Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä vihaa ja inhoa täällä tuota Rosaa kohtaan. Katsomosta on todellakin helppo huudella, mutta 95 prosenttia tänne kirjoittavista ei selviäisi itse noista sen tekemistä duuneista.
Arvostan Rosaa ja hänen tekemäänsä duunia! Se, että pinna on kireällä, on valitettavaa mutta kuuluu elämään. Mutta tietysti kun kyseessä on nainen, niin hänellä ei saisi olla negatiivisia tunteita, vaan hänen tulisi olla kuin hymyilevä sisar hento valkoinen. Siitäkin huomaa miten tynnyrissä eläviä suuri osa ihmisistä on lapsellisine kuvitelmineen. Menkää itse sinne päivystykseen tekemään yötä yhtenä vuoden kiireisimpänä ajankohtana (koulun loput), niin saatte perspektiiviä mitä se on.
Hieman ylireagointia. Ja tunnen ihmisiä jotka tekevät vastaavanlaisia töitä, eivätkä he kiukuttele niinkuin Rosa. Kai sitä voi ilmaista olevansa väsynyt ilman että tiuskii ja kiukuttelee? Ja arvostan Rosan tekemää työtä todella paljon!
Vaikka Rosaa on arvosteltu, en kyllä itsekään tykkäisi jos yövuoron jälkeen olet aamupalalla ja kumppani tulee arvuuttelemaan jotain sointuja! Olisi antanut toisen syödä rauhassa ja ehkä myös vähän olisi voinut osoittaa kiinnostusta toisen vointiin/miten työvuoro meni/tms. Minusta Eetu on sympaattinen ja herttainen kuin koiranpentu mutta ehkä jollain tavalla naivi/lapsellinen, en jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kukaan ei vastannut miksi huono käytös on oikeutettua? Jos joku mies käyttäytyisi noin niin nousisi kauhea haloo.
Onko täällä nyt kukaan oikeastaan edes puolustellut tuota tai esittänyt, että käytös olisi oikeutettua? Ehkä vaan tämä kauhea vauhkoaminen asian ympärillä ties kuinka monennetta kymmenettä sivua alkaa käydä vähän pitkästyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä vihaa ja inhoa täällä tuota Rosaa kohtaan. Katsomosta on todellakin helppo huudella, mutta 95 prosenttia tänne kirjoittavista ei selviäisi itse noista sen tekemistä duuneista.
Arvostan Rosaa ja hänen tekemäänsä duunia! Se, että pinna on kireällä, on valitettavaa mutta kuuluu elämään. Mutta tietysti kun kyseessä on nainen, niin hänellä ei saisi olla negatiivisia tunteita, vaan hänen tulisi olla kuin hymyilevä sisar hento valkoinen. Siitäkin huomaa miten tynnyrissä eläviä suuri osa ihmisistä on lapsellisine kuvitelmineen. Menkää itse sinne päivystykseen tekemään yötä yhtenä vuoden kiireisimpänä ajankohtana (koulun loput), niin saatte perspektiiviä mitä se on.
Hieman ylireagointia. Ja tunnen ihmisiä jotka tekevät vastaavanlaisia töitä, eivätkä he kiukuttele niinkuin Rosa. Kai sitä voi ilmaista olevansa väsynyt ilman että tiuskii ja kiukuttelee? Ja arvostan Rosan tekemää työtä todella paljon!
Lisäyksenä vielä tähän, että on inhimillistä joskus menettää hermonsa ja tiuskaista väsyneenä. Mutta kiukuttelu tuntuu olevan Rosalle osa identiteettiä samoin kuin kiire ja stressaaminen. Pakko vaan stressata koko ajan. Joku sanoikin ettei Rosalla ole kykyä olla läsnä. Ehkä iän myötä sitten. Mielenkiintoista nähdä jaksaako Eetu tarpeeksi pitkään olla kärsivällinen.
Jos Rosan parjaajat tekisivät oman ketjun missä voisivat yhdessä jatkaa yhden arvostelua ja tuomitsemista, niin me muut voisimme keskittyä tässä ketjussa oleellisiin ja rakentavimpiim aiheisiin .
Vierailija kirjoitti:
Jos Rosan parjaajat tekisivät oman ketjun missä voisivat yhdessä jatkaa yhden arvostelua ja tuomitsemista, niin me muut voisimme keskittyä tässä ketjussa oleellisiin ja rakentavimpiim aiheisiin .
No mistä tässä sitten saisi puhua?
Ei ole ihme että Rosa on esillä, sillä muut eivät viime jaksossa antaneet pahemmin materiaalia jota kommentoida. Heikillä ja Miinalle menee hyvin ja Vesalla ja Sinilläkin on ainakin hyvä orastava kaverisuhde kehittymässä jos ei muuta.
Ehkä ensi viikolla jotain muuta nousee pintaan. Jokuhan tuolla sanoi että Heikki tulee olemaan aika omistushaluinen kun Miina lähtee ulos. Siitä voisi kenties irrota sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miten Eetulla voi olla uusi bemari kun palkka on palotarkastajan palkka? No ehkä asuminen ollut halpaa kimppakämpässä siskon kanssa...
No voi tööt! Voi olla vaikka lainattu. Vai oletko autorekisteristä päässyt stalkkaamaan Eetun autonomistajuuden?
Mä en ymmärrä, missä kuplassa osa tästä porukasta elää.
Vierailija kirjoitti:
Ketä nykyisiä, jo olleita tai muuten julkisuudesta tuttuja asiantuntijoita ottaisit ohjelmaan?
Minusta Elina Tanskanen, Mikael Saarinen ja tää uusi Marianna olisi hyvä asiantuntijakolmikko. Toisaalta mä pidin Maaret Kallion huolestuneesta katseesta, höpötyksistä ja vaaleista pitsipaidoista :D floristin, Kari Kanalan ja muiden kommentit olisivat tosi jees että miltä valinnat vaikuttavat.
En usko, että Dunder yksin voi päättää kenet otetaan, varmaan tähän tv-tuotantoon tarvitaan useampi pala loksahtamaan. Hän on kyllä vähän jännä setä, onko tosielämän havaintoja että onko hän jotenkin tosi innostuva?
Luulin että asiantuntijat tekevät ensin aika itsenäisesti parivalintoja ja sitten alkavat verrata, osuvatko ne yksiin. Ja eikö ne hakijoiden testitulokset käy Tanskassa asti, mistä formaatti on tullut?
Ja siis oli joku pari, joka sai kulissien takana toistensa yhteystiedot ja sitten rakastuivatkin ja saivat pari lasta. Millan Kimmo oli just tavannut jonkun, kun sai kuulla että pääsis ohjelmaan ja päätti miettimisen jälkeen sitoutua heti tuntemattomaan.
Olisipa jännää päästä tutustumaan kulisseihin ja siihen miten tätä käsikirjoitetaan. Jos ohjelma joskus loppuu, niin toivottavasti tekevät making of -dokkarin koko sarjasta.
Olen pitänyt eniten Maarit Kalliosta, pappi Kanasesta ja nyt tästä uudesta naisesta, jonka nimeä en muista. Kaikilla heillä on ollut asiallisia ja aiheellisia näkemyksiä, joista huokuu asiantuntemus. Parit ovat varmasti saaneet heiltä oikeasti hyvää apua matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kritiikkiä, ja aiheesta sai myös viimekauden Heidin puoliso!
Mikon käytöstä kritisoin minäkin kovin sanoin. Rosaa puolestaan en ole lähtenyt teurastamaan samalla innolla. Heissä on yksi aivan olennainen ero, nimittäin Rosa ymmärtää itse käytöksensä olevan huonoa ja selvästi häpeää sitä. Aivan varmasti haluaisi pystyä parempaan, ja toivottavasti jakson edetessä vielä pystyykin.
Mikko sen sijaan ei nähnyt minkäänlaista pientäkään ongelmaa karmivassa käytöksessään, vaan syytti kaikesta Heidiä.
Tuo on kyllä totta. Mutta kritiikkiä sai, siis ei eroa huonon käytöksen sallimisessa sukupuolen mukaan, mikä on todella hyvä asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme että Rosa on esillä, sillä muut eivät viime jaksossa antaneet pahemmin materiaalia jota kommentoida. Heikillä ja Miinalle menee hyvin ja Vesalla ja Sinilläkin on ainakin hyvä orastava kaverisuhde kehittymässä jos ei muuta.
Ehkä ensi viikolla jotain muuta nousee pintaan. Jokuhan tuolla sanoi että Heikki tulee olemaan aika omistushaluinen kun Miina lähtee ulos. Siitä voisi kenties irrota sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sitten vain puhu mitään? Eiköhän muut keksi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja. Ikinä ei ole tullut mieleenikään, että se oikeuttaisi minua käyttäytymään huonosti ja itsekkäästi. Lisäksi minulla on kolme lasta, ei kertakaikkiaan olisi mahdollista noin paljon keskittyä jokaiseen omaan tuntemukseen, vaan ihan normaalia elämää tässä eletään. Niin kuin uskoakseni suurin osa meistä kolmivuorosairaanhoitajista. Ihan normaalia elämää tämä on.
Pidän työstäni, onhan vuorotyö kuormittavaa, mutta jos se noin suureellisen mittakaavan äksyilyt saa aikaa, olisi ehkä syytä vaihtaa päivätyöhön. Tuollainen oman itsen ja oman väsymyksen korostus karkottaa lopulta ympäriltä kaikki, kun kaikki pyörii vain oman navan ympärillä.
Ootko samaan aikaan mennyt naimisiin ventovieraan kanssa, muuttanut saman tien yhteen sekä yrittänyt tutustua ja sopeutua toiseen yövuorojen lomassa TV-kameroiden hyöriessä jaloissa? Lyön melkein vetoa, ettet ole. Kokeile sitä ensin, ja moiti toista vasta sitten. Ihmeellisen Täydellisiä Mammoja tällä palstalla näyttää pyörivän.
Vierailija kirjoitti:
Miten Eetulla voi olla uusi bemari kun palkka on palotarkastajan palkka? No ehkä asuminen ollut halpaa kimppakämpässä siskon kanssa...
Eetun "uusi" bemari näytti olevan n. 10 v vanha 500 joka maksaa n. 5-10 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kritiikkiä, ja aiheesta sai myös viimekauden Heidin puoliso!
Mikon käytöstä kritisoin minäkin kovin sanoin. Rosaa puolestaan en ole lähtenyt teurastamaan samalla innolla. Heissä on yksi aivan olennainen ero, nimittäin Rosa ymmärtää itse käytöksensä olevan huonoa ja selvästi häpeää sitä. Aivan varmasti haluaisi pystyä parempaan, ja toivottavasti jakson edetessä vielä pystyykin.
Mikko sen sijaan ei nähnyt minkäänlaista pientäkään ongelmaa karmivassa käytöksessään, vaan syytti kaikesta Heidiä.
Ai häpeää? Miten se ilmenee? Ja miten kovasti on sinusta yrittänyt toimia toisin? Miten se näkyi esim. siinä kauppaepisodissa? Miten häpeä ja yritys näkyi sinun mielestäsi?
SPOILER
SPOILER
.
.
.
.
.
.
.
.
Rosalla pettynyt olo, kun häämatkasta ollaan kokoajan menty vaan taaksepäin. Eetu miettii, onko hänessä vika.
Itse olen helposti ahdistuvas tyyppiä ja saatan ensin olla kiinnostunut jostain ihmisestä, ja kun hän kiinnostuu minusta -> ahdistus. Rosa vaikuttaa saman tyyppiseltä, sillä erotuksella ettei vaan itse tajua, että vika on hänessä itsessään.
Onnekseni olen oppinut tunnistamaan omat virheeni ja olenkin ollut 6 vuotta parisuhteessa. Välillä saatan edelleenkin ahdistua, mutta olen oppinut silloin ottamaan omaa aikaa loukkaamatta toista. Ikinä ei tulisi mieleenikään hakeutua kyseiseen ohjelmaan ahdistumaan ja pilaamaan toisen kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikin taustaan liittyen (lähde Iltalehti):
"Heikin perhettä ei nähty Suomenlinnassa Miinan ja Heikin häissä, sillä Heikki on eronnut nuorena Jehovan todistajista.
Eikö Miina sanonut hääpöydässä Heikille, että kävi juttelemassa Heikin perheen kanssa sillä välin, kun Heikki käväisi ulkona haukkumassa Miinaa kavereilleen?
Heikki sanoi kyllä 5.jaksossa että vanhemmat erosivat Jehovan todistajista jossain vaiheessa. Ja Miina tosiaan mainitsi, että kävi juttelemassa Heikin vanhempien kanssa häiden tiimellyksessä. Mielestäni he istuivat eturivillä vihkitilaisuudessa. Hieman tarkkuutta nyt Iltalehti.
Heikki opiskelee väitöskirjan ohella myös teologiaa Tampereella ! Tiedättekö hänen nimensä ?
Dunderfeltistä tulee aina mieleen että mitä tarkoittaa termi "asiantuntija"? Samanlaista itsestäänselvää suhdehuttua osaa pulputtaa aika moni jamppa, läpällä. Jotenkin sellainen kuva jää hänestä että ei ole opit toimineet kovin hyvin omassa elämässä, vai tunnustaako joku että haluaisi elää Tonyn kanssa?