni heidän keskinäinen sanailunsa perustuu pitkälti ilkeyteen, enkä näe siinäkään mitään hulvatonta. Vähän kuin nauraisi koulukiusaajan tekosille. Joo, ehkä hänestä on leikattu ilkimys, mutta saapa ainakin itselleen ohjelman myötä kavalkadin siitä, mitä kaikkea puhuu ihmisille. 

Lieneekö Heikki ylipäänsä mennyt ohjelmaan joistain uskissyistä eli alttarille heti vaan? Vai hakee jotain tulevien lasten äitiä?

Tämä pikkuisen huolestuttava tapa suhtautua tvstä nähtyyn: joko fanitetaan täysillä tai inhotaan tosissaan.  Aika monella meistä on niitä hyviä ja huonoja puolia, ja ominaisuuksien hyvyys ja huonouskin riippuu katsojasta. Täytyy voimakkaasti mennä aina toisen puolelle (esim. Miina tai Heidi) jolloin täytyy olla sitä toista vastaan. Sama irl-suhtautumisessa tuttavien/sukulaisten eroon: toinen on täysi possu, toinen syytön marttyyri. Ei kovin rakentava tapa ajatella ihmissuhteita.

En tunnista itseäni tuosta kuvailustasi. En kuitenkaan pidä ilkeilystä ja huonosta käytöksestä, vaan sille on aika nollatoleranssi. 

Itse en ole mitenkään Miinan puolella enkä ylipäänsä kovin kiinnostunut hänestä. Osaan silti nähdä, että hän on ikävän käytöksen kohde. 

Vierailija
4966/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse käsitä, miten jotkut täällä näkee Heikin piikittelyn pahantahtoisena ilkeilynä? Oletteko eläneet pumpulissa vai miksette kestä astetta kovempaa huumoria?

En ole. Olen itsekin suorasanainen mooses. Otan silti sanoistani vastuun. Olen arvatenkin sinkku. Sitä paitsi jos nyt totta puhutaan, niin en minä itse ole kuitenkaan kovin kovalla kuorella varustettu. Eikä ole välttämättä Heikkikään. 

Jos ei osaa asetella sanojaan suoraan, mutta hienovaraisesti ja rakentavasti, se on heikkous ihmisessä. Aina se ei tosin ole minusta mahdollista, mutta olen ymmärtänyt, että kanssaihmisistä suurin osa on silloin vain hiljaa tai valehtelee.

Vierailija
4967/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Heikin ja Miinan liitto tulee johonkin kaatumaan, niin Miinan kypsymättömyyteen.

Voi olla Heikille vaikea hyväksyä, että kumppani ei ole henkisesti tasavertainen. Aluksi sitä jaksaa, koska toiseen voi suhtautua vähän kuin lapseen, mutta sitten kun tajuaa, että tämä jatkuu ja jatkuu, ahdistus alkaa.

Vai ei ole tasavertainen? Miina kypsymätön?? Jos tämä johonkin kaatuu niin Heikin pikkumaisiin asenteisin.

Vierailija
4968/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesan ja Sinin, sekä Rosan ja Eetun harrastuksista on puhuttu ja niitä on kuvattu, mutta mitä Miina ja Heikki harrastavat? Onko missään jaksossa näytetty heidän harrastuksiaan, vai onko se mennyt minulta ohi?

Älyköt eivät välttämättä esim. urheile harrastusmielessä. Uskoisin kummankin harrastavan lukemista, olivat kiinnostuneita historiallisista tapahtumista, yleistieto hyvä... monet fiksuimmista tutuistani eivät varsinaisesti harrasta mitään erityisesti, ajattelu ym. vie paljon aikaa ja omaa pohdiskeluaikaa ei haluta täyttää ylimääräisellä. Fiksuilla on harvoin tylsää, vaikka "tuijottaisivat kattoa".

No tuskin ainakaan Heikki kerkeää paljon kattoon tuijotella, tekee kahta tutkintoa (teologian perustutk, tohtorintutk) yhtä aikaa. Ja Miina tekee kahta duunia plus viimeistelee gradua, eiköhän molemmilla vapaa-aika ole aika kortilla. Ja kyllä monet älyköt urheilevat, jo Spartan ajoista lähtien.

Miksei Heikki ole valmistunut tähän ikään mennessä miksikään? Vai onko?

Vierailija
4969/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesan ja Sinin, sekä Rosan ja Eetun harrastuksista on puhuttu ja niitä on kuvattu, mutta mitä Miina ja Heikki harrastavat? Onko missään jaksossa näytetty heidän harrastuksiaan, vai onko se mennyt minulta ohi?

Älyköt eivät välttämättä esim. urheile harrastusmielessä. Uskoisin kummankin harrastavan lukemista, olivat kiinnostuneita historiallisista tapahtumista, yleistieto hyvä... monet fiksuimmista tutuistani eivät varsinaisesti harrasta mitään erityisesti, ajattelu ym. vie paljon aikaa ja omaa pohdiskeluaikaa ei haluta täyttää ylimääräisellä. Fiksuilla on harvoin tylsää, vaikka "tuijottaisivat kattoa".

No tuskin ainakaan Heikki kerkeää paljon kattoon tuijotella, tekee kahta tutkintoa (teologian perustutk, tohtorintutk) yhtä aikaa. Ja Miina tekee kahta duunia plus viimeistelee gradua, eiköhän molemmilla vapaa-aika ole aika kortilla. Ja kyllä monet älyköt urheilevat, jo Spartan ajoista lähtien.

Onhan se maisteriksi valmistunut. Väitöskirjan tekeminen on aivan hirmuinen urakka, kestää monta vuotta. Heikistä siis tulee tuplamaisteri ja tohtori, kun tutkinnot ovat valmiit.

Vierailija
4970/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua edelleen ihmetyttää tuo Heikin muinainen vihkimisjuttu. Oisko ollut kuitenkin jotain lahkolaistouhuja? En ole ikinä tiennyt, että teologian opiskelijan tai teologian kandin olisi mahdollista saada pappisvihkimystä. Enkä kyllä ole löytänyt tätä tukevia dokumenttejakaan.

Vierailija
4971/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, mutta minä en ollut tuohon ikään mennessä valmistunut kuin ylioppilaaksi ja kandiksi. Miksen, no jaa, opiskelin useampia aineita ja vähän siellä ja täällä. 

Vierailija
4972/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua edelleen ihmetyttää tuo Heikin muinainen vihkimisjuttu. Oisko ollut kuitenkin jotain lahkolaistouhuja? En ole ikinä tiennyt, että teologian opiskelijan tai teologian kandin olisi mahdollista saada pappisvihkimystä. Enkä kyllä ole löytänyt tätä tukevia dokumenttejakaan.

Mietin myös lahkolaisjuttuja. Sen tiedän, että esim. helluntaiseurakunnassa pastoreilta vaaditaan paljon paljon vähempi koulutus kuin perus ev. lut. puolella.

Vierailija
4973/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu on minusta aivan ihana, tosi hyvä mies! Harmittaa hänen puolestaan, kun suhde on ilmeisesti kuolemassa kasaan ja Rosalla ei juurikaan tunteita enää.

Vierailija
4974/8881 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vaikeeta parisuhteessa.. ettekö oo muka ikinä ite kiukutellu?

Vierailija
4975/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki on kumarassa hartioiden kohdalta,siitä käymättömyys , kuinka pitkä on Heikki, ei varmaan löydy riittävän pitkiä lahkeita.

Vierailija
4976/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikillä on sarkastinen huumori !

Vierailija
4977/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki on teologian maisteri,voi vihkiä ja saarnata. Tampereella tekee väitöskirjaa bussi 624

Vierailija
4978/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Heikki eivät ehdi harrastaa mitään, tekevät töitä opiskelujen ohella.

Vierailija
4979/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet jo n.5 kk naimisissa.

Vierailija
4980/8881 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös lahkolaisjuttuja. Sen tiedän, että esim. helluntaiseurakunnassa pastoreilta vaaditaan paljon paljon vähempi koulutus kuin perus ev. lut. puolella.

Hellareissa "pastoreilta" ei vaadita minkäänlaista alan koulutusta.

Ketju on lukittu.